Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Kia Sportage 1.7 CRDi: Výrazne lacnejší

Výkonnostným základom ponuky modelu Sportage po facelifte je naftová jednasedmička. Je to reálne rozumná voľba?
6 6 príspevkov 19.06.2014 / Ján Trangel

Kia Sportage nedávno prešla modernizáciou, ktorá zľahka zasiahla krivky a trošku výraznejšie techniku na čele s podvozkom. Detailne sme sa faceliftu venovali pri teste s dvojlitrovým dieselom poháňajúcim obe nápravy. Teraz sme po populárnom SUV siahli ešte raz, avšak s výrazne lacnejším motorom 1.7 CRDi, ktorý tvorí výkonnostný základ celej ponuky. A na test sme si ju vybrali iba s jediným cieľom: zistiť, či má základná motorizácia pod kapotou tohto kórejského SUV zmysel.

Sportage po modernizácii už poznáme. Tento raz nás zaujíma najslabšia dostupná motorizácia 6 fotografií v galérii Sportage po modernizácii už poznáme. Tento raz nás zaujíma najslabšia dostupná motorizácia

Deficit výkonu iba na diaľnici

Motor 1.7 CRDi sa dodáva jedine v kombinácii s pohonom prednej nápravy a v jedinom naladení na 85 kW (115 k). Nedá sa k nemu objednať ani automatická prevodovka, čo je štandardom napríklad pre ten istý motor pod kapotou kompaktu Hyundai i40. V prípade modelu Sportage je automat určený jedine motorizáciám 2.0 GDI (verzie 2WD/4WD) a 2.0 CRDi (verzia 4WD).

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Výkon 85 kW (115 k) produkovaný malým naftovým motorom síce nie je dych vyrážajúci, ale pre pokojnú jazdu je v plnom rozsahu dostatočný. V meste je všetko v najlepšom poriadku, na okreskách si predbiehanie treba lepšie premyslieť a pripraviť. Za traktormi sa ale rozhodne plaziť nebudete...

Deficit výkonu je badateľný až pri zrýchľovaní na diaľniciach. Agregát dobre pracuje iba v relatívne úzkom spektre, horné pásma otáčkomera vôbec nemá zmysel navštevovať. Motor reálne podáva výkony maximálne do štyroch tisíc, nad nimi sa už iba zbytočne trápi a viac hučí než ťahá.

Výkon ani krútiaci moment síce nie sú papierovo oslnivé, pri troche snahy ale vedia byť dostupné vtedy, kedy ich vodič najviac potrebuje 6 fotografií v galérii Výkon ani krútiaci moment síce nie sú papierovo oslnivé, pri troche snahy ale vedia byť dostupné vtedy, kedy ich vodič najviac potrebuje

Precízna práca s radiacou pákou je teda jedným z pilierov úspešného spolužitia. Výrobca to našťastie nepodcenil a samotná prevodovka je spracovaná veľmi dobre. Nemá zbytočne dlhé dráhy chodu páky, jednotlivé prevodové stupne dobre dosadajú a v prípade potreby je možné preradiť veľmi rýchlo.

Žerie primerane

Sprevodovanie je primerané výkonu motora, aj keď pri diaľničnom tempe točí až 2600 otáčok. Utiahnuť s takýmto výkonom 1,6-tonové auto s vyššou stavbou však nie je jednoduchou úlohou, takže mu vyššie otáčky vieme tolerovať. Odrážajú sa však na spotrebe.

BANNER300

Pri diaľničnom tempe si Sportage s motorom 1.7 CRDi vypýta priemerne 7,7 litra nafty na 100 km. Po spomalení na 110 km/h spotreba klesne na 6,7 litra. V meste sme namerali vyšší priemer než sme pôvodne čakali, až 7,1 litra. Na okreskách si naopak vypýtal slušných 5,8 litra. Ešte musíme podotknúť, že auto sme testovali počas veľmi teplých dní a klimatizácia pracujúca na plný výkon bola nevyhnutnosťou.

Vyššia stavba si žiada obete pri spotrebe. Výsledky ale napriek tomu nie sú zlé 6 fotografií v galérii Vyššia stavba si žiada obete pri spotrebe. Výsledky ale napriek tomu nie sú zlé

Kultúra chodu nepatrí medzi disciplíny, kde by sa mal agregát 1.7 CRDi uchádzať o ocenenia. Hrubý, typicky naftový rapot je počuť napriek celým spektrom otáčok i na voľnobehu. Inžinierom sa našťastie dobre podarilo utlmiť vibrácie. Na sedadlách i volante ich cítiť iba minimálne.

Netreba ho zatracovať

Motor 1.7 CRDi je najslabším z celej aktuálnej ponuky pre Sportage. Má výkon iba 85 kW (115 k), avšak slušný krútiaci moment 260 Nm. Aj keď z týchto papierových hodnôt nikto na zadok nepadne, kórejský výrobca nám neservíruje kombináciu, ktorej by sa bolo treba báť. Pokojnejší vodič si nič nezvyčajné nevšimne, tí dynamickejší budú hromžiť iba na diaľniciach, kde si pri zrýchľovaní vyžaduje umnú prácu s radiacou pákou.

Silným tromfom v rukáve základného naftového agregátu je cena. V štartovacej výbave Silver sa dá kúpiť už za 20 160 eur, čo je o výrazných 2 320 eur menej, než si Kia pýta za to isté auto s motorom 2.0 CRDi naladeným na 100 kW (136 k). A tento rozdiel sa nemení ani s naskakujúcou výbavou. Pri takomto zásadnom cenovom odskoku medzi jednotlivými agregátmi to už rozhodne stojí za zváženie. A pritom netreba robiť ani veľa kompromisov...

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu


Najnovšie články
Bleskové asfaltovanie v Moskve

Sedan sa od konvenčne poháňaných exemplárov takmer nelíši. Jeho nabitie má trvať deväť hodín, normovaný dojazd dosiahne 150 km.

Lada Vesta prichádza ako elektromobil

Z odľahčenej verzie s osemvalcovým agregátom Max Wedge vznikla len malá séria. Tento exemplár najazdil za polstoročie minimum kilometrov.

Nový domov si hľadá šprintér Dodge 330

Model pokrstený po medveďovi posunie značku opäť vyššie. Zoznámili sme sa s ním osobne a dozvedeli sa niekoľko doteraz nepublikovaných detailov.

Sedeli sme v novom SUV Škoda Kodiaq

Malý hatchback zameraný na juhoamerické trhy dostal terénny štýl, ktorého súčasťou bolo zväčšenie svetlej výšky o tri centimetre.

Chevrolet Onix Activ: Módny diktát

Toyota včera oznámila, že predaj jej áut dosiahol za 1. polrok tohto roka 4,99 milióna. Volkswagen v stredu (27.7.) oznámil, že za prvých šesť mesiacov roka...

VW prekonal v 1. polroku predajmi Toyotu

Nový model Berus má mať veľkoobjemový osemvalec i elektrifikovanú verziu. Žiaden lov na titul Bugatti sa tentokrát nekoná.

Značka Keating sa opäť hlási o slovo
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×