Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Študenti vyrobili limuzínu Dacia Duster

Pred ukončením štúdia sa vyše dve desiatky rumunských študentov podpísali pod vznik unikátneho predĺženého Dusteru s vybavením mobilnej kancelárie.
7 6 príspevkov 13.08.2012 / Marek Pokrývka

Rumunská automobilka Dacia sa dala na výrobu limuzín. Hlúposť? Našťastie áno. Minimálne jedna limuzína tejto lacnej značky však predsa existuje. Za jedinečným Dusterom stoja študenti technických univerzít v domovskej krajine Dacie, ktorí ho v rámci svojej prípravy na ukončenie štúdia prerobili na rozmernú mobilnú kanceláriu.

Pravdepodobne jediná limuzína so značkou Dacia 7 fotografií v galérii Pravdepodobne jediná limuzína so značkou Dacia

Takmer šesť metrov pokrytých cez Wi-Fi

Študenti sa s lacným SUV nemaznali. Rozrezali ho na polovicu pri B-stĺpiku a medzi dve časti auta pridali zhruba 1,5 metra plechu a skla. Rázvor Dacie narástol na 4,19 metra, celková dĺžka auta dosahuje až 5,86 metra. Bočnú časť oživili konštruktéri panelom z lešteného kovu. Karosériu pokrýva matný čierny lak, inak je SUV v pôvodnej podobe.

Duster narástol úpravou na úctyhodné rozmery 7 fotografií v galérii Duster narástol úpravou na úctyhodné rozmery

Časť strechy je sklenená a vnáša svetlo do interiéru. Predĺžené partie sú zvnútra očalúnené, pribudlo aj extra osvetlenie. Z auta zmizlo miesto pre pasažiera vpredu a pôvodná zadná lavica. Tú nahradili dve samostatné sedadlá, ďalšia dvojica pribudla oproti nim. Priestor medzi sedadlami je tvorený pracovnými stolíkmi a odkladacími priestormi.

Zadná časť limuzíny má oddelenú klimatizáciu, vo výbave nechýba ani chladnička. Duster komunikuje so svetom prostredníctvom 3G, vnútorný priestor je pokrytý internetovým pripojením cez Wi-Fi. Multimediálne vybavenie tvoria aj nové displeje a prídavné ozvučenie.

Interiér síce nemá kožené čalúnenie, no vybavenie mu nechýba 7 fotografií v galérii Interiér síce nemá kožené čalúnenie, no vybavenie mu nechýba

Pätnástich študentov najala divízia Renaultu

Hmotnosť auta sa predĺžením a doplnením vybavenia zvýšila o vyše tristo kilogramov. Napriek tomu sa po technickej stránke nič nezmenilo. Predné kolesá limuzíny poháňa pôvodný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra. Výkon 77 kW (105 k) a krútiaci moment 148 Nm z rumunského kolosu šprintéra určite neurobia.

Limuzína Duster možno neoslní rýchlosťou, dôležité však je, že je pojazdná a funkčná. Originálny projekt totiž nebol iba výkrikom do tmy. Na jeho príprave sa podieľalo dvadsaťtri študentov z rôznych technických univerzít a pätnásť z nich následne dostalo  angažmán v divízii Renault Technologie Roumanie. Čo sa stane so špeciálnou Daciou zatiaľ nevedno.

BANNER300


Najnovšie články
Veyron na automatickej umývacej linke

Jeho fabrika začala s výrobou traktorov, najviac sa však preslávila superšportovými automobilmi. Ferruccio Lamborghini by v týchto dňoch oslávil storočnicu...

Deväť málo známych faktov o Lamborghini

Kórejský sedan poháňa prepĺňaný motor 1.6 T-GDI naladený na výkon 150 kW (204 k). Skombinovaný môže byť s manuálom i dvojspojkou.

Elantra dostala športové vyhotovenie

Kupé strávilo neuveriteľných šesť dekád v rukách rodiny Agustovcov, ktorá sa oň príkladne starala. Mercedes zostal vo veľkej miere pôvodný.

Na predaj je ďalšia vzácna „čajka“

Naftový šesťvalec dosahuje najvyšší výkon 294 kW (400 k), pokojne sa teda môže porovnávať s osemvalcovými motormi.

Nový bavorský diesel má štyri turbá

Novú á-päťku odhalí Ingolstadt začiatkom júna na domácej pôde. Neskôr sa nepochybne dočkáme aj ďalších karosárskych verzií.

Audi avizuje premiéru kupé A5

VAŠA TÉMA V kolóne nechce stáť nikto, ale v dopravných špičkách to často inak nejde. Situáciu však výrazne zhoršujú aj samotní vodiči, ktorí nevyužívajú celú...

Pripájacie pruhy: Ako v nich správne jazdiť?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×