Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Ochutnali sme brutálny Nissan Juke-R

PRVÁ JAZDA   Brutálny Nissan Juke-R navštívil Slovensko. Na krátkej trati sme ochutnali, čo sa dá zažiť za jeho volantom.

O Nissane Juke-R sa dajú písať knihy. Nie je to len mierne upravený a plastovými dielmi olepený civilný Juke. Juke-R je auto postavené od piky na základe techniky Nissanu GT-R so vzhľadom nekonvenčného crossoveru. Na pár chvíľ sme sa dostali za volant tohto chuligána pri jeho návšteve na Slovensku.

Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej 15 fotografií v galérii Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej

Už pred samotnou jazdou Nissanom Juke-R sa neubránite vzrušeniu. Poznáme aj príjemnejší (no zložitejší) spôsob získania celosvetovej slávy ako zdemolovať jeden z dvoch vyrobených prototypov nevyčísliteľnej hodnoty. Preto nás pred samotnou jazdou prenikol nevýslovný rešpekt. Ak si uvedomíme, že produkčná verzia stojí asi 460 tisíc eur, jeden z dvoch existujúcich prototypov je to najdrahšie, na čom sme doteraz jazdili.

TIP: Beštiálny Nissan Juke-R sa predstavuje naživo

Tomu zodpovedali aj pokyny inštruktora Mikea Malloryho. Ten bol počas jazdy napätý aspoň tak, ako slovenskí novinári striedajúci sa za volantom. Pohodu mu nepridávala ani malá nehoda, o ktorú sa postaral na poslednej roadshow v Prahe istý český kolega. Fyzická ujma Juke-R nebola veľká, jedna boľačka na blatníku, no treba si (s hrôzou) uvedomiť, že napríklad predný nárazník matného špeciálu stojí asi 20 tisíc eur.

S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“ 15 S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“

Pod vplyvom týchto strašidelných skutočností sme vyrážali na kratučký okruh s bázňou v duši, no po chvíľke nás čaro jedinečného Juke-R úplne pohltilo. Nekonvenčný crossover s vnútornosťami Nissanu GT-R disponuje výkonom asi 485 koní, ktoré sa trochu strácajú v jeho tukových záhyboch (asi 1,8 tony). Automatická prevodovka tiež trochu otupuje jeho reakcie, no napriek tomu Juke-R hryzie do asfaltu s vervou krokodíla.

Je jasné, že sa s malou, ale vrtkou hrudkou dá kľučkovať medzi kužeľmi a sudmi dverami napred, no na to treba riadnu porciu skúseností z ligy 500-koňových. Pri rešpektom krotenej jazde vám je v zákrutách pohon všetkých kolies nanič: Juke-R je nedotáčavý. Štvorkolka ukáže svoje prednosti v podstatne vyjazdenejších rukách a na benevolentnejšie postavenej trati.

Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie 15 fotografií v galérii Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie

Bez ohľadu na dosiahnuté časy a čistotu prejazdov sme si Juke-R ozaj užili. Zrýchlenie na výjazdoch sa radí do kategórie bohato postačujúcich až nehodných merania. Plyn na podlahu pošle čierny crossover aj s posádkou jednoducho bez reptania a expresne rýchlo vpred. Pritom dostávajú pasažieri ešte bonus v podobe šesťvalcového bi-turbo soundtracku. To vám je muzika, ktorá by sa dala počúvať stále dookola.

A to je asi tak všetko, čo sme si v stresovo-extatických chvíľkach za volantom malej Godzilly stihli uvedomiť. Ok, žiadne brutálne skúsenosti sme nenasali, nemôžeme povedať, že Juke-R máme v malíčku, ale aj tak to stálo za to. Jazdili sme na neuveriteľne jedinečnom aute.


Najnovšie články
Aké zimné gumy na Golf či Octaviu sú najlepšie?

Kompaktné zvonku, variabilné vnútri, športové, bezpečné a s dobrou reputáciou v oblasti spoľahlivosti: znie to ako ideál rodinného vozidla.

Jazdený Ford Focus C-Max: Rodinný priateľ

Silnejšie, rýchlejšie, zábavnejšie. Nové Audi TTS dokáže všetko lepšie než jeho predchodca. Najväčšou inováciou je však jeho virtuálny...

Audi TTS: Viac než len 310 koní

Auto, ktoré bolo prémiové v časoch, keď sa o to ešte nikto ani nepokúsil. Sila v darčekovom balení, vyváženosť, kvalita.

BMW 540i E34: Dravec s hlasom metalistu

Stará sa vaše dospievajúce dieťa len o smartfón a sociálne siete? Nič to. AUTO BILD vám po radí pri výbere auta pre začiatočníka. Aj za menej než 5 „litrov“...

Najlepšie jazdené autá pre začiatočníkov

Pre jedného je Macan Turbo predražené Audi Q5, pre druhého lacný štvordverák od Porsche. V teste však nové kompaktné SUV dokazuje svoju...

Test Porsche Macan Turbo: Aj mimo asfaltu

Vyskúšali sme si bavorskú ikonu, ktorá má najnovšie výhradne štyri dvere a atmosférický motor vymenila za prepĺňaný. Stratila tým svoje čaro?

BMW M3: Kult osobnosti
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

V roku 2013 pokračoval pokles študentov na vysokých školách. Ich celkový počet bol 188.885, čo znamená medziročný pokles o 11.858 študentov. 

Nelichotivé zistenie. Vysokoškolákov je stále menej

Najnovšie už môžete s behať s kozou i na mobiloch.

Simulátor kozy mieri na mobily

Fotografovi Petrovi Reefe Kováčovi, ktorý má na sociálnej sieti tisíce fanúšikov, prišla správa, ktorá mu priamočiarosťou vyrazila dych. 

Modelka chce platiť sexom!

Po porážke nemeckých vojsk vo Francúzsku v auguste 1944 sa zdalo, že vojna na západnom fronte rýchlo skončí. Predtým disciplinovaní Nemci, ustupovali...

Operácia Market-Garden: Najväčší výsadok v dejinách vojen
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×