Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Hyundai Genesis Coupe 3.8 AT: Surovec

Facelift priniesol šesťvalcovému kórejskému kupé upravený dizajn, viac sily a nový osemstupňový automat. Čo to znamená v praxi?
57 12 príspevkov 07.08.2013 / Marek Pokrývka

Hyundai sa v roku 2009 pustil na neprebádanú pôdu. Kórejská automobilka, známa najmä ako producent lacných áut nižších tried, zrazu uviedla do predaja silné kupé s pohonom zadných kolies a pomerne zaujímavo nastavenou cenovou politikou. Športový model Genesis Coupé prišiel po americkom trhu aj do Európy, pričom neunikol ani našej pozornosti. Na trh sa nedávno dostala omladená verzia s viacerými vylepšeniami. Čo všetko sa zmenilo?

Faceliftovaný Hyundai Genesis 3.8 V6 Premium 57 fotografií v galérii Faceliftovaný Hyundai Genesis 3.8 V6 Premium

Plastická operácia v hlavnej úlohe

Základným bodom omladzovacieho programu bola plastická operácia, viditeľná najmä v tvári vozidla. Predné partie sa zmenili a pripomínajú menšieho súrodenca Veloster. Znamená to viac hrán, odlišný nárazník a temnejší pohľad kórejských očí. Okrem predných svetlometov sa zmenila aj grafika zadných lámp či dizajn kolies. Zásadnou premenou prešla predná kapota, ktorá dostala výrazné hrany a dvojicu otvorov pre odvetrávanie silného srdca. Bližší pohľad však odhalí, že otvory sú len nefunkčnou imidžovou parádou.

V kabíne sa zmenila najmä stredová konzola 57 fotografií v galérii V kabíne sa zmenila najmä stredová konzola

Interiér kupé prešiel niekoľkými menšími úpravami. Vedieť to najmä na stredovej konzole, ktorá má nové rozloženie tlačidiel v štýle aktuálnych modelov značky. Zaujímavým prvkom je trojica okrúhlych ukazovateľov na indikáciu akcelerácie, krútiaceho momentu a teploty oleja . Zmenil sa aj výber materiálov, výsledkom je o niečo kvalitnejší pocit než v minulosti. Prémia to však nie je, čo je jasné na prvý pohľad.

Viac koní s rýdzym hlasom

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Zásadné veci sa udiali vo vnútornostiach vozidla. Atmosférický šesťvalec s objemom 3,8 litra dostal priame vstrekovanie paliva a niekoľko ďalších úprav. Výkon motora stúpol zo slušných 223 kW (303 k) na skutočne zdravých 255 kW (347 k). Pridaná porcia koní nie je subjektívne veľmi cítiť, na stopkách ju však vidieť. Vyšportovaný Kórejčan dáva stovku pod šesť sekúnd a pod plynom sa derie vpred s poriadnou dávkou surovosti. Pripomína svalnáča, ktorý čaká na pokyn plynového pedála, aby začal zametať s poriadne ťažkými činkami.

BANNER300

Zmeny sa trochu odrazili na zvuku auta, našťastie nie veľmi výrazne. Pred faceliftom znel motor ako rodený Američan, teraz je síce o niečo tichší, ale jeho prejav je stále perfektný. Takmer štyri litre benzínového objemu bez prepĺňania dokážu zahrať niekoľko rôznych kovových melódií, z ktorých všetky sú vydarené. Trochu nás zamrzel výzor motora. Namiesto poctivého železa s priznaným objemom sa sem počas omladenia nasťahoval bezpohlavný plastový kryt s označením GDi.

Šesťvalec dostal plastový kryt, no charakter si ponechal 57 fotografií v galérii Šesťvalec dostal plastový kryt, no charakter si ponechal

O dva stupne navyše

Veľkou novinkou je osemstupňový automat, ktorý nahradil predchádzajúcu prevodovku so šiestimi stupňami. Osemstupeň pracuje rýchlejšie, hladšie a svižnejšie reaguje aj v manuálnom režime. Ten však opäť nie je celkom manuálny: pri obmedzovači to prevodovke nedá a zaradí sama. Bohužiaľ, zachovaná zostala aj opačná orientácia sekvenčného radenia v kulise.

Prevodovka dobre reaguje na výraznejšie zmeny na plynovom pedáli, problémom nie je ani podradenie o pár stupňov. Na najlepších v segmente (rozumej skriňa ZF používaná vo veľkom v autách značky BMW) jej však stále nejaké percentá chýbajú.

Nová prevodovka je bezpochyby krokom vpred 57 fotografií v galérii Nová prevodovka je bezpochyby krokom vpred

Krútiaci moment upraveného motora prúdi tradične len na zadnú nápravu vybavenú samosvorným diferenciálom. Prenosu sily na asfalt možno vytknúť jednu vec: systém ESP. Ten je niekedy pomerne benevolentný, inokedy zase prehnane bojazlivý a aj v prípade prejazdu menších nerovností dokáže niekedy kompletne utiahnuť opraty silného šesťvalca.

Jazdné vlastnosti Genesisu sa nám páčili už v predchádzajúcej verzii. So zadnokolkou klasickej koncepcie sa dalo slušne vyblázniť. Na tomto verdikte sa nič nezmenilo, veľké kupé sa dá výborne ovládať plynom k pretáčavosti a zametanie zadkom má vo svojej DNA. Testovaný Hyundai opäť roloval na diskoch s priemerom devätnásť palcov. Podvozok je na nich pomerne tvrdý, no pri celkovom charaktere auta to nijako výrazne neprekáža.

