Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Golf Variant a Octavia Combi: Priestoroví šampióni naživo

ŽIVÉ FOTO
ŽENEVA   Nemecký bratranec a česká sesternica z kompaktnej rodiny VW vyhodili batohy na chrbáty a práve vyrazili do sveta.
28 22 príspevkov 04.03.2013 / Ladislav Malák

Doplnené živé fotografie

Koncern Volkswagen odtajňuje svoje novinky tradične v predvečer ženevského autosalónu. Jeho česká dcéra Škoda udalosti predbehla ešte o pár dní a pustila prvé fotky aj informácie o kombi verzii Octavie. Dnes sa k nej pridáva jej nemecký príbuzný.

Octavia Combi: premiéra aj s pohonom 4x4

Najprv krátky pohľad na českú turistku a jej batoh. Octavia Combi tretej generácie zväčšila svoj základný objem batožinového priestoru zo 605 na 610 litrov. Na celkovom objeme (za prednými sedadlami pri naložení po strechu) sa nárast prejavil ešte viac: z 1655 na 1740 litrov. To sú hodnoty už zo sveta MPV a medzi klasickými „nízkymi“ kompaktmi ťažko nájdu premožiteľa.

Octavia Combi naživo 28 fotografií v galérii Octavia Combi naživo  

Ponuka motorov Octavie Combi sa má zhodovať s liftbackom, rovnako ako kombinácie agregátov s prevodovkami. V Ženeve absolvuje premiéru aj Octavia Combi 4x4, pre ktorú sú z celej palety pohonných jednotiek vyhradené štyri.

BANNER300

Golf Variant: stovky litrov k dobru

Pri objeme kufra zaostáva nový Golf  Variant za Octaviou iba nepatrne, medzigeneračné nárasty však zaznamenal ohromujúce. Kombi šiestej generácie malo 505-litrový základ, teraz je to už 605 litrov! Poriadne napuchol aj celkový prepravný objem: z 1495 na 1620 litrov.

Golf Variant naživo 28 fotografií v galérii Golf Variant naživo

Oproti hatchbacku je nový Variant dlhší o 307 mm, čo znamená výsledných 4562 mm. Napriek nárastu vonkajšej dĺžky a obrovsky zväčšenému batožinovému priestoru je nový Golf kombík oproti predchodcovi ľahší, s rozdielom podľa verzie až do 105 kg.

Rovná batožinová podlaha je povinnou jazdou 28 fotografií v galérii Rovná batožinová podlaha je povinnou jazdou

Tak ak pri Octavii, aj nemecká novinka uvádza v Ženeve oba pohony: predný aj 4x4. Okrem toho výrobca upozorňuje na eko-verziu TDI BlueMotion s výkonom 81 kW/110 k, ktorá má kombinovanú spotrebu len 3,3 l/100 km a zodpovedajúco nízke emisie oxidu uhličitého: len 87 g/km. Avizované výkonové rozpätie pohonnej palety od 63 kW/86 k do 110 kW/150 k prezrádza identickú motorizačnú ponuku s hatchbackom, samozrejme ak nerátame nové GTIGTD.

Všetky novinky zo Ženevy nájdete v špeciálnej rubrike


Najnovšie články
Mercedes-AMG GT R na Nordschleife

Športová divízia švédskej automobilky ponúka pre kombi balík doplnkov. Zoznámili sme sa s nimi v silnom naftovom vyhotovení.

Test Volvo V60 D5: Ochutnávka Polárky

Agentúra otestovala štyri nové modely, z ktorých všetky získali päť hviezdičiek. V dvoch prípadoch však bol podmienkou bezpečnostný balík.

Euro NCAP: Naplno bodoval Levorg i Scénic

Range Rover Evoque Cabriolet je výnimočný sám o sebe. Nemecký úpravca Hamann však jeho exkluzivitu posunul ešte o level vyššie.

Hamann si do parády zobral otvorený Evoque

Po Volkswagene sa v zameriavači amerických právnikov ocitol aj jeho dodávateľ. Zažalovali ho pre aktívnu spoluúčasť na podvodoch s emisiami, nakoľko...

Dieselgate: Bosch na lavici obžalovaných

Veľký francúzsky liftback má futuristický dizajn, výstredný interiér a hybridný pohon. Odpružený je hydraulickými vankúšmi.

Citroën CXperience: Luxusné ambície

Moderné technológie majú svoje muchy. Zlodejom stačí v súčasnosti správny softvér a automobil im nekladie takmer žiadny odpor. Takto sa im podarilo ukradnúť...

Účinná finta zlodejov: Ukradli desiatky vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×