Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Test Volkswagen Scirocco R: Nevystúpim!

Najsilnejšie verzie modelov bývajú vždy atraktívne. Platí to aj v prípade Volkswagenu Scirocco R, ktorému nechýbajú výkony ani emócie.

Scirocco je jedným z Volkswagenov, ktoré sa na značkový uniformný mainstream (tak často kritizovaný) aspoň čiastočne vybodli. Scirocco bolo dokonca v čase svojho príchodu jediným vystupujúcim z radu a prakticky vytýčilo ostatným súkmeňovcom smer, minimálne čo sa týka stvárnenia prednej časti. Keď sa už všetci prispôsobili, Scirocco nevyznieva tak netradične, no stále má čo povedať. Obzvlášť s turbočrevami Golfu R, ktoré kupé-hatchbacku z Wolfsburgu dávajú nový Rozmer, s veľkým R. Testovali sme najmocnejšie Scirocco R s dvojspojkovým robotom DSG.

Scirocco R korunuje ponuku kupé odvodeného od Golfu R-procedúra pre všeobecné blaho 33 fotografií v galérii Scirocco R korunuje ponuku kupé odvodeného od Golfu R-procedúra pre všeobecné blaho

R-procedúra pre všeobecné blaho

Scirocco je ako duch. Sprvu nenápadné, no keď si ho už v záplave strieborných unihatchbackov všimnete, vlasy vám budú stáť dupkom. Stačí sa zapozerať, ohmatkať krivky očami z rôznych uhlov a objavíte zákutia, s ktorými sa budete chcieť maznať donekonečna.

Test Volkswagen Scirocco R 33 Test Volkswagen Scirocco R Test Volkswagen Scirocco R 33 Test Volkswagen Scirocco R
Namosúrený a zmyselný v jednom balení

Najsilnejšia verzia R ešte zvodné plechové krivky podkúva agresívnejšou bižutériou v podobe nárazníkov a ďalších doplnkov. Konečný efekt je taký, že máte nutkanie pri každom stretnutí pobozkať emblém „R“ na mriežke chladiča. Ocenením práce dizajnérov je každý jeden otočený krk, ktorých sme počas testovacieho týždňa evidovali nadpriemer.

Bezrámové okná dverí dodajú štýl, ale mohli byť navrhnuté precíznejšie 33 fotografií v galérii Bezrámové okná dverí dodajú štýl, ale mohli byť navrhnuté precíznejšie

Pri nastupovaní vás najprv dobre naladia dvere s bezrámovými oknami, ale po ich zabuchnutí nadšenie opadá. Rachotivý zvuk okna a ďalších vnútorností je absolútne nehodný reputácie značky, postavenia modelu Scirocco a jeho cenovky. Veľká škoda, lebo bezrámová konštrukcia vie byť aj tichšia a Volkswagen to zvládol napríklad pri modeli CC.

Rozmery, hmotnosti a objemy 
Dĺžka
4 248 mm
Šírka
1 820 mm
Výška
1 394 mm
Rázvor náprav
2 578 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 439 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 514 kg
Užitočná hmotnosť
351 kg
Celková hmotnosť
1 790 kg
Objem batožinového priestoru
312/1006 l
Objem palivovej nádrže
55 l

Ďalšie dojmy po usadení sa v interiéri nebudeme zbytočnej rozpitvávať. Volkswagen si s ergonómiou tyká, no s emóciami v prípade stvárnenia palubnej dosky Scirocca vyká. Trochu šťavy tomu dodávajú aspoň pekne prešívané kožené sedadlá, ktoré aj dobre podržia v zákrute a ďalšie športové detaily ako napríklad skosený volant či textúrované hliníkové dekoračné lišty.

