Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Mitsubishi Outlander: Koniec stíhačky, začiatok globalizácie

PRVÁ JAZDA   Mitsubishi v Ženeve nenápadne predstavilo nový Outlander, no jeho význam je veľký. Nie preto, že to hovorí výrobca. Lebo začína novú éru.

Outlander sa predáva od roku 2001 a zatiaľ si našiel nový domov v asi milióne garáží. Tretia generácia má ambíciu nakopnúť nové smerovanie japonskej automobilky. Nový Outlander vytyčuje cestu ďalším novým modelom značky po dizajnovej aj po filozofickej stránke.

Podobnú tvár uvidíme v najbližšej budúcnosti na všetkých modeloch Mitsubishi 23 fotografií v galérii Podobnú tvár uvidíme v najbližšej budúcnosti na všetkých modeloch Mitsubishi

A aká bude filozofia Mitsubishi v najbližších rokoch? No predsa globálna. Postupne si výrobcovia overujú na vlastnej koži, že sa nedá vyrábať pre každý región osobitá ponuka produktov (výnimkou sú prémiovky).

Medzigeneračné posuny v priamom prenose 23 fotografií v galérii Medzigeneračné posuny v priamom prenose

Možno globalizáciou ušetria množstvo nákladov, no vývojári si poriadne zamakajú. Je predsa jednoduchšie postaviť auto na mieru pre Európana, ktorý jednoznačne preferuje naftu a manuál, prípadne rýchlu robotizovanú prevodovku, karosériu hatchback s pútavým dizajnom, ako postaviť auto, ktoré sa bude páčiť na všetkých kontinentoch.

TIP: Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D MIVEC: Srdce samuraja

Nový Outlander je orientovaný na komfort, kvalitu a technickú vyspelosť 23 fotografií v galérii Nový Outlander je orientovaný na komfort, kvalitu a technickú vyspelosť

V prvom rade je teda Outlander globálnym modelom, čo dalo zabrať pri jeho vývoji. K tomu sa však pridala ešte ďalšia komplikácia. Spoločnosť sa hybridizuje a Mitsubishi tento trend už nemôže ignorovať. Outlander tretej generácie bol vyvíjaný tak, aby bez modifikácií dokázal pojať klasický pohon spaľovacím motorom, aj alternatívny pohon. Pritom Outlander schudol v priemere o 100 kilogramov.

Downgrade?

Novinka sa bude ponúkať s dvoma pohonnými jednotkami, ktoré sa budú kombinovať so štyrmi prevodovkami. Naftová jednotka 2.2 DI-D opustila technológiu MIVEC a obetovala niekoľko koní, aby získala na jednoduchosti a stratila na hmotnosti. Evolúcia benzínového dvojlitra si MIVEC ponecháva no zrieka sa rozvodu DOHC a v hlave motora je už iba jeden vačkový hriadeľ. Výsledky týchto zmien si pozrite v tabuľke.

 
Outlander II
Outlander III
Dĺžka (mm)
4665
4655
Šírka (mm)
1800
1800
Výška (mm)
1720
1680
Rázvor (mm)
2670
2670
 
2.2 MIVEC 2WD
2.0 MIVEC 2WD
2.2 DI-D 2WD
2.0 MIVEC 2WD
Výkon (kW/k)
130/177 @ 3500 ot.
108/147 @ 6000 ot.
110/150 @ 3500 ot.
110/150 @ 6000 ot.
Kr. moment (Nm)
380 @2000 ot.
199 @ 4200 ot.
380 @ 1750 - 2500 ot.
195 @ 4100 - 4200 ot.
Hmotnosť (kg)
1650
1465
1495
1380
0 - 100 km/h (s)
9,8
10,9
9,7
10,6
120 - 140 km/h (s)
6,7
10,6
6,9
9,3
Sporteba (l/100 km)
6,2
7,5
5,0
6,9

Na prezentácii v okolí Frankfurtu sme mali možnosť vyskúšať si hlavne diesel, ktorý milo prekvapil svojim štebotavo-ostrým zvukom a naozaj lineárne pôsobiacim záťahom. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa stáva z Outlandera auto vhodné na diaľnice. Pri stotridsiatke urobí kľukový hriadeľ iba o niečo viac než dvetisíc otáčok za minútu. Ak pripočítame opatrenia ako nové uchytenie motora, hrubšie čelné sklo a optimalizácia aerodynamiky, nečudo, že akustický komfort Outlandera je veľmi dobrý.

