Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Zvýšené poplatky zaplatíme aj za autá strednej triedy

Doplnkovú daň pri registrácii zaplatia všetci majitelia áut s výkonom nad 80 kilowattov. Ročne to znamená približne sedemdesiattisíc vozidiel.
1 243 príspevkov 02.07.2012 / ČTK, Soňa Zverková

Zvláštna registračná daň na automobily, ktorú slovenská vláda pôvodne chcela uvaliť na luxusné automobily, sa bude evidentne vzťahovať aj na autá strednej triedy. Nový poplatok by mal zaťažiť všetky automobily s výkonom motora nad 80 kilowattov. To by postihlo napríklad aj výkonnejšie verzie automobilu Škoda Octavia, ktorá je najpredávanejšou značkou na Slovensku. Napísali to dnes Hospodárske noviny.

Registračná daň sa podľa návrhu ministerstva financií bude pohybovať od 167 do 2 997 eur. Jej zavedenie je súčasťou opatrení na ozdravenie štátnych financií. „Pri nastavení výšky poplatkov sme vychádzali z princípu, že čím vyšší výkon auto má, tým vyšší poplatok by mal byť zaplatený pri prvej registrácii (na Slovensku),“ uviedol hovorca ministerstva financií Radko Kuruc.

Ilustračná snímka. Zdroj:  Thinstock Ilustračná snímka. Zdroj: Thinstock

Registračná daň sa má vzťahovať na zhruba sedemdesiattisíc áut ročne, nielen nových vozidiel, ale aj ojazdených automobilov dovezených zo zahraničia. Štát by z novej dane mohol získať viac ako 31 miliónov eur ročne. Jej zavedenie sa očakáva už v tomto roku, nová daň ale podľa predajcov výraznejšie zmeny na trhu nespôsobí. Najväčší záujem v krajine je vraj o vozidlá s výkonom motoru do 77 kilowattov, ktoré registračnej dani rovnako ako elektromobily a hybridné automobily podliehať nebudú.

Zvláštny registračný poplatok na autá zaviedli podľa novín dve desiatky európskych štátov. Napríklad vysoká sadzba poplatku v susednom Maďarsku údajne spôsobila, že Maďari si autá začali registrovať v zahraničí.

(ČTK)

Pokračovanie článku nižšie

AutoMoto.sk komentuje:

Registračná daň síce nie je v Európe žiadnou novinkou, otázkou je, čo ňou vlastne vláda sleduje. Pôvodne sa kompetentní vyjadrovali, že pôjde o akúsi formu ekologickej dane. Vzťahovať ekologický aspekt výlučne k výkonu motora však nedáva zmysel, nakoľko mnoho závisí od konštrukcie motora a nejeden silný diesel má aspoň papierovo nižšie emisie než slabší benzínový.

Podľa teraz zverejnených vyjadrení ide výlučne o zvýšenie príjmov do štátneho rozpočtu. Jediné pozitívum na tom celom je fakt, že konečne sa ministerstvo financií prestalo schovávať za štít ekológie a priznalo farbu. Tým sa však zoznam pozitív aj končí. A keďže ide o "ozdravenie štátneho rozpočtu", má bežná Slovač smolu. Bude musieť zas nastaviť chrbát a držať pusu a krok.

Len by nás zaujímalo, kedy konečne vláda prestane siahať ľuďom na ťažko zarobené peniaze a namiesto toho začne upratovať vo vlastnom dvore? Vážený pán premiér, páni poslanci, čo takto konečne urobiť poriadok vo verejnom obstarávaní? Tam unikajú milióny a podľa nás podstatne viac než 31 miliónov eur, ktoré by mala priniesť nová daň.

Soňa Zverková


Najnovšie články
VW Touran: Dynamicky s rodinou

Kompaktný hatchback od Toyoty sa ešte na trhu ani poriadne neohrial a usilovní Japonci mu už uštedrili „plastiku nosa“. Šancu na oživenie dostal aj väčší...

Toyota Auris s prvým benzínovým turbom

Prvá generácia Hondy HR-V sa vyrábala do roku 2006 a potom nastala osemročná odmlka. Dvojka debutovala minulý rok v USA a v Ženeve sa práve ukázala európska...

Honda HR-V pre Európu len s pohonom 4x2

Francúzi vyčlenili svoj exkluzívny modelový rad na samostatnú značku. Napríklad Citroën DS5 sa zmenil na DS5. A dostal rovno aj facelift.

DS5: Luxusný model prišiel o meno Citroën

Posadili sme sa do najčerstvejšieho prírastku v stajni Maranella, upraveného superšportu s prepĺňaným osemvalcom.

Ferrari 488 GTB vyzerá famózne aj v sivej

Členovia redakcie AUTO BILD si vybrali svojich osobných favoritov a „prepadáky“ ženevského autosalónu. Čo sa nám páčilo a čo nie?

Víťazi a porazení zo ženevského autosalónu

Na švajčiarskom veľtrhu sme si pozreli aj nové SUV Renault so zaujímavým názvom Kadjar. Pôjde o prvý model francúzskej značky vyrábaný (aj) v Číne.

Nový Renault Kadjar vie dobre po slovensky
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Cristiano Ronaldo je najbohatším futbalistom na svete, keď za minulý rok zarobil 210 miliónov eur. Informáciu zverejnil futbalový portál goal.com.

Zoznámte sa s najbohatšími hráčmi sveta, najviac majú z reklám

Nový tablet od firmy Apple by mal osloviť predovšetkým biznis zákazníkov.

Chystaný Apple iPad Pro: Uniklo nové info

Nádherná figúra tejto modelky by vám len ťažko napovedala, že je v pokročilom štádiu tehotenstva. Namiesto prejedania cvičí, akoby ani nemala...

Tehuľka sa chváli kontroverznou fotkou

Ryba, múka, zemiaky: recept na rybu a hranolčeky (fish and chips) je jednoduchý a večne rovnaký.

Anglický
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×