Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Porsche Cayenne dostane silný naftový osemvalec

PARÍŽ 2012    Výkonnejší dieselový variant veľkého SUV má agregát od Audi. Vďaka takmer štyristo konským silám zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.a
6 13.09.2012 / Marek Pokrývka

Mohutné SUV Porsche Cayenne sa iste nemôže sťažovať na nedostatok výkonu, o čom sme sa presvedčili v exkluzívnej dvojitej jazde. Okrem štyristo- či päťstokoňových beštií však v modelovom rade figuruje aj úsporný dieselový model. So svojim výkonom 176 (240 k) bola naftová verzia výrazne slabšia než ostatné varianty. To sa čoskoro zmení.

Cayenne Diesel S poháňa takmer štyristo konských síl 6 fotografií v galérii Cayenne Diesel S poháňa takmer štyristo konských síl

Automobilka uvádza do ponuky verziu Diesel S. Za písmenom S sa skrývajú dva valce a poriadna porcia koní navyše. Pod kapotou novinky pracuje 4,2-litrový dvakrát prepĺňaný naftový osemvalec, prevzatý od Audi. Agregát je vyladený na maximálny výkon 281 kW (382 k). Krútiaci moment dosahuje ozrutnú hodnotu 850 Nm.

Výkonnejší naftový Cayenne zrýchli z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 252 km/h. Pred svojimi benzínovými bratmi sa teda nemusí vôbec hanbiť. Navyše ich pokorí priemernou spotrebou, ktorá podľa výrobcu dosahuje úroveň iba 8,3 l/100 km. Pri príplatkovej nádrži s objemom 100 litrov je dojazd auta až 1 200 kilometrov.

Dieselové srdce auta má skutočne športový zvuk 6 fotografií v galérii Dieselové srdce auta má skutočne športový zvuk

Poteší aj hodnota emisií CO2, dosahujúca úroveň 218 g/km. Znižovanie spotreby i produkcie výfukových plynov bolo v Stuttagrte jednou z priorít. Nezabudlo sa však ani na dôležitý aspekt áut značky Porsche, ktorým je zvuk. Naftový osemvalec znie vďaka tomu skutočne impozantne, čo výrobca hrdo prezentuje na svojej stránke.

Exteriér i ďalšia technika auta sa zhoduje s benzínovým modelom Cayenne S, jediným rozdielom sú štítky diesel na predných blatníkoch. Historicky prvé Porsche s naftovým osemvalcom bude mať premiéru v Paríži. Do predaja ho automobilka uvedie v januári, na nemeckom trhu bude stáť základných 77 684 eur vrátane dane.

BANNER300


Najnovšie články
Babráci za volantom mali opäť svoje dni

Na výstave vzbudilo veľký záujem Audi TT RS, koncept Volkswagen T-Prime, nový Renault Koleos i Mazda CX-4.

Najdôležitejšie premiéry z Pekingu

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 1. mája 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Rozširovanie diaľnice D1 sa postaralo o spory medzi bratislavským krajom a ministerstvom dopravy. Ak sa nedohodnú, hrozí, že neďaleko Bratislavy vznikne čierna...

Diaľnica D1 má problém: Bude čiernou stavbou?

Porsche Boxster sa dnes dá zohnať za prekvapivo nízke ceny. Pozrite sa však s nami na čo si dať pozor, aby sa zdanlivo výhodná kúpa nemilo nepredražila.

Jazdený Boxster: Super športiak za lákavú cenu

Talian doplatil na absenciu prídavného rámu. Drobec má síce iba 1,9-litrový motor, no ten ho dokáže postaviť na zadné kolesá.

Šprintérsky Fiat sa po štarte prevrátil

Agregát s označením Qamfree má korene vo Švédsku, vďaka systému PHEA má byť výkonnejší a úspornejší než aktuálne pohonné jednotky.

Qoros prezentoval motor bez vačiek
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×