Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Monterey prinesie mnohé miliónové veterány

TOP 10   Kalifornia sa pripravuje na jedno z najväčších stretnutí veteránov. Súčasťou bude dražba s množstvom drahých chuťoviek.

Už tento víkend sa v kalifornskom Monterey uskutoční stretnutie historických áut, ktoré patrí k najväčším na svete. Okrem súťaže krásy budú tradičnou súčasťou aj dražby. Spoločnosť RM Auctions patrí k najväčším špecialistom na predaj veteránov, čo v Kalifornii opäť potvrdí. Záujemcom ponúkne vyše dvestopäťdesiat automobilov vrátane exkluzívnych kusov s hodnotou v miliónoch eur. Tu je desať tých, ktoré majú šance predaja za najvyššiu čiastku.

Porsche 904/6 Carrera GTS Factory Works Prototype (1963)

Desiatku najdrahších exemplárov, ktoré pôjdu do dražby, otvára továrenský prototyp pretekárskeho Porsche 904/6, vyrobený v roku 1963. Automobil má za sebou bohatú a úspešnú históriu, okrem tímu automobilky pretekal aj v rukách súkromníkov. Zreštaurovaný dvojmiestny pretekár má kompletnú dokumentáciu od prvého majiteľa.

Historický pretekársky automobil od Porsche 40 fotografií v galérii Historický pretekársky automobil od Porsche

Kompaktné kupé je jedným z mála exemplárov typu 904 s dvojlitrovým šesťvalcovým motorom a výkonom 200 konských síl. Porsche má päťstupňovú manuálnu prevodovku, nezávislé zavesenie kolies i kotúčové brzdy na oboch nápravách. Dvojmiestny interiér je vybavený škrupinovými sedadlami a päťbodovými bezpečnostnými pásmi.

Odhadovaná cena: 1,8 až 2,2 milióna dolárov (1,46 až 1,78 milióna eur)

Duesenberg Model J Dissapearing Top (1929)

Americká značka Duesenberg vyrobila počas svojho fungovanie len málo áut, tie dnes preto patria k vyhľadávaným exemplárom. Chýbať nebudú ani v Monterey, kde sa pod kladivkom objavím veľký dvojmiestny roadster Model J. Biely exemplár s béžovou strechou má jedinečnú karosériu, vyrobenú na objednávku.

Originálny veterán Duesenberg Model J 40 fotografií v galérii Originálny veterán Duesenberg Model J

Obrovský kabriolet má rázvor osí náprav s dĺžkou 3,6 metra, stojí na listových pružinách a je vybavený bubnovými brzdami. Pod prednou kapotou skrýva radový osemvalec s hemisférickými spaľovacími priestormi. Z objemu 6,9 litra dáva maximálny výkon 195 kW (265 k). Motor je spriahnutý s trojstupňovou manuálnou prevodovkou.

Odhadovaná cena: 1,8 až 2,4 milióna dolárov (1,46 až 1,94 milióna eur)

Isotta-Fraschini Tipo 8AS Boattail Cabriolet (1930)

V podobnom duchu ako americký Duesenberg Model J sa nesie aj taliansky kabriolet Isotta-Fraschini. Pod tento exemplár z roku 1930 sa podpísala firma Carozzeria Castagna. Veterán má bledozelený lak a tmavozelenú plátennú strechu i čalúnenie. Automobil má zaujímavo riešené prahy s drevenou intarziou, množstvom chrómu a originálne vyústenie výfuku.

Dizajnéri Tipo 8AS nešetrili na karosérii ozdobami 40 fotografií v galérii Dizajnéri Tipo 8AS nešetrili na karosérii ozdobami

Dvojmiestny roadster stojí na konštrukcii s nápravami vzdialenými zhruba 3,7 metra, ide teda o riadneho obra. Na pohon slúži motor s ôsmimi valcami v rade a 7,4-litrovým objemom. Napriek svojej veľkosti dosahuje agregát výkon iba 88 kW (120 k). Spojený je s trojstupňovou manuálnou prevodovkou, Tipo má listové pružiny a bubnové brzdy.

Odhadovaná cena: 1,75 až 2,5 milióna dolárov (1,42 až 2,02 milióna eur)

Ford GT40 Mark I (1967)

Medzi legendy amerického automobilového priemyslu nepochybne patrí Ford GT40. Do Monterey príde jeden z originálnych exemplárov, vyrobený v roku 1967. Z modelu Mark I vyprodukoval Ford iba 133 kusov, tento patrí k najlepšie zachovaným z nich. Kupé nemá najazdených ani osemtisíc kilometrov a počas  života malo len dvoch majiteľov.

Legendárny Ford GT40 v takmer originálnom stave 40 fotografií v galérii Legendárny Ford GT40 v takmer originálnom stave

Kupé s výškou 40 palcov má uprostred uložený silný osemvalec s objemom 4,7 litra. Motor je vybavený dvoma karburátormi Weber, dosahuje maximálny výkon 279 kW (380 k). Zadné kolesá poháňa prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky. Silu osemvalca krotia kotúčové brzdy na oboch nápravách, všetky kolesá majú nezávislé zavesenie.

