Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Nemecko chce legalizovať antiradary

Mnohí nemeckí vodiči používajú antiradary, hoci je to aj v tejto krajine nelegálne. Krajina zvažuje čiastočnú legalizáciu týchto zariadení. U nás by tento úmysel zrejme neprešiel.
2 19.09.2012 / Soňa Zverková

Lokalizácia trvalých statických radarov býva štandardnou súčasťou navigačných prístrojov a mnohí vodiči si kupujú špeciálne antiradary. Ich používanie je nelegálne nielen u nás, ale aj v Nemecku. Na rozdiel od našej krajiny však dve nemecké politické strany uvažujú o ich čiastočnej legalizácii.

Zdieranie či bezpečnosť

Podľa návrhu, ktorý chcú čoskoro predložiť nemeckému parlamentu, by zákon mal umožniť používanie antiradarov v navigačných prístrojoch alebo aplikácií pre mobilné telefóny. „Chceme jasne vytýčiť hranicu medzi bezpečnosťou premávky a zdieraním,” cituje denník Die Welt odborníka na dopravu kresťanských demokratov Thomasa Jarzombeka. Keďže statické radary sa nachádzajú na nehodových úsekoch, je podľa neho rozumné upozorniť vodičov na túto skutočnosť.

Špeciálne antiradary budú aj naďalej zakázané. Zdroj: www.rogueradarmount.com Špeciálne antiradary budú aj naďalej zakázané. Zdroj: www.rogueradarmount.com

S návrhom súhlasí aj vplyvný nemecký autoklub ADAC, ktorý navrhuje umiestniť na týchto úsekoch dopravné značky, ktoré upozornia na statický radar aj vodičov bez navigácie či antiradaru. „Nesmie sa stať, že najlepšie bude upozornený človek, ktorý má najtučnejšiu peňaženku a môže si dovoliť najkvalitnejší prístroj,” cituje ADAC denník Die Welt.

V Nemecku sa nachádza zhruba 3 800 statických radarov, nie všetky sa však nachádzajú na nehodových úsekoch. Podľa ADAC to signalizuje skôr snahu obcí o zvýšenie príjmov do svojich rozpočtov.

Nelegálne aj naďalej zostanú aplikácie alebo zariadenia, ktoré upozorňujú vodičov na mobilné radary a policajné hliadky.

AutoMoto.sk komentuje

Zdá sa nám, že problém zárobkovej činnosti štátnych inštitúcií má nielen Slovensko, hoci v Nemecku nie je až tak rozšírený. Navyše u nás je statických radarov ako šafránu, väčšinu tohto druhu práce vykonávajú policajné hliadky s mobilnými radarmi.

Statické radardy by sa mali nachádzať takmer výlučne na nehodových úsekoch. Zdroj: Jenoptik Statické radardy by sa mali nachádzať takmer výlučne na nehodových úsekoch. Zdroj: Jenoptik

Statické radary začnú postupne pribúdať aj u nás, i keď pomalšie, nakoľko štátna pokladňa si v súčasnosti nákup techniky vo veľkom meradle nemôže dovoliť. Ak však k inštalácii statických radarov príde, dúfame, že sa obmedzí výlučne na nehodové a exponované úseky.

V takom prípade by si naši zodpovední mali vziať príklad z Nemecka a označiť meraný úsek dopravnou značkou. Sme presvedčení, že bezpečnosť je dôležitejšia než príjmy z pokút. Inými slovami, radar označený dopravnou značkou prinúti vodičov spomaliť a presne to by malo byť alfou a omegou pri rozhodovaní o jeho umiestnení. Iba takéto rozhodnutia dokážu motoristickú verejnosť presvedčiť, že vyjadrenia o bezpečnosti premávky nie sú len prázdne reči.


Najnovšie články
VW Touran: Dynamicky s rodinou

Kompaktný hatchback od Toyoty sa ešte na trhu ani poriadne neohrial a usilovní Japonci mu už uštedrili „plastiku nosa“. Šancu na oživenie dostal aj väčší...

Toyota Auris s prvým benzínovým turbom

Prvá generácia Hondy HR-V sa vyrábala do roku 2006 a potom nastala osemročná odmlka. Dvojka debutovala minulý rok v USA a v Ženeve sa práve ukázala európska...

Honda HR-V pre Európu len s pohonom 4x2

Francúzi vyčlenili svoj exkluzívny modelový rad na samostatnú značku. Napríklad Citroën DS5 sa zmenil na DS5. A dostal rovno aj facelift.

DS5: Luxusný model prišiel o meno Citroën

Posadili sme sa do najčerstvejšieho prírastku v stajni Maranella, upraveného superšportu s prepĺňaným osemvalcom.

Ferrari 488 GTB vyzerá famózne aj v sivej

Členovia redakcie AUTO BILD si vybrali svojich osobných favoritov a „prepadáky“ ženevského autosalónu. Čo sa nám páčilo a čo nie?

Víťazi a porazení zo ženevského autosalónu

Na švajčiarskom veľtrhu sme si pozreli aj nové SUV Renault so zaujímavým názvom Kadjar. Pôjde o prvý model francúzskej značky vyrábaný (aj) v Číne.

Nový Renault Kadjar vie dobre po slovensky
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Dojemný, no smutný príbeh. Štyridsaťjedenročný fanúšik Brugg Lorenzo Schoonbaert písknutím do píšťalky v nedeľu odštartoval stretnutie medzi domácimi...

Video: Fanúšik Brugg odložil kvôli zápasu vlastnú smrť

Nové špičkové telefóny od Samsungu prídu do predaja v apríli.

Samsung Galaxy S6 a S6 Edge: Poznáme ceny

Elektronická diaľničná známka nadobúda čoraz konkrétnejšie obrysy. Napriek problémom s verejnou súťažou, NDS plánuje spustiť systém už koncom roka...

Nové platenie diaľnic: Známka končí!

To nemôže byť náhoda, ale celkom iste predurčené podobenstvá.

Neuveriteľné podoby: Renesančné maľby vs. ich hip-hopoví dvojníci
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×