Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Vedenie automobilky Opel schválilo plán návratu k ziskovosti

Štvorročný podnikateľský plán počíta s veľkými investíciami do nových modelov, znižovaním nákladov a väčším využitím kapacít závodov.
29.06.2012 / ČTK

Dozorná rada nemeckej automobilky Opel včera schválila štvorročný podnikateľský plán, ktorý je pre európsku pobočku americkej skupiny General Motors kľúčovým krokom k zastaveniu dlhodobých strát a obnovení ziskovosti. Plán počíta s rozsiahlymi investíciami do modelového radu a tiež s výrazným znižovaním nákladov. Konkrétne podrobnosti ale včerajšia správa automobilky nepovedala.

K horúcej otázke nemeckých závodov Opel vyhlásenie dozornej rady hovorí, že firma pracuje na pláne, ktorý bude garantovať pracovné miesta v Nemecku do roku 2016 výmenou za odloženie mzdového rastu. To ale bude musieť vedenie dojednať s odbormi, čo bude trvať zrejme do novembra. Pozorovatelia na základe radu signálov očakávajú, že potom bude uzavretá továreň v Bochume, jednom z dvoch hlavných závodov Opelu.

„Plán, ktorý sme dnes schválili, otvorí Oplu cestu do solídnej budúcnosti. GM za Oplom stojí a podporuje jeho manažment a zamestnancov,“ uviedol predseda dozornej rady Oplu a zároveň predseda správnej rady General Motors Stephen GIrsky.

Plán predpokladá „masívne“ investície do modelov, novú stratégiu značky, expanziu vývozu mimo klesajúci európsky trh a zníženie nákladov na dodávky a vývoj. Počíta zároveň s úsporami v dôsledku aliancie s francúzskou automobilkou PSA Peugeot Citroën.

Opel sa v uplynulých rokoch dostal do existenčných problémov a skupina General Motors chystala jeho predaj. Z toho nakoniec zišlo a GM sa rozhodla Opel vlastnými silami reštrukturalizovať. Európska divízia GM, teda značka Opel a jeho britská sesterská firma Vauxhall,, utrpela za posledné tri roky celkovú stratu 2,8 miliardy eur, čo je sčasti odraz slabosti európskeho trhu, ktorý v tomto roku zrejme klesne na nové minimum.

Šéf GM Dan Akerson presadzuje v Európe dôrazné znižovanie fixných nákladov a nástrojom má byť čo najvyššie využitie kapacít každého závodu. To je ale podľa analytikov možné iba v prípade uzavretia minimálne jedného zo šiestich európskych závodov, uviedla agentúra Reuters.

(ČTK)

BANNER300


Najnovšie články
Bentayga Coupe a kombi Panamera

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 14. februára 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Červeno-oranžový dvanásťvalcový superšport bol vyrobený 21. decembra 1999. Počas života najazdil asi 51 500 kilometrov.

Na predaj je posledné rýdze Lamborghini

V pokračovaní včerajšej video relácie vám prinášame prehľad ďalších noviniek blížiaceho sa ženevského autosalónu, o ktorých si myslíme, že budú patriť k tým...

10 najväčších hviezd autosalónu v Ženeve (II.)

Najsilnejší Bavor histórie príde do Ženevy. Pod jeho kapotou sa objavil 6,6-litrový dvakrát prepĺňaný dvanásťvalec.

BMW M760Li má motor Rolls-Royce

Hybridné SUV priniesla firma do Chicaga. V porovnaní s typom Sportage pôsobí kompaktnejšie, pod kapotou má 1,6-litrový benzínový motor.

Kia Niro má jazdiť pod päť litrov

Vláda má okrem iného zabezpečiť výstavbu štátnych skúšobní, ktoré budú overovať namerané hodnoty emisií a Spolkový úrad pre cestnú dopravu (KBA) má byť povinný...

Nemci chcú zmeny v meraní emisií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×