Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Test Suzuki Swift Sport: Svištiaci šíp

Čo má spoločné Toyota GT 86 a Suzuki Swift Sport? Faktor zábavnosti v pomere k cene.
38 24 príspevkov 05.12.2012 / Marián Balog

Kapitola clanku

Nový Swift má už dva roky, no je taký nenápadný, že skoro nikto si nevšimol generačnú výmenu. Našej pozornosti však neunikla nová verzia Sport, ktorá podľa tradície sľubuje veľa zábavnej muziky za málo peňazí. Kombinácia ľahkej búdky a nabudeného motora (v rozpore s dobou atmosféricky plneného) je silná káva. A vôbec nepreháňame, keď Swift Sport porovnávame s Toyotou GT 86 a Subaru BRZ. Všetko sú to zábavné autá s bezkonkurenčnou cenou vo svojej kategórii.

Malý svišť predstavuje dostupnú zábavu v peknom balení 38 fotografií v galérii Malý svišť predstavuje dostupnú zábavu v peknom balení

Dve tváre Sportu

Poďme sa najprv pozrieť na búdu. V porovnaní s civilným Swiftom dostala preplesk, ktorý zo Sportu robí celkom atraktívny subkompakt. Najviac ťahá oči asi pri pohľade zozadu. Môžu za to dva drzé rúrky po stranách, ktoré sú okrem estetickej tvorcami aj akustickej hodnoty. O tom potom.

Dve píšťaly vo vysokých otáčkach koncertujú ako z veľkej knihy. Zvuk v kabíne je dravý a príjemne neutlmený 38 fotografií v galérii Dve píšťaly vo vysokých otáčkach koncertujú ako z veľkej knihy. Zvuk v kabíne je dravý a príjemne neutlmený

Svištík napriek vizuálnym vylepšeniam pôsobí pomerne nenápadne a v premávke sa stratí. To isté platí aj pre interiér. Naoko nič extra vzrušujúce, ale aspoň solídne vyzerá. Dizajnéri sa snažili záplavu čiernych plastov oživiť aspoň červenými detailmi.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
3 890 mm
Šírka
1 695 mm
Výška
1 510 mm
Rázvor náprav
2 430 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 045 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 120 kg
Užitočná hmotnosť
435 kg
Celková hmotnosť
1 480 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
211/512 l
Objem palivovej nádrže
42 l

Zo šedého priemeru vytŕčajú športové sedadlá, ktoré sú pre predných pasažierov požehnaním a zároveň kliatbou. Ak cestujete vo dvojici, užívate si dobrý komfort a slušnú bočnú oporu. Ak sa však chce nasúkať aj niekto dozadu, odsúvanie predného sedadla bude neraz sprevádzať aj nejaký ten vulgarizmus. Ani jedno z predných sedadiel nie je vybavené pamäťou a po odklopení si ho musíte nastaviť nanovo.

Napriek civilizovanosti nie je Swift Sport stavaný na rodinné jazdenie. Opakované nastupovanie dozadu vás psychicky zruinuje 38 fotografií v galérii Napriek civilizovanosti nie je Swift Sport stavaný na rodinné jazdenie. Opakované nastupovanie dozadu vás psychicky zruinuje

Keď už sedíme za volantom, ešte jeden nezmysel nás vytáča do obmedzovača. Ako môže v dnešnej dobe výrobca montovať ovládanie palubného počítača na prístrojový štít? Vôbec nám neprekáža, že jeho menu je chudobnejšie a nezobrazuje ešte aj tep vášho psa, ale za kolíkové tlačidlo na konci škály otáčkomera by sme posielali za mreže.

Za archaický „trip computer“ majú u nás Japonci päťku 38 fotografií v galérii Za archaický „trip computer“ majú u nás Japonci päťku

Malý nervák

Radšej nakopnime strojovňu a prevetrajme stádo 136 koní. Štvorvalec s objemom 1,6 litra je spočiatku nepokojný, akoby sa už trasľavo tešil na otáčky, ktoré ho pri jazde čakajú. Nepravidelné vibrácie cítiť v celom interiéri, no najviac šteklia koleno vodiča opreté o stredovú konzolu. Radšej teda na voľnobehu strávte čo najmenej času.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 586 cm3
Max. výkon
100 kW/136 k
pri otáčkach
6 900/min
Max. krútiaci moment
160 Nm
pri otáčkach
4 400/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna

Vyrážame a odhliadnuc od spojky zhobľovanej drsným zaobchádzaním, sa nám prvé metre páčia. Spod kapoty sa rozoznieva hrubozrnná koleda, krátke prevody a nízka hmotnosť hrajú usilovnej štvorvalcovej včeličke tiež do kariet. Výsledok je taký, že so Swiftom Sport vyzametáme zákruty s razanciou školskej upratovačky s tridsaťročnou praxou.

Svištík nevyniká ani praktickosťou. Kufor má 211 litrov a po sklopení operadiel vzniká schod 38 fotografií v galérii Svištík nevyniká ani praktickosťou. Kufor má 211 litrov a po sklopení operadiel vzniká schod

Bez podpory podvozka by sme však skončili na prvom stĺpe. Na sedemnásťpalcových kolesách sa jazdí mimo mesta aj po diaľnici s tuhším nastavením zavesenia úplne komfortne. V meste to chce trochu sebazaprenia, no pre radostné chvíle v nasadení sa oplatí trochu pohodlnosti obetovať. Celkovo však hodnotíme podvozok Swiftu Sport veľmi kladne a vzhľadom na jeho športové schopnosti oceňujeme použiteľnosť v civilnom nasadení.

