Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Test Opel Insignia Turbo 4x4: Ostrý baklažán

Modelový rad Opel Insignia dostal nedávno novú verziu so silným dvojlitrovým turbomotorom a pohonom oboch náprav. Skúsili sme, čo sa v nej skrýva.

Insignia, súčasná vlajková loď značky Opel, je dobre známa aj z našich ciest, na svojom štíte má už štyri roky bez faceliftu. Jej omladenie síce zatiaľ neprišlo, no koncom minulého roka sa v ponuke objavila nová motorizácia. Model Turbo 4x4 je medzistupňom medzi bežnými verziami a špičkovým šesťvalcovým modelom OPC. Skúsili sme, či má čo ponúknuť.

Opel Insignia Turbo 4x4 s balíkom OPC Line 42 fotografií v galérii Opel Insignia Turbo 4x4 s balíkom OPC Line

Dynamický liftback s farbou baklažánu

Opel Insignia je aj po rokoch stále dizajnovo zaujímavý automobil. Platí to najmä pre model s karosériou liftback, ktorú mal aj testovaný exemplár. Športový nádych mu navyše dodával balík doplnkov OPC Line, teda predný spojler, širšie prahy, zadný podnárazník a spojler na veku batožinového priestoru. Súčasťou balíka sú tiež devätnásťpalcové disky kolies. Skúšaná verzia nás zaujala aj čierno-fialovým lakom, ktorý najviac pripomínal baklažán.

Prepĺňaný štvorvalec vydychuje cez dva oválne výfuky 42 fotografií v galérii Prepĺňaný štvorvalec vydychuje cez dva oválne výfuky

Vnútorný priestor Insignie patrí k priemeru. Vpredu obopínajú pasažierov pomerne mohutné panely dvier a stredová konzola, klaustrofóbie sa však netreba báť. Predné sedadlá mali v skúšanej verzií výborné tvarovanie s dobrou bočnou oporou, navyše boli vyhrievané i vetrané. Vzadu je dosť miesta na kolená, horšie je to s hlavou. Pre klesajúcu strechu takmer na úrovni štvordverových kupé sa vzadu žiadni dlháni pohodlne neusadia.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 830 mm
Šírka
1 856 mm
Výška
1 498 mm
Rázvor náprav
2 737 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 503 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 578 kg
Užitočná hmotnosť
532 kg
Celková hmotnosť
2 035 kg
Objem batožinového priestoru
530/1 465 l
Objem palivovej nádrže
70 l

V rámci OPC Line dostal interiér auta hliníkové pedále, zaujímavo tvarovaný volant a radiacu páku. Čierne kožené čalúnenie dopĺňalo oranžové prešívanie. Mínusové body od nás dostal centrálny systém, združujúci rádio, navigáciu či telefón. Ergonómia ovládanie navigácie má od intuitívnej ďaleko a vyžaduje zvyk. Navyše armáda tlačidiel na konzole nepôsobí vábne. Niektoré sú ešte k tomu aj duplicitn0: nájdeme ich aj pri centrálnom ovládači.

Kvalitný dojem z interiéru kazí niekoľko lacných detailov 42 fotografií v galérii Kvalitný dojem z interiéru kazí niekoľko lacných detailov

Nepríjemným prekvapením je stredová konzola z lacného tvrdého plastu. Po zatlačení s ňou možno hýbať v rozmedzí pár centimetrov a navyše aj vŕzga. V celkom kvalitne pôsobiacom interiéri je ako päsť na oko. Tvarom nás nepotešila lakťová opierka, ktorá ustúpila miestu na pohár a poskytuje následkom toho menšiu oporu pre vodiča a najmä spolujazdca.

Dobrou správou je miesto pre kufre. Ako správny liftback ponúka aj Insignia výborný prístup do batožinového priestoru. Ten poteší aj objemom so základnou hodnotou 530 litrov. Poháňaná zadná náprava si však vyžiadala isté ústupky v jeho tvare, čoho výsledkom je nie celkom rovná podlaha. Pred delenými zadnými sedadlami je navyše celkom slušný schod.

