Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Ochutnali sme brutálny Nissan Juke-R

PRVÁ JAZDA   Brutálny Nissan Juke-R navštívil Slovensko. Na krátkej trati sme ochutnali, čo sa dá zažiť za jeho volantom.
15 10 príspevkov 11.07.2012 / Marián Balog

O Nissane Juke-R sa dajú písať knihy. Nie je to len mierne upravený a plastovými dielmi olepený civilný Juke. Juke-R je auto postavené od piky na základe techniky Nissanu GT-R so vzhľadom nekonvenčného crossoveru. Na pár chvíľ sme sa dostali za volant tohto chuligána pri jeho návšteve na Slovensku.

Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej 15 fotografií v galérii Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej

Už pred samotnou jazdou Nissanom Juke-R sa neubránite vzrušeniu. Poznáme aj príjemnejší (no zložitejší) spôsob získania celosvetovej slávy ako zdemolovať jeden z dvoch vyrobených prototypov nevyčísliteľnej hodnoty. Preto nás pred samotnou jazdou prenikol nevýslovný rešpekt. Ak si uvedomíme, že produkčná verzia stojí asi 460 tisíc eur, jeden z dvoch existujúcich prototypov je to najdrahšie, na čom sme doteraz jazdili.

TIP: Beštiálny Nissan Juke-R sa predstavuje naživo

Tomu zodpovedali aj pokyny inštruktora Mikea Malloryho. Ten bol počas jazdy napätý aspoň tak, ako slovenskí novinári striedajúci sa za volantom. Pohodu mu nepridávala ani malá nehoda, o ktorú sa postaral na poslednej roadshow v Prahe istý český kolega. Fyzická ujma Juke-R nebola veľká, jedna boľačka na blatníku, no treba si (s hrôzou) uvedomiť, že napríklad predný nárazník matného špeciálu stojí asi 20 tisíc eur.

S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“ 15 S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“

Pod vplyvom týchto strašidelných skutočností sme vyrážali na kratučký okruh s bázňou v duši, no po chvíľke nás čaro jedinečného Juke-R úplne pohltilo. Nekonvenčný crossover s vnútornosťami Nissanu GT-R disponuje výkonom asi 485 koní, ktoré sa trochu strácajú v jeho tukových záhyboch (asi 1,8 tony). Automatická prevodovka tiež trochu otupuje jeho reakcie, no napriek tomu Juke-R hryzie do asfaltu s vervou krokodíla.

Je jasné, že sa s malou, ale vrtkou hrudkou dá kľučkovať medzi kužeľmi a sudmi dverami napred, no na to treba riadnu porciu skúseností z ligy 500-koňových. Pri rešpektom krotenej jazde vám je v zákrutách pohon všetkých kolies nanič: Juke-R je nedotáčavý. Štvorkolka ukáže svoje prednosti v podstatne vyjazdenejších rukách a na benevolentnejšie postavenej trati.

Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie 15 fotografií v galérii Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie

Bez ohľadu na dosiahnuté časy a čistotu prejazdov sme si Juke-R ozaj užili. Zrýchlenie na výjazdoch sa radí do kategórie bohato postačujúcich až nehodných merania. Plyn na podlahu pošle čierny crossover aj s posádkou jednoducho bez reptania a expresne rýchlo vpred. Pritom dostávajú pasažieri ešte bonus v podobe šesťvalcového bi-turbo soundtracku. To vám je muzika, ktorá by sa dala počúvať stále dookola.

A to je asi tak všetko, čo sme si v stresovo-extatických chvíľkach za volantom malej Godzilly stihli uvedomiť. Ok, žiadne brutálne skúsenosti sme nenasali, nemôžeme povedať, že Juke-R máme v malíčku, ale aj tak to stálo za to. Jazdili sme na neuveriteľne jedinečnom aute.


Najnovšie články
Jazdené BMW X3: Príliš tvrdý Bavor

FOTOTEST    Verzia Stepway nemusí pre každú jednu Daciu znamenať tie isté úpravy a extra prvky. Čo prináša kráľovi rumunského priestoru menom Lodgy?

Test Dacia Lodgy Stepway: Minibus plus

BMW s trojvalcovým motorom bolo ešte pred niekoľkými rokmi nemysliteľné, dnes je však skutočnosťou. Ako uspeje v súboji s konkurentmi, ktorí majú o valec...

Bavorský trojvalec proti štvorvalcom

My chápeme, že pre Subaru nie je dôležité byť prvý, ale byť lepší. Musel však automat pre naftový Forester ozaj tak dlho trvať? A oplatilo sa vôbec...

Test Subaru Forester 2.0D CVT: No sláva!

Ponuku automobilov na našom trhu stále častejšie obohacujú modely na CNG. Pozrite sa ako uspel plynový Golf v porovnaní s osvedčeným naftovým.

VW Golf: oplatí sa naftový či plynový?

Dvojmiestny mestský drobec budí viac pozornosti než päťdverový model a ohuruje najmä svojou obratnosťou. Vyskúšali sme ho s litrovým motorom.

Test Smart ForTwo: Levík parkovísk

Silnejší sedan na svete nenájdete. Dodge Charger SRT Hellcat má výkon ako superšport a pritom má štvoro dverí aj štyri plnohodnotné miesta na sedenie.

Prvá jazda: Skúšali sme najsilnejší sedan sveta
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Hokejisti New Yorku Islanders v šiestom zápase štvrťfinále play-off Východnej konferencie NHL zdolali Washington 3:1 a vynútili si siedmy rozhodujúci...

Video: Halák kryl 38 striel, Islanders si vynútili siedmy zápas

LG dokazuje, že nový trend zahnutých displejov nemusí vystreliť cenovku do šialených čísel. Spirit stojí menej ako 200 eur.

Najlacnejší mobil so zahnutým displejom (test)

Toto želanie ho asi nepoteší. Majiteľ Váhostavu Juraj Široký (61) včera oslávil meniny.

Drsný odkaz Širokého kamaráta z Bahám

25.4.1915 začali francúzske a britské jednotky inváziu na turecký polostrov Gallipoli. Nakoniec z toho bol jeden z najväčších neúspechov Dohody 1...

Pred 100 rokmi to na Gallipoli poriadne vrelo
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×