Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Vedenie automobilky Opel schválilo plán návratu k ziskovosti

Štvorročný podnikateľský plán počíta s veľkými investíciami do nových modelov, znižovaním nákladov a väčším využitím kapacít závodov.
29.06.2012 / ČTK

Dozorná rada nemeckej automobilky Opel včera schválila štvorročný podnikateľský plán, ktorý je pre európsku pobočku americkej skupiny General Motors kľúčovým krokom k zastaveniu dlhodobých strát a obnovení ziskovosti. Plán počíta s rozsiahlymi investíciami do modelového radu a tiež s výrazným znižovaním nákladov. Konkrétne podrobnosti ale včerajšia správa automobilky nepovedala.

K horúcej otázke nemeckých závodov Opel vyhlásenie dozornej rady hovorí, že firma pracuje na pláne, ktorý bude garantovať pracovné miesta v Nemecku do roku 2016 výmenou za odloženie mzdového rastu. To ale bude musieť vedenie dojednať s odbormi, čo bude trvať zrejme do novembra. Pozorovatelia na základe radu signálov očakávajú, že potom bude uzavretá továreň v Bochume, jednom z dvoch hlavných závodov Opelu.

„Plán, ktorý sme dnes schválili, otvorí Oplu cestu do solídnej budúcnosti. GM za Oplom stojí a podporuje jeho manažment a zamestnancov,“ uviedol predseda dozornej rady Oplu a zároveň predseda správnej rady General Motors Stephen GIrsky.

Plán predpokladá „masívne“ investície do modelov, novú stratégiu značky, expanziu vývozu mimo klesajúci európsky trh a zníženie nákladov na dodávky a vývoj. Počíta zároveň s úsporami v dôsledku aliancie s francúzskou automobilkou PSA Peugeot Citroën.

Opel sa v uplynulých rokoch dostal do existenčných problémov a skupina General Motors chystala jeho predaj. Z toho nakoniec zišlo a GM sa rozhodla Opel vlastnými silami reštrukturalizovať. Európska divízia GM, teda značka Opel a jeho britská sesterská firma Vauxhall,, utrpela za posledné tri roky celkovú stratu 2,8 miliardy eur, čo je sčasti odraz slabosti európskeho trhu, ktorý v tomto roku zrejme klesne na nové minimum.

Šéf GM Dan Akerson presadzuje v Európe dôrazné znižovanie fixných nákladov a nástrojom má byť čo najvyššie využitie kapacít každého závodu. To je ale podľa analytikov možné iba v prípade uzavretia minimálne jedného zo šiestich európskych závodov, uviedla agentúra Reuters.

(ČTK)

BANNER300


Najnovšie články
Ford Raptor v prirodzenom prostredí

Na základe spolupráce Google a koncernu FCA bude prvým autonómnym vanom IT obra veľkopriestorový model Chrysler Pacifica.

Bude takto vyzerať prvý van Google?

Na amerických cestách sa podľa tamojšieho úradu stále pohybuje viac než 80 miliónov automobilov vybavených poškodenými vzduchovými vankúšmi.

Takata rozširuje zoznam zvolávaných áut

Bavori urobili zo svojho SUV dobre fungujúci plug-in hybrid, jeho hlavnou brzdou v našich podmienkach je infraštruktúra.

Test BMW X5 xDrive40e: Jazdí za nulu?

Továrenský špeciál skupiny B, na ktorom jazdila legenda s menom Ari Vatanen, vydražia v Monacu už tento mesiac. Vyvolávacia cena je 600-tisíc eur.

Legendárny Peugeot 205 T16 je na predaj

Volkswagen na legendárnom zraze pri Wörthersee predstavil unikátny Golf s výkonom 294 kW (400 k), efektnými farbami a hi-fi systémom.

Wörthersee prinieslo exkluzívny Golf

Dcérska spoločnosť koncernu Daimler prisľúbila, že investuje okolo 500 miliónov eur do výstavby podniku v juhozápadnom meste Jawor.

Mercedes-Benz postaví nový závod v Poľsku
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×