Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Ochutnali sme brutálny Nissan Juke-R

PRVÁ JAZDA   Brutálny Nissan Juke-R navštívil Slovensko. Na krátkej trati sme ochutnali, čo sa dá zažiť za jeho volantom.
15 10 príspevkov 11.07.2012 / Marián Balog

O Nissane Juke-R sa dajú písať knihy. Nie je to len mierne upravený a plastovými dielmi olepený civilný Juke. Juke-R je auto postavené od piky na základe techniky Nissanu GT-R so vzhľadom nekonvenčného crossoveru. Na pár chvíľ sme sa dostali za volant tohto chuligána pri jeho návšteve na Slovensku.

Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej 15 fotografií v galérii Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej

Už pred samotnou jazdou Nissanom Juke-R sa neubránite vzrušeniu. Poznáme aj príjemnejší (no zložitejší) spôsob získania celosvetovej slávy ako zdemolovať jeden z dvoch vyrobených prototypov nevyčísliteľnej hodnoty. Preto nás pred samotnou jazdou prenikol nevýslovný rešpekt. Ak si uvedomíme, že produkčná verzia stojí asi 460 tisíc eur, jeden z dvoch existujúcich prototypov je to najdrahšie, na čom sme doteraz jazdili.

TIP: Beštiálny Nissan Juke-R sa predstavuje naživo

Tomu zodpovedali aj pokyny inštruktora Mikea Malloryho. Ten bol počas jazdy napätý aspoň tak, ako slovenskí novinári striedajúci sa za volantom. Pohodu mu nepridávala ani malá nehoda, o ktorú sa postaral na poslednej roadshow v Prahe istý český kolega. Fyzická ujma Juke-R nebola veľká, jedna boľačka na blatníku, no treba si (s hrôzou) uvedomiť, že napríklad predný nárazník matného špeciálu stojí asi 20 tisíc eur.

S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“ 15 S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“

Pod vplyvom týchto strašidelných skutočností sme vyrážali na kratučký okruh s bázňou v duši, no po chvíľke nás čaro jedinečného Juke-R úplne pohltilo. Nekonvenčný crossover s vnútornosťami Nissanu GT-R disponuje výkonom asi 485 koní, ktoré sa trochu strácajú v jeho tukových záhyboch (asi 1,8 tony). Automatická prevodovka tiež trochu otupuje jeho reakcie, no napriek tomu Juke-R hryzie do asfaltu s vervou krokodíla.

Je jasné, že sa s malou, ale vrtkou hrudkou dá kľučkovať medzi kužeľmi a sudmi dverami napred, no na to treba riadnu porciu skúseností z ligy 500-koňových. Pri rešpektom krotenej jazde vám je v zákrutách pohon všetkých kolies nanič: Juke-R je nedotáčavý. Štvorkolka ukáže svoje prednosti v podstatne vyjazdenejších rukách a na benevolentnejšie postavenej trati.

Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie 15 fotografií v galérii Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie

Bez ohľadu na dosiahnuté časy a čistotu prejazdov sme si Juke-R ozaj užili. Zrýchlenie na výjazdoch sa radí do kategórie bohato postačujúcich až nehodných merania. Plyn na podlahu pošle čierny crossover aj s posádkou jednoducho bez reptania a expresne rýchlo vpred. Pritom dostávajú pasažieri ešte bonus v podobe šesťvalcového bi-turbo soundtracku. To vám je muzika, ktorá by sa dala počúvať stále dookola.

A to je asi tak všetko, čo sme si v stresovo-extatických chvíľkach za volantom malej Godzilly stihli uvedomiť. Ok, žiadne brutálne skúsenosti sme nenasali, nemôžeme povedať, že Juke-R máme v malíčku, ale aj tak to stálo za to. Jazdili sme na neuveriteľne jedinečnom aute.


Najnovšie články
Jazdený VW Scirocco: Portugalské fukoty

Môže čudné auto vyzerať ešte čudnejšie, napriek tomu však prejaviť viac praktického rozumu? A uveríte, keď vám toto prisľúbi Nissan Juke?

Test Nissan Juke 1.6 DIG-T 4x2: Joker žije!

PRVÁ JAZDA        Mercedes pripravil terénny typ G v novej extrémnej verzii. Naživo sa ukáže až budúci týždeň v Ženeve, no AUTO BILD ho už...

Mercedes G500: Štvorkolka na druhú

Fabia Combi nemá zďaleka toľko konkurentov ako hatchback. Nič však netreba podceniť, a preto nám pri prvom teste predviedla nielen najväčší kufor...

Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI: O batohu?

Tankovanie za 20 eur si väčšina palivomerov ani poriadne nevšimne. Niektoré automobily však za tú sumu dokážu prejsť stovky kilometrov.

S akými autami za 20 eur zájdete najďalej?

Miesta ako v autobuse, pritom vám stačí vodičák skupiny B. Je však priestorový krížnik značky Ford galakticky skvelý aj vo vyššom veku?

Jazdený Ford Galaxy: Sedem jednou ranou

Slovenská továreň VW posiela v súčasnosti do sveta už faceliftovaný variant aktuálneho Touarega. Ako sa nám predviedol so silnejším naftovým šesťvalcom?

Test VW Touareg V6 TDI: Kráľ omladol!
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Kanadský hokejista Patrice Bergeron jedného dňa nahradí slovenského obrancu Zdena Cháru vo funkcii kapitána tímu NHL Bostonu Bruins. Myslí si to...

Patrice Bergeron určite nahradí Cháru vo funkcii kapitána Bruins

7,9-palcový tablet Nokia N1 má displej s vysokým rozlíšením a výkonný hardvér od Intelu.

Vyskúšali sme tablet od Nokie

Spojené štáty plánujú v rámci operácie Atlantic Resolve (Atlantické odhodlanie) rozšíriť prítomnosť svojich vojsk.

Slovensko v obkľúčení vojakov?

Splnil si svoj americký sen. Začal sa venovať svojej jedinej záľube a dodnes prevádzkuje firmu pod jednou strechou.

Z ničoho vybudoval profi firmu: Na tomto zarobil milióny!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×