Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Ochutnali sme brutálny Nissan Juke-R

PRVÁ JAZDA   Brutálny Nissan Juke-R navštívil Slovensko. Na krátkej trati sme ochutnali, čo sa dá zažiť za jeho volantom.

O Nissane Juke-R sa dajú písať knihy. Nie je to len mierne upravený a plastovými dielmi olepený civilný Juke. Juke-R je auto postavené od piky na základe techniky Nissanu GT-R so vzhľadom nekonvenčného crossoveru. Na pár chvíľ sme sa dostali za volant tohto chuligána pri jeho návšteve na Slovensku.

Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej 15 fotografií v galérii Nissan vyrobil dva prototypy Juke-R. Jeden má volant na správnej strane, druhý na opačnej

Už pred samotnou jazdou Nissanom Juke-R sa neubránite vzrušeniu. Poznáme aj príjemnejší (no zložitejší) spôsob získania celosvetovej slávy ako zdemolovať jeden z dvoch vyrobených prototypov nevyčísliteľnej hodnoty. Preto nás pred samotnou jazdou prenikol nevýslovný rešpekt. Ak si uvedomíme, že produkčná verzia stojí asi 460 tisíc eur, jeden z dvoch existujúcich prototypov je to najdrahšie, na čom sme doteraz jazdili.

TIP: Beštiálny Nissan Juke-R sa predstavuje naživo

Tomu zodpovedali aj pokyny inštruktora Mikea Malloryho. Ten bol počas jazdy napätý aspoň tak, ako slovenskí novinári striedajúci sa za volantom. Pohodu mu nepridávala ani malá nehoda, o ktorú sa postaral na poslednej roadshow v Prahe istý český kolega. Fyzická ujma Juke-R nebola veľká, jedna boľačka na blatníku, no treba si (s hrôzou) uvedomiť, že napríklad predný nárazník matného špeciálu stojí asi 20 tisíc eur.

S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“ 15 S Nissanom Juke-R žiadne nabudúce neexistuje. Kto nevyužije šancu zajazdiť si hneď, už ho asi nikdy ani neuvidí. Táto „prvá jazda“ by sa preto mohla označiť aj ako „posledná“

Pod vplyvom týchto strašidelných skutočností sme vyrážali na kratučký okruh s bázňou v duši, no po chvíľke nás čaro jedinečného Juke-R úplne pohltilo. Nekonvenčný crossover s vnútornosťami Nissanu GT-R disponuje výkonom asi 485 koní, ktoré sa trochu strácajú v jeho tukových záhyboch (asi 1,8 tony). Automatická prevodovka tiež trochu otupuje jeho reakcie, no napriek tomu Juke-R hryzie do asfaltu s vervou krokodíla.

Je jasné, že sa s malou, ale vrtkou hrudkou dá kľučkovať medzi kužeľmi a sudmi dverami napred, no na to treba riadnu porciu skúseností z ligy 500-koňových. Pri rešpektom krotenej jazde vám je v zákrutách pohon všetkých kolies nanič: Juke-R je nedotáčavý. Štvorkolka ukáže svoje prednosti v podstatne vyjazdenejších rukách a na benevolentnejšie postavenej trati.

Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie 15 fotografií v galérii Nissan už eviduje napriek vysokej cene tri záväzné objednávky produkčnej verzie

Bez ohľadu na dosiahnuté časy a čistotu prejazdov sme si Juke-R ozaj užili. Zrýchlenie na výjazdoch sa radí do kategórie bohato postačujúcich až nehodných merania. Plyn na podlahu pošle čierny crossover aj s posádkou jednoducho bez reptania a expresne rýchlo vpred. Pritom dostávajú pasažieri ešte bonus v podobe šesťvalcového bi-turbo soundtracku. To vám je muzika, ktorá by sa dala počúvať stále dookola.

A to je asi tak všetko, čo sme si v stresovo-extatických chvíľkach za volantom malej Godzilly stihli uvedomiť. Ok, žiadne brutálne skúsenosti sme nenasali, nemôžeme povedať, že Juke-R máme v malíčku, ale aj tak to stálo za to. Jazdili sme na neuveriteľne jedinečnom aute.


Najnovšie články
Test Mercedes C220 kombi: Sila DNA

Jazz je typický menšinový žáner. Neoslovuje masy, ale presvedčí kvalitou, spoľahlivosťou a priestrannosťou, tak ako máloktoré iné malé auto.

Jazdená Honda Jazz: Kvalitná muzika

Nové štvorvalce Volvo Drive-E si razia svoju cestu aj do modelu S60. Vyskúšali sme naftový aj benzínový, v modeloch D4 a T5.

Test Volvo S60 D4 a T5: Benzín a diesel po novom

Prvá generácia i30 priniesla začiatok vzostupu značky Hyundai. Nečudo, pri nízkej cene, slušnej výbave a príťažlivom dizajne. Ale pozor, niektoré i30...

Jazdený Hyundai i30: Lacný. A spoľahlivý?

Legendárne americké meno, talianska platforma aj motor, nemecká deväťstupňová prevodovka a neortodoxný dizajn. Ako to všetko ide dokopy?

Test Jeep Cherokee: Tvár alebo srdce?

Chevrolet Camaro je jednou z mála legiend, ktoré môžete získať za slušnú cenu, i keď prevádzkové náklady by vydali na samostatnú kapitolu...

Jazdený Chevrolet Camaro: Nadupaný exot

PRVÁ JAZDA   Preverili sme, čo všetko sa zmenilo na populárnom type nižšej strednej triedy počas medzigeneračného faceliftu.

Ford Focus: Vylepšený bestseller
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Vo veku 71 rokov zomrel v nedeľu po dlhej a ťažkej chorobe legendárny hokejový tréner viacerých tímov zámorskej NHL Pat Quinn. Informáciu priniesol...

Smutný deň pre hokej: Zomrel legendárny tréner Pat Quinn

Fotoaparát s výmennými objektívmi je menší ako kompakty a pritom ponúka oveľa lepšiu kvalitu.

Miniatúra s veľkým snímačom: Test Panasonic GM1

Zaľúbencom svadbu pokazil sobášiaci! Tomu počas obradu spadli na zem svadobné prstene, stratil sa vo vlastnom prejave a pomotal aj oficiálne vety.

Trauma manželov: Sobášiaci pokazil svadbu

Materinský jazyk, aj zabudnutý a v dospelosti nepoužívaný, je v mozgu človeka natrvalo zapísaný. Jeho stopa je jasná aj po rokoch.

Ako si náš mozog poradí s nepoužívaným jazykom?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×