Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prevrat: BMW avizuje príchod predného pohonu

DOPLNENÉ
Paríž 2012    BMW Active Tourer je síce ešte iba koncept, má však sériové ambície. Aj s predným pohonom a karosériou, ktorá nemá ďaleko k MPV.
28 22 príspevkov 27.09.2012 / Ladislav Malák

Naživo z Paríža

Bavori si do Paríža nachystali svojím spôsobom asi najprevratnejšiu novinku za posledné roky: prvý automobil tejto značky, ktorý bude mať poháňanú prednú nápravu. Aby sme boli celkom presní, koncept Active Tourer má síce pohon všetkých kolies, zadnú nápravu však poháňa iba elektromotor, ktorý nie je nijako mechanicky prepojený so spaľovacím agregátom vpredu. Tým prevratom je motor, uložený vpredu priečne, poháňajúci predné kolesá, teda presný opak doterajšieho pozdĺžne uloženého agregátu, poháňajúceho prioritne zadné kolesá Ak sa táto aplikácia osvedčí, BMW samozrejme nebude mať najmenší problém použiť ju aj ako stopercentne čistú dvojkolku, bez elektriny vzadu.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Koncept Active Tourer má pohon typu plug-in hybrid, čo znamená, že sa jeho batéria dá nabíjať aj z externej siete, vrátane klasickej 220-voltovej. Spaľovacou časťou systému je ďalšia bavorská novinka: 1,5-litrový prepĺňaný benzínový trojvalec. Zjednodušene povedané ide o polovicu 3-litrového šesťvalca, ktorému sa doma na polici leskne množstvo ocenení, známeho s modelov s označením 35i alebo 40i.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Výkon elektromotora ani spaľovacieho agregátu samostatne BMW neuvádza, špecifikuje iba krútiaci moment elektromotora: 200 Nm. Systémovo majú obe jednotky dať dokopy 140 kW/190 k. To má stačiť na stovku za menej než 8 sekúnd a maximálku zhruba 200 km/h. Benzín z nádrže má ale miznúť priemerným tempom len 2,5 l/100 km. Dojazd čisto na elektrinu sa má pohybovať okolo 30 km.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Druhým odvážnym krokom, teda na pomery BMW, je primiešanie prísady zvanej MPV do výsledného mixu. Dĺžkou 4353 mm, šírkou 1834 mm aj rázvorom 2670 mm je Active Tourer takmer klasický kompakt, výška až 1560 mm však už ozaj zaváňa veľkopriestorovým segmentom. Interiér má byť priestranný aj variabilný, ani tu však ešte nepoznáme konkrétne čísla, výrobca zatiaľ avizuje len zadné operadlo sklopné v pomere 40/20/40 a plochú batožinovú podlahu s nízkou nakladacou hranou.

Do balíka koncepčnej divokosti patrí aj sklenená strecha, ktorú si dokážete elektrickým ovládaním molekulárne stmaviť ako slnečné okuliare, alebo vyzdobiť takouto listovou štruktúrou 28 fotografií v galérii Do balíka koncepčnej divokosti patrí aj sklenená strecha, ktorú si dokážete elektrickým ovládaním molekulárne stmaviť ako slnečné okuliare, alebo vyzdobiť takouto listovou štruktúrou

Exteriér vozidla sa tvári už veľmi produkčne, v interiéri však ešte panuje koncepčná divočina, aj keď niektoré prvky odtiaľto už BMW montuje aj do sériových áut. Napríklad prístrojovú dosku s technológiou čierneho panelu a variabilným zobrazením, či Head-Up displej. Zaujímavou vychytávkou je aplikácia pre iPady zadných pasažierov s počítačovou hrou, ktorá ja napojená na auto a priamo ovplyvňovaná jazdným štýlom vodiča. Jej cieľom je, ako inak, nazbierať čo najviac bodov za efektívnu jazdu na virtuálnej trati.

Aj nový koncept si usporiadaním palubnej dosky ctí pre BMW typickú orientáciu na vodiča 28 fotografií v galérii Aj nový koncept si usporiadaním palubnej dosky ctí pre BMW typickú orientáciu na vodiča

O sériovej výrobe tohto modelu sa BMW zatiaľ priamo nezmieňuje, náznaky sú však jasné, v tlačovej správe sa napríklad spomína „sériová výbava“, ktorej súčasťou má byť napríklad šetriaci jazdný režim ECO PRO, už dnes hojne aplikovaný vo viacerých modeloch. Ak Bavori dodržia zvyklosti z prípadu predošlých predsériových konceptov, tak odhadujeme verziu, určenú na predaj, možno už v Ženeve, ale najneskôr o rok na jeseň vo Frankfurte.

Cestu a pobyt redaktora v Paríži hradila spoločnosť Škoda.

BANNER300


Najnovšie články
Volvo má najrýchlejší ťahač na svete

Nový taliansky sedan láka na príťažlivý dizajn, hodnotný interiér i špičkové jazdné vlastnosti. Zvládne konkurovať zavedenej nemeckej prémii?

Test Alfa Romeo Giulia: Nálož emócií

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE

Existuje domnienka, že najlepšie zarábajú najväčšie firmy. Nie vždy to však platí. Rebríček automobiliek zoradených podľa zárobku na jednom vozidle má...

Koľko na vás výrobca zarobí pri kúpe auta?

Spor s firmami ES Automobilguss a Car Trim spôsobil, že tie prestali dodávať a VW musel v niektorých svojich závodoch pre chýbajúce poťahy na sedadlá...

Produkcia VW sa vracia do normálu

Replika pretekárskeho modelu Lister-Jaguar mala byť pôvodne hlavným tátošom filmového Teja Parkera, producenti však plány zmenili.

Na predaj je roadster z Rýchlo a zbesilo

Patentové obrázky publikované holandskou stránkou ukazujú sériovú podobu druhej generácie štvordverového kupé i ťažiskový produkt po modernizácii.

Odhalenie: Volkswagen CC a omladený Golf
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×