Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Test Volkswagen Scirocco R: Nevystúpim!

Najsilnejšie verzie modelov bývajú vždy atraktívne. Platí to aj v prípade Volkswagenu Scirocco R, ktorému nechýbajú výkony ani emócie.
33 7 príspevkov 08.08.2012 / Marián Balog

Scirocco je jedným z Volkswagenov, ktoré sa na značkový uniformný mainstream (tak často kritizovaný) aspoň čiastočne vybodli. Scirocco bolo dokonca v čase svojho príchodu jediným vystupujúcim z radu a prakticky vytýčilo ostatným súkmeňovcom smer, minimálne čo sa týka stvárnenia prednej časti. Keď sa už všetci prispôsobili, Scirocco nevyznieva tak netradične, no stále má čo povedať. Obzvlášť s turbočrevami Golfu R, ktoré kupé-hatchbacku z Wolfsburgu dávajú nový Rozmer, s veľkým R. Testovali sme najmocnejšie Scirocco R s dvojspojkovým robotom DSG.

Scirocco R korunuje ponuku kupé odvodeného od Golfu R-procedúra pre všeobecné blaho 33 fotografií v galérii Scirocco R korunuje ponuku kupé odvodeného od Golfu R-procedúra pre všeobecné blaho

R-procedúra pre všeobecné blaho

Scirocco je ako duch. Sprvu nenápadné, no keď si ho už v záplave strieborných unihatchbackov všimnete, vlasy vám budú stáť dupkom. Stačí sa zapozerať, ohmatkať krivky očami z rôznych uhlov a objavíte zákutia, s ktorými sa budete chcieť maznať donekonečna.

Test Volkswagen Scirocco R 33 Test Volkswagen Scirocco R Test Volkswagen Scirocco R 33 Test Volkswagen Scirocco R
Namosúrený a zmyselný v jednom balení

Najsilnejšia verzia R ešte zvodné plechové krivky podkúva agresívnejšou bižutériou v podobe nárazníkov a ďalších doplnkov. Konečný efekt je taký, že máte nutkanie pri každom stretnutí pobozkať emblém „R“ na mriežke chladiča. Ocenením práce dizajnérov je každý jeden otočený krk, ktorých sme počas testovacieho týždňa evidovali nadpriemer.

Bezrámové okná dverí dodajú štýl, ale mohli byť navrhnuté precíznejšie 33 fotografií v galérii Bezrámové okná dverí dodajú štýl, ale mohli byť navrhnuté precíznejšie

Pri nastupovaní vás najprv dobre naladia dvere s bezrámovými oknami, ale po ich zabuchnutí nadšenie opadá. Rachotivý zvuk okna a ďalších vnútorností je absolútne nehodný reputácie značky, postavenia modelu Scirocco a jeho cenovky. Veľká škoda, lebo bezrámová konštrukcia vie byť aj tichšia a Volkswagen to zvládol napríklad pri modeli CC.

Rozmery, hmotnosti a objemy 
Dĺžka
4 248 mm
Šírka
1 820 mm
Výška
1 394 mm
Rázvor náprav
2 578 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 439 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 514 kg
Užitočná hmotnosť
351 kg
Celková hmotnosť
1 790 kg
Objem batožinového priestoru
312/1006 l
Objem palivovej nádrže
55 l

Ďalšie dojmy po usadení sa v interiéri nebudeme zbytočnej rozpitvávať. Volkswagen si s ergonómiou tyká, no s emóciami v prípade stvárnenia palubnej dosky Scirocca vyká. Trochu šťavy tomu dodávajú aspoň pekne prešívané kožené sedadlá, ktoré aj dobre podržia v zákrute a ďalšie športové detaily ako napríklad skosený volant či textúrované hliníkové dekoračné lišty.