Test Opel Insignia Turbo 4x4 42 Test Opel Insignia Turbo 4x4 Test Opel Insignia Turbo 4x4 42 Test Opel Insignia Turbo 4x4
Predné sedadlá sú výborné, vzadu chýba miesto na hlavu

Prepĺňaná sila štyroch na štyri kolesá

Hlavnou novinkou testovanej verzie je motorizácia. Prepĺňaný benzínový štvorvalec síce v odlišne naladenej špecifikácii s výkonom 162 kW (220 k) poháňa Insigniu už dlhší čas. Pre model Turbo 4x4 však dostal agregát niekoľko úprav, ktoré z neho vydolovali extra porciu sily, pre ktorú je motor kombinovaný výhradne s pohonom oboch náprav.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 998 cm3
Max. výkon
184 kW/250 k
pri otáčkach
5 300/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
2 400 – 3 600/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna

Štvorvalec dosahuje maximálny výkon 184 kW (250 k) a krútiaci moment 400 Nm. Okrem dobrého výkonu zo seba vydáva aj poriadnu porciu tepla, o čom napovedá tepelný štít pri turbodúchadle i na kapote. Ostro naladený dvojliter sa skutočne prebúdza okolo dvoch tisícov otáčok. Vyššie sa prepĺňaný motor prudko rozhýbe a ponúka veľmi slušný záťah. Príjemná zvuková kulisa je doplnená výrazným syčaním turbodúchadla.

Dvojliter má dosť sily od dvetisíc otáčok vyššie 42 fotografií v galérii Dvojliter má dosť sily od dvetisíc otáčok vyššie

Motor je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorej by nezaškodilo o štipku kratšie sprevodovanie. Vysoký výkon v kombinácii s pohonom oboch náprav s medzinápravovou spojkou Haldex si vyžiadal dostatočne dimenzované prvky pohonného reťazca. Z toho vyplýva trochu surový dojem z pohonu.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,5 s

Testovaný model bol vybavený adaptívnym podvozkom FlexRide. Pri režime Sport si Insignia Turbo 4x4 udržuje neutrálnosť  dostatočne dlhý čas, svoj limit však dáva najavo trochu prudko a nečakane, či už nedotáčavosťou pri prepálenom vjazde do zákruty, alebo pretáčavosťou pri náhlom ubratí plynu či pribrzdení do oblúka ESP ale všetko s prehľadom zvláda a nie sú nutné korekcie. Naladenie pruženia je tuhé, ale aj napriek devätnásťpalcovým diskom si zachováva dostatočný komfort, preto ho možno vcelku pochváliť.

Poriadne smädné stádo koní

Veľký liftback s pohonom oboch náprav a silným benzínovým turbomotorom nie je práve receptom na úspornú jazdu. Potvrdzujú to papierové údaje o spotrebe, ktoré pre model Turbo 4x4 uvádzajú hrozivých 12,1 l/100 km v meste. Mimo mesta by malo Insignii podľa výrobcu stačiť asi 6,5 litra benzínu na sto kilometrov.

Veľký apetít tohto modelu potvrdil aj náš test. Navyše ukázal, že štýl jazdy sa obrovskou mierou podpisuje pod spotrebu prepĺňaného štvorvalca. Na prázdnych cestách sme úspornou jazdou dosiahli dokonca aj v meste číslo 10,2 l/100 km. Naopak, vláčenie sa v zápche a trocha rýchlejšej jazdy vyhnali hodnotu cez hranicu pätnástich litrov.

Spotreba
Mesto - normovaná
12,1 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
8,5 l/100 km
Mesto - počas testu
12,8 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,2 l/100 km
Priemer testu
11,3 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
199 g/km
Emisná norma
Euro 5

V priemere treba počítať v meste so spotrebou medzi dvanástimi a trinástimi litrami, čo nie je na dnešné pomery vôbec málo. Výrazne lepšie to nie je ani mimo neho. Na okreskách sa nám podarilo jazdiť za 8,3 litra, diaľničné tempo znamenalo spotrebu na úrovni 9,2 litra benzínu. Výsledkom je nelichotivý priemer testu 11,3 l/100 km. Insignia Turbo 4x4 má síce nádrž s objemom 70 litrov, no k čerpacím staniciam má následkom toho veľmi vrúcny vzťah.

