Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Montážne linky VW opúšťajú prvé Golfy, verzia VII

Jeden z najdôležitejších začiatkov za posledné roky. Volkswagen v pondelok spustil výrobu nového Golfu.
1 3 príspevky 08.08.2012 / Soňa Zverková

Hlavná továreň Volkswagenu vo Wolfsburgu sa v pondelok stala centrom pozornosti. Z montážnych liniek zišli prvé exempláre siedmej generácie populárneho modelu Golf. Začiatok sériovej výroby nového Golfu potvrdila pre nemecké médiá hovorkyňa.

Tento model má pre VW zásadný význam. V prvom rade preto, že má koncernu pomôcť presadiť sa v čoraz tvrdšej konkurencii z Ázie, najmä zo strany značiek Toyota a Hyundai. Podľa Automobilwoche má Golf 7 navyše overiť životaschopnosť modulárnej platformy MQB, do ktorej VW investoval miliardy eur s cieľom skresať výrobné náklady. Po Audi A3 sa tak stane druhým modelom, ktorý vznikol v rámci tohto projektu.

Šiesta generácia populárneho Golfu má svojho nástupcu. Zdroj: VW

Volkswagen Golf je podľa koncernu najúspešnejším nemeckým modelom. Len vlani sa vyrobilo  takmer 914 000 kusov šiestej generácie a od roku 1974, keď sa začala jeho výroba, sa predalo vyše 26 miliónov exemplárov, píše Financial Times Deutschland. O jeho dôležitosti svedčí aj fakt, že odborári umožnili svojim členom dobrovoľnú prácu počas trojtýždňovej celozávodnej dovolenky (od 30. júla do 19. augusta).

Volkswagen zatiaľ novú generáciu populárneho Golfu nepredstavil. Svetová premiéra sa má konať 4. septembra v Berlíne a koncom septembra sa Golf ukáže aj na parížskom autosalóne. Predaj plánuje koncern spustiť v poslednom kvartáli tohto roka.

BANNER300


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Štúdia by mala vychádzať z hatchbacku i30. Očakávať pri nej môžeme nielen radikálne tvary, ale tiež silný turbomotor.

Hyundai avizuje športový koncept RN30

Prototyp VBB-3 s výkonom asi tritisíc koní šiel na soľnom jazere maximálnou rýchlosťou 576 km/h, finálny výsledok sa však počíta priemerom z dvoch jázd.

Venturi prekonalo elektrický rekord

Starostlivý majiteľ na svojej Škode 100 najazdil len 17 000 kilometrov a potom ju zamkol v garáži. Po 35 rokoch uzrela svetlo sveta a žiari ako nová.

Skvost skrytý v garáži: Škoda 100 z roku 1970

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité sa stavia v polovičnom profile, v dĺžke 11 265 metrov.

Dostavba úseku D3 má polročný sklz

Citroën C5 je na pohľad pomerne nenápadné auto, v útrobách však skrýva unikátne hydropneumatické pruženie, vďaka čomu sa mu komfortom len ťažko čosi vyrovná...

Jazdený Citroën C5: To najpohodlnejšie čo sa dá

S kompresorovým balíkom HPE800 šprintuje luxusné SUV na stovku za asi päť sekúnd a vydáva úctyhodný rachot.

Hennessey: Rýchly obor Escalade
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×