Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Test Honda Civic 2.2 i-DTEC: Drahá anomália

Najväčší dieselový motor v nižšej strednej triede zdedil Civic od rozmernejších súrodencov. Ako sa osvedčí 2,2-litrový nafťák v najnovšej Honde?
28 29.06.2012 / Ján Trangel

Nová Honda Civic si okrem odvážneho dizajnu požičala od svojho predchodcu aj ďalšie špecifikum – na túto kategóriu obrovský dieselový motor s objemom 2,2 litra. Väčšina výrobcov od takto veľkých pohonných jednotiek upúšťa aj v strednej triede, pre nižšiu strednú triedu je to hotová anomália. Civicu deviatej generácie sme sa detailne venovali vo veľkom teste s motorom 1.8 i-VTEC. Dnes sa zameriame na dieselové špecifiká.

Nová generácia Civicu dostala pod kapotu iba jediný diesel. A hneď obrovský 28 fotografií v galérii Nová generácia Civicu dostala pod kapotu iba jediný diesel. A hneď obrovský

Nepozerajte sa do tabuľky

Jediný dieselový motor v ponuke Civicu má označenie 2.2 i-DTEC. Nie, nejde iba o ďalšiu variáciu na starý-dobrý i-CTDi známy z predchádzajúcej generácie, ale nový agregát. Pozmenených bolo mnoho kľúčových komponentov – má hlavu z hliníka, používa tretiu generáciu vstrekovania common-rail s piezoelektrickými vstrekovačmi a zaujímavý je aj systém EGR pre recirkuláciu výfukových plynov s vodným chladením.

Výsledok snaženia je nasledovný: pri objeme 2 199 cm3 ponúka nový diesel 110 kW (150 k) pri 4 000 otáčkach a krútiaci moment 350 Nm dostupný v rozmedzí 2 000-2 750 otáčok. Je to tabuľkovo viac než mal starší i-CTDi, ale v konečnom dôsledku stále nič extra, čo poviete? Konkurencia podobné parametre dokáže vykúzliť aj z dvojlitrov.

Veľký diesel pod kapotou auta nižšej strednej triedy 28 fotografií v galérii Veľký diesel pod kapotou auta nižšej strednej triedy

Čaro veľkého dieselu od Hondy však nie je v tabuľkách, ale v reálnych vlastnostiach. Predovšetkým, vôbec mu neprekážajú nízke otáčky. V meste sa dá jazdiť s ručičkou okolo hodnoty 1 100 bez výraznejších vibrácií či protestov spod kapoty. Napriek tomu sa po zošliapnutí plynového pedálu dostaví ťah. To isté možno povedať aj pri dynamickom zrýchľovaní a vyšších rýchlostiach.

Veľký otáznik opäť ostáva nad spotrebou. Logika hovorí, že výrobcom udávaná spotreba 5,2 litra dieselu v meste je pri aute s takto objemným a ťažkým motorom nereálna. Skúsenosti však odpovedajú, že v japonských autách sa niekedy dá ohýbať fyzika... A je to tak. Pri bežnom mestskom jazdení sme dosiahli priemer presne 5,2 l/100 km. Keď sme sa posnažili, vedeli sme priemer zraziť pod päť. Agresívnejšia jazda mimo Eco režimu naopak vyhnala hodnoty až takmer ku sedmičke. Nech ale ženiete Civic akokoľvek, výsledok je dobrý.

Na diaľnici pri 130 km/h ukazuje otáčkomer hodnotu 2 100 a spotreba sa ustáli okolo 6,2 litra. Prechod na okresku znamená zníženie odberu paliva z nádrže zhruba na štyri a pol litra, za menej už budete jazdiť iba s veľkým sebazaprením.