Silné turbo od milióna starých korún

Vlajková loď značky Opel napriek svojmu statusu začína na pomerne príjemnej čiastke 23 790 eur. Model Turbo 4x4 s vybavením Sport však má štandardnú cenu už na podstatne vyššej úrovni: 35 790 eur. Množstvo príplatkových prvkov ako bi-xenónové svetlá, interiérové doplnky, adaptívny podvozok či tempomat vyhnali cenu na 46 535 eur.

Cena s DPH
Základná cena modelu
od 23 790 €
Základná cena verzie
od 35 790 €
Cena testovaného exemplára
46 535 €

Opel Insignia Turbo 4x4 Sport je automobil, ktorý má viacero slušných čŕt, ale aj niekoľko nezanedbateľných slabých miest. Napriek veku vyzerá Insignia  stále zaujímavo, najmä vo vyhotoveniach podobných tomu testovanému. Interiér kazí niekoľko lacných detailov, vzadu trochu chýba miesto na hlavu.

Výkonný dvojliter má príjemný prepĺňaný charakter a dostatok sily na dynamickú jazdu. V kombinácii s pohonom oboch náprav dáva tomuto sedanu strednej triedy výbornú dynamiku, za svoje služby si však pýta poriadnu dávku paliva.  Tá je v našich očiach najväčším negatívom „takmer OPC“ modelu Turbo 4x4.

 

Pokračovanie článku nižšie

Test Opel Insignia Turbo 4x4 42 Test Opel Insignia Turbo 4x4  

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 998 cm3
Max. výkon
184 kW/250 k
pri otáčkach
5 300/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
2 400 – 3 600/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 830 mm
Šírka
1 856 mm
Výška
1 498 mm
Rázvor náprav
2 737 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 503 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 578 kg
Užitočná hmotnosť
532 kg
Celková hmotnosť
2 035 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
530/1 465 l
Objem palivovej nádrže
70 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,5 s
Spotreba
Mesto - normovaná
12,1 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
8,5 l/100 km
Mesto - počas testu
12,8 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,2 l/100 km
Priemer testu
11,3 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
199 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 23 790 €
Základná cena verzie
od 35 790 €
Cena testovaného exemplára
46 535 €


Najnovšie články
Aké zimné pneumatiky na Octaviu sú najlepšie?

Kompaktné zvonku, variabilné vnútri, športové, bezpečné a s dobrou reputáciou v oblasti spoľahlivosti: znie to ako ideál rodinného vozidla.

Jazdený Ford Focus C-Max: Rodinný priateľ

Silnejšie, rýchlejšie, zábavnejšie. Nové Audi TTS dokáže všetko lepšie než jeho predchodca. Najväčšou inováciou je však jeho virtuálny...

Audi TTS: Viac než len 310 koní

Auto, ktoré bolo prémiové v časoch, keď sa o to ešte nikto ani nepokúsil. Sila v darčekovom balení, vyváženosť, kvalita.

BMW 540i E34: Dravec s hlasom metalistu

Stará sa vaše dospievajúce dieťa len o smartfón a sociálne siete? Nič to. AUTO BILD vám po radí pri výbere auta pre začiatočníka. Aj za menej než 5 „litrov“...

Najlepšie jazdené autá pre začiatočníkov

Pre jedného je Macan Turbo predražené Audi Q5, pre druhého lacný štvordverák od Porsche. V teste však nové kompaktné SUV dokazuje svoju...

Test Porsche Macan Turbo: Aj mimo asfaltu

Vyskúšali sme si bavorskú ikonu, ktorá má najnovšie výhradne štyri dvere a atmosférický motor vymenila za prepĺňaný. Stratila tým svoje čaro?

BMW M3: Kult osobnosti
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

V roku 2013 pokračoval pokles študentov na vysokých školách. Ich celkový počet bol 188.885, čo znamená medziročný pokles o 11.858 študentov. 

Nelichotivé zistenie. Vysokoškolákov je stále menej

Prinášame top informácie k digitálnemu vysielaniu – od základov po profesionálne rady. Všetko prehľadnou formou.

Digitálna TV: Užitočné tipy a rady

Na svete jestvujú šialené súťaže v najrozličnejších disciplínach. Ako sa však kvantum jedla zmestí do šťúpleho chlapíka, nikto nerozumie.

Šialený zápas - Rekordný žrút vs. Škrečok: Kto vyhral súťaž v jedení?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×