Test VW Golf Cabrio: Zbohom leto aj Golf VI

Volkswagen Golf Cabriolet ešte chvíľu zostáva v ponuke ako pamätník odchádzajúcej šiestej generácie. Lúčime sa so starým Golfom a zároveň oficiálne ukončujeme leto.

Čudesná taktika Volkswagenu pri uvádzaní otvorených verzií je už notorický známa. Otvorený Golf debutoval už v prvej generácii a v rovnakej podobe prežil aj funkčné obdobie druhej generácie. Nástupca vychádzal z tretej generácie a počas predaja štvrtej generácie hatchbacku prešiel iba kozmetickými zmenami.

Päťka zostala bez otvorenej verzie a momentálne dosluhujúca šestka sa v prevedení Cabriolet ukázala iba asi pred rokom a pol. Priaznivci neba nad hlavou kvitujú aspoň to, že vychádza z aktuálnej technickej bázy. My sme si prakticky tretiu generáciu Golfu Cabriolet vyskúšali s motorom 1.4 TSI a prevodovkou DSG, na rozlúčku s letnou sezónou a zároveň so štvorročným pôsobením šiestej generácie nemeckého bestselleru.

TIP: Nový VW Golf: Revolúcia potlačená

Test VW Golf Cabrio 30 Test VW Golf Cabrio Test VW Golf Cabrio 30 Test VW Golf Cabrio
Kabriolet má techniku a tvár šestkového Golfu, koncové svetlá prebral z verzie GTI

Textil je niekedy viac než plech

Golf Cabriolet zostal verný klasike, tak ako aj hatchback. Experimenty sú prísne zakázané a to platí aj pre strechu. Žiadny plech ale poctivý textil. Veď načo aj, keď Volkswagen už má vo svojom výklade auto na rovnakej platforme s pevnou skladacou strechou, VW Eos. Nielen z tohto dôvodu chválime oddanosť Cabria hrubej látke.

Textil nevyjde z módy asi nikdy, navyše ak dokáže dobre izolovať, nie je dôvod hádzať ho do starého železa. Respektíve aby boli ekológovia spokojní, tak do starého textilu... 30 fotografií v galérii Textil nevyjde z módy asi nikdy, navyše ak dokáže dobre izolovať, nie je dôvod hádzať ho do starého železa. Respektíve aby boli ekológovia spokojní, tak do starého textilu...

Po ospevovaní odvahy výrobcu držať sa plátennej tradície zvyčajne prichádza zhovievavý výpočet jej neduhov ako rachotenie, prievany a slabá izolácia, no strechu Golfu Cabriolet šil asi sám diabol. Pevnosť konštrukcie by jej mohli závidieť aj mnohí konkurenti s plechovými dielmi, tesnosť proti prefukovaniu takisto. Najviac nás však zarazila vynikajúca zvuková izolácia, ktorú bez preháňania môžeme prirovnať k uzavretým automobilom. Nevieme ako to vo Volkswagene dosiali, no páči sa nám to.

Test VW Golf Cabrio 30 Test VW Golf Cabrio Test VW Golf Cabrio 30 Test VW Golf Cabrio Test VW Golf Cabrio 30 Test VW Golf Cabrio  
 Desať sekúnd a môže pršať koľko chce

Pre objektivitu ešte spomeňme, že plátenná strecha predstavuje oproti plechovej skladacej aj priestorovú úsporu a z nej vyplývajúcu väčšiu voľnosť dizajnérov pri kreslení zadnej časti. Účelovo pretiahnuté zadky, ako obeta za plechové strešné diely, sa len tak ľahko zamaskovať nedajú. Takisto kapacita batožinového priestoru je nemenná, či je strecha hore alebo dole.

