Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Zvýšené poplatky zaplatíme aj za autá strednej triedy

Doplnkovú daň pri registrácii zaplatia všetci majitelia áut s výkonom nad 80 kilowattov. Ročne to znamená približne sedemdesiattisíc vozidiel.
1 238 príspevkov 02.07.2012 / ČTK

Zvláštna registračná daň na automobily, ktorú slovenská vláda pôvodne chcela uvaliť na luxusné automobily, sa bude evidentne vzťahovať aj na autá strednej triedy. Nový poplatok by mal zaťažiť všetky automobily s výkonom motora nad 80 kilowattov. To by postihlo napríklad aj výkonnejšie verzie automobilu Škoda Octavia, ktorá je najpredávanejšou značkou na Slovensku. Napísali to dnes Hospodárske noviny.

Registračná daň sa podľa návrhu ministerstva financií bude pohybovať od 167 do 2 997 eur. Jej zavedenie je súčasťou opatrení na ozdravenie štátnych financií. „Pri nastavení výšky poplatkov sme vychádzali z princípu, že čím vyšší výkon auto má, tým vyšší poplatok by mal byť zaplatený pri prvej registrácii (na Slovensku),“ uviedol hovorca ministerstva financií Radko Kuruc.

Ilustračná snímka. Zdroj:  Thinstock

Registračná daň sa má vzťahovať na zhruba sedemdesiattisíc áut ročne, nielen nových vozidiel, ale aj ojazdených automobilov dovezených zo zahraničia. Štát by z novej dane mohol získať viac ako 31 miliónov eur ročne. Jej zavedenie sa očakáva už v tomto roku, nová daň ale podľa predajcov výraznejšie zmeny na trhu nespôsobí. Najväčší záujem v krajine je vraj o vozidlá s výkonom motoru do 77 kilowattov, ktoré registračnej dani rovnako ako elektromobily a hybridné automobily podliehať nebudú.

Zvláštny registračný poplatok na autá zaviedli podľa novín dve desiatky európskych štátov. Napríklad vysoká sadzba poplatku v susednom Maďarsku údajne spôsobila, že Maďari si autá začali registrovať v zahraničí.

(ČTK)

BANNER300

AutoMoto.sk komentuje:

Registračná daň síce nie je v Európe žiadnou novinkou, otázkou je, čo ňou vlastne vláda sleduje. Pôvodne sa kompetentní vyjadrovali, že pôjde o akúsi formu ekologickej dane. Vzťahovať ekologický aspekt výlučne k výkonu motora však nedáva zmysel, nakoľko mnoho závisí od konštrukcie motora a nejeden silný diesel má aspoň papierovo nižšie emisie než slabší benzínový.

Podľa teraz zverejnených vyjadrení ide výlučne o zvýšenie príjmov do štátneho rozpočtu. Jediné pozitívum na tom celom je fakt, že konečne sa ministerstvo financií prestalo schovávať za štít ekológie a priznalo farbu. Tým sa však zoznam pozitív aj končí. A keďže ide o "ozdravenie štátneho rozpočtu", má bežná Slovač smolu. Bude musieť zas nastaviť chrbát a držať pusu a krok.

Len by nás zaujímalo, kedy konečne vláda prestane siahať ľuďom na ťažko zarobené peniaze a namiesto toho začne upratovať vo vlastnom dvore? Vážený pán premiér, páni poslanci, čo takto konečne urobiť poriadok vo verejnom obstarávaní? Tam unikajú milióny a podľa nás podstatne viac než 31 miliónov eur, ktoré by mala priniesť nová daň.

Soňa Zverková


Najnovšie články
Volvo má najrýchlejší ťahač na svete

Nový taliansky sedan láka na príťažlivý dizajn, hodnotný interiér i špičkové jazdné vlastnosti. Zvládne konkurovať zavedenej nemeckej prémii?

Test Alfa Romeo Giulia: Nálož emócií

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE

Existuje domnienka, že najlepšie zarábajú najväčšie firmy. Nie vždy to však platí. Rebríček automobiliek zoradených podľa zárobku na jednom vozidle má...

Koľko na vás výrobca zarobí pri kúpe auta?

Spor s firmami ES Automobilguss a Car Trim spôsobil, že tie prestali dodávať a VW musel v niektorých svojich závodoch pre chýbajúce poťahy na sedadlá...

Produkcia VW sa vracia do normálu

Replika pretekárskeho modelu Lister-Jaguar mala byť pôvodne hlavným tátošom filmového Teja Parkera, producenti však plány zmenili.

Na predaj je roadster z Rýchlo a zbesilo

Patentové obrázky publikované holandskou stránkou ukazujú sériovú podobu druhej generácie štvordverového kupé i ťažiskový produkt po modernizácii.

Odhalenie: Volkswagen CC a omladený Golf
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×