Pozmenenej tvári novej generácie dominujú diódy pre denné svietenie 28 fotografií v galérii Pozmenenej tvári novej generácie dominujú diódy pre denné svietenie

Ťažký na predok

Zvukové prejavy veľkého dieselu a celkovo kultúra chodu sa držia v normále. Už na prvé počutie je zrejmé, že motor spaľuje naftu, nie je to ale žiadna tragédia. To isté možno povedať aj o vibráciách, ktoré je cítiť iba na volante a aj to iba v minimálnej miere. Drobným prekvapením je hluk motora vo vyšších rýchlostiach. Diesle na diaľnici väčšinou nie je počuť, prehlušia ich pneumatiky a aerodynamika. V Honde Civic sa ale pri rýchlosti 130 km/h pridáva aj monotónne hučanie spod kapoty.

Prepracovaná zadná časť nenechá nikoho na pochybách, že Civic nie je tuctové auto 28 fotografií v galérii Prepracovaná zadná časť nenechá nikoho na pochybách, že Civic nie je tuctové auto

Najväčším problémom vysokoobjemových dieselových motorov je ich hmotnosť. Konkrétne v prípade Civicu pribudlo do prednej časti až 215 kg oproti slabšiemu z benzínov v rovnakej výbave. Medzi najnižšou a najvyššou možnou hmotnosťou Civicu (podľa zvolenej výbavy) je rozdiel až 302 kg! A tu už môžete skúšať ohýbať fyziku ako chcete, nepomôže vám nič. Takáto hmotnosť je výrazná a jednoznačne sa musí prejaviť na jazdných vlastnostiach. Civic s dieselom je prosto veľmi ťažký na predok, a tak sa aj správa pri prejazde zákrut – nedotáčavo.

Silueta nového Civicu je originálna, ťažko mu hľadať vizuálneho súpera 28 fotografií v galérii Silueta nového Civicu je originálna, ťažko mu hľadať vizuálneho súpera

Našťastie Civic má pohon predných kolies. Ako zadnohrab by dokázal v zimnom období riadne zamotať hlavu aj skúseným vodičom. V Honde sa detailne vyhrali s riadením, ktoré je v rámci možností ukážkové a poskytuje vodičovi dostatok informácií. Pochváliť musíme aj šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ktorá má priam príkladné vlastnosti. Korunu všetkému nasadzuje perfektný podvozok. Japonskí inžinieri odviedli poctivý kus práce pri ladení a podarilo sa im trafiť akýsi optimálny stred medzi tvrdosťou a komfortom.

Keď sa to zhrnie, bez ťažkého motora vpredu je Civic ideálnym autom pre športuchtivých a štýluchtivých vodičov s racionálnym uvažovaním. S dieselom ale môžeme hovoriť skôr o mrhaní potenciálom modelu ako takého.

Nenechajte sa ukecať na kameru

K dvom najvyšším výbavám automaticky získate parkovaciu kameru. Iba v najvyššej je ale štandardne kombinovaná so senzormi. Honda Civic určite nepatrí k autám, z ktorých je dobrý výhľad. Obzvlášť pri parkovaní. Tento stav by mala zlepšiť kamera. V praxi ale nepomôže. Je umiestnená veľmi nešikovne, zaberá iba veľmi úzku časť priestoru okolo auta, displej je malý a tmavý a pokiaľ svieti slnko, ťažko čitateľný. V praxi rozhodne odporúčame priplatiť si za parkovacie senzory.

Test Honda Civic 2.2 i-DTEC 28 Test Honda Civic 2.2 i-DTEC Test Honda Civic 2.2 i-DTEC 28 Test Honda Civic 2.2 i-DTEC  
Toto vidí vodič pri pohľade vzad a na kamere 

Ako to už býva: Dve správy

Dobrá správa: 2,2-litorvý motor i-DTEC je skutočne výborný. Poskytuje ukážkový ťah už od veľmi nízkych otáčok, je kultivovaný a  nežerie veľa. Pri spojení s presným riadením a bezchybným šesťstupňovým manuálom dokáže uspokojiť aj najnáročnejších používateľov.

Zlá správa: pre Civic menší diesel nekúpite. Okrem vyšších poistiek a cestnej dane (ak ste podnikateľ) pre objem až 2 199 cm3 sa musíte pripraviť aj na zhoršené jazdné vlastnosti. Oproti najslabšiemu benzínu v prednej časti pribudlo až 215 kg, čo sa pri jazde musí prejaviť nech máte akokoľvek dobre skonštruovaný podvozok.

