Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Vedenie automobilky Opel schválilo plán návratu k ziskovosti

Štvorročný podnikateľský plán počíta s veľkými investíciami do nových modelov, znižovaním nákladov a väčším využitím kapacít závodov.
29.06.2012 / ČTK

Dozorná rada nemeckej automobilky Opel včera schválila štvorročný podnikateľský plán, ktorý je pre európsku pobočku americkej skupiny General Motors kľúčovým krokom k zastaveniu dlhodobých strát a obnovení ziskovosti. Plán počíta s rozsiahlymi investíciami do modelového radu a tiež s výrazným znižovaním nákladov. Konkrétne podrobnosti ale včerajšia správa automobilky nepovedala.

K horúcej otázke nemeckých závodov Opel vyhlásenie dozornej rady hovorí, že firma pracuje na pláne, ktorý bude garantovať pracovné miesta v Nemecku do roku 2016 výmenou za odloženie mzdového rastu. To ale bude musieť vedenie dojednať s odbormi, čo bude trvať zrejme do novembra. Pozorovatelia na základe radu signálov očakávajú, že potom bude uzavretá továreň v Bochume, jednom z dvoch hlavných závodov Opelu.

„Plán, ktorý sme dnes schválili, otvorí Oplu cestu do solídnej budúcnosti. GM za Oplom stojí a podporuje jeho manažment a zamestnancov,“ uviedol predseda dozornej rady Oplu a zároveň predseda správnej rady General Motors Stephen GIrsky.

Plán predpokladá „masívne“ investície do modelov, novú stratégiu značky, expanziu vývozu mimo klesajúci európsky trh a zníženie nákladov na dodávky a vývoj. Počíta zároveň s úsporami v dôsledku aliancie s francúzskou automobilkou PSA Peugeot Citroën.

Opel sa v uplynulých rokoch dostal do existenčných problémov a skupina General Motors chystala jeho predaj. Z toho nakoniec zišlo a GM sa rozhodla Opel vlastnými silami reštrukturalizovať. Európska divízia GM, teda značka Opel a jeho britská sesterská firma Vauxhall,, utrpela za posledné tri roky celkovú stratu 2,8 miliardy eur, čo je sčasti odraz slabosti európskeho trhu, ktorý v tomto roku zrejme klesne na nové minimum.

Šéf GM Dan Akerson presadzuje v Európe dôrazné znižovanie fixných nákladov a nástrojom má byť čo najvyššie využitie kapacít každého závodu. To je ale podľa analytikov možné iba v prípade uzavretia minimálne jedného zo šiestich európskych závodov, uviedla agentúra Reuters.

(ČTK)

BANNER300


Najnovšie články
Lamborghini ako hospodárske vozidlo

PRVÁ JAZDA Modelový rad Q sa rozrástol o ďalšieho súrodenca. S modelom Q2 sme absolvovali krátke zoznámenie, pri ktorom nás prekvapili jazdné vlastnosti.

Audi Q2: Stačí novinke litrový motor?

Replika ikonického kupé má netradičný lak, modernú techniku v interiéri a pod kapotou osemvalec s výkonom 770 konských síl.

Blurple GT500CR: Fialový svalovec

Filmový producenti mohli o takomto aute doteraz len snívať. Londýnsky stroj Blackbird na seba vezme akúkoľvek podobu, od SUV po mestské miniauto.

Unikát: Automobilový chameleón z Londýna

Produkcia áut vzrástla v júni medziročne o 10,4 % na 158 641 áut. To znamená nepretržitý rast už 11. mesiac po sebe a najvyššiu úroveň v mesiaci jún od roku...

Výroba áut v Británii na 18-ročnom maxime

České vozidlo má reflektory s upravenou architektúrou, automatickú klimatizáciu a lepší multimediálny systém z Fabie.

Drobná retuš pre najmenšiu Škodu

Každá návšteva autoservisu pre väčšinu motoristov znamená neplánovaný a nie práve malý výdavok. Nie však vinou servisu, ale stratégie, ktorá namiesto...

Koľko prerábate na oprave vášho auta?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×