Mitsubishi Outlander: Koniec stíhačky, začiatok globalizácie

PRVÁ JAZDA   Mitsubishi v Ženeve nenápadne predstavilo nový Outlander, no jeho význam je veľký. Nie preto, že to hovorí výrobca. Lebo začína novú éru.

Outlander sa predáva od roku 2001 a zatiaľ si našiel nový domov v asi milióne garáží. Tretia generácia má ambíciu nakopnúť nové smerovanie japonskej automobilky. Nový Outlander vytyčuje cestu ďalším novým modelom značky po dizajnovej aj po filozofickej stránke.

Podobnú tvár uvidíme v najbližšej budúcnosti na všetkých modeloch Mitsubishi 23 fotografií v galérii Podobnú tvár uvidíme v najbližšej budúcnosti na všetkých modeloch Mitsubishi

A aká bude filozofia Mitsubishi v najbližších rokoch? No predsa globálna. Postupne si výrobcovia overujú na vlastnej koži, že sa nedá vyrábať pre každý región osobitá ponuka produktov (výnimkou sú prémiovky).

Medzigeneračné posuny v priamom prenose 23 fotografií v galérii Medzigeneračné posuny v priamom prenose

Možno globalizáciou ušetria množstvo nákladov, no vývojári si poriadne zamakajú. Je predsa jednoduchšie postaviť auto na mieru pre Európana, ktorý jednoznačne preferuje naftu a manuál, prípadne rýchlu robotizovanú prevodovku, karosériu hatchback s pútavým dizajnom, ako postaviť auto, ktoré sa bude páčiť na všetkých kontinentoch.

TIP: Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D MIVEC: Srdce samuraja

Nový Outlander je orientovaný na komfort, kvalitu a technickú vyspelosť 23 fotografií v galérii Nový Outlander je orientovaný na komfort, kvalitu a technickú vyspelosť

V prvom rade je teda Outlander globálnym modelom, čo dalo zabrať pri jeho vývoji. K tomu sa však pridala ešte ďalšia komplikácia. Spoločnosť sa hybridizuje a Mitsubishi tento trend už nemôže ignorovať. Outlander tretej generácie bol vyvíjaný tak, aby bez modifikácií dokázal pojať klasický pohon spaľovacím motorom, aj alternatívny pohon. Pritom Outlander schudol v priemere o 100 kilogramov.

Downgrade?

Novinka sa bude ponúkať s dvoma pohonnými jednotkami, ktoré sa budú kombinovať so štyrmi prevodovkami. Naftová jednotka 2.2 DI-D opustila technológiu MIVEC a obetovala niekoľko koní, aby získala na jednoduchosti a stratila na hmotnosti. Evolúcia benzínového dvojlitra si MIVEC ponecháva no zrieka sa rozvodu DOHC a v hlave motora je už iba jeden vačkový hriadeľ. Výsledky týchto zmien si pozrite v tabuľke.

 
Outlander II
Outlander III
Dĺžka (mm)
4665
4655
Šírka (mm)
1800
1800
Výška (mm)
1720
1680
Rázvor (mm)
2670
2670
 
2.2 MIVEC 2WD
2.0 MIVEC 2WD
2.2 DI-D 2WD
2.0 MIVEC 2WD
Výkon (kW/k)
130/177 @ 3500 ot.
108/147 @ 6000 ot.
110/150 @ 3500 ot.
110/150 @ 6000 ot.
Kr. moment (Nm)
380 @2000 ot.
199 @ 4200 ot.
380 @ 1750 - 2500 ot.
195 @ 4100 - 4200 ot.
Hmotnosť (kg)
1650
1465
1495
1380
0 - 100 km/h (s)
9,8
10,9
9,7
10,6
120 - 140 km/h (s)
6,7
10,6
6,9
9,3
Sporteba (l/100 km)
6,2
7,5
5,0
6,9

Na prezentácii v okolí Frankfurtu sme mali možnosť vyskúšať si hlavne diesel, ktorý milo prekvapil svojim štebotavo-ostrým zvukom a naozaj lineárne pôsobiacim záťahom. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa stáva z Outlandera auto vhodné na diaľnice. Pri stotridsiatke urobí kľukový hriadeľ iba o niečo viac než dvetisíc otáčok za minútu. Ak pripočítame opatrenia ako nové uchytenie motora, hrubšie čelné sklo a optimalizácia aerodynamiky, nečudo, že akustický komfort Outlandera je veľmi dobrý.

