Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Ochutnali sme brutálny Nissan Juke-R

PRVÁ JAZDA   Brutálny Nissan Juke-R navštívil Slovensko. Na krátkej trati sme ochutnali, čo sa dá zažiť za jeho volantom.
15 10 príspevkov 11.07.2012 / Marián Balog

O Nissane Juke-R sa dajú písať knihy. Nie je to len mierne upravený a plastovými dielmi olepený civilný Juke. Juke-R je auto postavené od piky na základe techniky Nissanu GT-R so vzhľadom nekonvenčného crossoveru. Na pár chvíľ sme sa dostali za volant tohto chuligána pri jeho návšteve na Slovensku.

Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej 15 fotografií v galérii Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej

Už pred samotnou jazdou Nissanom Juke-R sa neubránite vzrušeniu. Poznáme aj príjemnejší (no zložitejší) spôsob získania celosvetovej slávy ako zdemolovať jeden z dvoch vyrobených prototypov nevyčísliteľnej hodnoty. Preto nás pred samotnou jazdou prenikol nevýslovný rešpekt. Ak si uvedomíme, že produkčná verzia stojí asi 460 tisíc eur, jeden z dvoch existujúcich prototypov je to najdrahšie, na čom sme doteraz jazdili.

TIP: Beštiálny Nissan Juke-R sa predstavuje naživo

Tomu zodpovedali aj pokyny inštruktora Mikea Malloryho. Ten bol počas jazdy napätý aspoň tak, ako slovenskí novinári striedajúci sa za volantom. Pohodu mu nepridávala ani malá nehoda, o ktorú sa postaral na poslednej roadshow v Prahe istý český kolega. Fyzická ujma Juke-R nebola veľká, jedna boľačka na blatníku, no treba si (s hrôzou) uvedomiť, že napríklad predný nárazník matného špeciálu stojí asi 20 tisíc eur.

S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“ 15 S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“

Pod vplyvom týchto strašidelných skutočností sme vyrážali na kratučký okruh s bázňou v duši, no po chvíľke nás čaro jedinečného Juke-R úplne pohltilo. Nekonvenčný crossover s vnútornosťami Nissanu GT-R disponuje výkonom asi 485 koní, ktoré sa trochu strácajú v jeho tukových záhyboch (asi 1,8 tony). Automatická prevodovka tiež trochu otupuje jeho reakcie, no napriek tomu Juke-R hryzie do asfaltu s vervou krokodíla.

Je jasné, že sa s malou, ale vrtkou hrudkou dá kľučkovať medzi kužeľmi a sudmi dverami napred, no na to treba riadnu porciu skúseností z ligy 500-koňových. Pri rešpektom krotenej jazde vám je v zákrutách pohon všetkých kolies nanič: Juke-R je nedotáčavý. Štvorkolka ukáže svoje prednosti v podstatne vyjazdenejších rukách a na benevolentnejšie postavenej trati.

Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie 15 fotografií v galérii Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie

Bez ohľadu na dosiahnuté časy a čistotu prejazdov sme si Juke-R ozaj užili. Zrýchlenie na výjazdoch sa radí do kategórie bohato postačujúcich až nehodných merania. Plyn na podlahu pošle čierny crossover aj s posádkou jednoducho bez reptania a expresne rýchlo vpred. Pritom dostávajú pasažieri ešte bonus v podobe šesťvalcového bi-turbo soundtracku. To vám je muzika, ktorá by sa dala počúvať stále dookola.

A to je asi tak všetko, čo sme si v stresovo-extatických chvíľkach za volantom malej Godzilly stihli uvedomiť. Ok, žiadne brutálne skúsenosti sme nenasali, nemôžeme povedať, že Juke-R máme v malíčku, ale aj tak to stálo za to. Jazdili sme na neuveriteľne jedinečnom aute.


Najnovšie články
Najsilnejšie SUV sveta zoči-voči: Kto z koho?

Tento malý Kórejec nestojí oveľa viac ako značkový skúter, odvezie však štyroch a navyše doň možno niečo naložiť aj do kufra. Vyskúšali sme, či sa oplatí aj...

Jazdený Hyundai i20: Pre chladných počtárov

Ostro rezané SUV uviedlo do ponuky prepĺňaný dvojliter s výkonom 238 koní. Ako funguje nový agregát v kombinácii s automatom a systémom 4x4?

Test Lexus NX 200t:  Prvýkrát s turbom

Porsche modernizuje deväťstojedenástku a ide na to radikálne: všetky modely Carrera dostanú prepĺňaný trojliter. My už o nich niečo vieme aj z vlastnej...

Prvá jazda v omladenom Porsche 911

Prenosné kino do auta je na dlhých cestách veľmi obľúbené, nielen pre rodiny s deťmi. Niektoré držiaky však vôbec neplnia svoj účel...

Držiaky tabletov: Nie všetky plnia účel

PRVÁ JAZDA   Nástupca typu GLK láka nielen na atraktívny dizajn, ale aj univerzálne kvality. Prekvapiť dokáže schopnosťami v teréne.

Mercedes GLC: Všestranná hviezda

Ktoré jazdené autá sa predávajú ako teplé rožky? Kombíky strednej triedy a kompaktné SUV patria medzi najviac žiadané typy. Predstavíme vám tri modely...

Tieto jazdené kombi a SUV sa takmer nekazia
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

V nedeľu sa postavil Peter Velits na štart pretekov Okolo Poľska, ako jediný zo slovenských cyklistov v pro tímoch. Po jarnej operácii artérie...

Peter Velits o budúcnosti: Na nový kontrakt budem dlho čakať

Experti upozorňujú, že ide o vážne zraniteľnosti. Vírus sa vie šíriť aj bez internetu.

Našli vírus pre Apple. Je neviditeľný

S manželskými problémami slávnych hokejistov vo Zvolene sa roztrhlo vrece! 

Tréner Slovana pristihnutý u ženy Obšuta

Komu nestačí na inteligentnom mobile klasické zobrazenie , ten si môže s trochou šikovnosti pridať jeden rozmer navyše. Za pokus to stojí.

Ako si užiť 3D hologramy na vašom smartfóne?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×