Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Zvýšené poplatky zaplatíme aj za autá strednej triedy

Doplnkovú daň pri registrácii zaplatia všetci majitelia áut s výkonom nad 80 kilowattov. Ročne to znamená približne sedemdesiattisíc vozidiel.
1 238 príspevkov 02.07.2012 / ČTK

Zvláštna registračná daň na automobily, ktorú slovenská vláda pôvodne chcela uvaliť na luxusné automobily, sa bude evidentne vzťahovať aj na autá strednej triedy. Nový poplatok by mal zaťažiť všetky automobily s výkonom motora nad 80 kilowattov. To by postihlo napríklad aj výkonnejšie verzie automobilu Škoda Octavia, ktorá je najpredávanejšou značkou na Slovensku. Napísali to dnes Hospodárske noviny.

Registračná daň sa podľa návrhu ministerstva financií bude pohybovať od 167 do 2 997 eur. Jej zavedenie je súčasťou opatrení na ozdravenie štátnych financií. „Pri nastavení výšky poplatkov sme vychádzali z princípu, že čím vyšší výkon auto má, tým vyšší poplatok by mal byť zaplatený pri prvej registrácii (na Slovensku),“ uviedol hovorca ministerstva financií Radko Kuruc.

Ilustračná snímka. Zdroj:  Thinstock

Registračná daň sa má vzťahovať na zhruba sedemdesiattisíc áut ročne, nielen nových vozidiel, ale aj ojazdených automobilov dovezených zo zahraničia. Štát by z novej dane mohol získať viac ako 31 miliónov eur ročne. Jej zavedenie sa očakáva už v tomto roku, nová daň ale podľa predajcov výraznejšie zmeny na trhu nespôsobí. Najväčší záujem v krajine je vraj o vozidlá s výkonom motoru do 77 kilowattov, ktoré registračnej dani rovnako ako elektromobily a hybridné automobily podliehať nebudú.

Zvláštny registračný poplatok na autá zaviedli podľa novín dve desiatky európskych štátov. Napríklad vysoká sadzba poplatku v susednom Maďarsku údajne spôsobila, že Maďari si autá začali registrovať v zahraničí.

(ČTK)

BANNER300

AutoMoto.sk komentuje:

Registračná daň síce nie je v Európe žiadnou novinkou, otázkou je, čo ňou vlastne vláda sleduje. Pôvodne sa kompetentní vyjadrovali, že pôjde o akúsi formu ekologickej dane. Vzťahovať ekologický aspekt výlučne k výkonu motora však nedáva zmysel, nakoľko mnoho závisí od konštrukcie motora a nejeden silný diesel má aspoň papierovo nižšie emisie než slabší benzínový.

Podľa teraz zverejnených vyjadrení ide výlučne o zvýšenie príjmov do štátneho rozpočtu. Jediné pozitívum na tom celom je fakt, že konečne sa ministerstvo financií prestalo schovávať za štít ekológie a priznalo farbu. Tým sa však zoznam pozitív aj končí. A keďže ide o "ozdravenie štátneho rozpočtu", má bežná Slovač smolu. Bude musieť zas nastaviť chrbát a držať pusu a krok.

Len by nás zaujímalo, kedy konečne vláda prestane siahať ľuďom na ťažko zarobené peniaze a namiesto toho začne upratovať vo vlastnom dvore? Vážený pán premiér, páni poslanci, čo takto konečne urobiť poriadok vo verejnom obstarávaní? Tam unikajú milióny a podľa nás podstatne viac než 31 miliónov eur, ktoré by mala priniesť nová daň.

Soňa Zverková


Najnovšie články
Bugatti Chiron mohlo vyzerať aj takto

V dnešných dňoch sa značka Tatra zameriava skôr na nákladné automobily. V minulosti však produkovala aj skvosty ako Tatra 600 Tatraplan.

Československý veterán Tatra 600 v dražbe

Japonský sedan sa zmení takmer na nepoznanie. Pod kompletne prepracovanou karosériou sa skrýva známa technika.

Mitsubishi Lancer čaká veľký facelift

Koncern pôvodne zamýšľal investovať okolo 1 miliardy USD s cieľom zvýšiť svoj podiel na indickom trhu do roku 2020 na 3,6 %. Ako sa však ukázalo, na tomto trhu...

Koncern GM zastavil investíciu v Indii

Jeden malý kamienok dokáže motoristom pripraviť nejeden problém. Presne v momente, keď poškodí čelné sklo ich automobilu.

Poškodené čelné sklo: Čo znamená v praxi?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na utorok 26. júla 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Zakladateľ chorvátskej spoločnosti ukázal elektrické kupé v akcii na krátkom šote nakrútenom dvomi kamerami.

Takto zrýchľuje Rimac Concept_One
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×