Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Vedenie automobilky Opel schválilo plán návratu k ziskovosti

Štvorročný podnikateľský plán počíta s veľkými investíciami do nových modelov, znižovaním nákladov a väčším využitím kapacít závodov.
29.06.2012 / ČTK

Dozorná rada nemeckej automobilky Opel včera schválila štvorročný podnikateľský plán, ktorý je pre európsku pobočku americkej skupiny General Motors kľúčovým krokom k zastaveniu dlhodobých strát a obnovení ziskovosti. Plán počíta s rozsiahlymi investíciami do modelového radu a tiež s výrazným znižovaním nákladov. Konkrétne podrobnosti ale včerajšia správa automobilky nepovedala.

K horúcej otázke nemeckých závodov Opel vyhlásenie dozornej rady hovorí, že firma pracuje na pláne, ktorý bude garantovať pracovné miesta v Nemecku do roku 2016 výmenou za odloženie mzdového rastu. To ale bude musieť vedenie dojednať s odbormi, čo bude trvať zrejme do novembra. Pozorovatelia na základe radu signálov očakávajú, že potom bude uzavretá továreň v Bochume, jednom z dvoch hlavných závodov Opelu.

„Plán, ktorý sme dnes schválili, otvorí Oplu cestu do solídnej budúcnosti. GM za Oplom stojí a podporuje jeho manažment a zamestnancov,“ uviedol predseda dozornej rady Oplu a zároveň predseda správnej rady General Motors Stephen GIrsky.

Plán predpokladá „masívne“ investície do modelov, novú stratégiu značky, expanziu vývozu mimo klesajúci európsky trh a zníženie nákladov na dodávky a vývoj. Počíta zároveň s úsporami v dôsledku aliancie s francúzskou automobilkou PSA Peugeot Citroën.

Opel sa v uplynulých rokoch dostal do existenčných problémov a skupina General Motors chystala jeho predaj. Z toho nakoniec zišlo a GM sa rozhodla Opel vlastnými silami reštrukturalizovať. Európska divízia GM, teda značka Opel a jeho britská sesterská firma Vauxhall,, utrpela za posledné tri roky celkovú stratu 2,8 miliardy eur, čo je sčasti odraz slabosti európskeho trhu, ktorý v tomto roku zrejme klesne na nové minimum.

Šéf GM Dan Akerson presadzuje v Európe dôrazné znižovanie fixných nákladov a nástrojom má byť čo najvyššie využitie kapacít každého závodu. To je ale podľa analytikov možné iba v prípade uzavretia minimálne jedného zo šiestich európskych závodov, uviedla agentúra Reuters.

(ČTK)

BANNER300


Najnovšie články
Off-roady na katarskej piesočnej dune

Dizajn auta okorenil úpravca dielcami z uhlíkových vlákien, chýbať nesmú špecifické kolesá. Výkon stúpol na 450 kW (612 k).

Mercedes-AMG GT S od Luethen Motorsport

Európska komisia plánuje výrazne sprísniť sankcie za manipuláciu s emisiami. Pokuty by mali dosiahnuť 30 000 eur za každé vozidlo. Európsky parlament chce...

Dieselgate: EP chce zmierniť sankcie

Rolls-Royce ukázal fotky maskovaného prototypu, ktorého vzhľad bude pomerne konzervatívny. Firma potvrdila prítomnosť pohonu všetkých kolies.

Najluxusnejšie SUV sveta dostáva tvary

Takmer všetky modely bodovali v testoch naplno, Suzuki Ignis sa pridalo k autám s dvojitým hodnotením.

Euro NCAP: Výsledky päťčlennej skupiny

Nemecká vláda sa s Bruselom dohodla na kompromise, ktorý definitívne otvára dvere spoplatneniu nemeckých diaľnic pre osobné vozidlá.

Vieme, koľko zaplatíte za nemecké diaľnice

V poslednom čase sa stále častejšie diskutuje o tom, že nové multimediálne systémy sa stávajú pre bezpečnosť premávky čoraz väčším rizikom. Výrazne odvádzajú...

Moderné technológie: Nové riziko za volantom?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×