Zvýšené poplatky zaplatíme aj za autá strednej triedy

Doplnkovú daň pri registrácii zaplatia všetci majitelia áut s výkonom nad 80 kilowattov. Ročne to znamená približne sedemdesiattisíc vozidiel.

Zvláštna registračná daň na automobily, ktorú slovenská vláda pôvodne chcela uvaliť na luxusné automobily, sa bude evidentne vzťahovať aj na autá strednej triedy. Nový poplatok by mal zaťažiť všetky automobily s výkonom motora nad 80 kilowattov. To by postihlo napríklad aj výkonnejšie verzie automobilu Škoda Octavia, ktorá je najpredávanejšou značkou na Slovensku. Napísali to dnes Hospodárske noviny.

Registračná daň sa podľa návrhu ministerstva financií bude pohybovať od 167 do 2 997 eur. Jej zavedenie je súčasťou opatrení na ozdravenie štátnych financií. „Pri nastavení výšky poplatkov sme vychádzali z princípu, že čím vyšší výkon auto má, tým vyšší poplatok by mal byť zaplatený pri prvej registrácii (na Slovensku),“ uviedol hovorca ministerstva financií Radko Kuruc.

Ilustračná snímka. Zdroj:  Thinstock Ilustračná snímka. Zdroj: Thinstock

Registračná daň sa má vzťahovať na zhruba sedemdesiattisíc áut ročne, nielen nových vozidiel, ale aj ojazdených automobilov dovezených zo zahraničia. Štát by z novej dane mohol získať viac ako 31 miliónov eur ročne. Jej zavedenie sa očakáva už v tomto roku, nová daň ale podľa predajcov výraznejšie zmeny na trhu nespôsobí. Najväčší záujem v krajine je vraj o vozidlá s výkonom motoru do 77 kilowattov, ktoré registračnej dani rovnako ako elektromobily a hybridné automobily podliehať nebudú.

Zvláštny registračný poplatok na autá zaviedli podľa novín dve desiatky európskych štátov. Napríklad vysoká sadzba poplatku v susednom Maďarsku údajne spôsobila, že Maďari si autá začali registrovať v zahraničí.

(ČTK)

Pokračovanie článku nižšie

AutoMoto.sk komentuje:

Registračná daň síce nie je v Európe žiadnou novinkou, otázkou je, čo ňou vlastne vláda sleduje. Pôvodne sa kompetentní vyjadrovali, že pôjde o akúsi formu ekologickej dane. Vzťahovať ekologický aspekt výlučne k výkonu motora však nedáva zmysel, nakoľko mnoho závisí od konštrukcie motora a nejeden silný diesel má aspoň papierovo nižšie emisie než slabší benzínový.

Podľa teraz zverejnených vyjadrení ide výlučne o zvýšenie príjmov do štátneho rozpočtu. Jediné pozitívum na tom celom je fakt, že konečne sa ministerstvo financií prestalo schovávať za štít ekológie a priznalo farbu. Tým sa však zoznam pozitív aj končí. A keďže ide o "ozdravenie štátneho rozpočtu", má bežná Slovač smolu. Bude musieť zas nastaviť chrbát a držať pusu a krok.

Len by nás zaujímalo, kedy konečne vláda prestane siahať ľuďom na ťažko zarobené peniaze a namiesto toho začne upratovať vo vlastnom dvore? Vážený pán premiér, páni poslanci, čo takto konečne urobiť poriadok vo verejnom obstarávaní? Tam unikajú milióny a podľa nás podstatne viac než 31 miliónov eur, ktoré by mala priniesť nová daň.

Soňa Zverková


NAJNOVŠIE Z NOVINKY
Takto bude vyzerať nová Škoda Fabia

Automobilka Mitsubishi ukázala omladené Pajero. Facelift je poslednou zmenou pred príchodom novej generácie. 

Facelift pre Mitsubishi Pajero

Ford Mustang odhalil svetu svoje technické parametre. Verzia GT dostala viac výkonu, ale aj pribrala na hmotnosti.

Nový Ford Mustang má až 440 koní
Aktuality.sk Sport.sk MobilMania.sk Živé.sk

Už dva roky úspešnej existencie má za sebou exkluzívny koncertný cyklus City Sounds, v rámci ktorého v Bratislave vystúpili hviezdy ako John...

V decembri príde do Bratislavy speváčka Cassandra Wilson

Manažér Borussie Dortmund Jürgen Klopp robí poriadky ohľadom prestupových zmätkov.

Hummels do Man United? Klopp: „Odpad“

Pozrite si prehľad chystaných noviniek zo sveta smartfónov, ktoré sa nepochybne objavia na vrcholoch rebríčkov záujmu.

Top smartfóny, na ktoré sa tešíme

Namiesto vzájomne nekompatibilných systémov sa máme dočkať jednej univerzálnej platformy pre rôzne typy zariadení.

Microsoft chce len jeden Windows
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×