Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Škoda predala v prvom polroku rekordných 493-tisíc áut

Predaj medziročne rástol na všetkých hlavných trhoch okrem západnej Európy. Najpredávanejším modelom zostáva Octavia.

Automobilka Škoda Auto predala v prvom kvartáli tohto roku rekordných 493-tisíc vozidiel, medziročne viac o 8,4 percenta. Len v júni predala 87 400 automobilov, čo je druhý najúspešnejší mesiac značky. Najpredávanejším modelom bola opäť Octavia v počte 219 600 vozidiel, zverejnila včera automobilka v tlačovej správe.

Škoda za prvých šesť mesiacov zaznamenala rast na všetkých hlavných trhoch s výnimkou západnej Európy. Vo východnej Európe predala viac ako 65 200 áut, čo je medziročný nárast o 31,1 percenta. V strednej Európe vzrástli predaje o 4,6 percenta na 66 600 vozidiel. V Číne sa predalo viac ako 120 700 kusov Škoda s nárastom o 7,6 percenta. India zaznamenala 40,1 percentný rast s výsledným počtom 20 500 áut. Z toho necelé dve tretiny predstavovala nová limuzína Rapid.

Na trhoch západnej Európy dodávky vozidiel českej značky medziročne klesli o 0,7 percenta. Firma tu za prvý polrok tohto roku predala 195 400 áut. Podiel vozidiel Škoda sa tu však podľa hovorcu Jozefa Baláža zvýšil na viac ako tri percentá.

„Takmer vo všetkých predajných regiónoch sme sa rozvíjali lepšie ako trh a ďalej sme zlepšovali svoju dobrú pozíciu. Druhý polrok však nebude jednoduchý. Veľmi dôkladne sledujeme trhy a počítame s podstatne silnejším protivetrom,“ povedal predseda predstavenstva automobilky Winfried Vahland.

Najpredávanejší model Octavia v prvom polroku zaznamenal nárast predaja o 9,7 percenta, Fabia s 133 600 predanými exemplármi naopak poklesla o 3,2 percenta. Klesal aj predaj modelu Superb, o 10,3% na 56 900 áut. Terénny Yeti sa predával s medziročným nárastom 28,6 percenta na 45 100 kusov. Modelov Roomster sa predalo 20 400, viac o 13,1 percenta. Citigo, predávané v Európe, zaznamenalo predaj 5 500 vozidiel a limuzíny Rapid dodala firma v Indii 11 800 exemplárov, uviedol Baláž.

Tohtoročný jún bol podľa vedenia firmy pre značku druhým najúspešnejším mesiacom v histórii. Firma predala o 6 100 áut viac ako vlani v rovnakej dobe a dodávky rástli aj v západnej Európe. Predaj 35 600 vozidiel tu vytvoril medziročný nárast 1,2 percenta. V Nemecku sa predalo o 10,5 percenta vozidiel viac, vo Švajčiarsku bol prírastok až 31,7 percenta.

Dvojciferný rast zaznamenala firma aj na východe Európy, v Rusku predala 9 600 áut, o 36 percent viac ako vlani. Júnový rast o 39,3 percenta s takmer 3 200 autami zaznamenal indický trh. V Česku sa minulý mesiac predalo viac ako 5 800 vozidiel Škoda, o 7,6 percenta viac. Podiel domácej značky na trhu tak v júni bol 37,9 percenta.

(ČTK)


Najnovšie články
Nový Renault Trafic

El Dorado je legendami opradená krajina zlata, rovnomenný Cadillac sa pre svojho výrobcu stal zlatou baňou. V porovnaní so svojimi...

Cadillac Eldorado: Triezva klasika

Japonci ohlásili premiéru modelu Acura ILX po facelifte. Má mať športovejší dizajn, interiér i nový motor.

Prémiový Civic čakajú zmeny

Za prvý rok v obchodoch si luxusnú limuzínu kúpilo už stotisíc zákazníkov. Veľký podiel má na tom čínsky trh.

S-Klasse sa predáva rekordným tempom

KLEBETY TÝŽDŇA   Alfa Romeo pracuje na výkonnejšom kupé 4C, Nissan testuje ďalšiu verziu GT-R a Seat Leon Cupra príde aj ako kombi.

Nový Ford GT a návrat Calibry

Americká firma poodhaľuje finálny variant elektromobilu vychádzajúceho z Lotusu Exige. Má byť výkonnejší než prototyp.

Detroit Electric láka na sériový model SP:01

Včera sa otvorili brány už 21. ročníka akcie Autosalón - Autoshow Nitra 2014. Čo prináša táto pravidelná jesenná motoristická výstava pod Zoborom?

Nitriansky autosalón otvoril brány
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Páni, to bol záver. Štyri góly v posledných ôsmich minútach, víťazný na 3:2 pre Liverpool v deväťdesiatej piatej. Súboj na pôde Queen’s Park Rangers...

Obrovská výzva Martina Škrtela: „Chcem zastaviť Ronalda!“

Operátor rozširuje ponuku svojich vianočných akcií.

Telekom: 2x paušál za cenu jedného

Zamestnancovi firmy nedal pokoj smrad, ktorý sa šíril zo skladu, rozhodol sa zavolať policajtov. 

Z tragického nálezu im prišlo zle

Francúzsko chce pozdvihnúť kultúru konzumácie alkoholu, alebo lepšie povedané - zabrániť jej úpadku. Majú asi najvyšší čas.

Z mladých Francúzov sa stáva banda opilcov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×