Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

BMW M135i: Ani ryba ani rak, zato ťahá ako drak

PRVÁ JAZDA   BMW oficiálne uviedlo trojdverovú verziu svojho radu 1. Na dynamickej prezentácii nám milosrdne poskytlo na jazdu najvýkonnejšiu verziu M135i.
30 17 príspevkov 19.07.2012 / Marián Balog

O novej jednotke od BMW sa toho už popísalo mnoho. Najprv BMW vyrukovalo s klasickým päťdverákom, ktorý sme už aj testovali vo verzii 120d, teraz je na rade trojdverová inkarnácia.

BMW M135i 30 fotografií v galérii BMW M135i

Rozdiely medzi oboma prevedeniami sledujú zaužívanú schému. Namiesto piatich dverí troje, tie nastupovacie sú dlhšie. Z toho vyplývajú aj mierne upravené krivky, inak sa však nič zásadné od uvedenia päťdveráku nestalo. Až na jednu vec. V trojdverovom balení radu 1 prichádza prvý benzínový člen poloortodoxnej športovej línie M Performance, BMW M135i.

Rovno do srdca

Alfou a omegou športovo ladeného auta je motor a práve týmto elementom BMW M135i potešuje širokú skupinu fanúšikov. Ide o prepĺňanú jednotku, čo sa dnes automaticky považuje za znak downsizingu, a teda pomerne nízkeho zdvihového objemu. Z omylu vás však vyvedie kolónka „konštrukcia motora“, pri ktorej svieti krásne „R6“. Radový šesťvalec.

Motor
R6 3.0 TwinPower Turbo
Výkon
235 kW (320 k)
pri otáčkach
5000
Kr. moment
450 Nm
pri otáčkach
1300 - 4500
Prevodovka
6MT
8AT
0 - 100 km/h
5,1 s
4,9 s
80 - 120 km/h (4.st)
4,3 s
5,0 s
Max. rýchlosť
250 km/h
250 km/h
Spotreba
 
mesto
11,2 l/100 km
10,3 l/100 km
mimo mesto
6,2 l/100 km
5,8 l/100 km
kombinovaná
8,0 l/100 km
7,5 l/100 km

Trojlitrová jednotka s technológiou TwinPower Turbo poháňa zadné kolesá, ale za príplatok bude pre M135i časom dostupný aj pohon xDrive. Momentálne najsilnejšia jednotka by sa nezaobišla bez ďalších úprav, ktoré musia držať krok so silnejším motorom.

M Performance: Niečo medzi

Divízia M GmbH má viacero oddelení. Prvým a zakladajúcim je BMW M Automobiles a BMW Driving Experience, ktoré vznikli v roku 1978. Rodinka sa rozrástla v roku 1985 o M Options and Packages, v roku 1992 o BMW Individual, v roku 2011 o BMW Security and Special Task Vehicles a napokon aj o M Performance Automobiles.

M135i začína históriu benzínových M Performance modelov 30 fotografií v galérii M135i začína históriu benzínových M Performance modelov

Filozofiou línie M Performance je poskytovať zmes športových výkonov M GmbH a každodennej využiteľnosti, jej automobily teda predstavujú niečo „na polceste“ medzi ostrým plnohodnotným modelom BMW M a „obyčajným“ BMW.

TIP: Test BMW M550d: Rudolf Prvý Rýchly

Ťaženie M Performance začali výhradne naftové modely M550d (sedan a kombi), X5 M50d a X6 M50d so spoločným menovateľom, triturbo šesťvalcovým trojlitrom s výkonom 280 kW (381 k). Prvým benzínožrútom od M Performance je práve M135i.

Podvozok je oproti štandardu nižší o 10 milimetrov, ale hlavne má upravenú charakteristiku tlmenia a pruženia. Predná náprava dostala novú elastokinematiku a na 18-palcových emkových kolesách sú natiahnuté špeciálne vyvinuté pneumatiky. Šľachteniu sa neubránili ani brzdy. BMW M135i dostalo športový systém od M GmbH so štvorpiestmi vpredu a dvojpiestmi vzadu. K väčšej agilite BMW M135i prispieva aj športové riadenie s variabilným prevodom, ktoré má od dorazu k dorazu iba dve otáčky.

Upravený podvozok s funkčnými génmi M GmbH nesmie v najsilnejšej jednotke chýbať 30 fotografií v galérii Upravený podvozok s funkčnými génmi M GmbH nesmie v najsilnejšej jednotke chýbať

Okrem technických vylepšení sa nové BMW M135i líši od zvyšku rodiny aj vzhľadom, pripomínajúcim produkty divízie M GmbH. Aj k línii M Performance neodmysliteľne patria exteriérové diely s agresívnejšou povahou a športovo ladený interiér.

Môj osobný drak do koča aj do voza

Na prezentácii v okolí Mníchova nám BMW dalo k dispozícii novučičké M135i a mapku okolia. Hneď na úvod treba povedať, že k tak potentnému autu by sa možno lepšie hodil nejaký uzavretý okruh, pretože 320 koní a 450 newtonmetrov je veľké pokušenie.

