Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche Cayenne dostane silný naftový osemvalec

PARÍŽ 2012    Výkonnejší dieselový variant veľkého SUV má agregát od Audi. Vďaka takmer štyristo konským silám zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.a
6 13.09.2012 / Marek Pokrývka

Mohutné SUV Porsche Cayenne sa iste nemôže sťažovať na nedostatok výkonu, o čom sme sa presvedčili v exkluzívnej dvojitej jazde. Okrem štyristo- či päťstokoňových beštií však v modelovom rade figuruje aj úsporný dieselový model. So svojim výkonom 176 (240 k) bola naftová verzia výrazne slabšia než ostatné varianty. To sa čoskoro zmení.

Cayenne Diesel S poháňa takmer štyristo konských síl 6 fotografií v galérii Cayenne Diesel S poháňa takmer štyristo konských síl

Automobilka uvádza do ponuky verziu Diesel S. Za písmenom S sa skrývajú dva valce a poriadna porcia koní navyše. Pod kapotou novinky pracuje 4,2-litrový dvakrát prepĺňaný naftový osemvalec, prevzatý od Audi. Agregát je vyladený na maximálny výkon 281 kW (382 k). Krútiaci moment dosahuje ozrutnú hodnotu 850 Nm.

Výkonnejší naftový Cayenne zrýchli z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 252 km/h. Pred svojimi benzínovými bratmi sa teda nemusí vôbec hanbiť. Navyše ich pokorí priemernou spotrebou, ktorá podľa výrobcu dosahuje úroveň iba 8,3 l/100 km. Pri príplatkovej nádrži s objemom 100 litrov je dojazd auta až 1 200 kilometrov.

Dieselové srdce auta má skutočne športový zvuk 6 fotografií v galérii Dieselové srdce auta má skutočne športový zvuk

Poteší aj hodnota emisií CO2, dosahujúca úroveň 218 g/km. Znižovanie spotreby i produkcie výfukových plynov bolo v Stuttagrte jednou z priorít. Nezabudlo sa však ani na dôležitý aspekt áut značky Porsche, ktorým je zvuk. Naftový osemvalec znie vďaka tomu skutočne impozantne, čo výrobca hrdo prezentuje na svojej stránke.

Exteriér i ďalšia technika auta sa zhoduje s benzínovým modelom Cayenne S, jediným rozdielom sú štítky diesel na predných blatníkoch. Historicky prvé Porsche s naftovým osemvalcom bude mať premiéru v Paríži. Do predaja ho automobilka uvedie v januári, na nemeckom trhu bude stáť základných 77 684 eur vrátane dane.

BANNER300


Najnovšie články
Neuveriteľné: Trabant v sexi kalendári

To najlepšie čo Mercedes-Maybach zvládne. Obrnený S600 Pullman Guard stojí viac než milión eur, čo za to ponúkne?

Pullman S600 Guard: Odolá aj výbuchu bomby

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 25. septembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Štúdia by mala vychádzať z hatchbacku i30. Očakávať pri nej môžeme nielen radikálne tvary, ale tiež silný turbomotor.

Hyundai avizuje športový koncept RN30

Prototyp VBB-3 s výkonom asi tritisíc koní šiel na soľnom jazere maximálnou rýchlosťou 576 km/h, finálny výsledok sa však počíta priemerom z dvoch jázd.

Venturi prekonalo elektrický rekord

Starostlivý majiteľ na svojej Škode 100 najazdil len 17 000 kilometrov a potom ju zamkol v garáži. Po 35 rokoch uzrela svetlo sveta a žiari ako nová.

Skvost skrytý v garáži: Škoda 100 z roku 1970

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité sa stavia v polovičnom profile, v dĺžke 11 265 metrov.

Dostavba úseku D3 má polročný sklz
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×