Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Nový VW Golf: Revolúcia potlačená

DOPLNENÉ
NAŽIVO Z BERLÍNA   Lepší štart do novej sezóny sme si ani nemohli želať. Súťaž o priazeň zákazníkov otvára nový Volkswagen Golf v siedmom vydaní.

Aktualizovaný celý obsah článku

Snáď každý motoristický fanúšik včera netrpezlivo čakal, čo sa napokon vykľuje zo siedmej generácie Volkswagenu Golf. Je iba šestkou s vyklepanými plechmi a aktuálnymi technológiami, alebo ide skutočne o radikálnu zmenu? Zoznámte sa, siedmy Golf prichádza.

Siedma generácia VW Golf naživo, predstavenie v Berlíne

Trvalo udržateľný rast

Fotografie zverejnené krátko pred premiérou síce neboli pravé, ale boli veľmi blízko reality. Potvrdili potlačenie revolúcie z hľadiska dizajnu. Nový Golf je do nitky pretkaný svojou DNA, napriek tomu je po všetkých stránkach nový. Karoséria dostala prepracovaný dizajn s viacerými originálnymi riešeniami, napriek tomu nijakým spôsobom nepopiera tradíciu modelu Golf. Nemožno sa čudovať absencii radikálnych rezov, opatrné smerovanie auta v minulosti mu vynieslo titul najpredávanejšieho modelu histórie.

Siedma generácia je opäť len evolúciou tej predošlej. Pod umierneným dizajnom sa však skrýva úplne nová platforma MQB

S cifrou na počítadle vyrobených kusov rastie aj Golf, samozrejme iba skokovo pri obmene generácií. Medzi šestkou a sedmičkou je okrem samotnej podstaty v podobe modulárnej platformy MQB a novej techniky rozdiel aj vo všetkých rozmerových parametroch. V skratke, Golf VII je nižší, dlhší a širší. Rozmenené na drobné, na dĺžku pribudlo 56 milimetrov, ktoré sa podelili medzi prednú, strednú a zadnú časť v pomere 30:14:12.

Rozmery
Dĺžka
4 255 mm
Šírka
1 799 mm
Výška
1 452 mm
Rázvor
2 750 mm
Objem bat. priestoru
380 l

Strecha Golfu išla dole o 28 milimetrov, nápravy sa od seba vzdialili o 59 milimetrov. Na šírku pribudlo 13 milimetrov a o drobné za zväčšili aj rozchody kolies. Odrazilo sa to na citeľne väčšom vnútornom priestore. Ani na batožinu sa nezabudlo. Kufor zhltne o 30 litrov viac, dohromady 380 litrov. Zadné sedadlá možno sklopiť takmer do roviny.

Dizajn vnútra novinky je evolúciou staršieho modelu, najvýraznejšou zmenou je orientácia stredového panelu na vodiča. Interiér má o niečo hodnotnejšie vyhotovenie a vo vyšších verziách dokonca pripomína Passat. Štandardom je dotykový centrálny displej (uhlopriečka 5 až 8 palcov podľa verzie), ktorý prichádza s inovatívnym viacdotykovým ovládaním.

Zlatý klinec na záver: Golf VII je zhruba o 100 kilogramov ľahší než predchodca. Má to na svedomí táto diéta: karoséria – 37 kg, podvozok – 26 kg, motory – 40 kg, elektrické rozvody – 6 kg. Pre porovnanie: prvý Golf je od siedmeho o 55 centimetrov kratší, 14 centimetrov užší, skoro 6 centimetrov nižší a jeho rázvor je o skoro 24 centimetrov kratší.

História modelu Golf

Seriál s názvom Golf sa začal vysielať v roku 1974. Prvý diel mal nahradiť Chrobáka, no ten sa ukázal ako nesmrteľný. Úspechu Golfu to však nezabránilo. Neskôr sa objavila aj verzia GTI a Cabriolet. V roku 1983 prišla druhá generácia, ktorá zaobleným dizajnom nadviazala na jednotku. V tomto vydaní mal premiéru pohon všetkých kolies Syncro.

Rok 1991 znamenal debut tretej generácie, ktorá okrem iného uviedla do spoločnosti motory TDI, ale aj agregát VR6. O šesť rokov neskôr mala premiéru štvrtá generácia a o ďalších šesť piata. Najkratšie funkčné obdobie zaknihuje odchádzajúca generácia, ktorá mala premiéru pred štyrmi rokmi v Paríži.

Bez turba ani na krok

Hmotnostná úspora sa prejavuje nielen na jazdných vlastnostiach, ale najmä na spotrebe. Golf VII sa bude pri uvedení ponúkať s benzínovými motormi 1.2 TSI (63 kW/86 k) a 1.4 TSI (103 kW/140 k). Slabší ma normovanú spotrebu 4,9 litra, silnejší spotrebuje ešte menej. Aj vďaka systému deaktivácie dvoch valcov si vypýta v priemere 4,8 litra.