Radosť sedieť, ešte väčšia radosť jazdiť 30 fotografií v galérii Radosť sedieť, ešte väčšia radosť jazdiť

V záujme zachovania bezpečnosti cestnej premávky sme sa dosť krotili, no aj tak sa nám podarilo odhaliť dvojtvárnosť M135i, ktorú hlása aj samotný výrobca. Na jednej strane je BMW M135i veľmi použiteľné auto, na strane druhej besná športová zbraň.

Najprv čosi o civilnosti M135i. Dá sa s ním jazdiť aj úplne ležérne (ak sa krotíte) a vtedy sa javí bavorský trojdverák ako veľmi poslušný kompakt. Zvuk motora na voľnobehu a pri slabej záťaži je takmer až jalový, neburcuje okolie, nenápadne si ide za svojím cieľom. Ani skrze prejavy podvozka by ste netipovali, že sedíte v nadupanom über-hot-hatchi. Jazda s ním je prekvapivo komfortná a interiér použiteľne ubytuje aj štyroch urastenejších pasažierov. Veľmi sa nám aj našim chrbtom páčili tvrdé sedadlá.

BMW M135i 30 BMW M135i BMW M135i 30 BMW M135i
BMW M135i má dve tváre a ukáže ich na počkanie

Druhú tvár M135i ukáže po prepnutí do jedného zo športových režimov (jeden so zapnutým, druhý s obmedzeným ESP). Vtedy aj v samočinnom režime automatická prevodovka drží otáčky a tým vás provokuje zošliapnuť plyn až na podlahu.

Nie je to nákladiak, no v rámci kompaktnej triedy sa za svoj kufor nemusí hanbiť 30 fotografií v galérii Nie je to nákladiak, no v rámci kompaktnej triedy sa za svoj kufor nemusí hanbiť

Sprievodný zvuk šesťvalca pri eskalácii otáčok až po obmedzovač a s ním súvisiace zrýchlenie sa ťažko popisuje, no zážitok z M135i nebude stačiť iba vyslovene rozmaznanému užívateľovi. Spomínaný relatívne mäkší podvozok sa veľmi rozumne (až je nám to divnô) správal aj v zákrutách, no je pravda, že sme pri jazde mali stále na pamäti, že by bola veľká hanba, keby nás museli vyťahovať z jarku.

BMW M135i je naozaj silné auto v kompaktnom balení, avšak s pohonom zadných kolies, čo mu udeľuje špecifické jazdné vlastnosti a unikátnu pozíciu v rámci segmentu. Na druhej strane sa dá používať bez (zdravotných) problémov každý deň. Keď vás divoké štarty zo semafórov omrzia, s radosťou objavíte práve jeho civilnú tvár.

Cestu a pobyt redaktora v Mníchove hradila spoločnosť BMW.


Najnovšie články
Test VW Polo GTI: Malá a lacná raketa

Jedným z trendov dnešnej doby sú SUV s výkonnými motormi a nápadným vzhľadom. Tri také, ktoré skromnosť nectia ani náhodou, sme porovnali v súboji.

Najsilnejšie SUV sveta zoči-voči: Kto z koho?

Tento malý Kórejec nestojí oveľa viac ako značkový skúter, odvezie však štyroch a navyše doň možno niečo naložiť aj do kufra. Vyskúšali sme, či sa oplatí aj...

Jazdený Hyundai i20: Pre chladných počtárov

Ostro rezané SUV uviedlo do ponuky prepĺňaný dvojliter s výkonom 238 koní. Ako funguje nový agregát v kombinácii s automatom a systémom 4x4?

Test Lexus NX 200t:  Prvýkrát s turbom

Porsche modernizuje deväťstojedenástku a ide na to radikálne: všetky modely Carrera dostanú prepĺňaný trojliter. My už o nich niečo vieme aj z vlastnej...

Prvá jazda v omladenom Porsche 911

Prenosné kino do auta je na dlhých cestách veľmi obľúbené, nielen pre rodiny s deťmi. Niektoré držiaky však vôbec neplnia svoj účel...

Držiaky tabletov: Nie všetky plnia účel

PRVÁ JAZDA   Nástupca typu GLK láka nielen na atraktívny dizajn, ale aj univerzálne kvality. Prekvapiť dokáže schopnosťami v teréne.

Mercedes GLC: Všestranná hviezda
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

V druhom sociálnom balíčku sú aj novinky. Pozrite si ich zoznam.

Fico rozbalil druhý darček pre Slovákov. Zložíme sa naň všetci

Podrobné plánovanie, digitálne mapy, sledovanie prejdenej trasy, informácie o priebehu tréningu či spálených kalóriách. To všetko dnes dokážu...

Tieto appky pomôžu športovcom!

V železničnej stanici Horažďovice - predmestie sa v utorok popoludní zrazili dva rýchliky. 

V Česku sa zrazili rýchliky

Futuristické ubytovanie nájdete v odľahlej časti Amsterdamu. Ľudia tam príliš často nechodili a tak sa tím umelcov a architektov rozhodol, prilákať...

Vitajte v najpodivnejšom kempe na svete
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×