Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

BMW M135i: Ani ryba ani rak, zato ťahá ako drak

PRVÁ JAZDA   BMW oficiálne uviedlo trojdverovú verziu svojho radu 1. Na dynamickej prezentácii nám milosrdne poskytlo na jazdu najvýkonnejšiu verziu M135i.

O novej jednotke od BMW sa toho už popísalo mnoho. Najprv BMW vyrukovalo s klasickým päťdverákom, ktorý sme už aj testovali vo verzii 120d, teraz je na rade trojdverová inkarnácia.

BMW M135i 30 fotografií v galérii BMW M135i

Rozdiely medzi oboma prevedeniami sledujú zaužívanú schému. Namiesto piatich dverí troje, tie nastupovacie sú dlhšie. Z toho vyplývajú aj mierne upravené krivky, inak sa však nič zásadné od uvedenia päťdveráku nestalo. Až na jednu vec. V trojdverovom balení radu 1 prichádza prvý benzínový člen poloortodoxnej športovej línie M Performance, BMW M135i.

Rovno do srdca

Alfou a omegou športovo ladeného auta je motor a práve týmto elementom BMW M135i potešuje širokú skupinu fanúšikov. Ide o prepĺňanú jednotku, čo sa dnes automaticky považuje za znak downsizingu, a teda pomerne nízkeho zdvihového objemu. Z omylu vás však vyvedie kolónka „konštrukcia motora“, pri ktorej svieti krásne „R6“. Radový šesťvalec.

Motor
R6 3.0 TwinPower Turbo
Výkon
235 kW (320 k)
pri otáčkach
5000
Kr. moment
450 Nm
pri otáčkach
1300 - 4500
Prevodovka
6MT
8AT
0 - 100 km/h
5,1 s
4,9 s
80 - 120 km/h (4.st)
4,3 s
5,0 s
Max. rýchlosť
250 km/h
250 km/h
Spotreba
 
mesto
11,2 l/100 km
10,3 l/100 km
mimo mesto
6,2 l/100 km
5,8 l/100 km
kombinovaná
8,0 l/100 km
7,5 l/100 km

Trojlitrová jednotka s technológiou TwinPower Turbo poháňa zadné kolesá, ale za príplatok bude pre M135i časom dostupný aj pohon xDrive. Momentálne najsilnejšia jednotka by sa nezaobišla bez ďalších úprav, ktoré musia držať krok so silnejším motorom.

M Performance: Niečo medzi

Divízia M GmbH má viacero oddelení. Prvým a zakladajúcim je BMW M Automobiles a BMW Driving Experience, ktoré vznikli v roku 1978. Rodinka sa rozrástla v roku 1985 o M Options and Packages, v roku 1992 o BMW Individual, v roku 2011 o BMW Security and Special Task Vehicles a napokon aj o M Performance Automobiles.

M135i začína históriu benzínových M Performance modelov 30 fotografií v galérii M135i začína históriu benzínových M Performance modelov

Filozofiou línie M Performance je poskytovať zmes športových výkonov M GmbH a každodennej využiteľnosti, jej automobily teda predstavujú niečo „na polceste“ medzi ostrým plnohodnotným modelom BMW M a „obyčajným“ BMW.

TIP: Test BMW M550d: Rudolf Prvý Rýchly

Ťaženie M Performance začali výhradne naftové modely M550d (sedan a kombi), X5 M50d a X6 M50d so spoločným menovateľom, triturbo šesťvalcovým trojlitrom s výkonom 280 kW (381 k). Prvým benzínožrútom od M Performance je práve M135i.

Podvozok je oproti štandardu nižší o 10 milimetrov, ale hlavne má upravenú charakteristiku tlmenia a pruženia. Predná náprava dostala novú elastokinematiku a na 18-palcových emkových kolesách sú natiahnuté špeciálne vyvinuté pneumatiky. Šľachteniu sa neubránili ani brzdy. BMW M135i dostalo športový systém od M GmbH so štvorpiestmi vpredu a dvojpiestmi vzadu. K väčšej agilite BMW M135i prispieva aj športové riadenie s variabilným prevodom, ktoré má od dorazu k dorazu iba dve otáčky.

Upravený podvozok s funkčnými génmi M GmbH nesmie v najsilnejšej jednotke chýbať 30 fotografií v galérii Upravený podvozok s funkčnými génmi M GmbH nesmie v najsilnejšej jednotke chýbať

Okrem technických vylepšení sa nové BMW M135i líši od zvyšku rodiny aj vzhľadom, pripomínajúcim produkty divízie M GmbH. Aj k línii M Performance neodmysliteľne patria exteriérové diely s agresívnejšou povahou a športovo ladený interiér.

Môj osobný drak do koča aj do voza

Na prezentácii v okolí Mníchova nám BMW dalo k dispozícii novučičké M135i a mapku okolia. Hneď na úvod treba povedať, že k tak potentnému autu by sa možno lepšie hodil nejaký uzavretý okruh, pretože 320 koní a 450 newtonmetrov je veľké pokušenie.

