Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Peugeot 208 1.2 VTi: Tri valčeky pre Popolušku

SPOTREBITEĽSKÝ TEST    Študent Peter má rád štýlové autá, no jeho predstavy sú výrazne limitované rozpočtom. Obzerá sa preto v trojvalcových vodách.
24 55 príspevkov 03.12.2012 / redakcia

Volám sa Peter a som študentom vysokej školy. Môj vodičský preukaz je síce ešte horúci ako čerstvý chlieb, no vďaka úsporám z brigádneho muklovania a pôžičke od rodičov už hľadám svoje vlastné štyri kolesá. Ako väčšina chalanov v mojom veku by som chcel niečo štýlové. Srdce mi piští po superšporte z Apeninského polostrova, no ten mám zatiaľ len v mierke 1:43. Pri formáte 1:1 uvažujem nad trojvalcovým Peugeotom 208 a svoje rozprávkové ideály o kúpe prvého auta som konfrontoval s realitou v jeho teste.

Test Peugeot 208 1.2 VTi 24 Test Peugeot 208 1.2 VTi Test Peugeot 208 1.2 VTi 24 Test Peugeot 208 1.2 VTi
Moje prvé auto: Peugeot 208 s trojvalcom 1.2 VTi

Pekný kompakt z Trnavy pre slovenského študenta

Rodeného Slováka menom 208 dobre poznám, čítal som o ňom veľký test modelu 1.6 e-HDi aj porovnanie benzínu a nafty. Navyše, čoraz viac sa ich objavuje aj v uliciach. Malý Peugeot ma okrem ceny oslovil svojím atraktívnym výzorom a kompaktnými rozmermi. Som začínajúci vodič a preto siahnem radšej po drobcovi, než neohrabanej lodi na kolesách.

Otázku výberu auta som teda počas posledných mesiacov vyriešil, bezsenné noci som strávil najmä pri uvažovaní nad jeho motorizáciou. Okrem vstupnej investície je pre mňa dôležitá aj spotreba, keďže živiť okrem môjho smädného hrdla aj nenásytný automobil by som nezvládol. Vďaka pomoci rodičov by som si mohol dovoliť aj úsporný naftiak, no o niečo dostupnejšou voľbou sú benzínové trojvalce. Skúsil som siahnuť po verzii 1.2 VTi.

Radšej než diesel som si zvolil malý benzín 24 fotografií v galérii Radšej než diesel som si zvolil malý benzín

Keďže páni z AutoMoto.sk už dvestoosmičku rozobrali od usmiatej tváre po chutný zadoček, nebudem sa venovať mláteniu prázdnej slamy. K ich postrehom preto dodám iba to, že Peugeot sa mi páči zvonku i zvnútra a interiér jeho päťdverovej verzie pokojne vystačí pre mňa i mojich kamošov. Poďme teda k novinke, ktorou je trojvalcový pohonný agregát.

Tri hrnce neznejú najlepšie, no funkciu splnia

Motor 1.2 VTi je výkonnejší zástupca dvojice ponúkaných trojhrncov. Nejde však o žiadneho siláka, jeho osemdesiatdva plnokrvníkov patrí k priemeru. Mne to však stačí, neplánujem s mojimi amatérskymi schopnosťami riskovať a kdesi svojmu novému autu rozbiť jeho leviu papuľku. Zároveň sa ale nechcem po cestách plaziť slimačím tempom. Tieto moje želania Peugeot splnil. Keď som mu trošku šliapol na krk, celkom svižne sa rozhýbal, ani pri plnom plyne mi však hneď nehrozila strata čerstvého vodičského preukazu.

Motor 1.2 VTi ma neohúril, ale ani výrazne nesklamal 24 fotografií v galérii Motor 1.2 VTi ma neohúril, ale ani výrazne nesklamal

Pri úvahách o trojvalci sa moje hlavné obavy vzťahovali k jeho kultúre chodu. Čiastočne sa naplnili, motor svoju nevyváženosť neskrýva a na voľnobehu mi pripomínal až diesel. Dúfam, že mi z toho jedného dňa nešibne a nenatankujem mu namiesto benzínu naftu. Agregát síce nie je odhlučnený vyslovene zle, no treba počítať s občasným dunením pri nízkych otáčkach i súvisiacimi vibráciami v interiéri.

Pokračovanie článku nižšie

Pozitívnou stránkou verzie 1.2 VTi je odľahčenie prednej nápravy. Nie som špecialista, no po pár rýchlejších prejazdoch zákrut sa mi zdal trojvalcový Peugeot príjemne agilný a neutrálny. Podvozok ma však zaskočil, keď na nerovnosti v zákrute odskočil. Na zlých cestách treba dvestoosmičku často korigovať, od kolies sa navyše ozýva značný buchot. Do budúcnosti to budem musieť asi vyriešiť veľkým subwooferom, nech mi dajú podvozkové pazvuky pokoj.

Boj s radiacou pákou som zatiaľ nevyhral 24 fotografií v galérii Boj s radiacou pákou som zatiaľ nevyhral

Okrem spomínaných neduhov profíci kritizovali ľahké riadenie a pedále s odporom masla. Pre mňa ako amatéra sú tieto veci skôr výhodou, s pežotíkom sa mi dobre manévruje a motor mi zdochýňa čoraz menej. Nezmieril som sa však s prevodovkou, páka v nepresnej kulise pláva jedna radosť a moje miešanie touto varechou často neprináša želaný pokrm.

Palivová rozprávka má malé medzery

Ako som už spomínal, úspornosť patrila k prioritám pri mojom výbere. Radšej si priplatím za prvky vybavenia než peniaze vyhadzovať von výfukom. Pre model 208 1.2 VTi udáva výrobca výborné hodnoty: mesto za päť a pol, mimo mesta dokonca len 3,9 l/100 km a v kombinovanom režime 4,5 litra benzínu. Reálne čísla však až také optimistické nie sú.

