Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Prevrat: BMW avizuje príchod predného pohonu

DOPLNENÉ
Paríž 2012    BMW Active Tourer je síce ešte iba koncept, má však sériové ambície. Aj s predným pohonom a karosériou, ktorá nemá ďaleko k MPV.
28 22 príspevkov 27.09.2012 / Ladislav Malák, Ján Trangel

Naživo z Paríža

Bavori si do Paríža nachystali svojím spôsobom asi najprevratnejšiu novinku za posledné roky: prvý automobil tejto značky, ktorý bude mať poháňanú prednú nápravu. Aby sme boli celkom presní, koncept Active Tourer má síce pohon všetkých kolies, zadnú nápravu však poháňa iba elektromotor, ktorý nie je nijako mechanicky prepojený so spaľovacím agregátom vpredu. Tým prevratom je motor, uložený vpredu priečne, poháňajúci predné kolesá, teda presný opak doterajšieho pozdĺžne uloženého agregátu, poháňajúceho prioritne zadné kolesá Ak sa táto aplikácia osvedčí, BMW samozrejme nebude mať najmenší problém použiť ju aj ako stopercentne čistú dvojkolku, bez elektriny vzadu.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Koncept Active Tourer má pohon typu plug-in hybrid, čo znamená, že sa jeho batéria dá nabíjať aj z externej siete, vrátane klasickej 220-voltovej. Spaľovacou časťou systému je ďalšia bavorská novinka: 1,5-litrový prepĺňaný benzínový trojvalec. Zjednodušene povedané ide o polovicu 3-litrového šesťvalca, ktorému sa doma na polici leskne množstvo ocenení, známeho s modelov s označením 35i alebo 40i.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Výkon elektromotora ani spaľovacieho agregátu samostatne BMW neuvádza, špecifikuje iba krútiaci moment elektromotora: 200 Nm. Systémovo majú obe jednotky dať dokopy 140 kW/190 k. To má stačiť na stovku za menej než 8 sekúnd a maximálku zhruba 200 km/h. Benzín z nádrže má ale miznúť priemerným tempom len 2,5 l/100 km. Dojazd čisto na elektrinu sa má pohybovať okolo 30 km.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Druhým odvážnym krokom, teda na pomery BMW, je primiešanie prísady zvanej MPV do výsledného mixu. Dĺžkou 4353 mm, šírkou 1834 mm aj rázvorom 2670 mm je Active Tourer takmer klasický kompakt, výška až 1560 mm však už ozaj zaváňa veľkopriestorovým segmentom. Interiér má byť priestranný aj variabilný, ani tu však ešte nepoznáme konkrétne čísla, výrobca zatiaľ avizuje len zadné operadlo sklopné v pomere 40/20/40 a plochú batožinovú podlahu s nízkou nakladacou hranou.

Do balíka koncepčnej divokosti patrí aj sklenená strecha, ktorú si dokážete elektrickým ovládaním molekulárne stmaviť ako slnečné okuliare, alebo vyzdobiť takouto listovou štruktúrou 28 fotografií v galérii Do balíka koncepčnej divokosti patrí aj sklenená strecha, ktorú si dokážete elektrickým ovládaním molekulárne stmaviť ako slnečné okuliare, alebo vyzdobiť takouto listovou štruktúrou

Exteriér vozidla sa tvári už veľmi produkčne, v interiéri však ešte panuje koncepčná divočina, aj keď niektoré prvky odtiaľto už BMW montuje aj do sériových áut. Napríklad prístrojovú dosku s technológiou čierneho panelu a variabilným zobrazením, či Head-Up displej. Zaujímavou vychytávkou je aplikácia pre iPady zadných pasažierov s počítačovou hrou, ktorá ja napojená na auto a priamo ovplyvňovaná jazdným štýlom vodiča. Jej cieľom je, ako inak, nazbierať čo najviac bodov za efektívnu jazdu na virtuálnej trati.

Aj nový koncept si usporiadaním palubnej dosky ctí pre BMW typickú orientáciu na vodiča 28 fotografií v galérii Aj nový koncept si usporiadaním palubnej dosky ctí pre BMW typickú orientáciu na vodiča

O sériovej výrobe tohto modelu sa BMW zatiaľ priamo nezmieňuje, náznaky sú však jasné, v tlačovej správe sa napríklad spomína „sériová výbava“, ktorej súčasťou má byť napríklad šetriaci jazdný režim ECO PRO, už dnes hojne aplikovaný vo viacerých modeloch. Ak Bavori dodržia zvyklosti z prípadu predošlých predsériových konceptov, tak odhadujeme verziu, určenú na predaj, možno už v Ženeve, ale najneskôr o rok na jeseň vo Frankfurte.

Cestu a pobyt redaktora v Paríži hradila spoločnosť Škoda.


Najnovšie články
ATS 2500 GT: Reinkarnácia po polstoročí

Od mája sa vo Veľkej Británii bude dať objednať prvý model z luxusne ladenej série automobilov Ford. Stáť bude zhruba 40-tisíc eur.

Mondeo Vignale prichádza do predaja

Na podujatí Top Marqua v Monaku debutovalo superšportové kupé s elektrickým pohonom, ktoré by sa malo vyrábať a predávať.

Fíni chystajú najrýchlejší elektromobil sveta

Koncept s údajným označením Qoros 2 PHEV má zapadnúť medzi malé SUV. Architektúrou pohonu pôjde o plug-in hybrid.

Qoros 2 SUV získava reálne kontúry

Jedinečný automobil R200 Non-fiction vznikol v hlave českého dizajnéra, ktorý ako základ použil osemvalcové Audi R8. Vozidlo chce údajne predávať.

Znovuzrodená Škoda 110 R je superšport

V poradí štvrtá verzia konceptu má svetlú výšku zväčšenú o 77 milimetrov a hybridný pohon s maximálnym výkonom až 734 koní.

Audi Prologue dostalo chuť na terén

Koncept hatchbacku nižšej strednej triedy má turbobenzín spolu s dvomi elektromotormi, čo znamená výkon 500 koní a pohon všetkých kolies.

Peugeot 308 ako extrémny hybrid
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Kto vlastní Schindlerov zoznam? Kto vlastní dedičstvo muža, ktorý zachránil 1200 Židov pred nacistami? To je otázka, o ktorej rozhodne súd...

O Schindlerov zoznam sa rozpútala právna bitka

Živé IT    Veľký záujem o Apple Watch, nové Grand Theft Auto a Sova s pristrihnutými krídlami.

Revolučná batéria a ohnutý Samsung

Francúzske prístavné mesto Calais je zdesené. Všetci oplakávajú iba deväťročné dievčatko Chloé, ktoré tam uniesol, znásilnil a zavraždil Poliak...

Z tohto činu je zdesené celé mesto

Môže šport, ktorému sa človek venuje, prezradiť niečo o jeho charaktere a vlastnostiach? Vedci o tom nepochybujú.

Vedci zistili, ktorí športovci sú najlepší v posteli
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×