Naftová ponuka bude na začiatku obsahovať motor 1.6 TDI (77 kW/105 k) so spotrebou iba 3,8 litra a dvojliter s výkonom 110 kW (150 k) a spotrebou 4,1 litra. Mimochodom, aktuálne najúspornejší benzín v Golfe VI si pýta podľa VW 5,2 litra a najskromnejšia nafta BlueMotion 3,8 litra. Neskôr sa pridá aj nová verzia BlueMotion, ktorá sa uspokojí s priemerom len 3,2 litra.

Okrem týchto jednotiek bude Volkswagen pre Golf VII ponúkať celú škálu motorov, ktoré by mali znamenať v porovnaní s predchodcom úsporu na spotrebe do 23 %. Nebude chýbať pohon všetkých kolies, prevodovky DSG a technológie BlueMotion. Štandardom je systém Stop/Start.

V základnej výbave všetkých verzií bude elektronický diferenciál XDS, ktorým sa doteraz pýšila iba verzia GTI a samočinné brzdenie pri kolízii. Systém pri detekcii nárazu aplikuje „plné brzdy“, aby zabránil ďalším kolíziám, ktoré sa podľa výskumov vyskytujú pri štvrtine nehôd. Golf sám dobrzdí na rýchlosť 10 km/h. Systém môže vodič vyradiť z činnosti napr. stlačením akcelerátora. 

Golf nie je typickým lídrom v oblasti technológií a rôznych elektronických pomocníkov, no siedma generácia prichádza so všetkým, čo je momentálne v kurze. Volkswagen nezabudol na adaptívny tempomat, strážcu mŕtveho uhla, asistenciu udržiavania jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, samočinné brzdenie v krízovej situácii a množstvo ďalších drobností.

Pri štarte budú k dispozícii tradične tri úrovne vybavenia s označeniami Trendline, Comfortline a Highline. Už základ prinesie klimatizáciu, elektrické otváranie všetkých okien a pätnásťpalcové disky kolies. Vyšší level znamená pohodlnejšie sedadlá, kožený volant, parkovacie senzory i väčšie kolesá. Top verzia sa chváli sedemnástkami, pochrómovanými doplnkami či xenónmi.

Relatívne lacnejší

A na záver dobrá správa aj pre peňaženky. Volkswagen Golf VII mal byť údajne o niekoľko stovák lacnejší než predchodca. Napokon sa z toho vykľulo, že bude relatívne lacnejší. Nemecké ceny štartujú na rovnakej hranici ako doteraz (16 975 eur), no zákazník dostane už v základe bohatšiu výbavu vrátane nových bezpečnostných prvkov. Pri relatívnom porovnaní základnej verzie Golfu VI a VII ide údajne o úsporu 455 eur. Na slovenskom trhu budú ceny nižšie a výbava zrejme odlišná.

Medzinárodnú výstavnú premiéru si siedma generácia VW Golf odkrúti v Paríži, do predaja na Slovensku zavíta v novembri.

Cestu a pobyt redaktora v Berlíne hradila spoločnosť Volkswagen.


Najnovšie články
Honda Civic Type R: Opäť len koncept

Prototyp s označením T-Hybrid má kombinovaný pohon s naftovým srdcom. Motor využíva prepĺňanie elektrickým kompresorom.

Hybridná Kia Optima možno dostane diesel

Volkswagen pripravil tretí plug-in hybrid do partie. Passat GTE v mnohých prvkov pripomína menšieho brata.

Kabát značky GTE si oblečie aj Passat

V čínskom Hong Kongu sa onedlho začne predávať nový superšport 625C, ktorý má komfortnejší podvozok a nižší výkon než starší model 650S.

McLaren 650S skrotol pre Áziu

INZERCIA   Kamery do auta nazývané aj čierne skrinky, boli spočiatku len fenomén internetu s napínavými videami. O čosi neskôr sa dostali na trh aj...

Najlepšia kamera do auta na trhu DOD LS460W

O niekoľko dní sa začne výstava vo francúzskej metropole, no mnohé novinky už majú za sebou digitálnu premiéru.

Francúzske hybridy a najmenší Jaguar

Modernizácia japonského modelu priniesla malé úpravy vzhľadu a interiéru. Technika je bez zmien.

Subaru Impreza dostalo športovejšiu tvár
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Slovenský hokejista Tomáš Jurčo pomohol jedným gólom k víťazstvu Detroitu nad Torontom v prípravnom zápase NHL.

Video: Jurčo gólom do prázdnej bránky spečatil triumf Detroitu

Bratia Česi by povedali, že „chybička se vloudila“. No, keby len jedna a keby len chybička. Chyby!

Apple: Mesiac samých chýb (nedeľník)

Tak toto je prekvapenie. Náhly minulotýždňový odchod Petra Petrusa z Prezidentského paláca Slovensko poriadne šokoval. 

Za 85 dní hovorcom roka?

Poručík Wesley Masters bojoval s britskou armádou aj v Afganistane. Tam si vyslúžil medailu za zásluhy, ktorú si mal so všetkými poctami prevziať...

„Robia z nás idiotov“ tvrdí vojak, ktorý odmietol medailu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×