Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Ochutnali sme brutálny Nissan Juke-R

PRVÁ JAZDA   Brutálny Nissan Juke-R navštívil Slovensko. Na krátkej trati sme ochutnali, čo sa dá zažiť za jeho volantom.
15 10 príspevkov 11.07.2012 / Marián Balog

O Nissane Juke-R sa dajú písať knihy. Nie je to len mierne upravený a plastovými dielmi olepený civilný Juke. Juke-R je auto postavené od piky na základe techniky Nissanu GT-R so vzhľadom nekonvenčného crossoveru. Na pár chvíľ sme sa dostali za volant tohto chuligána pri jeho návšteve na Slovensku.

Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej 15 fotografií v galérii Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej

Už pred samotnou jazdou Nissanom Juke-R sa neubránite vzrušeniu. Poznáme aj príjemnejší (no zložitejší) spôsob získania celosvetovej slávy ako zdemolovať jeden z dvoch vyrobených prototypov nevyčísliteľnej hodnoty. Preto nás pred samotnou jazdou prenikol nevýslovný rešpekt. Ak si uvedomíme, že produkčná verzia stojí asi 460 tisíc eur, jeden z dvoch existujúcich prototypov je to najdrahšie, na čom sme doteraz jazdili.

TIP: Beštiálny Nissan Juke-R sa predstavuje naživo

Tomu zodpovedali aj pokyny inštruktora Mikea Malloryho. Ten bol počas jazdy napätý aspoň tak, ako slovenskí novinári striedajúci sa za volantom. Pohodu mu nepridávala ani malá nehoda, o ktorú sa postaral na poslednej roadshow v Prahe istý český kolega. Fyzická ujma Juke-R nebola veľká, jedna boľačka na blatníku, no treba si (s hrôzou) uvedomiť, že napríklad predný nárazník matného špeciálu stojí asi 20 tisíc eur.

S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“ 15 S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“

Pod vplyvom týchto strašidelných skutočností sme vyrážali na kratučký okruh s bázňou v duši, no po chvíľke nás čaro jedinečného Juke-R úplne pohltilo. Nekonvenčný crossover s vnútornosťami Nissanu GT-R disponuje výkonom asi 485 koní, ktoré sa trochu strácajú v jeho tukových záhyboch (asi 1,8 tony). Automatická prevodovka tiež trochu otupuje jeho reakcie, no napriek tomu Juke-R hryzie do asfaltu s vervou krokodíla.

Je jasné, že sa s malou, ale vrtkou hrudkou dá kľučkovať medzi kužeľmi a sudmi dverami napred, no na to treba riadnu porciu skúseností z ligy 500-koňových. Pri rešpektom krotenej jazde vám je v zákrutách pohon všetkých kolies nanič: Juke-R je nedotáčavý. Štvorkolka ukáže svoje prednosti v podstatne vyjazdenejších rukách a na benevolentnejšie postavenej trati.

Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie 15 fotografií v galérii Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie

Bez ohľadu na dosiahnuté časy a čistotu prejazdov sme si Juke-R ozaj užili. Zrýchlenie na výjazdoch sa radí do kategórie bohato postačujúcich až nehodných merania. Plyn na podlahu pošle čierny crossover aj s posádkou jednoducho bez reptania a expresne rýchlo vpred. Pritom dostávajú pasažieri ešte bonus v podobe šesťvalcového bi-turbo soundtracku. To vám je muzika, ktorá by sa dala počúvať stále dookola.

A to je asi tak všetko, čo sme si v stresovo-extatických chvíľkach za volantom malej Godzilly stihli uvedomiť. Ok, žiadne brutálne skúsenosti sme nenasali, nemôžeme povedať, že Juke-R máme v malíčku, ale aj tak to stálo za to. Jazdili sme na neuveriteľne jedinečnom aute.


Najnovšie články
Jazdené Audi Q5: Ako teplé rožky

Benzínové trojvalce sa v posledných rokoch valia ako z pretrhnutej hrádze. Nissan Note však ponúka jeden z najzaujímavejších a najefektívnejších.

Test Nissan Note 1.2 DIG-S: Reálne úsporný

Na testovacom okruhu sme proti sebe postavili úsporný dvojvalec aj dvanásťvalcové kupé. Ako dopadnú pri meraní spotreby paliva v reálnej premávke?

Veľký test spotreby klasických automobilov

Ford Ranger má v ponuke aj variant, ktorý silno tlačí na imidžovú pílu. Znamená to však zároveň stratu jeho prirodzeného talentu na tvrdú robotu?

Test Ford Ranger 3.2 TDCi: Česť práci!

Škoda Fabia aktuálnej generácie ponúka oveľa viac než jej predchodcovia. Ako dopadne, keď na ňu vycerí zuby na prvý pohľad nerovný súper – Ford Focus?

Škoda Fabia Combi vs. väčší Ford Focus kombi

Ktoré jazdené kombíky pod cenovou hranicou 5000 eur preukázali najlepšie výsledky na technických prehliadkach? A na čo si treba dávať pozor ich kúpe?

Spoľahlivé jazdené kombi do 5000 eur?

Tretia generácia malej Toyoty už brázdi naše cesty vo verzii po polčasovej úprave. Zmeny na tvári sú viditeľné hneď. Čo však prináša pod povrchom?

Test Toyota Yaris HSD: Facelift ako má byť
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Mladý slovenský obranca v službách Edmonton Oilers strelil v noci zo stredy na štvrtok v zápase proti Coloradu Avalanche (4:3) svoj premiérový gól...

Martin Marinčin: Veľmi rád by som si zahral na MS, ale...

Nováčik uviedol internet, operátorská vojna pokračuje aj so zapojením štátu. Toto sú hlavné novinky súvisiace so Swanom.

TOP5 informácií o 4. operátorovi

Finálny výsledok zbierky za celé Slovensko bude známy približne do troch týždňov.

Štedrý darca prekvapil na Deň narcisov

Hoci úplná väčšina Severokórejcov hladuje a milióny obyvateľov KĽDR dokonca trpia hladomorom, diktátor Kim Čong-un stále tlstne.

V KĽDR hladujú, ale Kim je vypasený od špičkových šéfkuchárov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×