Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Porsche Cayenne dostane silný naftový osemvalec

PARÍŽ 2012    Výkonnejší dieselový variant veľkého SUV má agregát od Audi. Vďaka takmer štyristo konským silám zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.a

Mohutné SUV Porsche Cayenne sa iste nemôže sťažovať na nedostatok výkonu, o čom sme sa presvedčili v exkluzívnej dvojitej jazde. Okrem štyristo- či päťstokoňových beštií však v modelovom rade figuruje aj úsporný dieselový model. So svojim výkonom 176 (240 k) bola naftová verzia výrazne slabšia než ostatné varianty. To sa čoskoro zmení.

Cayenne Diesel S poháňa takmer štyristo konských síl 6 fotografií v galérii Cayenne Diesel S poháňa takmer štyristo konských síl

Automobilka uvádza do ponuky verziu Diesel S. Za písmenom S sa skrývajú dva valce a poriadna porcia koní navyše. Pod kapotou novinky pracuje 4,2-litrový dvakrát prepĺňaný naftový osemvalec, prevzatý od Audi. Agregát je vyladený na maximálny výkon 281 kW (382 k). Krútiaci moment dosahuje ozrutnú hodnotu 850 Nm.

Výkonnejší naftový Cayenne zrýchli z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 252 km/h. Pred svojimi benzínovými bratmi sa teda nemusí vôbec hanbiť. Navyše ich pokorí priemernou spotrebou, ktorá podľa výrobcu dosahuje úroveň iba 8,3 l/100 km. Pri príplatkovej nádrži s objemom 100 litrov je dojazd auta až 1 200 kilometrov.

Dieselové srdce auta má skutočne športový zvuk 6 fotografií v galérii Dieselové srdce auta má skutočne športový zvuk

Poteší aj hodnota emisií CO2, dosahujúca úroveň 218 g/km. Znižovanie spotreby i produkcie výfukových plynov bolo v Stuttagrte jednou z priorít. Nezabudlo sa však ani na dôležitý aspekt áut značky Porsche, ktorým je zvuk. Naftový osemvalec znie vďaka tomu skutočne impozantne, čo výrobca hrdo prezentuje na svojej stránke.

Exteriér i ďalšia technika auta sa zhoduje s benzínovým modelom Cayenne S, jediným rozdielom sú štítky diesel na predných blatníkoch. Historicky prvé Porsche s naftovým osemvalcom bude mať premiéru v Paríži. Do predaja ho automobilka uvedie v januári, na nemeckom trhu bude stáť základných 77 684 eur vrátane dane.


Najnovšie články
SsangYong Tivoli: Finále ságy

V januári sa na trh dostane nový variant Shooting Brake, ktorý bude od uvedenia k dispozícii aj so štítkom AMG.

Mercedes CLA ako štýlové kombi

Na autosalóne v Kantone absolvoval premiéru plagiát Range Rover Evoque. Britská automobilka sa naň chce sťažovať úradom.

Čínsky Evoque naštval Land Rover

Na autosalóne v Thajsku si odbije premiéru štvordverový variant malej dvojky. Nemožno vylúčiť, že príde aj do Európy.

Mazda2 prichádza ako sedan

Koncept drsného pick-upu poháňa nový naftový štvorvalec, ktorý sa má dostať do sériovej výroby.

Chevrolet Colorado ZR2: Hurá do terénu

RELÁCIA AUTOMOTO NEWS    Autosalón na západe USA priniesol mnohé novinky od domácich i zahraničných výrobcov.

Najluxusnejšie Audi a svalnatý Cadillac

Za prívlastkom h-tron quattro sa skrýva prototyp kupé-sedanu vybavený palivovými článkami, batériou a elektromotormi.

Na vodík už jazdí aj Audi A7
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Bývalý slovenský futbalový reprezentant Erik Jendrišek vsadil pred aktuálnou sezónou na kartu Spartaka Trnava a podľa vlastných slov aj urobil dobre...

Budúcnosť Erika Jendriška: „Uvedomujem si, že Real to už nebude...“

Smartfón nemusí osloviť každého, no zaujme výbavou.

Nový Dual SIM pre labužníkov

Tridsaťpäťročný Oscar Lerin z Londýna sa s priateľkou vybral za mesto do lesíka Epping Forest hľadať huby.

Hubári nechtiac objavili tajné miesto

Ak sa nebojíte rýchlej a poriadne vysokej jazdy, chystajte sa na kúpu letenky na Floridu.

Aká bude jazda na najvyššej húsenkovej dráhe sveta?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×