Test Audi A4 2.0 TDI: Formát tak akurát

Aký je najobľúbenejší formát? Predsa A4. Platí to aj pre nedávno faceliftovanú novinku z dielne Audi, ktorú sme prelustrovali v redakčnom teste.

Audi A4 je dlhé roky najžiadanejším produktom ingolstadtskej značky. Výrobca ho musí udržiavať vo forme, lebo výpadok ťažného koňa, to vie každý dobrý gazda, býva osudový. Tak sa á štvorka štyri roky po predstavení aktuálneho vydania dostala pod nôž. Po precitnutí z anestézie a pohľade do zrkadla sa zástupca strednej triedy so štyrmi kruhmi (už nie pod očami) vydáva do bežného života. Nová tvár je podobná tej pôvodnej, kamaráti aj konkurenti ju ľahko rozpoznajú. Audi A4 však dostalo spolu s botoxom a novo napnutou kožou aj zopár rokov vo svetle reflektorov k dobru. Testovali sme ho s motorom 2.0 TDI a špeciálnou výbavou Prestige.

Nové? Kdeže...

Ak niekoho vídate dennodenne, akosi vám unikne, že za dva roky pribral desať kíl a v nekonečnej, no vopred prehranej bitke ustúpili vlasy čelu o ďalší centimeter. V prípade áut je to presne opačne. Bežný smrteľník, ktorý vníma Audi iba okrajovo, nemá šancu všimnúť si aktuálny facelift A4. Podozrivý by mu na našej testovačke pripadal nanajvýš veľký nápis na dverách. Naopak skalnému fanúšikovi alebo majiteľovi prvej fázy aktuálneho Audi A4 kozmetické zmeny hneď udrú do očí.

Test Audi A4 2.0 TDI 30 Test Audi A4 2.0 TDI Test Audi A4 2.0 TDI 30 Test Audi A4 2.0 TDI
Mierne zmeny pri facelifte by sme mohli nazvať šľachtením dobrej odrody

Či už patríte do prvej alebo druhej skupiny, dovoľte nám stručne zrekapitulovať, čo sa za zatvorenými dverami operačnej sály udialo. Audi A4 dostalo nový výraz prednej časti a línia integrovaných LED svetielok sa zmenila z vlnky na ostré ležaté „géčka“. Dizajnéri zľahka zapracovali na zadnej časti, do interiéru vpustili nové materiály a zopár modernizovaných komponentov. Žiaden prevrat, iba diétna retuš.

Stará pesnička

K priestorovým pomerom a interiéru sa nebudeme zbytočne vracať, keďže srdce sme si už vyliali v teste Audi A4 Allroad. Spomeňme len pocitovú stránku. Za volantom Audi A4 sa budete pravdepodobne cítiť veľmi komfortne, sťaby v oblečení, ktoré vám padne ako uliate. Navyše je všetko poruke a tam, kde by ste to intuitívne čakali. V tomto je koncern Volkswagen expertom. Fajn sú aj valčekové ovládače na volante, na páčku tempomatu vľavo pod volantom sa dá ľahko zvyknúť.

Rozmery, hmotnosti a objemy 
Dĺžka
4 701 mm
Šírka
1 826 mm
Výška
1 427 mm
Rázvor náprav
2 808 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 480 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 555 kg
Užitočná hmotnosť
545 kg
Celková hmotnosť
2 025 kg
Objem batožinového priestoru
480/962 l
Objem palivovej nádrže
65 l

Osobitnou kapitolou je palubný systém. Jeho otočný ovládač, ktorý je na stredovej konzole, je asi jedinou škvrnkou na inak dokonalom vysvedčení z ergonómie. Kotúč by bol viac v dosahu na stredovom tuneli. Ku zvyšku systému nemáme žiadne výhrady. Napriek tomu, že jeho menu ponúka až prekvapivé množstvo zákutí, nikdy nemáte pocit, že ste sa stratili.

