Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nová Kia Soul vyzerá ako stará s veľkým faceliftom

NEW YORK     Zachovať dizajn ikony v modernejšom prevedení, pridať nové prvky výbavy, zlepšiť jazdnú dynamiku. Týmto úlohám čelil tím Kie pri konštrukcii nového Soulu.
10 28.03.2013 / Marián Balog

Kia predstavila v New Yorku nový Soul. Podľa všetkého ide o úplne novú generáciu, nie o facelift. Že sa vám to nezdá? Ani nám. Je to asi podobný prípad ako napríklad aktuálne Suzuki Swift, ktorý si s predchodcom pri letmom pohľade poľahky zmýlite. Ruku však za to do ohňa nedáme.

Nový Soul si zachoval dušu predchodcu 10 fotografií v galérii Nový Soul si zachoval dušu predchodcu

Pri kreslení novej generácie Kie Soul dizajnéri jedným okom poškuľovali po predchodcovi, druhým po koncepte Track'ster spred roka. No viac sa asi nechali inšpirovať dosluhujúcim Soulom, lebo výsledok skutočne vyzerá iba ako masívny facelift.

BANNER300

Nový Soul si zachoval nekonvenčný vzhľad, aj keď mierne zmeny rozmerov poznačili jeho proporcie. Napriek tomu, že výška je rovnaká ako doteraz (1 610 mm), opticky Soul vyzerá nižší. Môžu za to jednak dizajnové finty, ktoré na pohľad presúvajú hmotu do dolnej časti a takisto nárast šírky. Dĺžku noviny výrobca zatiaľ nezverejnil. Rázvor nového podvozka sa natiahol o 20 milimetrov (na 2 570) a na šírku pribudlo 15 milimetrov (na 1 800). Kia ešte zdôrazňuje zväčšenie šírky nakladacieho otvoru o 61 milimetrov.

Škatuľovité tvary sú uhladené podľa vzoru konceptu Trackster 10 fotografií v galérii Škatuľovité tvary sú uhladené podľa vzoru konceptu Trackster

Interiér je úplne nový a taktiež tematicky čerpá z konceptu Track'ster. Palubná doska je vzpriamenejšia a prístrojový štít má namiesto troch tubusov predchodcu ukazovatele združené dohromady pod „strieškou“. Nechýba osempalcový dotykový displej na stredovej konzole.

Nový interiér vyzerá objektívne modernejšie 10 fotografií v galérii Nový interiér vyzerá objektívne modernejšie

Modifikovaný podvozok ťaží v prvom rade z o 29 percent tuhšej karosérii, ktorá má posilnené kritické body ako horná a dolná časť B-stĺpika, priečne výstuhy a C-stĺpiky. Zvýšené využitie vysoko pevných ocelí umožnilo zúženie A-stĺpika o dva centimetre pri zlepšení tuhosti a znížení hmotnosti. Karoséria má okrem iného aj vylepšenú zvukovú izoláciu vďaka použitiu rozťažnej peny miesto penových blokov.

Nový Soul sa bude dať ľahko odlíšiť podľa zadnej časti s veľkými koncovými svetlami a piatym dverám s plávajúcim panelom vo farbe karosérie 10 fotografií v galérii Nový Soul sa bude dať ľahko odlíšiť podľa zadnej časti s veľkými koncovými svetlami a piatym dverám s plávajúcim panelom vo farbe karosérie

Nápravy nového Soulu sú evolúciou tých starých s odlišným naladením. Vpredu nachádzame klasický MacPherson, vzadu vlečnú nápravu s torznou priečkou. Avšak predný pomocný rám je po novom uchytený na štyroch silentblokoch a zadné tlmiče sú dlhšie a presunuli sa zo sklonenej do úplne zvislej polohy. To zväčšuje ich zdvih a zlepšuje jazdný komfort.

Nová Kia Soul bola zatiaľ predstavená iba vo verzii pre Severnú Ameriku. Tam budú v ponuke iba benzínové motory. Ide o známe jednotky 1.6 GDI s výkonom 130 koní a 2.0 GDI s výkonom 164 koní. Do Európy by sa nový Soul mohol dostať na prelome roka 2013 a 2014, pravdepodobne po premiére vo Frankfurte.


Najnovšie články
Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali

Prioritou pre českú Škodu sú juhokórejský a iránsky trh, rozhodnutie o expanzii do USA padne najskôr o rok.

Škoda expanduje do Iránu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×