Učebnica ergonómie od Volkswagenu so štipkou korenia 33 fotografií v galérii Učebnica ergonómie od Volkswagenu so štipkou korenia

Z priestorového hľadiska niet čo Sciroccu vyčítať. Na zadných, mimochodom efektne vytesaných sedadlách s integrovanými fixnými opierkami hlavy, sa pomerne pohodlne odvezú dvaja priemerne vysokí pasažieri. Ani jemný nadpriemer by nemal mať problém s hlavou a s kolenami už vôbec. Batožinový priestor má vzhľadom na koncepciu auta veľmi použiteľný tvar aj kapacitu.

Štartujeme!

Oturbený dvojliter je vyladený na maximálny výkon 265 koní, čo je už blízko hranice fyzikálnych možností prenosu sily na vozovku. Golf R s rovnakou mechanikou a jemne vyšším výkonom sa ponúka výhradne s pohonom všetkých kolies, no Scirocco túto možnosť neponúka. Napriek tomu sa v priamom smere s prílevom životnej energie pneumatiky pasujú dobre. Ani pri ostrejšej jazde v zákrutách nemáte pocit, že každú chvíľu opáčite jarok.

Široký postoj a na požiadanie tvrdý podvozok silnému kupé sekne 33 fotografií v galérii Široký postoj a na požiadanie tvrdý podvozok silnému kupé sekne

Na hranične silnú prednokolku má Scirocco R vyvážené jazdné vlastnosti. Charakteristika tlmičov sa dá magickým tlačidlom upraviť v troch úrovniach a rozdiel je cítiť. Režim Comfort ponúka až prekvapivo civilizované tlmenie, Sport zas výrazne pritvrdí a dostaví sa aj žiaduce natriasanie.

Na parádny koncert stačí aj dvojpíšťalový organ 33 fotografií v galérii Na parádny koncert stačí aj dvojpíšťalový organ

Motor Scirocca R je ochotný pracant a aj keď samotné auto nie je žiadne fifipierko, dokáže s ním poriadne zamávať. Môže za to široké spektrum otáčok, pri ktorých dosahuje dvojlitrové turbo maximum krútiaceho momentu. Otáčky rastú ochotne a presne podľa papierov sa to najlepšie dostavuje nad hranicou 2 500 otáčok. Spolu so slušným ťahom sa z dvoch rúr ozýva aj výborný soundtrack, škoda zapínať rádio. Pod záťažou pri radení nahor sa z výfukov vyvalí obligátny trashmetalový brechot, ako keď si Golem odfukuje medzi jednotlivými ničiteľskými hmatmi.

Motor a pohonný systém 
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 984 cm3
Max. výkon
195 kW/265 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
2 500 - 5 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná

Najväčším pôžitkom je hra s pádlami prevodovky na volante, no ani automatický športový režim nie je na zahodenie. Vtedy elektronika drží motor v pohotovosti okolo 2 500 – 3 000 otáčok, aby bol k dispozícii okamžitý maximálny ťah. Normálny automatický režim zas v záujme šetrenia paliva tlačí otáčky úplne dole, až do trochu nepríjemných dunivých sfér.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,8 s

Hasenie smädu

Scirroco R si počas testovania v meste vypýtalo asi 11 litrov, čo je hodnota, ktorú hlása aj Volkswagen. Na vidieckych cestách sme sa na avizovaný priemer nedokázali dostať a celkovo sa naša priemerná hodnota líšila od papierovej o 1,2 litra. To sa vzhľadom na vyšší podiel mestských kilometrov dá považovať za dobrý výsledok.

Spotreba 
Mesto - normovaná
10,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
8,0 l/100 km
Mesto - počas testu
11,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,5 l/100 km

Sciroccu dušu a mne dukáty!

Volkswagen Scirocco R nie je lacný špás, čo je asi jedinou chybou auta. Napríklad taký Opel Astra OPC štartuje o niekoľko tisíc nižšie, rovnako Mazda3 MPS a Renault Mégane RS. Je však dostupnejší než silnejší Golf R, aj vďaka tomu, že má poháňané iba predné kolesá. Či ten miliónik starých slovenských peňazí za to stojí, si musí zvážiť každý sám.

