Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Francúzska vláda kritizuje vedenie Peugeotu

Správa francúzskej vlády tvrdo kritizuje manažment koncernu PSA Peugeot Citroen. Konzultat ministerstva financií Emmanuel Sartorius mu vyčíta najmä závažné strategické chyby.
2 12.09.2012 / Soňa Zverková

Francúzsky koncern PSA Peugeot Citroen zápasí s dôsledkami krízy v Európe, ktorá vážne zasiahla predaj automobilov. Okrem toho však musí zvládnuť aj úder, ktorý predstavuje správa konzultanta francúzskej vlády Emmanuela Sartoriusa.

Vlastné záujmy verzus rozvoj

Podľa tejto správy manažment koncernu v posledných dvoch rokoch prijal chybné rozhodnutia, v dôsledku ktorých je rozsiahla reštrukturalizácia a rušenie pracovných miest nevyhnutné. Ako informuje denník Handelsblatt, hlavný problém koncernu spočíva v nadbytočných výrobných kapacitách a priveľkej závislosti od európskeho trhu. Dôsledkom toho bola strata 819 miliónov eur za prvú polovicu tohto roka.

Ilustračná snímka. Zdroj: PSA Peugeot Citroen 2 fotografie v galérii Ilustračná snímka. Zdroj: PSA Peugeot Citroen

Podľa Financial Times správa kritizuje PSA, že uprednostnil záujmy rodiny Peugeot, ktorá v koncerne vlastní 25-percentný podiel a 38 percent hlasovacích práv, pred rozvojom spoločnosti. Namiesto expanzie na trhy s vysokým potenciálom sa PSA sústredil na vyplácanie vyšších dividend a skupovania vlastných akcií, čo v rokoch 1999 až 2011 stálo zhruba šesť miliárd eur, píše Handelsblatt. PSA s kritikou nesúhlasí a upozorňuje, že za 12 rokov investoval do vlastného rozvoja približne 40 miliárd eur.

Aliancia prišla neskoro

Podľa správy sa PSA dostal medzi dva mlynské kamene. Na jednej strane stoja jeho konkurenti, ktorí vyrábajú autá vo východoeurópskych krajinách s lacnou pracovnou silou, a na druhej strane stoja nemeckí prémioví výrobcovia Audi, BMW a Mercedes. PSA  je ako  masový výrobca príliš malý, myslí si Sartorius. Navyše vlani predal len 3,55 milióna vozidiel, hoci jeho francúzske fabriky majú výrobné kapacity štyri milióny kusov.

A hoci napokon uzatvoril alianciu s americkým koncernom General Motors, podľa správy prišlo toto rozhodnutie príliš neskoro. Rodina Peugeot trvala na zachovaní nezávislosti koncernu, čím prepásla vhodnú príležitosť. Sartorius pre porovnanie uvádza Renault, ktorý je v aliancii s Nissanom už 13 rokov, píše Financial Times.

Ilustračná snímka. Zdroj: PSA Peugeot Citroen 2 fotografie v galérii Ilustračná snímka. Zdroj: PSA Peugeot Citroen

Dôvodom pre vypracovanie tejto správy sú plánované škrty, ktoré PSA oznámil v polovici júla tohto roka. V prvom rade koncern mieni úplne zatvoriť svoju továreň Aulnay a v celom Francúzsku zrušiť zhruba 8 000 pracovných miest. Podľa denníka Financial Times po 20 rokoch sa Aulnay stane prvou zrušenou automobilovou fabrikou vo Francúzsku. Oznámenie vyvolalo protesty v celej krajine a odbory chcú zorganizovať veľké demonštrácie. Najnovšia správa im však nepomáha, nakoľko reštrukturalizáciu považuje za nevyhnutnú.

BANNER300


Najnovšie články
Off-roady na katarskej piesočnej dune

Dizajn auta okorenil úpravca dielcami z uhlíkových vlákien, chýbať nesmú špecifické kolesá. Výkon stúpol na 450 kW (612 k).

Mercedes-AMG GT S od Luethen Motorsport

Európska komisia plánuje výrazne sprísniť sankcie za manipuláciu s emisiami. Pokuty by mali dosiahnuť 30 000 eur za každé vozidlo. Európsky parlament chce...

Dieselgate: EP chce zmierniť sankcie

Rolls-Royce ukázal fotky maskovaného prototypu, ktorého vzhľad bude pomerne konzervatívny. Firma potvrdila prítomnosť pohonu všetkých kolies.

Najluxusnejšie SUV sveta dostáva tvary

Takmer všetky modely bodovali v testoch naplno, Suzuki Ignis sa pridalo k autám s dvojitým hodnotením.

Euro NCAP: Výsledky päťčlennej skupiny

Nemecká vláda sa s Bruselom dohodla na kompromise, ktorý definitívne otvára dvere spoplatneniu nemeckých diaľnic pre osobné vozidlá.

Vieme, koľko zaplatíte za nemecké diaľnice

V poslednom čase sa stále častejšie diskutuje o tom, že nové multimediálne systémy sa stávajú pre bezpečnosť premávky čoraz väčším rizikom. Výrazne odvádzajú...

Moderné technológie: Nové riziko za volantom?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×