Detaily tvoria kvalitný celok. V Audi A4 kvalita vyžaruje z každého centimetra štvorcového 30 fotografií v galérii Detaily tvoria kvalitný celok. V Audi A4 kvalita vyžaruje z každého centimetra štvorcového

Prízemie, prosím vystúpte

Na rozdiel od skôr testovaného Allroadu, motor tohto A4 mal zapriahnutý ľahší náklad, preto hendikep v podobe slabšej verzie dvojlitrového TDI bol takmer nebadateľný. Motor s výkonom cez 140 koní si so sedanom poradí so cťou, akurát by pri tom nemusel na seba toľko upozorňovať. Čakali sme tlmenejší prejav.

Motor a pohonný systém 
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 986 cm3
Max. výkon
105 kW/143 k
pri otáčkach
4 200/min
Max. krútiaci moment
320 Nm
pri otáčkach
1 750 - 2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna

V dnešných časoch dole padajú nielen papierové, ale aj reálne priemery skonzumovaného paliva. Audi A4 s motorom TDI sa ukázalo ako zdatný pustovník. V meste, kde sa kinetickou energiou plytvá najviac, sa to naplno neprejavilo, hoci ani niečo cez šesť litrov nie je na zahodenie.

Test Audi A4 2.0 TDI 30 Test Audi A4 2.0 TDI Test Audi A4 2.0 TDI 30 Test Audi A4 2.0 TDI
Interiér výrazné zmeny nezaznamenal, veď načo meniť dobré veci

Príjemným zistením sa skončil pohyb po diaľnici podľa predpisov (6,6 litra) a ešte príjemnejším mimo mesta a diaľnice. So zaťatými zubami sa dostanete na päť litrov, po imaginárnom uvoľnení sánky a reálnom uvoľnení šetriacich móresov zajazdíte bez problémov za päť a pol. Pri deväťdesiatke motor na šestke točí 1 600 a pri stotridsiadke 2 100 otáčok, čo sú vynikajúce hodnoty.

Jazdné výkony 
Max. rýchlosť
216 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,2 s
Spotreba 
Mesto - normovaná
5,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,5 l/100 km
Mesto - počas testu
6,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,6 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,0 l/100 km
Emisie 
Emisie CO2 kombinované
119 g/km
Emisná norma
Euro 5

Podobne ako pri Audi A4 Allroad sme boli sklamaní z preposilňovaného riadenia pri nižších rýchlostiach a nadšení z chrumkavého radenia. Páka manuálnej prevodovky kladie na presne vymedzených a krátkych dráhach ideálne vyvážený mix odporu pre pôžitok a ľahkosti pre komfort jazdy. Na záver ešte poznámka k podvozku: je športový a zároveň komfortný v tom najlepšom význame slova. K danej triede a ašpiráciám testovanej motorizácie sa charakterovo hodí ako Laurel k Hardymu. Akurát podvozok Audi A4 je oveľa tichší než spomínaná dvojica.

Cena za prestíž

Špeciálna výbava Prestige je starým známym pojmom pre zákazníkov Audi. Je to akási akciová ponuka, avšak stabilne zakotvená v cenníku. Ak uvažujete o tom, že siahnete po Audi A4, budete si musieť nachystať minimálne 27 500 eur. Pokiaľ poškuľujete po kombinácii motora 2.0 TDI (143 k) a šesťstupňovej manuálnej prevodovke, pridajte na kôpku ešte 4 450 eur. Za ďalších 760 eur k tomu však už môžete mať našu prestížnu á štvorku. Ak chcete čosi ušetriť, na slabšiu verziu motora (120 k) radšej rovno zabudnite. Na 1 350 eur vo vrecku sa pri celkovej sume 32 000 nehľadí.

Cena 
Základná cena modelu
od 27 500 €
Základná cena verzie
od 31 950 €
Cena testovaného exemplára
36 538 €

V rámci výbavy Prestige dostávate za spomínaný rozdiel v cene (760 eur) do daru užitočné hračky ako bi-xenónové svetlomety, bluetooth, vyhrievané sedadlá, tempomat, cúvacie senzory a ďalšie drobnosti. Podľa Audi ušetríte viac než 3 000 eur.