Zbohom, stíhačka

Podvozok pozostávajúci z predných závesov MacPherson a zadnej viacprvkovej nápravy je ladený komfortne, rovnako ako celé auto. Outlander sa rozlúčil so športovo vyzerajúcim nosom stíhačky a teraz sa orientuje na pohodlie. Vidno to aj v interiéri, ktorý je kvalitatívne kdesi inde než predchodca. Namiesto tvrdého plastu potiahnutého gumou Mitsubishi konečne siahlo po mäkkých povrchoch. Orientácia v ovládacích prvkoch však trvá človeku neznalému pomerov v Mitsubishi trochu dlhšie. Príklad: tlačidlo palubného počítača zostalo na palubnej doske vľavo od volantu.

Mitsubishi Outlander 23 Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander 23 Mitsubishi Outlander
Palubná doska udáva tón kvality celého interiéru, no Mitsubishi si ponechalo aj svoje výstrelky. Prepínanie palubného počítača je vľavo pod kaplnkou prístrojov

V ponuke zostane aj sedemmiestna verzia a podľa výrobcu už tretí rad nepozostáva z núdzových ale plnohodnotných sedadiel. To po krátkej skúsenosti môžeme potvrdiť. Sedadlá sú skutočne skoro plnohodnotné, no celkový komfort sedenia je stále v zóne trestnej lavice.

Mitsubishi Outlander 23 Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander 23 Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander 23 Mitsubishi Outlander
Sedemmiestna verzia je povinnou jazdou

Nová generácia Mitsubishi Outlander dostala do vienka aj moderné bezpečnostné systémy ako adaptívny tempomat, strážcu jazdy v pruhu, či predkolízny systém.

Mitsubishi Outlander sa dostane na trh v priebehu niekoľkých mesiacov. Na autosalóne v Paríži bude nasledovať premiéra hybridnej verzie PHEV. Čo táto skratka znamená? Plug-in Hybrid Electric Vehicle. Alternatívny Outlander je čosi ako kríženec plug-in hybridu a elektrického vozidla.

Dokáže sa pohybovať aj výhradne s pomocou dvoch elektromotorov (jeden vpredu, jeden vzadu), alebo ako klasický hybrid, teda prvé husle hrá spaľovací motor a pomáhajú elektromotory, alebo dokonca ako elektrické vozidlo s predlžovačom dojazdu. V poslednom prípade spaľovací motor  funguje iba ako pohon generátora elektrickej energie. PHEV má dojazd 800 kilometrov a v čisto elektrickom režime dosiahne maximálnu rýchlosť 100 km/h. Na európsky trh sa dostane na jeseň 2013.

Cestu redaktora do Frankfurtu hradila spoločnosť Mitsubishi.


Najnovšie články
Test Hyundai Genesis: Nebezpečne blízko

PRVÁ JAZDA    Aká je tretia generácia jedného z najpredávanejších áut na našom trhu? Preverili sme to v praxi.

Nová Škoda Fabia spoza volantu

PRVÁ JAZDA    Absolvovali sme úvodné kilometre za volantom ôsmej generácie bestselleru strednej triedy. Aké sú naše dojmy?

Volkswagen Passat B8: Snaha o postup

Žiadny kompakt tej doby nejazdí tak agilne ako prvé BMW radu 1. Má však aj temnú stránku: problémy s rozvodovou reťazou niektorých motorov.

Jazdené BMW 116i: Pre športovcov?

Vrchol? Aký vrchol? Veď na špičke ponuky modelu Octavia predsa stojí Laurin&Klement! Scout má na to ale trochu iný názor. 

Test Škoda Octavia Scout TDI DSG: Vrchol

Malý crossover s naftovým srdcom a pohonom všetkých štyroch kolies zaujal veľmi nízkou spotrebou.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS: Druhý pokus

Kombi modely majú v nižšej strednej triede dobrú štartovaciu pozíciu. A ešte lepšiu s naftovými motormi. Seat Leon ST však vie pridať aj pohon 4x4.

Test Seat Leon ST 1.6 TDI 4x4: Ujde
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Pri pohľade na výsledky najnovších prieskumov voličských preferencií otázka znie: Dovezie sa Smer na lacnom rýchliku k jasnému víťazstvu v ďalších...

Komentár: Kúzelne jednoduchá politika Smeru

Film Návrat do budúcnosti bol reálnejší, ako by ste si na prvý pohľad pomysleli.

Lietajúci skateboard je realitou

Možno by na to nikdy neprišiel, keby si nepotreboval kúpiť nový záchod.

Celý život chodil na veľkú nesprávne!

Sexuálne pracovníčky ktoré skôr zákazníkov odplašia, močenie na ulici a iné bizarné situácie nad ktorými ostáva rozum (a obraz) stáť.

Výber naj záberov Google Street View: Sme planéta bláznov?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×