Prevrat: BMW avizuje príchod predného pohonu

DOPLNENÉ
Paríž 2012    BMW Active Tourer je síce ešte iba koncept, má však sériové ambície. Aj s predným pohonom a karosériou, ktorá nemá ďaleko k MPV.

Naživo z Paríža

Bavori si do Paríža nachystali svojím spôsobom asi najprevratnejšiu novinku za posledné roky: prvý automobil tejto značky, ktorý bude mať poháňanú prednú nápravu. Aby sme boli celkom presní, koncept Active Tourer má síce pohon všetkých kolies, zadnú nápravu však poháňa iba elektromotor, ktorý nie je nijako mechanicky prepojený so spaľovacím agregátom vpredu. Tým prevratom je motor, uložený vpredu priečne, poháňajúci predné kolesá, teda presný opak doterajšieho pozdĺžne uloženého agregátu, poháňajúceho prioritne zadné kolesá Ak sa táto aplikácia osvedčí, BMW samozrejme nebude mať najmenší problém použiť ju aj ako stopercentne čistú dvojkolku, bez elektriny vzadu.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Koncept Active Tourer má pohon typu plug-in hybrid, čo znamená, že sa jeho batéria dá nabíjať aj z externej siete, vrátane klasickej 220-voltovej. Spaľovacou časťou systému je ďalšia bavorská novinka: 1,5-litrový prepĺňaný benzínový trojvalec. Zjednodušene povedané ide o polovicu 3-litrového šesťvalca, ktorému sa doma na polici leskne množstvo ocenení, známeho s modelov s označením 35i alebo 40i.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Výkon elektromotora ani spaľovacieho agregátu samostatne BMW neuvádza, špecifikuje iba krútiaci moment elektromotora: 200 Nm. Systémovo majú obe jednotky dať dokopy 140 kW/190 k. To má stačiť na stovku za menej než 8 sekúnd a maximálku zhruba 200 km/h. Benzín z nádrže má ale miznúť priemerným tempom len 2,5 l/100 km. Dojazd čisto na elektrinu sa má pohybovať okolo 30 km.

BMW Active Tourer naživo 28 fotografií v galérii BMW Active Tourer naživo

Druhým odvážnym krokom, teda na pomery BMW, je primiešanie prísady zvanej MPV do výsledného mixu. Dĺžkou 4353 mm, šírkou 1834 mm aj rázvorom 2670 mm je Active Tourer takmer klasický kompakt, výška až 1560 mm však už ozaj zaváňa veľkopriestorovým segmentom. Interiér má byť priestranný aj variabilný, ani tu však ešte nepoznáme konkrétne čísla, výrobca zatiaľ avizuje len zadné operadlo sklopné v pomere 40/20/40 a plochú batožinovú podlahu s nízkou nakladacou hranou.

Do balíka koncepčnej divokosti patrí aj sklenená strecha, ktorú si dokážete elektrickým ovládaním molekulárne stmaviť ako slnečné okuliare, alebo vyzdobiť takouto listovou štruktúrou 28 fotografií v galérii Do balíka koncepčnej divokosti patrí aj sklenená strecha, ktorú si dokážete elektrickým ovládaním molekulárne stmaviť ako slnečné okuliare, alebo vyzdobiť takouto listovou štruktúrou

Exteriér vozidla sa tvári už veľmi produkčne, v interiéri však ešte panuje koncepčná divočina, aj keď niektoré prvky odtiaľto už BMW montuje aj do sériových áut. Napríklad prístrojovú dosku s technológiou čierneho panelu a variabilným zobrazením, či Head-Up displej. Zaujímavou vychytávkou je aplikácia pre iPady zadných pasažierov s počítačovou hrou, ktorá ja napojená na auto a priamo ovplyvňovaná jazdným štýlom vodiča. Jej cieľom je, ako inak, nazbierať čo najviac bodov za efektívnu jazdu na virtuálnej trati.

Aj nový koncept si usporiadaním palubnej dosky ctí pre BMW typickú orientáciu na vodiča 28 fotografií v galérii Aj nový koncept si usporiadaním palubnej dosky ctí pre BMW typickú orientáciu na vodiča

O sériovej výrobe tohto modelu sa BMW zatiaľ priamo nezmieňuje, náznaky sú však jasné, v tlačovej správe sa napríklad spomína „sériová výbava“, ktorej súčasťou má byť napríklad šetriaci jazdný režim ECO PRO, už dnes hojne aplikovaný vo viacerých modeloch. Ak Bavori dodržia zvyklosti z prípadu predošlých predsériových konceptov, tak odhadujeme verziu, určenú na predaj, možno už v Ženeve, ale najneskôr o rok na jeseň vo Frankfurte.

Cestu a pobyt redaktora v Paríži hradila spoločnosť Škoda.


Najnovšie články
Suzuki predstavilo novú Vitaru

Nová štúdia avizuje ďalšiu generáciu terénneho automobilu, ktorá by mohla prísť v roku 2016. Pod kapotou bude mať francúzsky motor.

Chevrolet Niva ukázal svoju drsnú tvár

Populárne vozidlo prichádza do najľudnatejšej krajiny sveta ako Infiniti ESQ. Vychádza zo športovo ladenej verzie Nismo.

Nissan prekrstil pre Čínu model Juke

Druhá generácia švédskeho SUV prináša novinky na viacerých frontoch: čerstvý dizajn, moderné vybavenie i flexibilnú platformu.

Nové Volvo XC90 spúšťa revolúciu

Sedemdesiatka sa onedlho dostane znovu do výroby: v mierne pozmenenej podobe, s dotykovou obrazovkou či modernejším šesťvalcom.

Tridsaťročný Land Cruiser opäť ožíva

Vozidlo s koreňmi v roku 1995 má žiť naďalej. Môže tvoriť lacnejšiu alternatívu k novému typu Vesta.

Lada omladzuje sedan Priora

Tretia generácia českého hatchbacku dostala palubnú dosku s familiárnym výzorom i ovládacími prvkami.

Exkluzívne: Škoda ukázala interiér novej Fabie
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Futbalisti Athletica Bilbao, Bayeru Leverkusen, Arsenalu Londýn a Malmö FF si zahrajú v skupinovej fáze Ligy majstrov 2014/2015. Postup si...

Video: Hamšík skóroval, ale Neapol nepostúpil, Arsenal s odretými ušami

Operátor uvádza dvojročné splácanie zariadení i nový flatový variant O2 Paušálu. Program O2 Mini končí.

O2: Veľké zmeny v paušáloch

Niektoré ženy podstupujú zložité procedúry, aby vyzerali ako on. Za vzhľadom tohto chlapca je však zvláštna porucha, s ktorou sa už narodil.

Tínedžer má bizarnú poruchu

Ohrievanie jedla v hrncoch sa stalo minulosťou v okamžiku, keď v roku 1947 uviedla americká spoločnosť Raytheon na trh prvú mikrovlnnú rúru.

12 vecí, ktoré NIKDY nesmiete dať do mikrovlnky
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×