Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nemecko chce legalizovať antiradary

Mnohí nemeckí vodiči používajú antiradary, hoci je to aj v tejto krajine nelegálne. Krajina zvažuje čiastočnú legalizáciu týchto zariadení. U nás by tento úmysel zrejme neprešiel.
2 19.09.2012 / Soňa Zverková

Lokalizácia trvalých statických radarov býva štandardnou súčasťou navigačných prístrojov a mnohí vodiči si kupujú špeciálne antiradary. Ich používanie je nelegálne nielen u nás, ale aj v Nemecku. Na rozdiel od našej krajiny však dve nemecké politické strany uvažujú o ich čiastočnej legalizácii.

Zdieranie či bezpečnosť

Podľa návrhu, ktorý chcú čoskoro predložiť nemeckému parlamentu, by zákon mal umožniť používanie antiradarov v navigačných prístrojoch alebo aplikácií pre mobilné telefóny. „Chceme jasne vytýčiť hranicu medzi bezpečnosťou premávky a zdieraním,” cituje denník Die Welt odborníka na dopravu kresťanských demokratov Thomasa Jarzombeka. Keďže statické radary sa nachádzajú na nehodových úsekoch, je podľa neho rozumné upozorniť vodičov na túto skutočnosť.

Špeciálne antiradary budú aj naďalej zakázané. Zdroj: www.rogueradarmount.com 2 fotografií v galérii Špeciálne antiradary budú aj naďalej zakázané. Zdroj: www.rogueradarmount.com

S návrhom súhlasí aj vplyvný nemecký autoklub ADAC, ktorý navrhuje umiestniť na týchto úsekoch dopravné značky, ktoré upozornia na statický radar aj vodičov bez navigácie či antiradaru. „Nesmie sa stať, že najlepšie bude upozornený človek, ktorý má najtučnejšiu peňaženku a môže si dovoliť najkvalitnejší prístroj,” cituje ADAC denník Die Welt.

V Nemecku sa nachádza zhruba 3 800 statických radarov, nie všetky sa však nachádzajú na nehodových úsekoch. Podľa ADAC to signalizuje skôr snahu obcí o zvýšenie príjmov do svojich rozpočtov.

Nelegálne aj naďalej zostanú aplikácie alebo zariadenia, ktoré upozorňujú vodičov na mobilné radary a policajné hliadky.

AutoMoto.sk komentuje

Zdá sa nám, že problém zárobkovej činnosti štátnych inštitúcií má nielen Slovensko, hoci v Nemecku nie je až tak rozšírený. Navyše u nás je statických radarov ako šafránu, väčšinu tohto druhu práce vykonávajú policajné hliadky s mobilnými radarmi.

Statické radardy by sa mali nachádzať takmer výlučne na nehodových úsekoch. Zdroj: Jenoptik 2 fotografií v galérii Statické radardy by sa mali nachádzať takmer výlučne na nehodových úsekoch. Zdroj: Jenoptik

Statické radary začnú postupne pribúdať aj u nás, i keď pomalšie, nakoľko štátna pokladňa si v súčasnosti nákup techniky vo veľkom meradle nemôže dovoliť. Ak však k inštalácii statických radarov príde, dúfame, že sa obmedzí výlučne na nehodové a exponované úseky.

V takom prípade by si naši zodpovední mali vziať príklad z Nemecka a označiť meraný úsek dopravnou značkou. Sme presvedčení, že bezpečnosť je dôležitejšia než príjmy z pokút. Inými slovami, radar označený dopravnou značkou prinúti vodičov spomaliť a presne to by malo byť alfou a omegou pri rozhodovaní o jeho umiestnení. Iba takéto rozhodnutia dokážu motoristickú verejnosť presvedčiť, že vyjadrenia o bezpečnosti premávky nie sú len prázdne reči.

BANNER300


Najnovšie články
Jazdený Mercedes E: Luxus len za 10-tisíc eur

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 27. augusta 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Byť ekologický sa dnes nosí. Tento trend nasleduje aj kórejská automobilka Kia. Ceny hybridného modelu Niro sú nastavené priaznivo.

Kia Niro: Poznáme slovenské ceny novinky

Populárny Brit prednedávnom zverejnil zoznam jeho desiatich najobľúbenejších automobilov súčasnosti. Tentokrát sa venoval najhorším z najhorších.

Desať najhorších áut podľa Jeremyho Clarksona

Superšport dostal modifikovaný bodykit a znížený podvozok. Osemvalec absolvoval viacero zásahov, výsledkom je maximum 568 kW (772 k).

Novitec Rosso ladí otvorené Ferrari 488

V júli výroba stúpla dvanásty mesiac po sebe, keď sa zvýšila o 7,6 % na 126 566 vozidiel. Domáci dopyt vzrástol o 14,1 % a objednávky zo zahraničia stúpli o 6...

Britská produkcia áut je najvyššia od roku 2000

Litrový trojvalec s prívlastkom 1.0 SCe ponúka výkon 50 kW (68 k), okrem štandardného manuálu sa má dodávať aj s automatizovanou prevodovkou.

Renault Kwid dostal silnejší motor
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×