Cena 
Základná cena modelu
od 22 800 €
Základná cena verzie
od 33 320 €
Cena testovaného exemplára
42 347 €

Pre véčkarov

Tak ako je Astra GTC/OPC zmutovanou alternatívou k bežnej Astre, je aj Scirocco/Scirocco R možným riešením pre individualistov s odtlačkom troch „vé“ na srdci. Fanúšikovia Volkswagenu sú zvyknutí na mierny príplatok v porovnaní s konkurenciou. Ak je to aj váš prípad, Scirocco R nebude krokom vedľa.

 

Pokračovanie v ďalšej kapitole

 

Pokračovanie článku nižšie

 

 

Test Volkswagen Scirocco R 33 Test Volkswagen Scirocco R

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 984 cm3
Max. výkon
195 kW/265 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
2 500 - 5 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 248 mm
Šírka
1 820 mm
Výška
1 394 mm
Rázvor náprav
2 578 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 439 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 514 kg
Užitočná hmotnosť
351 kg
Celková hmotnosť
1 790 kg
Objem batožinového priestoru
312/1006 l
Objem palivovej nádrže
55 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,8 s
Spotreba
Mesto - normovaná
10,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
8,0 l/100 km
Mesto - počas testu
11,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
187 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena
Základná cena modelu
od 22 800 €
Základná cena verzie
od 33 320 €
Cena testovaného exemplára
42 347 €


Najnovšie články
Toto sú plusy a mínusy 10 populárnych SUV

Hyundai Grand Santa Fe si požičal meno od svojho menšieho bračeka, zdieľa s ním aj techniku. Čo získate výmenou za extra milimetre a kilogramy?

Test Hyundai Grand Santa Fe: Jeden z najväčších

Korunný princ firemných flotíl prešiel faceliftom. Okrem novej tváre sme objavili aj niekoľko menej viditeľných vylepšení.

Test Peugeot 508 sw 2.0 HDi: Podarený facelift

Vyskúšali sme si najlacnejšieho Bavora nesúceho prívlastok EfficientDynamics Edition, ktorý označuje ekonomickú a ekologickú verziu.

Test BMW 116d: Naozaj úsporné?

Dokázalo to.  Naše BMW 525 TDS je v cieli a stalo sa kilometrovým milionárom. Následné rozobratie odhaľuje silné vlastnosti modelu a dokazuje, že je...

Ako vyzerá auto, ktoré najazdilo milión km?

Čím kratšie, tým lepšie. Pre mestské miniauto ako celok to platí, lenže pre jednu konkrétnu skrutku v motore prvej generácie modelu Kia Picanto rozhodne...

Jazdená Kia Picanto: Problémová skrutka

Závistlivci závidia, neprajníci neprajú, celé tie mraky zákazníkov sa však nemohli mýliť. A čo nachystal pre všetky tieto skupiny nový Passat?

Test VW Passat 2.0 TDI: Prvý dojem nestačí
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Najvyššia zámorská hokejová súťaž NHL mala v noci na piatok na programe sedem zápasov.

Video: Gáborík v noci zapol turbo, premiérový gól Sekeru a pripomenul sa aj Kopecký

Aktuálne môžete získať aj tie najnovšie herné tituly za veľmi atraktívne ceny.

Steam má megazľavy na hry: Až 80 percent

Také smutné sviatky ešte nezažil! Roman (29) a ďalších 440 zamestnancov krompašského Panasonicu definitívne prišlo o robotu.

Prepustený Roman: Ako uživím rodinu?

Stavebnica počítača Altair 8800, ktorú elektrotechnická firma MITS predstavila 19.12. 1974, bola vo svojej dobe pre technologických nadšencov...

Altair 8800: Prvý osobný počítač začali predávať pred 40 rokmi
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×