Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Porsche Cayenne dostane silný naftový osemvalec

PARÍŽ 2012    Výkonnejší dieselový variant veľkého SUV má agregát od Audi. Vďaka takmer štyristo konským silám zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.a
6 13.09.2012 / Marek Pokrývka

Mohutné SUV Porsche Cayenne sa iste nemôže sťažovať na nedostatok výkonu, o čom sme sa presvedčili v exkluzívnej dvojitej jazde. Okrem štyristo- či päťstokoňových beštií však v modelovom rade figuruje aj úsporný dieselový model. So svojim výkonom 176 (240 k) bola naftová verzia výrazne slabšia než ostatné varianty. To sa čoskoro zmení.

Cayenne Diesel S poháňa takmer štyristo konských síl 6 fotografií v galérii Cayenne Diesel S poháňa takmer štyristo konských síl

Automobilka uvádza do ponuky verziu Diesel S. Za písmenom S sa skrývajú dva valce a poriadna porcia koní navyše. Pod kapotou novinky pracuje 4,2-litrový dvakrát prepĺňaný naftový osemvalec, prevzatý od Audi. Agregát je vyladený na maximálny výkon 281 kW (382 k). Krútiaci moment dosahuje ozrutnú hodnotu 850 Nm.

Výkonnejší naftový Cayenne zrýchli z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 252 km/h. Pred svojimi benzínovými bratmi sa teda nemusí vôbec hanbiť. Navyše ich pokorí priemernou spotrebou, ktorá podľa výrobcu dosahuje úroveň iba 8,3 l/100 km. Pri príplatkovej nádrži s objemom 100 litrov je dojazd auta až 1 200 kilometrov.

Dieselové srdce auta má skutočne športový zvuk 6 fotografií v galérii Dieselové srdce auta má skutočne športový zvuk

Poteší aj hodnota emisií CO2, dosahujúca úroveň 218 g/km. Znižovanie spotreby i produkcie výfukových plynov bolo v Stuttagrte jednou z priorít. Nezabudlo sa však ani na dôležitý aspekt áut značky Porsche, ktorým je zvuk. Naftový osemvalec znie vďaka tomu skutočne impozantne, čo výrobca hrdo prezentuje na svojej stránke.

Exteriér i ďalšia technika auta sa zhoduje s benzínovým modelom Cayenne S, jediným rozdielom sú štítky diesel na predných blatníkoch. Historicky prvé Porsche s naftovým osemvalcom bude mať premiéru v Paríži. Do predaja ho automobilka uvedie v januári, na nemeckom trhu bude stáť základných 77 684 eur vrátane dane.


Najnovšie články
Ženevské koncepty v pohybe

Trnavská továreň francúzskeho koncernu sa pripravuje na produkciu tretieho modelu. Malý crossover by mohol pripomínať čínsky Citroën C3-XR.

Slovensko bude vyrábať nové auto

Japonská automobilka pripravuje SUV s kombinovaným pohonom a modulárnu architektúru TNGA pre celý svet.

Toyota: RAV4 Hybrid a nová platforma

Prémiové nemecké SUV s trojcípou hviezdou prešlo modernizáciou, v rámci ktorej dostalo nové meno a prednú časť od mladšieho súrodenca.

Mercedes ML: Volajte ma GLE

Kia odhalila prednú časť štvrtej generácie sedanu, ktorého štúdia spôsobila nedávno slušný rozruch.

Prvá fotografia novej Optimy

Dosť bolo talianskych úspechov na poli superšportov. Americká spoločnosť sa rozhodla vytrieť im zrak a navrhla projekt, ktorý sa má stať stíhačkou...

Američania chcú mať najrýchlejšie auto sveta

Pick-up prešiel omladením, v rámci ktorého dostal prednú časť inšpirovanú modelom Everest. Naftový štvorvalec je po facelifte silnejší.

Ford Ranger dostal odlišnú tvár
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Formula 1 sa po dvoch týždňoch presunula z Austrálie do tropickej juhovýchodnej Ázie, kde je na programe druhé podujatie sezóny Veľká cena...

ONLINE: Formula 1 - VC Malajzie

Dve čísla a jedna SIM karta. Takúto novinku dnes predstavil operátor Telekom.

Telekom: Virtuálne číslo za 3 eurá

Rodiny Martiny († 22) a Miroslava († 26) sú po nehode v Beluši na kolenách.

Posledná fotka Martiny, ktorú zabila dodávka

Hoci úplná väčšina Severokórejcov hladuje a milióny obyvateľov KĽDR dokonca trpia hladomorom, diktátor Kim Čong-un stále tlstne.

V KĽDR hladujú, ale Kim je vypasený od špičkových šéfkuchárov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×