Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche Cayenne dostane silný naftový osemvalec

PARÍŽ 2012    Výkonnejší dieselový variant veľkého SUV má agregát od Audi. Vďaka takmer štyristo konským silám zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.a
6 13.09.2012 / Marek Pokrývka

Mohutné SUV Porsche Cayenne sa iste nemôže sťažovať na nedostatok výkonu, o čom sme sa presvedčili v exkluzívnej dvojitej jazde. Okrem štyristo- či päťstokoňových beštií však v modelovom rade figuruje aj úsporný dieselový model. So svojim výkonom 176 (240 k) bola naftová verzia výrazne slabšia než ostatné varianty. To sa čoskoro zmení.

Cayenne Diesel S poháňa takmer štyristo konských síl 6 fotografií v galérii Cayenne Diesel S poháňa takmer štyristo konských síl

Automobilka uvádza do ponuky verziu Diesel S. Za písmenom S sa skrývajú dva valce a poriadna porcia koní navyše. Pod kapotou novinky pracuje 4,2-litrový dvakrát prepĺňaný naftový osemvalec, prevzatý od Audi. Agregát je vyladený na maximálny výkon 281 kW (382 k). Krútiaci moment dosahuje ozrutnú hodnotu 850 Nm.

Výkonnejší naftový Cayenne zrýchli z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 252 km/h. Pred svojimi benzínovými bratmi sa teda nemusí vôbec hanbiť. Navyše ich pokorí priemernou spotrebou, ktorá podľa výrobcu dosahuje úroveň iba 8,3 l/100 km. Pri príplatkovej nádrži s objemom 100 litrov je dojazd auta až 1 200 kilometrov.

Dieselové srdce auta má skutočne športový zvuk 6 fotografií v galérii Dieselové srdce auta má skutočne športový zvuk

Poteší aj hodnota emisií CO2, dosahujúca úroveň 218 g/km. Znižovanie spotreby i produkcie výfukových plynov bolo v Stuttagrte jednou z priorít. Nezabudlo sa však ani na dôležitý aspekt áut značky Porsche, ktorým je zvuk. Naftový osemvalec znie vďaka tomu skutočne impozantne, čo výrobca hrdo prezentuje na svojej stránke.

Exteriér i ďalšia technika auta sa zhoduje s benzínovým modelom Cayenne S, jediným rozdielom sú štítky diesel na predných blatníkoch. Historicky prvé Porsche s naftovým osemvalcom bude mať premiéru v Paríži. Do predaja ho automobilka uvedie v januári, na nemeckom trhu bude stáť základných 77 684 eur vrátane dane.

BANNER300


Najnovšie články
Predaj Daimleru v Číne výrazne stúpol

Off-roadové schopnosti kopřivnických strojov sú opradené legendami. O tento status sa zaslúžil aj typ T-813 s označením “Kolos”, ktorý armáde slúžil pred...

Tatra T-813: Terénny kolos za pár drobných

Insignia Grand Sport bude mať premiéru v Ženeve. Liftback má dynamickejšie línie než predchodca, využíva novú architektúru a schudol až 175 kilogramov.

Opel predstavil svoju novú vlajkovú loď

Fiasko po finančných problémoch sa nekoná, predstavitelia spoločnosti opäť ohlásili predstavenie sériovky a zverejnili detailnú fotku predných partií.

Faraday Future potvrdil premiéru na CES

Klasické verzie SUV majú oproti variantu QV kolesá s podstatne menším priemerom, menej členité nárazníky a dvojicu výfukových koncoviek.

Základné Stelvio na reálnych záberoch

Mnohí vodiči akoby trpeli komplexmi z policajtov a za každým pomaly idúcim policajným autom brzdia. Nie je to potrebné. Ak idete podľa predpisov, pokojne ich...

Častá chyba vodičov: Brzdenie pred policajtmi

Nemecký automobilový koncern BMW dostal v Austrálii pokutu za to, že dal úvery na autá ľuďom, ktorí si ich nemohli dovoliť.

BMW dostalo v Austrálii pokutu 50 mil. eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×