Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Zvýšené poplatky zaplatíme aj za autá strednej triedy

Doplnkovú daň pri registrácii zaplatia všetci majitelia áut s výkonom nad 80 kilowattov. Ročne to znamená približne sedemdesiattisíc vozidiel.
1 238 príspevkov 02.07.2012 / ČTK

Zvláštna registračná daň na automobily, ktorú slovenská vláda pôvodne chcela uvaliť na luxusné automobily, sa bude evidentne vzťahovať aj na autá strednej triedy. Nový poplatok by mal zaťažiť všetky automobily s výkonom motora nad 80 kilowattov. To by postihlo napríklad aj výkonnejšie verzie automobilu Škoda Octavia, ktorá je najpredávanejšou značkou na Slovensku. Napísali to dnes Hospodárske noviny.

Registračná daň sa podľa návrhu ministerstva financií bude pohybovať od 167 do 2 997 eur. Jej zavedenie je súčasťou opatrení na ozdravenie štátnych financií. „Pri nastavení výšky poplatkov sme vychádzali z princípu, že čím vyšší výkon auto má, tým vyšší poplatok by mal byť zaplatený pri prvej registrácii (na Slovensku),“ uviedol hovorca ministerstva financií Radko Kuruc.

Ilustračná snímka. Zdroj:  Thinstock

Registračná daň sa má vzťahovať na zhruba sedemdesiattisíc áut ročne, nielen nových vozidiel, ale aj ojazdených automobilov dovezených zo zahraničia. Štát by z novej dane mohol získať viac ako 31 miliónov eur ročne. Jej zavedenie sa očakáva už v tomto roku, nová daň ale podľa predajcov výraznejšie zmeny na trhu nespôsobí. Najväčší záujem v krajine je vraj o vozidlá s výkonom motoru do 77 kilowattov, ktoré registračnej dani rovnako ako elektromobily a hybridné automobily podliehať nebudú.

Zvláštny registračný poplatok na autá zaviedli podľa novín dve desiatky európskych štátov. Napríklad vysoká sadzba poplatku v susednom Maďarsku údajne spôsobila, že Maďari si autá začali registrovať v zahraničí.

(ČTK)

BANNER300

AutoMoto.sk komentuje:

Registračná daň síce nie je v Európe žiadnou novinkou, otázkou je, čo ňou vlastne vláda sleduje. Pôvodne sa kompetentní vyjadrovali, že pôjde o akúsi formu ekologickej dane. Vzťahovať ekologický aspekt výlučne k výkonu motora však nedáva zmysel, nakoľko mnoho závisí od konštrukcie motora a nejeden silný diesel má aspoň papierovo nižšie emisie než slabší benzínový.

Podľa teraz zverejnených vyjadrení ide výlučne o zvýšenie príjmov do štátneho rozpočtu. Jediné pozitívum na tom celom je fakt, že konečne sa ministerstvo financií prestalo schovávať za štít ekológie a priznalo farbu. Tým sa však zoznam pozitív aj končí. A keďže ide o "ozdravenie štátneho rozpočtu", má bežná Slovač smolu. Bude musieť zas nastaviť chrbát a držať pusu a krok.

Len by nás zaujímalo, kedy konečne vláda prestane siahať ľuďom na ťažko zarobené peniaze a namiesto toho začne upratovať vo vlastnom dvore? Vážený pán premiér, páni poslanci, čo takto konečne urobiť poriadok vo verejnom obstarávaní? Tam unikajú milióny a podľa nás podstatne viac než 31 miliónov eur, ktoré by mala priniesť nová daň.

Soňa Zverková


Najnovšie články
Off-roady na katarskej piesočnej dune

Dizajn auta okorenil úpravca dielcami z uhlíkových vlákien, chýbať nesmú špecifické kolesá. Výkon stúpol na 450 kW (612 k).

Mercedes-AMG GT S od Luethen Motorsport

Európska komisia plánuje výrazne sprísniť sankcie za manipuláciu s emisiami. Pokuty by mali dosiahnuť 30 000 eur za každé vozidlo. Európsky parlament chce...

Dieselgate: EP chce zmierniť sankcie

Rolls-Royce ukázal fotky maskovaného prototypu, ktorého vzhľad bude pomerne konzervatívny. Firma potvrdila prítomnosť pohonu všetkých kolies.

Najluxusnejšie SUV sveta dostáva tvary

Takmer všetky modely bodovali v testoch naplno, Suzuki Ignis sa pridalo k autám s dvojitým hodnotením.

Euro NCAP: Výsledky päťčlennej skupiny

Nemecká vláda sa s Bruselom dohodla na kompromise, ktorý definitívne otvára dvere spoplatneniu nemeckých diaľnic pre osobné vozidlá.

Vieme, koľko zaplatíte za nemecké diaľnice

V poslednom čase sa stále častejšie diskutuje o tom, že nové multimediálne systémy sa stávajú pre bezpečnosť premávky čoraz väčším rizikom. Výrazne odvádzajú...

Moderné technológie: Nové riziko za volantom?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×