Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Sant'Agata Bolognese: Býčia farma

REPORTÁŽ   Lamborghini patrí k najzvučnejším značkám superšportov. Pozreli sme sa, kde tieto autá vznikajú.
29 2 príspevky 29.07.2013 / Marek Pokrývka

Počas našej nedávnej návštevy v talianskej oblasti Terra di Motori sme nemohli obísť dedinu Sant'Agata Bolognese, ktorá sa nachádza necelých tridsať kilometrov od Bolone. Malá obec je už desaťročia sídlom zvučnej značky s býkom v logu: Lamborghini. Vozidlá, ktoré tu vznikajú, možno radiť na špičku medzi superšportovými automobilmi.

Moderné sídlo talianskej automobilky Lamborghini 29 fotografií v galérii Moderné sídlo talianskej automobilky Lamborghini

 

Cestujeme za míľnikmi automobilovej histórie

Letný špeciálny projekt servera AutoMoto.sk sa začína Talianskom. V sérii článkov zavedieme na miesta, ktoré by mali byť zaznačené v mape každého automobilového nadšenca. Neminieme lokality, kde sa písala automobilová história, atraktívne múzeá, legendárne okruhy či továrne svetových výrobcov a pozrieme sa aj na najkrajšie cesty Európy. Partnermi projektu sú Honda Civic a Union poisťovňa. Redaktori AutoMoto.sk využívajú celoročné poistenie Union pre Európu.

Historické modely s býčou krvou

Lamborghini je v dedine neprehliadnuteľné. Farma na šľachtenie býčích superšportov stojí na hlavnej ceste a zaberá slušnú časť z plochy obce. Automobilka sídli v moderne pôsobiacich budovách. Priamo pri jej hlavnej bráne sa nachádza múzeum, otvorené pre verejnosť od roku 2001. Priľahlé parkovisko je však určené len zamestnancom, návštevníci musia parkovať mimo areálu. Nájsť miesto na jednej z vedľajších uličiek by nemal byť väčší problém.


Zväčšiť mapu

V prípade návštevy Sant'Agata Bolognese je Museo Lamborghini povinnou zastávkou. Dvojpodlažné múzeum je síce pomerne kompaktné, no je v ňom čo obdivovať. Bohužiaľ, počas víkendu je zatvorené. Návštevníci sa doň dostanú len počas pracovného týždňa v čase od desiatej do piatej, pričom 12.30 – 13.30 je obedná prestávka. Vstup stojí 13 eur.

Boli sme v rodisku áut Lamborghini 29 fotografií v galérii Boli sme v rodisku áut Lamborghini Boli sme v rodisku áut Lamborghini 29 fotografií v galérii Boli sme v rodisku áut Lamborghini
Expozícia obsahuje viacero unikátnych automobilov

Expozícia pozostáva zo všemožných vozidiel. Spodné poschodie je až na jednu výnimku tvorené staršími modelmi ako je prvá lastovička 350GT, pôvodný Countach či terénny model LM002. Veterány dopĺňa exkluzívny nováčik Sesto Elemento. Jeho jedinečnosti však kontruje viacero automobilov na druhom poschodí. Tamojšia zostava vozidiel obsahuje zopár jedinečných kúskov, ktoré nemáte šancu vidieť nikde inde na svete. Je to napríklad novodobá štúdia Miura či štvordverový prototyp Evoque. Nechýbajú ani modely z motoršportu.

BANNER300

Všetky autá sú čisté a nablýskané, no počas našej návštevy sme našli na exponátoch jednu chybičku krásy. Unikátny Evoque mal ľavé predné koleso neesteticky vyfučané, čo podľa všetkého uniklo pozornosti zamestnancov. Okrem samotných vozidiel možno v rámci budovy obdivovať niekoľko motorov, dizajnérske modely prototypov, dobové fotografie...

Boli sme v rodisku áut Lamborghini 29 fotografií v galérii Boli sme v rodisku áut Lamborghini Boli sme v rodisku áut Lamborghini 29 fotografií v galérii Boli sme v rodisku áut Lamborghini
V múzeu si môžete exponáty pozrieť skutočne zblízka
 

Civic s úsporným dieselom

Sídlo automobilky Lamborghini sme navštívili v rámci našej cesty po Terra di Motori na Honde Civic s novým dieselovým motorom 1.6 i-DTEC. Štvorvalec dosahuje najvyšší výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 300 Nm. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou ponúka veľmi nízku spotrebu. Počas našej cesty si na diaľničných úsekoch vystačil so 4,8 l/100 k, na okreskách si pýtal dokonca len 3,5 litra nafty.