NEPREHLIADNITE: Veľký test Honda Civic 1.8 i-VTEC: Generácia osem a pol

Navyše sa oproti atmosférickému benzínovému motoru 1.8 i-VTEC pripláca až 2 800 eur. A razom sa množstvo argumentov hovoriacich pre motor 2.2 i-DTEC scvrkáva na minimum. Za týchto okolností odporúčame voľbu nafty iba používateľom s veľmi vysokými ročnými nájazdmi. Keď jazdíte menej, alebo skôr kratšie trasy, určite budete spokojnejší s voľbu silnejšieho benzínu.

 

Pokračovanie článku nižšie

Test Honda Civic 2.2 i-DTEC 28 Test Honda Civic 2.2 i-DTEC  

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 199 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
4000/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
2000-2750/min
Palivo
diesel
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4300 mm
Šírka
1770 mm
Výška
1470 mm
Rázvor náprav
2595 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 483 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 558 kg
Užitočná hmotnosť
427 kg
Celková hmotnosť
1 910 kg
Objem batožinového priestoru
477 l/1 200 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
217 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,3 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
3,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,4 l/100 km
Mesto - počas testu
5,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,2 l/100 km
Priemer testu
5,0 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
115 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 15 590 €
Základná cena verzie
od 19 990 €
Cena testovaného exemplára
22 090 €

 


Najnovšie články
Jazdené BMW X3: Príliš tvrdý Bavor

FOTOTEST    Verzia Stepway nemusí pre každú jednu Daciu znamenať tie isté úpravy a extra prvky. Čo prináša kráľovi rumunského priestoru menom Lodgy?

Test Dacia Lodgy Stepway: Minibus plus

BMW s trojvalcovým motorom bolo ešte pred niekoľkými rokmi nemysliteľné, dnes je však skutočnosťou. Ako uspeje v súboji s konkurentmi, ktorí majú o valec...

Bavorský trojvalec proti štvorvalcom

My chápeme, že pre Subaru nie je dôležité byť prvý, ale byť lepší. Musel však automat pre naftový Forester ozaj tak dlho trvať? A oplatilo sa vôbec...

Test Subaru Forester 2.0D CVT: No sláva!

Ponuku automobilov na našom trhu stále častejšie obohacujú modely na CNG. Pozrite sa ako uspel plynový Golf v porovnaní s osvedčeným naftovým.

VW Golf: oplatí sa naftový či plynový?

Dvojmiestny mestský drobec budí viac pozornosti než päťdverový model a ohuruje najmä svojou obratnosťou. Vyskúšali sme ho s litrovým motorom.

Test Smart ForTwo: Levík parkovísk

Silnejší sedan na svete nenájdete. Dodge Charger SRT Hellcat má výkon ako superšport a pritom má štvoro dverí aj štyri plnohodnotné miesta na sedenie.

Prvá jazda: Skúšali sme najsilnejší sedan sveta
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Zem sa v Nepále triasla aj dnes. Oficiálny počet usmrtených pri sobotňajšom zemetrasení s magnitúdou 7,8 v dnes dosiahol 2500 a zrejme bude naďalej...

Zemetrasenie v Nepále má už viac ako 2 500 obetí, záchranné akcie pokračujú

LG dokazuje, že nový trend zahnutých displejov nemusí vystreliť cenovku do šialených čísel. Spirit stojí menej ako 200 eur.

Najlacnejší mobil so zahnutým displejom (test)

Kauza firmy Váhostav, ktorá od štátu dostala zákazky za miliardy, ale sama dostala na kolená stovky malých živnostníkov, ukázala biedu podnikania...

Od ŠtB k Váhostavu: Ako Široký zbohatol

Po zime nám už  dochádzajú sily, a keď sa príroda prebúdza, potrebujeme povzbudenie aj my. Pokiaľ cítite, že vám chýba energia, začnite zmenou stravy.

Jedlá proti únave: Ide to aj bez práškov a litrov kávy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×