Zbohom, stíhačka

Podvozok pozostávajúci z predných závesov MacPherson a zadnej viacprvkovej nápravy je ladený komfortne, rovnako ako celé auto. Outlander sa rozlúčil so športovo vyzerajúcim nosom stíhačky a teraz sa orientuje na pohodlie. Vidno to aj v interiéri, ktorý je kvalitatívne kdesi inde než predchodca. Namiesto tvrdého plastu potiahnutého gumou Mitsubishi konečne siahlo po mäkkých povrchoch. Orientácia v ovládacích prvkoch však trvá človeku neznalému pomerov v Mitsubishi trochu dlhšie. Príklad: tlačidlo palubného počítača zostalo na palubnej doske vľavo od volantu.

Mitsubishi Outlander 23 Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander 23 Mitsubishi Outlander
Palubná doska udáva tón kvality celého interiéru, no Mitsubishi si ponechalo aj svoje výstrelky. Prepínanie palubného počítača je vľavo pod kaplnkou prístrojov

V ponuke zostane aj sedemmiestna verzia a podľa výrobcu už tretí rad nepozostáva z núdzových ale plnohodnotných sedadiel. To po krátkej skúsenosti môžeme potvrdiť. Sedadlá sú skutočne skoro plnohodnotné, no celkový komfort sedenia je stále v zóne trestnej lavice.

Mitsubishi Outlander 23 Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander 23 Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander 23 Mitsubishi Outlander
Sedemmiestna verzia je povinnou jazdou

Nová generácia Mitsubishi Outlander dostala do vienka aj moderné bezpečnostné systémy ako adaptívny tempomat, strážcu jazdy v pruhu, či predkolízny systém.

Mitsubishi Outlander sa dostane na trh v priebehu niekoľkých mesiacov. Na autosalóne v Paríži bude nasledovať premiéra hybridnej verzie PHEV. Čo táto skratka znamená? Plug-in Hybrid Electric Vehicle. Alternatívny Outlander je čosi ako kríženec plug-in hybridu a elektrického vozidla.

Dokáže sa pohybovať aj výhradne s pomocou dvoch elektromotorov (jeden vpredu, jeden vzadu), alebo ako klasický hybrid, teda prvé husle hrá spaľovací motor a pomáhajú elektromotory, alebo dokonca ako elektrické vozidlo s predlžovačom dojazdu. V poslednom prípade spaľovací motor  funguje iba ako pohon generátora elektrickej energie. PHEV má dojazd 800 kilometrov a v čisto elektrickom režime dosiahne maximálnu rýchlosť 100 km/h. Na európsky trh sa dostane na jeseň 2013.

Cestu redaktora do Frankfurtu hradila spoločnosť Mitsubishi.


Najnovšie články
Jazdené Audi A3 Sportback: Vyhľadávaný artikel

Vyskúšali sme dizajnovú edíciu CrossTourer v spojení s najsilnejším naftovým motorom.

Test Citroën C5 CrossTourer: Útočí zľavou

Obyčajná jazda je nudná. Fiat 128 radšej vyzve svojho pána na súboj. Postará sa o zábavu a odvezie celú rodinu.

Fiat 128: Rodinné dobrodružstvo

Aj trojvalcový Ford Focus môže pripomínať tvrdého športovca. Stačí na to balík Sport X.

Ford Focus 1.0 EcoBoost Sport X: Drsný trojvalec

JAZDA    Prevetrali sme výkonnejšiu verziu temperamentného Španiela, ktorý svojou cenou kosí konkurentov aj vo vlastných radoch.

Seat Leon Cupra: Nový kráľ hot-hatchov

Prvá generácia novodobého MINI láme ženské srdcia, ale zato mechanikov privádza do šialenstva.

Jazdené MINI: Problémový miláčik žien

Octavia s pohonom na CNG láka nízkymi prevádzkovými nákladmi a dlhým dojazdom. Ako však vyzerajú papierové predpoklady v realite?

Test Škoda Octavia G-TEC: Oplatí sa CNG?
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Rusi môžu prísť nielen o futbalový šampionát v roku 2018, ale aj o účasť svojich tímov v prestížnej Lige majstrov či Európskej lige.

Rusi môžu prísť o futbalový šampionát, tímy o prestížne súťaže

Kompaktnejšia verzia top modelu by mala byť predstavená zajtra.

Xperia Z3 Compact: Vieme detaily

Byť za každú cenu iný, originálny nemusí vždy znamenať, že sa vám to aj podarilo.

Ako dlho vymýšľal toto EČV?!

Avtar Singh Mauni (60) z indického Pandžábu sa chváli tým, že nosí na hlave najväčší turban na svete. Množstvo látky a jeho hmotnosť sú obdivuhodné.

Nosí najväčší turban na svete: Uhádnete koľko váži?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×