Počas stoviek kilometrov sa Civic prezentoval skutočne nízkou spotrebou 29 fotografií v galérii Počas stoviek kilometrov sa Civic prezentoval skutočne nízkou spotrebou

Okrem múzea sa možno dostať aj do samotnej fabriky. Tu však už nestačí len prísť a zakúpiť si lístok. Lamborghini robí skupinové prehliadky výrobných hál, na ktoré sa treba vopred prihlásiť pomocou formulára na stránke. Bežná cena vstupného je štyridsať eur. Podľa denného režimu sa návštevníci môžu pozrieť na výrobu typu Gallardo alebo Aventador.

Samozrejme, v areáli automobilky a jeho okolí nie je o vozidlá s býkom v logu núdza. My sme ich počas našej krátkej návštevy narátali desať. Na bežnej ceste by si našu pozornosť zaslúžilo každé jedno z nich, no tu pozornosť pútal najmä jeden exemplár. Vozidlo zahalené bielou fóliou pôsobilo ako odpočívajúci Aventador prikrytý plachtou, no v rovnakom úbore sme ho videli aj počas jázd na ceste. Pravdepodobne išlo o testovací prototyp novej verzie auta.

Boli sme v rodisku áut Lamborghini 29 fotografií v galérii Boli sme v rodisku áut Lamborghini Boli sme v rodisku áut Lamborghini 29 fotografií v galérii Boli sme v rodisku áut Lamborghini
V okolí automobilky sa dajú zazrieť okrem sériových áut i prototypy

Krátke testovacie jazdy od 120 eur

Podobne ako v domove automobilky Ferrari, aj vedľa fabriky Lamborghini si jej vozidlá môžete rovno vyskúšať. Výber je však podstatne skromnejší. Prevádzka Bull Bar dáva v súčasnosti na výber len z dvoch vozidiel: otvoreného desaťvalcového modelu Gallardo LP570-4 Spyder Performante a novšieho dvanásťvalcového kupé Aventador LP700-4.

Podnik má v cenníku štyri dĺžky testovacích jázd, od desiatich minút v okolí dediny po hodinovú jazdu do hôr vrátane natočenia videozáznamu a fľaše šampanského. Základná sadzba je 120 eur za desať minút za volantom Gallarda, rovnaký čas v Aventadore stojí dvesto eur. Dvanásťvalec má ďalej dvojnásobnú sadzbu, pri hodinovej jazde ide o rovnú tisícku.

Silu talianskych býkov možno ochutnať na vlastnej koži 29 fotografií v galérii Silu talianskych býkov možno ochutnať na vlastnej koži

Býčiu farmu treba mať na zozname

Ak už sa vyberiete do oblasti Terra di Motori, obísť dedinku Sant'Agata Bolognese by bola chyba. Sídlo automobilky Lamborghini ponúka pohľad na jej históriu a šancu zblízka sa zoznámiť s mnohými unikátnymi autami, ktoré sa počas nej zrodili. Taktiež sa tu môžete pozrieť ako vznikajú budúce legendy a vyskúšať si ich priamo na tejto býčej farme. Ide o hŕstku zážitkov, ktoré by mal mať na svojom zozname každý fanúšik superšportov.

Partnermi cestovania za legendami sú Honda Civic a Union poisťovňa.


Najnovšie články
Kvíz: Futbalové superhviezdy a ich autá

Automobilový priemysel, ktorého podiel na maďarskom priemysle dosahuje 31 %, zamestnáva v súčasnosti 157 000 ľudí, o 13 % viac než koncom minulého roka,...

Daimler postaví v Maďarsku ďalší závod

Rusi použili uhlíkové vlákna na nárazníkoch, rozšírených blatníkoch či difúzore nemeckého SUV. Osemvalec vedia vyladiť na 527 k (716 k).

TopCar Inferno aj z klasického GLE

Britský roadster má klasické tvary z uhlíkových kompozitov, moderné technológie a veľký atmosférický osemvalec od BMW.

Bristol Bullet: Zmes retra a moderny

Nový Opel Astra sa už spoľahlivo udomácnil na trhu. Jeho predchodca ale stále vyzerá k svetu a ojazdené exempláre sú navyše dostupné za priaznivejšie ceny...

Jazdený Opel Astra J: Lepší než predchodca

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 30. júla 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Počas jedného dňa položili pracovné stroje na rušnej ulici asi 8 000 ton zmesi na ploche vyše 32-tisíc metrov štvorcových.

Bleskové asfaltovanie v Moskve
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×