Sieťkový deflektor ruší zadné miesta, beztak tam dosť fučí. Vo štvorici teda radšej strecha hore, alebo pomaly sa gúľať mestom 30 fotografií v galérii Sieťkový deflektor ruší zadné miesta, beztak tam dosť fučí. Vo štvorici teda radšej strecha hore, alebo pomaly sa gúľať mestom

Vo svetle precízne vypracovanej strechy však vyčnieva chabá konštrukcia dverí s bezrámovými oknami ešte viac, než by vyčnievala za normálnych okolností. Trepotavé bočné okná sme si všimli už pri teste Volkswagenu Scirocco R, pri Golfe Cabriolet sa nám potvrdilo, že „niečo je zhnité v štáte dánskom“ (slovami Hamleta). Okná či mechanizmy ich spúšťania vo dverách pri zatváraní značne a nedôstojne rezonujú. Dúfajme, že nasledujúca generácia tento neduh odstráni.

Podozrenie z praktickosti

Inak je Volkswagen Golf Cabriolet až podozrivo použiteľné auto. Priestoru majú všetci štyria cestujúci tak akurát, batožina je limitovaná objemom 250 litrov, čo je o stovku menej než v ekvivalentnom hatchbacku. Nakládka je však logicky náročnejšia vďaka zmenšenému otvoru nad ktorým je do konštrukcie karosérie zakomponovaná „vanička“ na zloženú strechu.

Rozmery, hmotnosti a objemy 
Dĺžka
4 246 mm
Šírka
1 782 mm
Výška
1 423 mm
Rázvor náprav
2 578 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 479 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 554 kg
Užitočná hmotnosť
441 kg
Celková hmotnosť
1 920 kg
Objem batožinového priestoru
250 l
Objem palivovej nádrže
55 l

Ani jazda vo vyšších rýchlostiach s nebom nad hlavou vám vlasy nevytrhá a prievan je príjemne znesiteľný. Výdatne tomu napomáha aj jednoducho inštalovateľná protiveterná clona, ktorá zakryje zadné sedadlá a za hlavami predných cestujúcich postaví tenučký ale účinný vetrolam. Manipulácia s ňou je naozaj jednoduchá a nasadenie trvá jednej osobe niekoľko sekúnd. Samotná strecha je z polohy „standby“ natiahnutá nad hlavami za necelých desať sekúnd a ani pritom nemusíte zastaviť. Stačí spomaliť na 30 km/h. Skutočne expresná ochrana.

Totálna pohoda

Ak máte nebo nad hlavou, motor ide tak trochu bokom. Veď kabriolety sú stavané na pohodové jazdenie a na tento účel jednotka 1.4 TSI úplne postačuje. Obzvlášť v kombinácii so sedemstupňovým robotom DSG. Trochu čísel nezaškodí, preto si povedzme, že deväťdesiatka znamená na sedmičke menej než 2 000 otáčok a stotridsiatka (strechu zavrieť) menej než 2 700 otáčok.

Spotreba 
Mesto - normovaná
8,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,3 l/100 km
Mesto - počas testu
7,8 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,5 l/100 km

Keď treba, tandem TSI + DSG potiahne, keď netreba, tak nepotiahne, ale ani z nádrže. V meste sa nám podarilo dokonca podliezť údaj výrobcu, celkový priemer testu ho prekročil o necelý liter (7,2). Na diaľnici sa jemne prehupnete cez sedem litrov, na vidieku sa priemer pohybuje okolo 5,5 litra.

Kabriolety bývajú často obviňované z nižšej tuhosti karosérie (pochopiteľne pre chýbajúcu strechu). Dodatočné výstuhy mnohokrát nepomôžu a krútiaca sa karoséria potom ovplyvňuje jazdné vlastnosti za sprievodu škrípania, vŕzgania strechy a prinajhoršom aj zatekania. Za týždeň testovania sme žiadne pazvuky nespozorovali a jazdné vlastnosti sa nám zdali byť v rámci normálu. Veď sa len pozrite na priečku za zadnými sedadlami a ďalšie skryté výstuhy tiež svoju prácu odvedú. Otvorená verzia je aj preto o nejakých 130 kilogramov ťažšia než trojdverový ekvivalent. Celkovo sa Golf Cabriolet javí ako komfortný spoločník so štipkou nemeckej tuhosti, podvozok pôsobí robustným dojmom a je slušne odizolovaný.

