Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Ochutnali sme brutálny Nissan Juke-R

PRVÁ JAZDA   Brutálny Nissan Juke-R navštívil Slovensko. Na krátkej trati sme ochutnali, čo sa dá zažiť za jeho volantom.
15 10 príspevkov 11.07.2012 / Marián Balog

O Nissane Juke-R sa dajú písať knihy. Nie je to len mierne upravený a plastovými dielmi olepený civilný Juke. Juke-R je auto postavené od piky na základe techniky Nissanu GT-R so vzhľadom nekonvenčného crossoveru. Na pár chvíľ sme sa dostali za volant tohto chuligána pri jeho návšteve na Slovensku.

Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej 15 fotografií v galérii Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej

Už pred samotnou jazdou Nissanom Juke-R sa neubránite vzrušeniu. Poznáme aj príjemnejší (no zložitejší) spôsob získania celosvetovej slávy ako zdemolovať jeden z dvoch vyrobených prototypov nevyčísliteľnej hodnoty. Preto nás pred samotnou jazdou prenikol nevýslovný rešpekt. Ak si uvedomíme, že produkčná verzia stojí asi 460 tisíc eur, jeden z dvoch existujúcich prototypov je to najdrahšie, na čom sme doteraz jazdili.

TIP: Beštiálny Nissan Juke-R sa predstavuje naživo

Tomu zodpovedali aj pokyny inštruktora Mikea Malloryho. Ten bol počas jazdy napätý aspoň tak, ako slovenskí novinári striedajúci sa za volantom. Pohodu mu nepridávala ani malá nehoda, o ktorú sa postaral na poslednej roadshow v Prahe istý český kolega. Fyzická ujma Juke-R nebola veľká, jedna boľačka na blatníku, no treba si (s hrôzou) uvedomiť, že napríklad predný nárazník matného špeciálu stojí asi 20 tisíc eur.

S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“ 15 S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“

Pod vplyvom týchto strašidelných skutočností sme vyrážali na kratučký okruh s bázňou v duši, no po chvíľke nás čaro jedinečného Juke-R úplne pohltilo. Nekonvenčný crossover s vnútornosťami Nissanu GT-R disponuje výkonom asi 485 koní, ktoré sa trochu strácajú v jeho tukových záhyboch (asi 1,8 tony). Automatická prevodovka tiež trochu otupuje jeho reakcie, no napriek tomu Juke-R hryzie do asfaltu s vervou krokodíla.

Je jasné, že sa s malou, ale vrtkou hrudkou dá kľučkovať medzi kužeľmi a sudmi dverami napred, no na to treba riadnu porciu skúseností z ligy 500-koňových. Pri rešpektom krotenej jazde vám je v zákrutách pohon všetkých kolies nanič: Juke-R je nedotáčavý. Štvorkolka ukáže svoje prednosti v podstatne vyjazdenejších rukách a na benevolentnejšie postavenej trati.

Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie 15 fotografií v galérii Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie

Bez ohľadu na dosiahnuté časy a čistotu prejazdov sme si Juke-R ozaj užili. Zrýchlenie na výjazdoch sa radí do kategórie bohato postačujúcich až nehodných merania. Plyn na podlahu pošle čierny crossover aj s posádkou jednoducho bez reptania a expresne rýchlo vpred. Pritom dostávajú pasažieri ešte bonus v podobe šesťvalcového bi-turbo soundtracku. To vám je muzika, ktorá by sa dala počúvať stále dookola.

A to je asi tak všetko, čo sme si v stresovo-extatických chvíľkach za volantom malej Godzilly stihli uvedomiť. Ok, žiadne brutálne skúsenosti sme nenasali, nemôžeme povedať, že Juke-R máme v malíčku, ale aj tak to stálo za to. Jazdili sme na neuveriteľne jedinečnom aute.


Najnovšie články
Peugeot 208: Matné turbo v praxi

Aktuálna generácia Porsche 911 je na trhu už dostatočne dlho, výrobca teda pomaly a tradične pristupuje najostrejším verziám. Vyskúšali sme nový model GT3...

Prvá jazda s úžasným Porsche 911 GT3 RS

Mégane je pre Francúzov to, čo pre Nemcov Golf: domáci bestseller. A to vďaka jeho pozitívam a aj napriek jeho slabinám, na ktoré sa pozrieme.

Jazdený Renault Mégane: Stojí za hriech?

Omladený kombík už s 1,6-litrovým naftovým srdcom v štandardnom cenníku nenájdete, no ako výbehový model ťaží z viacerých zliav.

Test Ford Focus 1.6 TDCi: Akčná ponuka

TT Clubsport je hudbou budúcnosti. Naznačuje, čo prinesú modely RS a nové motorové technológie. Ale hlavne: na sedadle spolujazdca je ozaj zážitkom.

Audi TT Clubsport Turbo: Toto je ťah!

Dilema či zvoliť benzínový, alebo naftový motor sprevádza asi každý výber auta. Naše porovnanie vnáša do tejto problematiky trochu svetla, výsledok je...

Aký motor sa oplatí, benzínový či naftový?

Brabus vyladil osemvalcový Mercedes-AMG S 63 na 850 koní a nazval ho jednoducho 850. My sme skúsili, ako luxusný sedan po ich zásahu jazdí.

Vyskúšali sme Brabus 850
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Portugalský tréner José Mourinho si vychutnáva titul s londýnskou Chelsea plnými dúškami a pred svojimi najväčšími rivalmi sa určite neplánuje...

Video: Mourinho komicky zostrelil Man United, Arsenal aj City

Dielo fotografa Filippa Blenginiho a jeho tímu je výsledkom 15-dňovej práce.

Rekordná fotografia vyráža dych

Aj keď je štatistická šanca vyhrať jackpot v lotérii takmer nereálna, vždy sa nájdu šťastlivci, ktorým sa to podarí.

Z robotníka sa zrazu stal milionár!

Ak sa vám páčia uletené kreácie, ktoré prejdú každým terénom, novinka Peacemaker vás určite osloví.

Najluxusnejší tank na svete: Nehanbil by sa zaň ani Batman!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×