Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Vedenie automobilky Opel schválilo plán návratu k ziskovosti

Štvorročný podnikateľský plán počíta s veľkými investíciami do nových modelov, znižovaním nákladov a väčším využitím kapacít závodov.

Dozorná rada nemeckej automobilky Opel včera schválila štvorročný podnikateľský plán, ktorý je pre európsku pobočku americkej skupiny General Motors kľúčovým krokom k zastaveniu dlhodobých strát a obnovení ziskovosti. Plán počíta s rozsiahlymi investíciami do modelového radu a tiež s výrazným znižovaním nákladov. Konkrétne podrobnosti ale včerajšia správa automobilky nepovedala.

K horúcej otázke nemeckých závodov Opel vyhlásenie dozornej rady hovorí, že firma pracuje na pláne, ktorý bude garantovať pracovné miesta v Nemecku do roku 2016 výmenou za odloženie mzdového rastu. To ale bude musieť vedenie dojednať s odbormi, čo bude trvať zrejme do novembra. Pozorovatelia na základe radu signálov očakávajú, že potom bude uzavretá továreň v Bochume, jednom z dvoch hlavných závodov Opelu.

„Plán, ktorý sme dnes schválili, otvorí Oplu cestu do solídnej budúcnosti. GM za Oplom stojí a podporuje jeho manažment a zamestnancov,“ uviedol predseda dozornej rady Oplu a zároveň predseda správnej rady General Motors Stephen GIrsky.

Plán predpokladá „masívne“ investície do modelov, novú stratégiu značky, expanziu vývozu mimo klesajúci európsky trh a zníženie nákladov na dodávky a vývoj. Počíta zároveň s úsporami v dôsledku aliancie s francúzskou automobilkou PSA Peugeot Citroën.

Opel sa v uplynulých rokoch dostal do existenčných problémov a skupina General Motors chystala jeho predaj. Z toho nakoniec zišlo a GM sa rozhodla Opel vlastnými silami reštrukturalizovať. Európska divízia GM, teda značka Opel a jeho britská sesterská firma Vauxhall,, utrpela za posledné tri roky celkovú stratu 2,8 miliardy eur, čo je sčasti odraz slabosti európskeho trhu, ktorý v tomto roku zrejme klesne na nové minimum.

Šéf GM Dan Akerson presadzuje v Európe dôrazné znižovanie fixných nákladov a nástrojom má byť čo najvyššie využitie kapacít každého závodu. To je ale podľa analytikov možné iba v prípade uzavretia minimálne jedného zo šiestich európskych závodov, uviedla agentúra Reuters.

(ČTK)


Najnovšie články
Vencer Sarthe je nový súper Ferrari

Rumunská automobilka uvádza dva nové modely. Terénnejšie prevedenie zosobňujú iba dizajnom, vyššia svetlá výška ani pohon 4x4 šancu nedostali.

Dacia: Lodgy a Dokker vo verzii Stepway

Taliani zverejnili línie auta doplneného posolstvom o zdvojnásobení dokonalosti. Čo sa za tým skrýva zatiaľ nevedno.

Lamborghini ohlásilo záhadnú premiéru

Citroën predstavil úsporný variant typu C4 Cactus, ktorý má upravenú aerodynamiku a pohon Hybrid Air.

Cactus Airflow 2L: V hlavnej úlohe vzduch

Facelift rodinného MPV priniesol výrazné dizajnové úpravy, ktorým sekunduje dvojica nových pohonných jednotiek.

Ford C-Max: Mladšia tvár i technika

V rámci modernizácie dostala športová verzia hatchbacku silnejšie srdce s väčším objemom a manuálnu prevodovku.

Volkswagen Polo GTI má nový motor

Tretia generácia vozidla sa už v iných častiach sveta veselo predáva, na októbrovom autosalóne však uvidíme iba prototyp.

Nová Honda Jazz ide do Európy
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Albánci, ktorí v Macedónsku vyhlásili „republiku Ilirida“, skúšajú trpezlivosť Európy. Aj keď zatiaľ nie je jasné, či ich akciu vôbec treba brať...

Komentár: Tretí albánsky štát?

Postupne pribúdajú ďalšie detaily ohľadne pripravovaného operačného systému od Microsoftu.

Windows 9: Štart je ako chameleón

Fotografia, ktorú urobila neter zosnulého muža obletela svet.

Neter zostala po otvorení rakvy v šoku

Čakanie je otravné, na semaforoch obzvlášť. A je jedno, či ste chodec alebo vodič. Nebaví to nikoho z nás. Stačil však jeden dobrý nápad, a všetko je...

Už žiadny nudný semafor: Ako čakať na zelenú s úsmevom?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×