Učebnica ergonómie od Volkswagenu so štipkou korenia 33 fotografií v galérii Učebnica ergonómie od Volkswagenu so štipkou korenia

Z priestorového hľadiska niet čo Sciroccu vyčítať. Na zadných, mimochodom efektne vytesaných sedadlách s integrovanými fixnými opierkami hlavy, sa pomerne pohodlne odvezú dvaja priemerne vysokí pasažieri. Ani jemný nadpriemer by nemal mať problém s hlavou a s kolenami už vôbec. Batožinový priestor má vzhľadom na koncepciu auta veľmi použiteľný tvar aj kapacitu.

Štartujeme!

Oturbený dvojliter je vyladený na maximálny výkon 265 koní, čo je už blízko hranice fyzikálnych možností prenosu sily na vozovku. Golf R s rovnakou mechanikou a jemne vyšším výkonom sa ponúka výhradne s pohonom všetkých kolies, no Scirocco túto možnosť neponúka. Napriek tomu sa v priamom smere s prílevom životnej energie pneumatiky pasujú dobre. Ani pri ostrejšej jazde v zákrutách nemáte pocit, že každú chvíľu opáčite jarok.

Široký postoj a na požiadanie tvrdý podvozok silnému kupé sekne 33 fotografií v galérii Široký postoj a na požiadanie tvrdý podvozok silnému kupé sekne

Na hranične silnú prednokolku má Scirocco R vyvážené jazdné vlastnosti. Charakteristika tlmičov sa dá magickým tlačidlom upraviť v troch úrovniach a rozdiel je cítiť. Režim Comfort ponúka až prekvapivo civilizované tlmenie, Sport zas výrazne pritvrdí a dostaví sa aj žiaduce natriasanie.

Na parádny koncert stačí aj dvojpíšťalový organ 33 fotografií v galérii Na parádny koncert stačí aj dvojpíšťalový organ

Motor Scirocca R je ochotný pracant a aj keď samotné auto nie je žiadne fifipierko, dokáže s ním poriadne zamávať. Môže za to široké spektrum otáčok, pri ktorých dosahuje dvojlitrové turbo maximum krútiaceho momentu. Otáčky rastú ochotne a presne podľa papierov sa to najlepšie dostavuje nad hranicou 2 500 otáčok. Spolu so slušným ťahom sa z dvoch rúr ozýva aj výborný soundtrack, škoda zapínať rádio. Pod záťažou pri radení nahor sa z výfukov vyvalí obligátny trashmetalový brechot, ako keď si Golem odfukuje medzi jednotlivými ničiteľskými hmatmi.

Motor a pohonný systém 
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 984 cm3
Max. výkon
195 kW/265 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
2 500 - 5 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná

Najväčším pôžitkom je hra s pádlami prevodovky na volante, no ani automatický športový režim nie je na zahodenie. Vtedy elektronika drží motor v pohotovosti okolo 2 500 – 3 000 otáčok, aby bol k dispozícii okamžitý maximálny ťah. Normálny automatický režim zas v záujme šetrenia paliva tlačí otáčky úplne dole, až do trochu nepríjemných dunivých sfér.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,8 s

Hasenie smädu

Scirroco R si počas testovania v meste vypýtalo asi 11 litrov, čo je hodnota, ktorú hlása aj Volkswagen. Na vidieckych cestách sme sa na avizovaný priemer nedokázali dostať a celkovo sa naša priemerná hodnota líšila od papierovej o 1,2 litra. To sa vzhľadom na vyšší podiel mestských kilometrov dá považovať za dobrý výsledok.

Spotreba 
Mesto - normovaná
10,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
8,0 l/100 km
Mesto - počas testu
11,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,5 l/100 km

Sciroccu dušu a mne dukáty!

Volkswagen Scirocco R nie je lacný špás, čo je asi jedinou chybou auta. Napríklad taký Opel Astra OPC štartuje o niekoľko tisíc nižšie, rovnako Mazda3 MPS a Renault Mégane RS. Je však dostupnejší než silnejší Golf R, aj vďaka tomu, že má poháňané iba predné kolesá. Či ten miliónik starých slovenských peňazí za to stojí, si musí zvážiť každý sám.