Odhadovaná cena: 2,3 až 2,7 milióna dolárov (1,86 až 2,19 milióna eur)

Alfa Romeo 6C 2300B Mille Miglia Berlinetta (1938)

Účastníci kalifornskej dražby budú môcť kúpiť aj unikátny automobil od Alfa Romeo. Model 6C 2300B v špecifikácii Mille Miglia Berlinetta je jedným zo siedmich existujúcich kusov. Talianske štvormiestne kupé zaujalo okrem celkového tvaru aj rebrovaným prekrytím zadných kolies. Čierny lak karosérie je doplnený hnedým čalúnením interiéru.

Taliani vyriešili prekrytie zadných kolies skutočne originálne 40 fotografií v galérii Taliani vyriešili prekrytie zadných kolies skutočne originálne

Kupé stojí na podvozku s nezávislým zavesením a hydraulickými bubnovými brzdami na oboch nápravách. Pod kapotou Alfy pracuje radový šesťvalec s objemom 2,3 litra a zdvojenými karburátormi Weber. Najvyšší výkon motora je 77 kW (105 k), kombinovaný je so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou.

Odhadovaná cena: 2,2 až 2,8 milióna dolárov (1,78 až 2,27 milióna eur)

Talbot-Lago T23 Teardrop Coupé (1938)

V rovnakom roku ako predstavenú Alfa Romeo vyrobili Francúzi unikátny automobil Talbot-Lago T23 Teardrop Coupé. Krásne dvojmiestne kupé je jediným exemplárom z dokopy piatich kusov v štýle Jeancart, ktorý opustil továreň so štvorlitrovým motorom. V súčasnosti je aerodynamicky tvarované kupé po komplexnej reštaurácii.

Kupé dostalo pomenovanie po tvar pripomínajúcom kvapku 40 fotografií v galérii Kupé dostalo pomenovanie po tvar pripomínajúcom kvapku

Karoséria pripomínajúca kvapku je pokrytá belasým lakom, s ktorým kontrastuje červené kožené čalúnenie interiéru. Zaujímavým prvkom je čiastočne presklená strecha. Pohon kvapkového kupé má na starosti štvorlitrový radový šesťvalec dosahujúci maximálny výkon 85 kW (115 k). Predné kolesá majú nezávislé zavesenie, zadná náprava je tuhá.

Odhadovaná cena: 2,5 až 3,5 milióna dolárov (2,02 až 2,83 milióna eur)

Porsche 917/10 Spyder Can-Am (1971)

Do desiatky najdrahších exemplárov sa prepracovalo aj ďalšie pretekárske Porsche. Monopost 917/10 Spyder patril k najúspešnejším súťažným automobilom svojej doby. V súčasnosti je tento červený jednomiestny pretekár zreštaurovaný do pôvodnej podoby, vytvorenej podľa špecifikácii šampionátu Can-Am.

Kompletne otvorený jednomiestny pretekár Porsche 40 fotografií v galérii Kompletne otvorený jednomiestny pretekár Porsche

Úspech tohto Porsche tkvel najmä v päťlitrovom plochom dvanásťvalci a nízkej hmotnosti. Pod jej dobré rozloženie sa podpísalo dobré umiestnenie motora i štvorstupňovej manuálnej prevodovky. Základom konštrukcie auta je rúrkový oceľový rám, na ktorom je natiahnutá otvorená karoséria z plastu a sklených vlákien.

Odhadovaná cena: 2,9 až 3,5 milióna dolárov (2,35 až 2,83 milióna eur)

Aston Martin DB3S Sports Racing Car (1955)

Záujemcovia o historického pretekára budú mať v Kalifornii možnosť získať aj zaujímavý Aston Martin z roku 1955. Oranžový model DB3S je vylepšenou verziou prvého súťažného modelu britskej značky. Okrem úspešnej kariéry má tento Aston Martin v záznamoch viacero majiteľov, ktorí patria k váženým zberateľom veteránov.

DB3S patrí k prvým pretekárskym autám značky 40 fotografií v galérii DB3S patrí k prvým pretekárskym autám značky

Automobil má celkom otvorenú karosériu bez strechy a čelného skla, rázvor meria ba 2,2 metra. Predné kolesá majú nezávislé zavesenie, vzadu je vlečená náprava s torznou priečkou. Pretekársky automobil poháňa radový šesťvalec s objemom tri litre a najvyšším výkonom 154 kW (210 k). Silu motora krotia bubnové brzdy Alfin.

Odhadovaná cena: 3,5 až 4,0 milióna dolárov (2,83 až 3,24 milióna eur)

Horch 853A Special Roadster (1938)

Medzi najväčšie klenoty Monterey bude nepochybne patriť model 853 Special Roadster s podpisom nemeckého výrobcu Augusta Horcha. Otvorený dvojsedadlový automobil vyrobili v roku 1938 ako jeden z piatich kusov. Len tri z nich sa dožili dnešných dní. Strieborný krásavec s výrobným číslom 854275 je držiteľom viacerých ocenení.

