Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

BMW M135i: Ani ryba ani rak, zato ťahá ako drak

PRVÁ JAZDA   BMW oficiálne uviedlo trojdverovú verziu svojho radu 1. Na dynamickej prezentácii nám milosrdne poskytlo na jazdu najvýkonnejšiu verziu M135i.
30 17 príspevkov 19.07.2012 / Marián Balog

O novej jednotke od BMW sa toho už popísalo mnoho. Najprv BMW vyrukovalo s klasickým päťdverákom, ktorý sme už aj testovali vo verzii 120d, teraz je na rade trojdverová inkarnácia.

BMW M135i 30 fotografií v galérii BMW M135i

Rozdiely medzi oboma prevedeniami sledujú zaužívanú schému. Namiesto piatich dverí troje, tie nastupovacie sú dlhšie. Z toho vyplývajú aj mierne upravené krivky, inak sa však nič zásadné od uvedenia päťdveráku nestalo. Až na jednu vec. V trojdverovom balení radu 1 prichádza prvý benzínový člen poloortodoxnej športovej línie M Performance, BMW M135i.

Rovno do srdca

Alfou a omegou športovo ladeného auta je motor a práve týmto elementom BMW M135i potešuje širokú skupinu fanúšikov. Ide o prepĺňanú jednotku, čo sa dnes automaticky považuje za znak downsizingu, a teda pomerne nízkeho zdvihového objemu. Z omylu vás však vyvedie kolónka „konštrukcia motora“, pri ktorej svieti krásne „R6“. Radový šesťvalec.

Motor
R6 3.0 TwinPower Turbo
Výkon
235 kW (320 k)
pri otáčkach
5000
Kr. moment
450 Nm
pri otáčkach
1300 - 4500
Prevodovka
6MT
8AT
0 - 100 km/h
5,1 s
4,9 s
80 - 120 km/h (4.st)
4,3 s
5,0 s
Max. rýchlosť
250 km/h
250 km/h
Spotreba
 
mesto
11,2 l/100 km
10,3 l/100 km
mimo mesto
6,2 l/100 km
5,8 l/100 km
kombinovaná
8,0 l/100 km
7,5 l/100 km

Trojlitrová jednotka s technológiou TwinPower Turbo poháňa zadné kolesá, ale za príplatok bude pre M135i časom dostupný aj pohon xDrive. Momentálne najsilnejšia jednotka by sa nezaobišla bez ďalších úprav, ktoré musia držať krok so silnejším motorom.

M Performance: Niečo medzi

Divízia M GmbH má viacero oddelení. Prvým a zakladajúcim je BMW M Automobiles a BMW Driving Experience, ktoré vznikli v roku 1978. Rodinka sa rozrástla v roku 1985 o M Options and Packages, v roku 1992 o BMW Individual, v roku 2011 o BMW Security and Special Task Vehicles a napokon aj o M Performance Automobiles.

M135i začína históriu benzínových M Performance modelov 30 fotografií v galérii M135i začína históriu benzínových M Performance modelov

Filozofiou línie M Performance je poskytovať zmes športových výkonov M GmbH a každodennej využiteľnosti, jej automobily teda predstavujú niečo „na polceste“ medzi ostrým plnohodnotným modelom BMW M a „obyčajným“ BMW.

TIP: Test BMW M550d: Rudolf Prvý Rýchly

Ťaženie M Performance začali výhradne naftové modely M550d (sedan a kombi), X5 M50d a X6 M50d so spoločným menovateľom, triturbo šesťvalcovým trojlitrom s výkonom 280 kW (381 k). Prvým benzínožrútom od M Performance je práve M135i.

Podvozok je oproti štandardu nižší o 10 milimetrov, ale hlavne má upravenú charakteristiku tlmenia a pruženia. Predná náprava dostala novú elastokinematiku a na 18-palcových emkových kolesách sú natiahnuté špeciálne vyvinuté pneumatiky. Šľachteniu sa neubránili ani brzdy. BMW M135i dostalo športový systém od M GmbH so štvorpiestmi vpredu a dvojpiestmi vzadu. K väčšej agilite BMW M135i prispieva aj športové riadenie s variabilným prevodom, ktoré má od dorazu k dorazu iba dve otáčky.

Upravený podvozok s funkčnými génmi M GmbH nesmie v najsilnejšej jednotke chýbať 30 fotografií v galérii Upravený podvozok s funkčnými génmi M GmbH nesmie v najsilnejšej jednotke chýbať

Okrem technických vylepšení sa nové BMW M135i líši od zvyšku rodiny aj vzhľadom, pripomínajúcim produkty divízie M GmbH. Aj k línii M Performance neodmysliteľne patria exteriérové diely s agresívnejšou povahou a športovo ladený interiér.

Môj osobný drak do koča aj do voza

Na prezentácii v okolí Mníchova nám BMW dalo k dispozícii novučičké M135i a mapku okolia. Hneď na úvod treba povedať, že k tak potentnému autu by sa možno lepšie hodil nejaký uzavretý okruh, pretože 320 koní a 450 newtonmetrov je veľké pokušenie.