Zametanie zadkom má Genesis vo svojej DNA 57 fotografií v galérii Zametanie zadkom má Genesis vo svojej DNA

Pre športové vyžitie je slušne nastavené aj riadenie, ktoré si ponechalo čoraz menej frekventovaný hydraulický posilňovač. Ponúka vďaka tomu slušnú spätnú väzbu, no pri každodennej prevádzke nám trochu začala prekážať jeho prílišná tuhosť. Frekventované manévrovanie v mestskom prostredí môže dať slabším ručičkám riadne zabrať.

Papierová spotreba horšia než realita

Malú hrôzu môže niekomu nahnať apetít tohto motora. Hyundai preň v meste uvádza vyše pätnásť litrov, čo skutočne nie je málo. Na rozdiel od mnohých iných modelov však nejde o nedosiahnuteľnú laboratórnu hodnotu a realita nie je ešte vyššia. Práve naopak, podliezť výrobcom udávané číslo je celkom bežné. Pri pokojnom štýle jazdy sme sa držali okolo čísla jedenásť, čo je o riadny kus menej.

Samozrejme, okrem ležérneho plachtenia sme Genesis niekedy aj poriadne precvičili a vtedy sa spotreba dokázala šplhať k dvadsiatke. Napriek tomu sa náš urbanizovaný priemer dostal na 13,4 l/100 km, teda stále citeľne nižšie než tvrdí papier. Je to síce o 0,4 l/100 km viac než sme namerali v prípade staršieho motora, no tento údaj ovplyvnil aj väčší podiel rýchlej jazdy vychádzajúci z diametrálne odlišného počasia počas testovania.

Šesťvalcový Hyundai nie je taký žrút ako by sa mohlo zdať 57 fotografií v galérii Šesťvalcový Hyundai nie je taký žrút ako by sa mohlo zdať

Meteorológov však už nemožno obviniť z identického nárastu v prípade diaľničnej spotreby: zmodernizovaná verzia spotrebovala v priemere 9,4 l/100 km. Práve tu sme pre dva extra stupne čakali skôr pokles. Na okresných cestách sa ukazovateľ spotreby veľmi nezmenil, šesťvalec si tu pýtal prídel 7,6 litra benzínu.

Na výber len lak a počet valcov

Slovenskí záujemcovia o Genesis Coupé majú pomerne jednoduchý výber. V ponuke figuruje jediná úroveň vybavenia Premium, pričom príplatkových volieb je presne nula. Ako sme už spomínali, vybrať si nemôžu ani prevodovku, osemstupňový automat je pevný. Okrem farieb sa teda môžu rozhodovať len nad motorom: prepĺňaný štvorvalec alebo šesťvalcová atmosféra?

Cenový rozdiel medzi dvojicou je rovné dve tisícky. Nami testovaný model stojí 33 490 eur, teda takmer presne milión bývalých slovenských korún. V tejto kategórii už dvetisíc eur nie je žiadna neprekročiteľná priepasť. Dvojliter má síce sily dosť a aspoň na papieri aj nižší apetít, no za charakter a zvuk šiestich valcov tieto peniaze jednoznačne stoja.

Dve tisícky za charakter šesťvalca stoja 57 fotografií v galérii Dve tisícky za charakter šesťvalca stoja

Jemné evolučné zmeny

Hyundai Genesis sa faceliftom posunul o malý krôčik vpred. Zmeny však nemožno hodnotiť ani náhodou ako revolučné, ide len o jemnú evolúciu. Dizajn je vecou vkusu, viac výkonu a rýchlejšia prevodovka prispeli k trochu lepším pocitom z pohonu. K výraznej subjektívnej zmene v dynamike či ovládaní nedošlo. Riadenie i pohon si zachovali svoju príjemnú surovosť, ktorá zaváňa skôr Amerikou než Kóreou. Jediná škoda je, že s omladením kupé prišlo o manuál. K charakteru auta by sa hodil určite viac.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
V6
Zdvihový objem
3 778 cm3
Max. výkon
255 kW/347 k
pri otáčkach
6 400/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
5 300/min
Palivo
benzín
Pohon
zadné kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 630 mm
Šírka
1 865 mm
Výška
1 385 mm
Rázvor náprav
2 820 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 571 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 646 kg
Užitočná hmotnosť
399 kg
Celková hmotnosť
1 970 kg
Objem batožinového priestoru
332 l
Objem palivovej nádrže
65 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
260 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,9 s
Spotreba
Mesto - normovaná
15,1 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
7,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
10,0 l/100 km
Mesto - počas testu
13,4 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,4 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,6 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
235 g/km
Emisná norma
Euro 5
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 31 490 €
Základná cena verzie
od 33 490 €
Cena testovaného exemplára
33 490 €

Najnovšie články
Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty

Tiež sa vám už stalo, že na prístrojovej doske zasvietila kontrolka, ktorej ste nerozumeli? Existuje ich množstvo, najmä pri štartovaní vyzerá prístrojovka ako...

Kvíz: Poznáte význam kontroliek vášho auta?

Toyota Land Cruiser už patrí k off-roadovým legendám. V posledných generáciách je síce o čosi civilnejšia, náročného terénu sa však stále nebojí. Pozrite sa,...

Jazdená Toyota Land Cruiser: Poctivý off-road

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 3. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Na náročnom povrchu sa vozidlá snažili o čo najefektnejšie prejazdy. Stretnutiu nadšencov dominovali japonské exempláre.

Off-roady na katarskej piesočnej dune

Dizajn auta okorenil úpravca dielcami z uhlíkových vlákien, chýbať nesmú špecifické kolesá. Výkon stúpol na 450 kW (612 k).

Mercedes-AMG GT S od Luethen Motorsport

Európska komisia plánuje výrazne sprísniť sankcie za manipuláciu s emisiami. Pokuty by mali dosiahnuť 30 000 eur za každé vozidlo. Európsky parlament chce...

Dieselgate: EP chce zmierniť sankcie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×