Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW ukázalo vnútornosti elektromobilu i3

FRANKFURT  Hatchback má výkon 125 kW (170 k), na stovku zrýchli za 7,2 sekundy a ponúkne maximálny dojazd 300 kilometrov.
4 10 príspevkov 10.07.2013 / Marek Pokrývka

Takmer presne pred dvomi rokmi sa Frankfurt stal miestom veľkolepej premiéry. Mníchovská automobilka BMW tu na súkromnej akcii odhalila divíziu označenú písmenom i, zameranú na vozidlá s alternatívnym pohonom. Reprezentovali ju dva automobily z protipólov ponuky: mestský elektrický hatchback i3 a dvojdverový športový plug-in hybrid i8. Obe autá prišli iba v podobe konceptov, ktoré sme odvtedy mohli vidieť na viacerých výstavách. Prototypy sa postupne okukali a všetci už čakali na sériové autá. Čas modelu i3 pomaly prichádza, Bavori dnes začali s jeho predstavovaním. Ako prvá prišla na rad technická stránka.

Vnútornosti sériového elektromobilu BMW i3 4 fotografií v galérii Vnútornosti sériového elektromobilu BMW i3

Batéria pod podlahou a neštandardné obutie

Z hľadiska dizajnu by sa toho veľa zmeniť nemalo, zatiaľ však poznáme len rozmery exteriéru. Vo finále je BMW i3 o niečo dlhšie, o milimeter podlieza štvormetrovú hranicu. O výške a šírke Mníchov momentálne nehovorí, no spomína rázvor vozidla: 2 570 milimetrov. Pohotovostná hmotnosť podľa európskej normy je slušných 1 270 kilogramov. Navyše je na nápravy rozdelená v ideálnom pomere 50:50, pod čo sa podpísalo aj umiestnenie batérie pod podlahou.

BANNER300

Automobil je vytvorený filozofiou označenou ako LifeDrive, ktorá oddeľuje prvky pre pasažierov a technologické časti pohonu. Kabína vozidla je vytvorená z plastu vystuženého karbónovými vláknami, v konštrukcii by navyše malo byť použitých množstvo recyklovaných materiálov. Elektromobil má ponúknuť širokú škálu moderných služieb v rámci balíka BMW Connected Drive.  Už sériovo má pritom zabezpečenú konektivitu: disponuje vlastnou SIM kartou i anténou, takže na pripojenie k internetu nepotrebuje žiadne ďalšie zariadenia.

BMW i3 využíva na prednej osi klasické zavesenie typu MacPherson, vzadu je viacprvková náprava s piatimi ramenami. Vozidlo bude štandardne vybavené veľmi neštandardným obutím. Na devätnásťpalcových diskoch kolies má mať navlečené pneumatiky s mierami 155/70 R19. Automobilka si je napriek úzkym gumám istá, že elektromobil ponúkne dobré jazdné vlastnosti a pôžitok z jazdy, ktorými sú jej produkty známe.

Elektrický Bavor bude mať špecifický rozmer obutia 4 fotografií v galérii Elektrický Bavor bude mať špecifický rozmer obutia

Čistá elektrina i benzínový dvojvalec

Srdcom vozidla je elektromotor umiestnený pri zadnej náprave. Jeho parametre sa od hodnôt uvádzaných pre koncept nezmenili: maximálny výkon dosahuje 125 kW (170 k), krútiaci moment má prakticky konštantnú hodnotu 250 Nm. Vďaka týmto číslam je vozidlo pomerne svižné: z pokoja na 60 km/h zvládne zrýchliť už za 3,7 sekundy, v meste s ním teda určite nikoho brzdiť nebudete. Stovka mu trvá 7,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je pre zachovanie dojazdu obmedzená, elektrické vozidlo rozgúľate maximálne na 150 km/h.

Napriek slušným dynamickým parametrom BMW i3 nesklame ani z hľadiska akčného rádia. Pri bežnom používaní uvádza výrobca dojazd 130 až 160 kilometrov, v móde Eco Pro+ to sú zhruba dve stovky. Ak je to málo, objednať si možno aj model vybavený navyše 0,65-litrovým benzínovým dvojvalcom, ktorý dobíja akumulátor a predĺži akčný rádius na asi 300 km.

Pohonná jednotka je kompaktná a má hmotnosť iba 50 kilogramov 4 fotografií v galérii Pohonná jednotka je kompaktná a má hmotnosť iba 50 kilogramov Pohonná jednotka je kompaktná a má hmotnosť iba 50 kilogramov 4 fotografií v galérii Pohonná jednotka je kompaktná a má hmotnosť iba 50 kilogramov
Pohonná jednotka je kompaktná a má hmotnosť iba 50 kilogramov

Elektromotor má inteligentne nastavené ovládanie rekuperácie brzdnej energie. Pri vyšších rýchlostiach je jej sila nízka z dôvodu udržanie jazdného tempa aj po uvoľnení pedálu, so spomaľovaním sa však jej účinok postupne zvyšuje a nastupuje silnejší brzdiaci efekt. Vodič by tak väčšinu času mal vedieť jazdiť bez použitia klasických bŕzd.

Samozrejme, primárnym zdrojom elektrickej energie je sieť. Vozidlo možno nabíjať cez bežnú zásuvku alebo domáce zariadenie BMW i Wallbox. Na modernej dobíjacej stanici by sa za pol hodinu mala kapacita akumulátoru obnoviť na osemdesiat percent. Pochybnosti o výdrži batérie do hry neprichádzajú: Mníchov na ňu ponúka záruku osem rokov alebo 100 000 kilometrov.


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×