Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Rapid Spaceback Skyline: České sklo

FOTOTEST    Jednou zo špecialít nového Rapida vo verzii Spaceback je sklenená strecha až po zadnú ešpézetku. Stojí za príplatok? A aký je diesel s automatom?
20 53 príspevkov 14.02.2014 / Ladislav Malák

Rapid ako liftback si možno na ulici nevšimnete. Kratší Spaceback má podľa našich skúseností už väčšiu šancu, že upúta vašu pozornosť. A ak chcete niečo ozaj neprehliadnuteľné, kúpte si Spaceback vo výbave AM Skyline, ktorá má zvonku sklenenú strechu a vzadu rovnako tónované zadné okno opticky predĺžené až pod logo značky.

TIP: Všetko o ZOH 2014

Za týmto Rapidom sa počas testu otočilo viac hláv okoloidúcich než za inými. Viac o jeho špecialitách sa dozviete v galérii >>>

Kým Rapidu vo verzii liftback sa dá vyčítať istá podobnosť s väčšou Octaviou, nič také ako Rapid Spaceback vo verzii AM Skyline Škoda vo svojom portfóliu nemá. Toto je na prvý pohľad originálna osobnosť 20 fotografií v galérii Kým Rapidu vo verzii liftback sa dá vyčítať istá podobnosť s väčšou Octaviou, nič také ako Rapid Spaceback vo verzii AM Skyline Škoda vo svojom portfóliu nemá. Toto je na prvý pohľad originálna osobnosť

Výbava AM Skyline nie je iba o sklenenej streche a dizajnovo väčšom zadnom okne, ale aj o slušnej kope ďalšej sériovej výbavy. Nájdete tu napríkad multifunkčný kožený volant, tempomat, automatickú klimatizáciu Climatronic, 17-palcové elektróny s gumami rozmeru 215/40, tmavé predné hmlovky s funkciou odbočovacích svetiel či zadné parkovacie senzory, rádio s CD a MP3. Ale našli sme aj niečo, čo sme hľadali automaticky, avšak márne....

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Čo vám dá výbava AM Skyline okrem panoramatickej strechy? Pozrite sa na obrázky >>>

Tieto parádne čierne päťlúčové sedemnástky s označením Ray a pneumatikami rozmeru 215/40 sú bezplatnou súčasťou verzie AM Skyline 20 fotografií v galérii Tieto parádne čierne päťlúčové sedemnástky s označením Ray a pneumatikami rozmeru 215/40 sú bezplatnou súčasťou verzie AM Skyline

Pod kapotou testovaného auta sme mali naftovú jednašestku, tentokrát však nie vo verzii s vyšším výkonom 77 kW (105 k), ale tú slabšiu, ktorá má v papieroch 66 kW (90 k). Navyše nie v kombinácii s dlhým päťstupňovým manuálom, ale s rýchlym sedemstupňovým robotom DSG. Aj menej výkonný diesel si s relatívne ľahkým Rapidom poradí celkom solídne, s dvojspojkovou samočinnou prevodovkou si výborne rozumie a výsledkom boli okrem iného ešte krajšie hodnoty spotreby.

TIP: Všetko o hokeji na ZOH 2014

Aké spotreby sme dosiahli s motorom TDI 66 kW a prevodovkou DSG? Zistíte v tabuľke aj v galérii >>>

Najlacnejší naftový Rapid stojí štandardne 14 430 eur, ktoré zaplatíte za slabšie TDI (na obrázku, 66 kW/90 k) s manuálnou prevodovkou. Za automat DSG priplatíte dve tisícky. Silnejšie TDI (77 kW/105 k) stojí od cenníkových 15 230 eur, ale zase iba s manuálom. Naša voľba? Práve tu testovaná kombinácia 20 fotografií v galérii Najlacnejší naftový Rapid stojí štandardne 14 430 eur, ktoré zaplatíte za slabšie TDI (na obrázku, 66 kW/90 k) s manuálnou prevodovkou. Za automat DSG priplatíte dve tisícky. Silnejšie TDI (77 kW/105 k) stojí od cenníkových 15 230 eur, ale zase iba s manuálom. Naša voľba? Práve tu testovaná kombinácia

Ak vás „sklenený“ Rapid zaujal natoľko, že ste začali vytriasať koruny z prasiatka, vedzte, že ich musíte vytriasť o 2900 viac. Tých európskych. Lebo presne taký je rozdiel medzi najlacnejším Rapidom Active a výbavou AM Skyline. Je to veľa, túto cenu však relativizuje aj množstvo ďalšej výbavy, ktorá do balíka patrí. Pokiaľ ide o slabší diesel s prevodovkou DSG, je o 1200 eur drahší než ten silnejší s manuálom. Z hľadiska komfortu a spotreby by sme však radšej volili tento variant. 

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×