A4 vie byť aj plánom B

Je nové? Nie. Vyprané  v Ingolstadte! Presne podľa tohto sloganu platí, že je to stále to isté A4 a predsa o niečo lepšie. Funkčná stránka totiž nie je všetkým. Audi A4 však stále zastáva úlohu prémiovky, aj keď s predným pohonom, ktorá dokáže privábiť aj zákazníka pôvodne loviaceho v neprémiovej strednej triede. Taký dobrý formát, že vyhovie skoro každému.

 

Pokračovanie v ďalšej kapitole

 

Pokračovanie článku nižšie

Test Audi A4 2.0 TDI 30 Test Audi A4 2.0 TDI

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 986 cm3
Max. výkon
105 kW/143 k
pri otáčkach
4 200/min
Max. krútiaci moment
320 Nm
pri otáčkach
1 750 - 2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 701 mm
Šírka
1 826 mm
Výška
1 427 mm
Rázvor náprav
2 808 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 480 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 555 kg
Užitočná hmotnosť
545 kg
Celková hmotnosť
2 025 kg
Objem batožinového priestoru
480/962 l
Objem palivovej nádrže
65 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
216 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,5 l/100 km
Mesto - počas testu
6,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,6 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,0 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
119 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena
Základná cena modelu
od 27 500 €
Základná cena verzie
od 31 950 €
Cena testovaného exemplára
36 538 €


Najnovšie články
Test Citroën C4 Cactus: Pichľavý originál

Nemeckí spolkoví kancelári aktuálne vsádzajú na veľké Audi. Platí to aj pre Angelu Merkelovú. Čo obnáša jej štátnická limuzína po vyradení zo služby?

Jazdené Audi A8: Kočiar od Angeliky

Kompaktný van Verso už má facelift za sebou, nespí však na vavrínoch a pre modelový rok 2014 ho Toyota vyzbrojila výsledkom svojej spolupráce s BMW.

Test Toyota Verso 1.6 D-4D: Rodinný šetrič

Druhá generácia Chevroletu Camaro je lacný a vítaný prírastok do garáže. Autá s pôvodným vzhľadom sa však pre bezohľadné tuningové zásahy...

Chevrolet Camaro II: Nedostatkový tovar

Silný imidž solídnej švédskej ocele len tak neutrpí trhliny, aj v plechu V70 sa však nájde preliačina.

Jazdené Volvo V70: Sila aj slabiny

Pri predstave šetrenia nákladov na palivo sa väčšine šporovlivých v prvej chvíli vybaví nafta. Čo však na to hovorí najlacnejšie kombi na našom trhu?

Test Dacia Logan MCV 1.5 dCi: Áno aj nie

Toyota vyrába dobré, spoľahlivé autá. Napríklad Avensis je jedným z najlepších podľa STK. Veľký model strednej triedy sa s vekom statočne drží a nestojí...

Jazdená Toyota Avensis: Málo nedostatkov
Aktuality.sk Sport.sk MobilMania.sk Živé.sk

Zverejňovanie akýchkoľvek informácii sa v súčasnosti stalo veľkým trendom. Vďaka internetu a sociálnym sieťam dávajú ľudia o sebe často vedieť viac,...

Dobrovoľne o sebe zverejňujeme citlivé informácie. Existuje ešte vôbec ochrana osobných údajov?

Slovenská tenistka Magdaléna Rybáriková postúpila do semifinále dvojhry na turnaji WTA Connecticut Open v americkom New Havene (dotácia 710 000 USD,...

WTA New Haven: Rybáriková dostala „kanára“, ale je v semifinále!

Xiaomi už zvalcovalo čínsky trh, na rade je zvyšok sveta. Jeho novou zbraňou je Mi 4 so špičkovým hardvérom.

Xiaomi Mi 4: Čínsky buldozér

Populárnu akčnú strieľačku si môžete stiahnuť a hrať zadarmo celý víkend.

Borderlands 2 je dočasne zadarmo
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×