Francúzska vláda kritizuje vedenie Peugeotu

Správa francúzskej vlády tvrdo kritizuje manažment koncernu PSA Peugeot Citroen. Konzultat ministerstva financií Emmanuel Sartorius mu vyčíta najmä závažné strategické chyby.

Francúzsky koncern PSA Peugeot Citroen zápasí s dôsledkami krízy v Európe, ktorá vážne zasiahla predaj automobilov. Okrem toho však musí zvládnuť aj úder, ktorý predstavuje správa konzultanta francúzskej vlády Emmanuela Sartoriusa.

Vlastné záujmy verzus rozvoj

Podľa tejto správy manažment koncernu v posledných dvoch rokoch prijal chybné rozhodnutia, v dôsledku ktorých je rozsiahla reštrukturalizácia a rušenie pracovných miest nevyhnutné. Ako informuje denník Handelsblatt, hlavný problém koncernu spočíva v nadbytočných výrobných kapacitách a priveľkej závislosti od európskeho trhu. Dôsledkom toho bola strata 819 miliónov eur za prvú polovicu tohto roka.

Ilustračná snímka. Zdroj: PSA Peugeot Citroen Ilustračná snímka. Zdroj: PSA Peugeot Citroen

Podľa Financial Times správa kritizuje PSA, že uprednostnil záujmy rodiny Peugeot, ktorá v koncerne vlastní 25-percentný podiel a 38 percent hlasovacích práv, pred rozvojom spoločnosti. Namiesto expanzie na trhy s vysokým potenciálom sa PSA sústredil na vyplácanie vyšších dividend a skupovania vlastných akcií, čo v rokoch 1999 až 2011 stálo zhruba šesť miliárd eur, píše Handelsblatt. PSA s kritikou nesúhlasí a upozorňuje, že za 12 rokov investoval do vlastného rozvoja približne 40 miliárd eur.

Aliancia prišla neskoro

Podľa správy sa PSA dostal medzi dva mlynské kamene. Na jednej strane stoja jeho konkurenti, ktorí vyrábajú autá vo východoeurópskych krajinách s lacnou pracovnou silou, a na druhej strane stoja nemeckí prémioví výrobcovia Audi, BMW a Mercedes. PSA  je ako  masový výrobca príliš malý, myslí si Sartorius. Navyše vlani predal len 3,55 milióna vozidiel, hoci jeho francúzske fabriky majú výrobné kapacity štyri milióny kusov.

A hoci napokon uzatvoril alianciu s americkým koncernom General Motors, podľa správy prišlo toto rozhodnutie príliš neskoro. Rodina Peugeot trvala na zachovaní nezávislosti koncernu, čím prepásla vhodnú príležitosť. Sartorius pre porovnanie uvádza Renault, ktorý je v aliancii s Nissanom už 13 rokov, píše Financial Times.

Ilustračná snímka. Zdroj: PSA Peugeot Citroen Ilustračná snímka. Zdroj: PSA Peugeot Citroen

Dôvodom pre vypracovanie tejto správy sú plánované škrty, ktoré PSA oznámil v polovici júla tohto roka. V prvom rade koncern mieni úplne zatvoriť svoju továreň Aulnay a v celom Francúzsku zrušiť zhruba 8 000 pracovných miest. Podľa denníka Financial Times po 20 rokoch sa Aulnay stane prvou zrušenou automobilovou fabrikou vo Francúzsku. Oznámenie vyvolalo protesty v celej krajine a odbory chcú zorganizovať veľké demonštrácie. Najnovšia správa im však nepomáha, nakoľko reštrukturalizáciu považuje za nevyhnutnú.


NAJNOVŠIE Z NOVINKY
Porsche Cayenne prichádza s faceliftom

INZERCIA   Od 1. júla 2013 je Chorvátsko členom Európskej únie. Neznamená to však, že komerčné cestovné poistenie je už zbytočné.

Chorvátsko je v EÚ. Treba ešte cestovné poistenie?

Tretia generácia Fabie príde na trh už v októbri. Bude nižšia, širšia a pod kapotu sa dostane aj nový trojvalcový motor.

Takto bude vyzerať nová Škoda Fabia
Aktuality.sk Sport.sk MobilMania.sk Živé.sk

Dnešný deň vrcholia u nás prípravy na zajtrajšok. Sviatok svätej Anny a Jáchyma zvykneme prežívať v duchu obnovy manželských sľubov.

Víkendovka Karola Lovaša: Ani, Ani

Tour de France dnes píše svoju 19. kapitolu. Po náročných Alpách a Pyrenejách už na pelotón nečakajú kopce a dnešná etapa bude tak opäť rajom...

ONLINE: Tour de France - Peter Sagan bojuje v 19. etape

Internetovanie v roamingu môže byť stále drahý špás. Pozrite si, aké roamingové služby pripravili operátori.

Dáta v zahraničí: Ako ušetriť

Stiahnite si kompletnú hru The Sims 2 bez poplatkov. Len do konca mesiaca.

Hra Sims 2 je celkom zadarmo
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×