Cena 
Základná cena modelu
od 22 800 €
Základná cena verzie
od 33 320 €
Cena testovaného exemplára
42 347 €

Pre véčkarov

Tak ako je Astra GTC/OPC zmutovanou alternatívou k bežnej Astre, je aj Scirocco/Scirocco R možným riešením pre individualistov s odtlačkom troch „vé“ na srdci. Fanúšikovia Volkswagenu sú zvyknutí na mierny príplatok v porovnaní s konkurenciou. Ak je to aj váš prípad, Scirocco R nebude krokom vedľa.

 

Pokračovanie v ďalšej kapitole

 

Pokračovanie článku nižšie

 

 

Test Volkswagen Scirocco R 33 Test Volkswagen Scirocco R

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 984 cm3
Max. výkon
195 kW/265 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
2 500 - 5 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 248 mm
Šírka
1 820 mm
Výška
1 394 mm
Rázvor náprav
2 578 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 439 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 514 kg
Užitočná hmotnosť
351 kg
Celková hmotnosť
1 790 kg
Objem batožinového priestoru
312/1006 l
Objem palivovej nádrže
55 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,8 s
Spotreba
Mesto - normovaná
10,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
8,0 l/100 km
Mesto - počas testu
11,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
187 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena
Základná cena modelu
od 22 800 €
Základná cena verzie
od 33 320 €
Cena testovaného exemplára
42 347 €


Najnovšie články
Jazdený VW Scirocco: Portugalské fukoty

Môže čudné auto vyzerať ešte čudnejšie, napriek tomu však prejaviť viac praktického rozumu? A uveríte, keď vám toto prisľúbi Nissan Juke?

Test Nissan Juke 1.6 DIG-T 4x2: Joker žije!

PRVÁ JAZDA        Mercedes pripravil terénny typ G v novej extrémnej verzii. Naživo sa ukáže až budúci týždeň v Ženeve, no AUTO BILD ho už...

Mercedes G500: Štvorkolka na druhú

Fabia Combi nemá zďaleka toľko konkurentov ako hatchback. Nič však netreba podceniť, a preto nám pri prvom teste predviedla nielen najväčší kufor...

Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI: O batohu?

Tankovanie za 20 eur si väčšina palivomerov ani poriadne nevšimne. Niektoré automobily však za tú sumu dokážu prejsť stovky kilometrov.

S akými autami za 20 eur zájdete najďalej?

Miesta ako v autobuse, pritom vám stačí vodičák skupiny B. Je však priestorový krížnik značky Ford galakticky skvelý aj vo vyššom veku?

Jazdený Ford Galaxy: Sedem jednou ranou

Slovenská továreň VW posiela v súčasnosti do sveta už faceliftovaný variant aktuálneho Touarega. Ako sa nám predviedol so silnejším naftovým šesťvalcom?

Test VW Touareg V6 TDI: Kráľ omladol!
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Futbalisti katarského klubu Lekhwiya SC, v ktorom pôsobí aj slovenský reprezentant Vladimír Weiss, sa dostali na prvé miesto v tamojšej najvyššej...

Video: Weiss vybojoval i premenil penaltu a dostal svoj tím na čelo

Nový zákon v Pakistane prikazuje previazať každú SIM kartu s používateľom, ktorý odovzdal odtlačok prsta.

Bez odtlačku prsta nepoužijú mobil

Stovky ľudí sa v sobotu snažili dostať na dražbu obsahu nedoručených balíkov, ktorú v Trnave organizovala Slovenská pošta.

Pikantná dražba balíkov v Trnave

Úspešný formát menil staré haraburdy na nablýskané pecky, po ktorých túžil nejeden Američan.

Škandál v Pimp My Ride: Ako naozaj vyzerali upravené autá?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×