Platená plátenná

Kabriolety nie sú lacný špás, lebo každý ich považuje za nepraktické a tým pádom im patrí zvyčajne iba sekundárna alebo terciárna garáž. A vysoliť minimálne dvadsať papierov za auto, ktoré používate sporadicky, si vyžaduje hrubú peňaženku. Golf Cabriolet sa začína na cene cez 20 000 eur a s prižmúrením oka by sa dal pokojne brať aj ako celoročné auto.

Našinec  si však rýchlo spočíta, že obyčajný Golf s rovnakým motorom môže mať o 6 tisíc lacnejšie, takže kašle na otváraciu strechu, aj tak mu ju zločinné živly určite porežú, myslí si. Nuž, asi má pravdu, no to nemení nič na fakte, že šestkové kabrio je vzhľadom na svoje zameranie veľmi použiteľné auto.

 

 

Pokračovanie článku nižšie

 

Test VW Golf Cabrio 30 Test VW Golf Cabrio  

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 390 cm3
Max. výkon
90 kW/122 k
pri otáčkach
5 000/min
Max. krútiaci moment
200 Nm
pri otáčkach
1 500 - 4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
7-stupňová robotizovaná
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 246 mm
Šírka
1 782 mm
Výška
1 423 mm
Rázvor náprav
2 578 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 479 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 554 kg
Užitočná hmotnosť
441 kg
Celková hmotnosť
1 920 kg
Objem batožinového priestoru
250 l
Objem palivovej nádrže
55 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
197 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,5 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,3 l/100 km
Mesto - počas testu
7,8 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
147 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena
Základná cena modelu
od 20 670 €
Základná cena verzie
od 23 850 €
Cena testovaného exemplára
29 330 €


Najnovšie články
Test Citroën C5 CrossTourer: Útočí zľavou

Obyčajná jazda je nudná. Fiat 128 radšej vyzve svojho pána na súboj. Postará sa o zábavu a odvezie celú rodinu.

Fiat 128: Rodinné dobrodružstvo

Aj trojvalcový Ford Focus môže pripomínať tvrdého športovca. Stačí na to balík Sport X.

Ford Focus 1.0 EcoBoost Sport X: Drsný trojvalec

JAZDA    Prevetrali sme výkonnejšiu verziu temperamentného Španiela, ktorý svojou cenou kosí konkurentov aj vo vlastných radoch.

Seat Leon Cupra: Nový kráľ hot-hatchov

Prvá generácia novodobého MINI láme ženské srdcia, ale zato mechanikov privádza do šialenstva.

Jazdené MINI: Problémový miláčik žien

Octavia s pohonom na CNG láka nízkymi prevádzkovými nákladmi a dlhým dojazdom. Ako však vyzerajú papierové predpoklady v realite?

Test Škoda Octavia G-TEC: Oplatí sa CNG?

Z kontroverzného frankfurtského konceptu sa vykľul sériový automobil. Rozmermi spadá do segmentu B, no vyniká mnohými prvkami.

Test Citroën C4 Cactus: Pichľavý originál
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Slovenská tenistka Dominika Cibulková si po šokujúcej prehre s 15-ročnou domácou držiteľkou voľnej karty Catherine Bellisovou v 1. kole newyorských...

Cibulkovej odkaz fanúšikom, Moška sa jej zastal

Intel uvádza očakávané čipy Haswell-E pre desktopy. Ponúknu podporu pamätí DDR4 alebo až osem fyzických jadier.

Nové esá Intelu zrýchlia počítače

Beauty terapeutka, ktorá šla do zahraničia za lákavou ponukou sa zdesila, keď jej prsné implantáty poškodili kožu. To ju skoro zabilo.

Hrôza po lacnej plastike v Prahe

Jazda so stiahnutou strechou je snom mnohých vodičov. Ako sú na tom však kabriolety s bezpečnosťou? Chránia dostatočne posádku aj pri prevrátení?

Máte šancu prežiť, ak sa kabriolet prevráti?!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×