BANNER300

Nepriama úmera

Ak sa bavíme o civilizovanosti Swiftu Sport, nedá sa obísť spotreba. Najväčší podiel na hospodárnosti poloostrého subkompaktu má dozaista motor, svoje spraví aj nízka hmotnosť, prevodovka je krátka, teda jej zásluhy nepatria. Nevieme akú mágiu japonskí inžinieri použili, no podarilo sa im skonštruovať motor, ktorý s chuťou letí do otáčok, ako ryba vo vode sa cíti v pásme nad 4 tisíc, no ak s ním jazdíte normálne, vykazuje nenormálnu spotrebu. Údaje v tabuľke nepotrebujú rozsiahly komentár.

Spotreba
Mesto - normovaná
8,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,2 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,4 l/100 km
Mesto - počas testu
6,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,5 l/100 km

Najviac nás šokovala hospodárnosť v meste a treba povedať, že sme nejazdili dôchodcovským štýlom a v noci. Konečne sa pravý charakter motora nebije s normovanými meraniami a výsledkom sú pomerne nízke a reálne čísla. Kombinovane je deklarovaný priemer 6,4 ľahko pokoriteľný. Tlieskame.

„Aplauz reloaded“

Druhý potlesk si Swift Sport zaslúži za cenu. Jasné, každý si vie kúpiť za danú sumu trojročnú jazdenku s dvojnásobným výkonom, ale pokiaľ sa bavíme o nových autách, ťažko uloviť v inkriminovanom rybníku chutnejšiu rybu. V danej cenovej hladine nám prichádza na um Twingo R.S., no to je o číslo menšie a trochu drsnejšie.

Cena
Základná cena modelu
od 9 933 €
Základná cena verzie
od 14 100 €
Cena testovaného exemplára
14 100 €

Mimochodom, pred Suzuki Swift Sport sme si všetci rovní. Je jedno či máte naškrabaných základných 14 100 eur alebo ešte ďalších päť tisíc rezervovaných na rozhadzovanie, od dílera Suzuki odídete v oboch prípadoch s rovnakým autom. Príplatková výbava neexistuje, ale v základe je všetko čo vodič k šťastiu potrebuje.

Hovorme o Swifte Sport

O Suzuki Swift sa vo všeobecnosti veľa nehovorí, no minimálne verzia Sport by si to zaslúžila. Možno nepatrí medzi najpraktickejšie subkompakty, niektoré riešenia užívateľa prinútia ťukať si ukazovákom na čelo, no zábavný faktor a úsporno-chuligánsky motor nútia o ňom uvažovať. Výhradne trojdverák s chlapáckejším vzhľadom a famózne univerzálnym motorom patrí medzi to najlepšie a najzábavnejšie, čo si za dané peniaze dokážete kúpiť.

 

Pokračovanie v ďalšej kapitole

 

Neprehliadnite
obr 38 fotografií v galérii obr   Test Subaru BRZ: Nič ma nezaBRZdí. Bude moje! obr 38 fotografií v galérii obr   Test Toyota GT86: Óda na radosť                       
obr 38 fotografií v galérii obr   Test Suzuki SX4 1.6 Navi 4x4: Kompaktný multitalent  obr 38 fotografií v galérii obr   Test Renault Twingo RS: Zúrivá kabelka 

 

 

Kapitola clanku

Test Suzuki Swift Sport 38 fotografií v galérii Test Suzuki Swift Sport

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 586 cm3
Max. výkon
100 kW/136 k
pri otáčkach
6 900/min
Max. krútiaci moment
160 Nm
pri otáčkach
4 400/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
3 890 mm
Šírka
1 695 mm
Výška
1 510 mm
Rázvor náprav
2 430 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 045 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 120 kg
Užitočná hmotnosť
435 kg
Celková hmotnosť
1 480 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
211/512 l
Objem palivovej nádrže
42 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
195 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,7 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,2 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,4 l/100 km
Mesto - počas testu
6,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
147 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena
Základná cena modelu
od 9 933 €
Základná cena verzie
od 14 100 €
Cena testovaného exemplára
14 100 €

BANNER300


Najnovšie články
Fabia Kofola prichádza s chladničkou

Dotknuté vozidlá sú vpredu vybavené záclonovými airbagmi, ktorých vyvíjače tlaku pozostávajú z dvoch komôr. V niektorých vyvíjačoch mohla vzniknúť trhlina.

Toyota zvoláva globálne 1,43 milióna áut

Vnútorný priestor odvážne štylizovaného vozidla automobilka okorenila asymetrickou palubnou doskou, výrazným displejom a farebnou obrubou.

Toyota C-HR ukázala svoj interiér

Nové japonské kupé má poriadne ostré tvary vyvolávajúce dojem dynamiky. V skutočnosti to nie je žiaden športovec, ale pohodlné dvojdverové GT.

Test Lexus RC200t: Klame telom

Na stierače si mnohí vodiči spomenú, až keď im na skle pristanú prvé kvapky. Nenáročnou pravidelnou starostlivosťou však môžu výrazne predĺžiť ich životnosť.

Aby ste vždy dobre videli: Nezabúdajte na stierače

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na štvrtok 30. júna 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Kaskadér Terry Grant vlani zdolal trať na podujatí s využitím polovice kolies, teraz sa scenár zopakoval na anglickom SUV.

Jaguar F-Pace: Goodwood iba po dvoch
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×