Roadster od Horcha je naozajstnou raritou 40 fotografií v galérii Roadster od Horcha je naozajstnou raritou

Exkluzívny roadster zaujme okrem exteriéru aj vnútrom s výrazným dreveným obkladom.  Horch poháňa päťlitrový osemvalec s výkonom 120 konských síl, spriahnutý so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou. Automobil má pokrokové nezávislé zavesenie všetkých kolies, stále však zamestnáva listové pružiny a bubnové brzdy.

Odhadovaná cena: 6,0 až 8,0 milióna dolárov (4,86 až 6,48 milióna eur)

Ferrari 250 GT SWB California Spyder (1962)

Kráľom dražieb historických automobilov sú už dlhé roky klasické modely Ferrari. Monterey túto pozíciu opäť potvrdí. Najvzácnejším modelom, ktorý bude v ponuke, je model Ferrari 250 GT California Spyder s krátkym rázvorom. Talianska fabrika vyrobila v tejto špecifikácii iba tridsaťsedem exemplárov, patrí preto k veľmi vzácnym modelom.

Ťahákom dražby bude aj krásne dvojmiestne Ferrari 40 fotografií v galérii Ťahákom dražby bude aj krásne dvojmiestne Ferrari

Predávaný roadster má typickú červenú farbu, kombinovanú s béžovou kožou v interiéri. Pre značku Ferrari sú charakteristické aj dvanásťvalcové motory, model 250 GT poháňa trojlitrový agregát s troma karburátormi Weber a výkonom 206 kW (280 k). Pohonná jednotka je spojená so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou.

Odhadovaná cena: 7,5 až 9,0 milióna dolárov (6,07 až 7,28 milióna eur)

Exkluzívnych kúskov je veľké množstvo

Okrem týchto modelov bude na dražbe ďalšia desiatka miliónových exemplárov a množstvo automobilov s cenou v desaťtisícoch a stotisícoch dolárov. V súčasnosti sú všetky spomínané čiastky iba odhadmi. Stáva sa, že autá ich pri aukcii nedosiahnu, no môžu ju aj výrazne presiahnuť. Niektoré modely preto môžu preto prekvapiť. Spoločnosť má v zásobe ešte niekoľko chuťoviek, pri ktorých svoj odhad predajnej ceny zatiaľ nezverejnila.

RM Auctions ponúkne v Monterey dohromady až 262 automobilov. Okrem množstva klasických modelov pôjdu do dražby aj tri unikátne šlapacie autíčka, niekoľko pretekárskych exemplárov, ale napríklad aj pomerne nové Porsche Carrera GT z roku 2004. Prevahu v ponuke kalifornskej aukcie však stále majú nehynúce veterány v špičkovom stave, pri ktorých zaplesá srdce každého milovníka historických automobilov.


Najnovšie články
Na kysuckej D3 začali raziť tunel

Zo značky sídliacej v talianskom meste Maranello sa má stať samostatná firma. Oddelenie sa má dokončiť na budúci rok.

Ferrari sa má odčleniť od koncernu

Vybudovanie fabriky s rozlohou 6 000 m2 stálo 4 milióny eur, zamestnanie v nej nájde viac než 50 ľudí.

VW otvoril nástrojáreň v Stupave

Vo štvrtok 30. októbra sa odštartujú práce na tuneli s dĺžkou 420 metrov, ktorý bude súčasťou diaľnice D3 medzi Slovenskom a Poľskom.

Tunel Svrčinovec začnú raziť

Striedavé radenie sa stáva na našich cestách bežným javom, v mnohých prípadoch však dochádza k nepochopeniu a následnému chaosu. Pravidlá...

Viete ako sa má správne zipsovať?

Za deväť mesiacov roka japonská skupina predala viac ako 7,6 mil. áut, vďaka čomu si udržala náskok pred konkurentmi Volkswagen a General Motors

Toyota zostáva globálnou jednotkou

Hoci sa Brent stabilizoval, faktory, ktoré viedli k jeho prudkému prepadu, však pretrvávajú. Analytici preto stabilizáciu považujú len...

Palivá budú ďalej zlacňovať
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Je jediným hokejistom KHL vo výbere reprezentačného kormidelníka SR Vladimíra Vůjteka na budúcotýždňový Nemecký pohár (7. - 9 novembra) a zároveň aj...

Ivan Švarný: „Situáciu v Minsku komentovať nebudem...“

Mobilní operátori Orange a O2 menia sieť predajní výraznejšie, Telekom pridá len jednu v novom nákupnom centre.

Niektoré predajne operátorov končia

Vďaka dátam o záručných opravách zostavila britská firma najhoršie auto na svete, ktoré by potrebovalo servisné zásahy každý mesiac.

Najporuchovejšie auto na svete

Taliansky filmový herec Bud Spencer narodený ako Carlo Pedersoli sa v piatok 31. októbra dožíva 85 rokov.

Majster v plávaní, právnik a drevorubač Bud Spencer má dnes 85!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×