Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

McLaren P1 chce byť kráľom všetkých áut

DOPLNENÉ
PARÍŽ 2012    Briti opäť miera na najvyššie méty, z nového modelu plánujú urobiť najrýchlejšie a najzábavnejšie sériové auto na svete.
15 9 príspevkov 02.10.2012 / Marek Pokrývka

Naživo z Paríža

Fanúšikovia superšportov sa môžu tešiť. McLaren odhalil koncept P1, ktorý predznamenáva duchovného nástupcu legendárneho modelu F1. Ten v deväťdesiatych rokoch spôsobil absolútnu revolúciu medzi športovými autami a dodnes patrí k najrýchlejším sériovým vozidlám planéty. Podobný prevrat chystá aj jeho nasledovník P1.

Štúdia McLaren P1  nový superšport 15 fotografií v galérii Štúdia McLaren P1 nový superšport

Podľa slov McLarenu bude P1 výsledkom päťdesiatich rokov skúseností s motoršportom i sériovými autami. Anglická značka s ním síce nechce dosiahnuť vyššiu rýchlosť ako súčasný rekordér Bugatti Veyron SS, no mieri na najvyššie méty. Na okruhu by malo by ísť o celkovo najrýchlejší i najzábavnejší produkčný automobil. Má byť jednoducho kráľom štyroch kolies.

Dizajn nového dvojmiestneho kupé vzdialene vychádza z MP4-12C, má však podstatne extravagantnejšie organické línie. Tvary auta sú na prvý pohľad podriadené aerodynamike, okrem kvapkového tvaru kabíny i blatníkov na to upozorňuje aj veľký difúzor vzadu. Mimozemskú príchuť dávajú dizajnu diódové svetlá. Karbónová karoséria je v niektorých častiach lakovaná charakteristickým oranžovým lakom, inde sú uhlíkové panely odhalené.

Motor dýcha cez centrálne umiestnený výfuk 15 fotografií v galérii Motor dýcha cez centrálne umiestnený výfuk

Britská automobilka zatiaľ nezverejnila žiadne technické údaje o pripravovanej novinke. Zákulisné informácie však hovoria, že P1 využije upravenú verziu motora z modelu MP4-12C. Dvakrát prepĺňaný osemvalec s objemom 3,8 litra by mal byť vyladený na 800 až 900 konských síl. Sekundovať by mu navyše mal aj systém KERS s elektromotorom. Celkový výkon systému tak môže presiahnuť tisíc koní, čo by malo byť dosť na titul kráľa.

Aká bude pravda o tomto pohone sa zatiaľ nedozvieme. Na parížskom autosalóne bude McLaren prezentovať len štúdiu svojej vlajkovej lode, ktorá môže pri predstavení zostať aj celkom bez technických detailov. Sériový kúsok by sme mali spoznať počas budúceho roka. Ešte v jeho priebehu sa má novinka dostať aj do predaja.

Štúdia McLaren P1 naživo 15 fotografií v galérii Štúdia McLaren P1 naživo

Doplnené 2.10. o 17:00: Spoločnosť McLaren pri debute podľa predpokladov nezverejnila žiadne technické detaily o novom superšporte. Prezradila však, že si na ne budeme musieť počkať do ženevského autosalónu. Je teda pravdepodobné, že vo Švajčiarsku už uvidíme finálny variant automobilu s kompletným interiérom aj výkonnými vnútornosťami.

BANNER300


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×