Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Golf Variant a Octavia Combi: Priestoroví šampióni naživo

ŽIVÉ FOTO
ŽENEVA   Nemecký bratranec a česká sesternica z kompaktnej rodiny VW vyhodili batohy na chrbáty a práve vyrazili do sveta.
28 22 príspevkov 04.03.2013 / Ladislav Malák

Doplnené živé fotografie

Koncern Volkswagen odtajňuje svoje novinky tradične v predvečer ženevského autosalónu. Jeho česká dcéra Škoda udalosti predbehla ešte o pár dní a pustila prvé fotky aj informácie o kombi verzii Octavie. Dnes sa k nej pridáva jej nemecký príbuzný.

Octavia Combi: premiéra aj s pohonom 4x4

Najprv krátky pohľad na českú turistku a jej batoh. Octavia Combi tretej generácie zväčšila svoj základný objem batožinového priestoru zo 605 na 610 litrov. Na celkovom objeme (za prednými sedadlami pri naložení po strechu) sa nárast prejavil ešte viac: z 1655 na 1740 litrov. To sú hodnoty už zo sveta MPV a medzi klasickými „nízkymi“ kompaktmi ťažko nájdu premožiteľa.

Octavia Combi naživo 28 fotografií v galérii Octavia Combi naživo  

Ponuka motorov Octavie Combi sa má zhodovať s liftbackom, rovnako ako kombinácie agregátov s prevodovkami. V Ženeve absolvuje premiéru aj Octavia Combi 4x4, pre ktorú sú z celej palety pohonných jednotiek vyhradené štyri.

BANNER300

Golf Variant: stovky litrov k dobru

Pri objeme kufra zaostáva nový Golf  Variant za Octaviou iba nepatrne, medzigeneračné nárasty však zaznamenal ohromujúce. Kombi šiestej generácie malo 505-litrový základ, teraz je to už 605 litrov! Poriadne napuchol aj celkový prepravný objem: z 1495 na 1620 litrov.

Golf Variant naživo 28 fotografií v galérii Golf Variant naživo

Oproti hatchbacku je nový Variant dlhší o 307 mm, čo znamená výsledných 4562 mm. Napriek nárastu vonkajšej dĺžky a obrovsky zväčšenému batožinovému priestoru je nový Golf kombík oproti predchodcovi ľahší, s rozdielom podľa verzie až do 105 kg.

Rovná batožinová podlaha je povinnou jazdou 28 fotografií v galérii Rovná batožinová podlaha je povinnou jazdou

Tak ak pri Octavii, aj nemecká novinka uvádza v Ženeve oba pohony: predný aj 4x4. Okrem toho výrobca upozorňuje na eko-verziu TDI BlueMotion s výkonom 81 kW/110 k, ktorá má kombinovanú spotrebu len 3,3 l/100 km a zodpovedajúco nízke emisie oxidu uhličitého: len 87 g/km. Avizované výkonové rozpätie pohonnej palety od 63 kW/86 k do 110 kW/150 k prezrádza identickú motorizačnú ponuku s hatchbackom, samozrejme ak nerátame nové GTIGTD.

Všetky novinky zo Ženevy nájdete v špeciálnej rubrike


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×