Trojvalec nie je taký úsporný ako som čakal, chyba však môže byť aj vo mne 24 fotografií v galérii Trojvalec nie je taký úsporný ako som čakal, chyba však môže byť aj vo mne

Jazdou v meste som papierové číslo preliezol o rovný liter. Podobne sa to skončilo aj pri výlete po slovenskom vidieku, kde si motor k piatim litrom vypýtal ešte dve deci oktánovice. Najvyšší apetít mal na diaľnici, kde pri domácom limite sal z nádrže palivo rýchlosťou 6,8 l/100 km a pri plne obsadenom aute sa spotreba zvýšila až na 7,5 l/100 km. Môj výsledný priemer 5,8 l/100 km nie je zlý, no nedá sa označiť ani za rozprávkový zázrak.

Pri cene splnil Francúz moje predstavy, charakterizované finančným stropom pätnásťtisíc eur. Keď som si trojvalcový Peugeot vybavil všetkými možnými serepetičkami, tak som ju prekročil o zanedbateľných dvadsaťpäť zlatiek. Za 15 025 eur som si tak poskladal pekný hatchback s dvojzónovu klimatizáciou, panoramatickou strechou, parkovacími senzormi vzadu, vyhrievaním sedadiel i navigáciou s dotykovým displejom.

Ani za navigáciu sa nepriplácajú nekresťanské peniaze 24 fotografií v galérii Ani za navigáciu sa nepriplácajú nekresťanské peniaze

Samozrejme, pri kúpe som mohol ešte ušetriť výberom slabšieho trojvalca. Ten je však v ponuke len so základnou výbavou a tá mi nevonia. Technologické novinky sú mojou vášňou, bez niektorých prvkov by som sa v aute jednoducho necítil tak dobre. Navyše, mám obavy z dynamického prejavu litrovej verzie, štrnásť sekúnd na stovku je už naozaj dosť.

Popoluške črievička sadla, ale nie dokonalo

Peugeot 208 1.2 VTi sa mi síce sprvoti zdal ako ideálne auto pre mňa, nakoniec mi však nesadol až tak dobre ako známa črievička na nohu Popolušky. Vozidlo má pár všeobecných neduhov, pre trojvalcovú verziu platí priemerná dynamika a spotreba, ktorá nie celkom napĺňa predstavy o trojvalcovom zázraku. Napriek tomu si francúzsko-slovenská Popoluška s tromi valčekmi vystačí, a preto som jej nakoniec povedal áno. Ale nie naveky.

 

 

Test Peugeot 208 1.2 VTi 24 Test Peugeot 208 1.2 VTi

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R3
Zdvihový objem
1 199 cm3
Max. výkon
60 kW/82 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
118 Nm
pri otáčkach
2 750/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
5-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
3 962 mm
Šírka
1 739 mm
Výška
1 460 mm
Rázvor náprav
2 538 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 093 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 168 kg
Užitočná hmotnosť
437 kg
Celková hmotnosť
1 530 kg
Objem batožinového priestoru
285/1076 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
175 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
12,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
3,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,5 l/100 km
Mesto - počas testu
6,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,8 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,2 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
104 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 9 790 €
Základná cena verzie
od 11 290 €
Cena testovaného exemplára
15 025 €


Najnovšie články
Test Renault Twingo 1.0 SCe: Mopslík

Osedlali sme nového člena bavorskej rodiny označenej číslom štyri. Dáva toto päťdverové kupé zmysel a zaslúži si svoju cenu?

Test BMW 428i Gran Coupé: Uhol pohľadu

Pre neadekvátne šetrenie a slabú protikoróznu ochranu má Mazda 6 prvej generácie päťkrát väčší problém s hrdzou, než je priemer.

Jazdená Mazda 6 kombi: Pozor, hrdza!

Prémiová divízia francúzskej automobilky sa čoskoro oddelí od materskej značky a jej budúca vlajková loď prešla ešte predtým niekoľkými úpravami.

Test Citroën DS5 HDi 180: Tri vylepšenia

Hyundai zaťal tak vysoko ako nikdy predtým a prináša Genesis sedan, s ktorým cieli dokonca na zákazníkov neohrozenej nemeckej prémiovej trojky.

Test Hyundai Genesis: Nebezpečne blízko

PRVÁ JAZDA    Aká je tretia generácia jedného z najpredávanejších áut na našom trhu? Preverili sme to v praxi.

Nová Škoda Fabia spoza volantu

PRVÁ JAZDA    Absolvovali sme úvodné kilometre za volantom ôsmej generácie bestselleru strednej triedy. Aké sú naše dojmy?

Volkswagen Passat B8: Snaha o postup
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Kapitán futbalistov FC Liverpool Steven Gerrard obvinil Medzinárodnú futbalovú federáciu (FIFA), že urobila politické rozhodnutie v prípade...

Steven Gerrard: Zlatá lopta? Iba politika

Pri príležitosti strašidelného sviatku nájdeme na Steame hry za atraktívne ceny.

Radikálne zľavy hier na Steame

Rozosmiať diváka je ťažké. Svoje o tom vie aj herec a zabávač Peter Marcin (48), podľa ktorého sa nevieme smiať sami zo seba.

Marcin: Prečo sa rozišiel s Krausom?

Patrí k najväčším v Európe. V marci začali s inštaláciou jedinečného ďalekohľadu v observatóriu SAV na Skalnatom plese.

Tatranský ďalekohľad za milión nás chráni pred asteroidmi
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×