Radosť sedieť, ešte väčšia radosť jazdiť 30 fotografií v galérii Radosť sedieť, ešte väčšia radosť jazdiť

V záujme zachovania bezpečnosti cestnej premávky sme sa dosť krotili, no aj tak sa nám podarilo odhaliť dvojtvárnosť M135i, ktorú hlása aj samotný výrobca. Na jednej strane je BMW M135i veľmi použiteľné auto, na strane druhej besná športová zbraň.

Najprv čosi o civilnosti M135i. Dá sa s ním jazdiť aj úplne ležérne (ak sa krotíte) a vtedy sa javí bavorský trojdverák ako veľmi poslušný kompakt. Zvuk motora na voľnobehu a pri slabej záťaži je takmer až jalový, neburcuje okolie, nenápadne si ide za svojím cieľom. Ani skrze prejavy podvozka by ste netipovali, že sedíte v nadupanom über-hot-hatchi. Jazda s ním je prekvapivo komfortná a interiér použiteľne ubytuje aj štyroch urastenejších pasažierov. Veľmi sa nám aj našim chrbtom páčili tvrdé sedadlá.

BMW M135i 30 BMW M135i BMW M135i 30 BMW M135i
BMW M135i má dve tváre a ukáže ich na počkanie

Druhú tvár M135i ukáže po prepnutí do jedného zo športových režimov (jeden so zapnutým, druhý s obmedzeným ESP). Vtedy aj v samočinnom režime automatická prevodovka drží otáčky a tým vás provokuje zošliapnuť plyn až na podlahu.

Nie je to nákladiak, no v rámci kompaktnej triedy sa za svoj kufor nemusí hanbiť 30 fotografií v galérii Nie je to nákladiak, no v rámci kompaktnej triedy sa za svoj kufor nemusí hanbiť

Sprievodný zvuk šesťvalca pri eskalácii otáčok až po obmedzovač a s ním súvisiace zrýchlenie sa ťažko popisuje, no zážitok z M135i nebude stačiť iba vyslovene rozmaznanému užívateľovi. Spomínaný relatívne mäkší podvozok sa veľmi rozumne (až je nám to divnô) správal aj v zákrutách, no je pravda, že sme pri jazde mali stále na pamäti, že by bola veľká hanba, keby nás museli vyťahovať z jarku.

BMW M135i je naozaj silné auto v kompaktnom balení, avšak s pohonom zadných kolies, čo mu udeľuje špecifické jazdné vlastnosti a unikátnu pozíciu v rámci segmentu. Na druhej strane sa dá používať bez (zdravotných) problémov každý deň. Keď vás divoké štarty zo semafórov omrzia, s radosťou objavíte práve jeho civilnú tvár.

Cestu a pobyt redaktora v Mníchove hradila spoločnosť BMW.


Najnovšie články
Jazdený Ford Focus C-Max: Rodinný priateľ

Silnejšie, rýchlejšie, zábavnejšie. Nové Audi TTS dokáže všetko lepšie než jeho predchodca. Najväčšou inováciou je však jeho virtuálny...

Audi TTS: Viac než len 310 koní

Auto, ktoré bolo prémiové v časoch, keď sa o to ešte nikto ani nepokúsil. Sila v darčekovom balení, vyváženosť, kvalita.

BMW 540i E34: Dravec s hlasom metalistu

Stará sa vaše dospievajúce dieťa len o smartfón a sociálne siete? Nič to. AUTO BILD vám po radí pri výbere auta pre začiatočníka. Aj za menej než 5 „litrov“...

Najlepšie jazdené autá pre začiatočníkov

Pre jedného je Macan Turbo predražené Audi Q5, pre druhého lacný štvordverák od Porsche. V teste však nové kompaktné SUV dokazuje svoju...

Test Porsche Macan Turbo: Aj mimo asfaltu

Vyskúšali sme si bavorskú ikonu, ktorá má najnovšie výhradne štyri dvere a atmosférický motor vymenila za prepĺňaný. Stratila tým svoje čaro?

BMW M3: Kult osobnosti

Audi A3 Sportback napriek veľkej konkurencii nie je lacné. Kupujúcim tak ostáva iba veriť, že je hodné svojej ceny.

Jazdené Audi A3 Sportback: Vyhľadávaný artikel
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Americký minister zahraničných vecí John Kerry a ministri zahraničia z celého sveta sa dnes stretnú v Paríži, aby diskutovali o tom, ako porazia...

Čo svet urobí s Islamským štátom? Ministri zahraničia sa radia dnes v Paríži

Tri magické písmenká zobrazené na displeji nie sú automaticky spojené znamienkom „rovná sa“ s rýchlym internetom.

LTE nemusí znamenať rýchly internet

Reakcie hráčov na smrť bývalého slovenského hokejistu a majstra sveta z Göteborgu 2002 Miroslava Hlinku († 42).

Hlinkovi († 42) priatelia sú na dne!

Aké jazdené auto si mám kúpiť? NOVÝ ČAS a AUTO BILD zostavil rebríček najpredávanejších jazdených áut na Slovensku.

Najpredávanejšie jazdené autá: Aké majú muchy?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×