Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Prevrat: BMW avizuje príchod predného pohonu

DOPLNENÉ
Paríž 2012    BMW Active Tourer je síce ešte iba koncept, má však sériové ambície. Aj s predným pohonom a karosériou, ktorá nemá ďaleko k MPV.
28 22 príspevkov 27.09.2012 / Ladislav Malák, Ján Trangel

Naživo z Paríža

Bavori si do Paríža nachystali svojím spôsobom asi najprevratnejšiu novinku za posledné roky: prvý automobil tejto značky, ktorý bude mať poháňanú prednú nápravu. Aby sme boli celkom presní, koncept Active Tourer má síce pohon všetkých kolies, zadnú nápravu však poháňa iba elektromotor, ktorý nie je nijako mechanicky prepojený so spaľovacím agregátom vpredu. Tým prevratom je motor, uložený vpredu priečne, poháňajúci predné kolesá, teda presný opak doterajšieho pozdĺžne uloženého agregátu, poháňajúceho prioritne zadné kolesá Ak sa táto aplikácia osvedčí, BMW samozrejme nebude mať najmenší problém použiť ju aj ako stopercentne čistú dvojkolku, bez elektriny vzadu.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Koncept Active Tourer má pohon typu plug-in hybrid, čo znamená, že sa jeho batéria dá nabíjať aj z externej siete, vrátane klasickej 220-voltovej. Spaľovacou časťou systému je ďalšia bavorská novinka: 1,5-litrový prepĺňaný benzínový trojvalec. Zjednodušene povedané ide o polovicu 3-litrového šesťvalca, ktorému sa doma na polici leskne množstvo ocenení, známeho s modelov s označením 35i alebo 40i.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Výkon elektromotora ani spaľovacieho agregátu samostatne BMW neuvádza, špecifikuje iba krútiaci moment elektromotora: 200 Nm. Systémovo majú obe jednotky dať dokopy 140 kW/190 k. To má stačiť na stovku za menej než 8 sekúnd a maximálku zhruba 200 km/h. Benzín z nádrže má ale miznúť priemerným tempom len 2,5 l/100 km. Dojazd čisto na elektrinu sa má pohybovať okolo 30 km.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Druhým odvážnym krokom, teda na pomery BMW, je primiešanie prísady zvanej MPV do výsledného mixu. Dĺžkou 4353 mm, šírkou 1834 mm aj rázvorom 2670 mm je Active Tourer takmer klasický kompakt, výška až 1560 mm však už ozaj zaváňa veľkopriestorovým segmentom. Interiér má byť priestranný aj variabilný, ani tu však ešte nepoznáme konkrétne čísla, výrobca zatiaľ avizuje len zadné operadlo sklopné v pomere 40/20/40 a plochú batožinovú podlahu s nízkou nakladacou hranou.

Do balíka koncepčnej divokosti patrí aj sklenená strecha, ktorú si dokážete elektrickým ovládaním molekulárne stmaviť ako slnečné okuliare, alebo vyzdobiť takouto listovou štruktúrou 28 fotografií v galérii Do balíka koncepčnej divokosti patrí aj sklenená strecha, ktorú si dokážete elektrickým ovládaním molekulárne stmaviť ako slnečné okuliare, alebo vyzdobiť takouto listovou štruktúrou

Exteriér vozidla sa tvári už veľmi produkčne, v interiéri však ešte panuje koncepčná divočina, aj keď niektoré prvky odtiaľto už BMW montuje aj do sériových áut. Napríklad prístrojovú dosku s technológiou čierneho panelu a variabilným zobrazením, či Head-Up displej. Zaujímavou vychytávkou je aplikácia pre iPady zadných pasažierov s počítačovou hrou, ktorá ja napojená na auto a priamo ovplyvňovaná jazdným štýlom vodiča. Jej cieľom je, ako inak, nazbierať čo najviac bodov za efektívnu jazdu na virtuálnej trati.

Aj nový koncept si usporiadaním palubnej dosky ctí pre BMW typickú orientáciu na vodiča 28 fotografií v galérii Aj nový koncept si usporiadaním palubnej dosky ctí pre BMW typickú orientáciu na vodiča

O sériovej výrobe tohto modelu sa BMW zatiaľ priamo nezmieňuje, náznaky sú však jasné, v tlačovej správe sa napríklad spomína „sériová výbava“, ktorej súčasťou má byť napríklad šetriaci jazdný režim ECO PRO, už dnes hojne aplikovaný vo viacerých modeloch. Ak Bavori dodržia zvyklosti z prípadu predošlých predsériových konceptov, tak odhadujeme verziu, určenú na predaj, možno už v Ženeve, ale najneskôr o rok na jeseň vo Frankfurte.

Cestu a pobyt redaktora v Paríži hradila spoločnosť Škoda.


Najnovšie články
Lamborghini Urus dostalo zelenú

Na podujatie CES Asia organizované v Šanghaji prišla autonómna verzia elektrického superšportu s výkonom 462 koní.

Audi R8 e-tron už jazdí aj samo

Český kombík strednej triedy má ešte väčší kufor než doteraz. Jeho objemom môže konkurovať autám z vyšších segmentov.

Exkluzívne: Prvé fotky Škody Superb Combi

Bavori predstavili koncept, ktorým vzdali hold pretekárskemu modelu 3.0 CSL. Kupé má dvojmiestny interiér a šesťvalec s technológiou eBoost.

Ikonické BMW ožilo vo futuristickej forme

Umelo vytvorenú naftu už v apríli tankovala nemecká ministerka, produkt nazvaný ako e-benzin chcú štyri kruhy čoskoro testovať.

Audi vyrobilo syntetický benzín

Karosáreň Zagato sa k oslavám storočnice Maserati pridala stavbou jedinečného kupé Mostro, inšpirovaného aerodynamickým špeciálom z Le Mans z roku 1957.

Zagato Mostro: štýlový darček k jubileu Maserati

Premiéru absolvovala nová generácia svalnatého amerického kupé Chevrolet aj koncepty značiek Audi a Volkswagen.

Šieste Camaro a novinky z Wörthersee
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Na Národnom štadióne vo Varšave sa dnes koná veľký futbalový sviatok. Finále Európskej ligy má tento rok tradične-netradičné zloženie. Sevilla...

ONLINE: Dnepro Dnepropetrovsk - FC Sevilla

Snaha o vytvorenie čo najzaujímavejšej selfie môže byť riskantná.

Vražedná selfie: Nechtiac strelila do hlavy

Niekomu je sveta žiť! Andrea Dalzell (49) z Veľkej Británie má do dôchodku ďaleko, no pracovať sa neobťažuje.

Andrea nepracuje, no plastiky si robí!

Je to začarovaný kruh. Ak sa človek dostane do finančných problémov, to, čím by sa z nich mohol vyslobodiť, sa u neho výrazne zhorší. Dobrá pracovná...

Produktivitu práce najviac znižuje strach o ...
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×