Radosť sedieť, ešte väčšia radosť jazdiť 30 fotografií v galérii Radosť sedieť, ešte väčšia radosť jazdiť

V záujme zachovania bezpečnosti cestnej premávky sme sa dosť krotili, no aj tak sa nám podarilo odhaliť dvojtvárnosť M135i, ktorú hlása aj samotný výrobca. Na jednej strane je BMW M135i veľmi použiteľné auto, na strane druhej besná športová zbraň.

Najprv čosi o civilnosti M135i. Dá sa s ním jazdiť aj úplne ležérne (ak sa krotíte) a vtedy sa javí bavorský trojdverák ako veľmi poslušný kompakt. Zvuk motora na voľnobehu a pri slabej záťaži je takmer až jalový, neburcuje okolie, nenápadne si ide za svojím cieľom. Ani skrze prejavy podvozka by ste netipovali, že sedíte v nadupanom über-hot-hatchi. Jazda s ním je prekvapivo komfortná a interiér použiteľne ubytuje aj štyroch urastenejších pasažierov. Veľmi sa nám aj našim chrbtom páčili tvrdé sedadlá.

BMW M135i 30 BMW M135i BMW M135i 30 BMW M135i
BMW M135i má dve tváre a ukáže ich na počkanie

Druhú tvár M135i ukáže po prepnutí do jedného zo športových režimov (jeden so zapnutým, druhý s obmedzeným ESP). Vtedy aj v samočinnom režime automatická prevodovka drží otáčky a tým vás provokuje zošliapnuť plyn až na podlahu.

Nie je to nákladiak, no v rámci kompaktnej triedy sa za svoj kufor nemusí hanbiť 30 fotografií v galérii Nie je to nákladiak, no v rámci kompaktnej triedy sa za svoj kufor nemusí hanbiť

Sprievodný zvuk šesťvalca pri eskalácii otáčok až po obmedzovač a s ním súvisiace zrýchlenie sa ťažko popisuje, no zážitok z M135i nebude stačiť iba vyslovene rozmaznanému užívateľovi. Spomínaný relatívne mäkší podvozok sa veľmi rozumne (až je nám to divnô) správal aj v zákrutách, no je pravda, že sme pri jazde mali stále na pamäti, že by bola veľká hanba, keby nás museli vyťahovať z jarku.

BMW M135i je naozaj silné auto v kompaktnom balení, avšak s pohonom zadných kolies, čo mu udeľuje špecifické jazdné vlastnosti a unikátnu pozíciu v rámci segmentu. Na druhej strane sa dá používať bez (zdravotných) problémov každý deň. Keď vás divoké štarty zo semafórov omrzia, s radosťou objavíte práve jeho civilnú tvár.

Cestu a pobyt redaktora v Mníchove hradila spoločnosť BMW.


Najnovšie články
Najlepšie malé jazdené automobily do 6 000 €

Skúške sme podrobili kompaktný kabriolet s prepĺňaným dvojlitrom. Dokáže svojimi vlastnosťami obhájiť cenu štartujúcu na milióne v starej mene?

Test BMW 220i Cabrio: Vitaj, leto!

Trieda CLA je v karosárskom prevedení Shooting Brake rovnako štýlová ako štvordverové kupé, no v každodennom živote je praktickejšia.

Test Mercedes CLA SB: Imidžový batoh

Bentley už čoskoro vstúpi do úplne nových vôd a predstaví svoje prvé SUV. Počas záverečných testov sme si mohli sadnúť do prototypu auta, ktoré sa bude...

Prvá jazda s utajovaným SUV Bentley Bentayga

Luxusné terénne auto z druhej ruky ani nie za cenu nového malého auta? Jednu z možností ponúka VW Touareg.

Jazdený VW Touareg: Za desatinu ceny

Roadster očistený od všetkého prebytočného proti motocyklu, prekonávajúceho všetky doterajšie predstavy. Porovnanie dvoch neporovnateľných filozofií pohybu...

Caterham či Honda: Čo z tohto je viac auto?

Malé MPV vyrábané na Slovensku prešlo vlani omladením. Pri tejto príležitosti sme preverili omladenú benzínovú verziu.

Test Kia Venga: Priestor zo Žiliny
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Anglický futbalový klub Manchester United podľa všetkého plánuje prebudovať útočnú formáciu, keďže jedna z jeho veľkých hviezd smeruje k Miroslavovi...

Fenerbahce posilňuje, k Stochovi dve hviezdy z Man United

Problémy na dovolenke v Európe pomôže vyriešiť aplikácia ECC-Net: Travel. Poskytne nielen prehľad vašich právomocí, ale aj dostupné možnosti.

Nepríjemnosti v zahraničí? Pomôže aplikácia

Cesta do kina v Nitre sa pre Tomáša B. († 19) skončila tragickou nehodou pri Veľkom Ďure. 

Tomáš: Posledné slová pred smrťou

Indovia používajú kokosový olej ako prevenciu zubného kazu a bieliaci prostriedok už tisíce rokov. Západ mu prichádza na chuť iba pár posledných...

Majte žiarivé zuby a zdravé ďasná len za pár eur!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×