Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Skroťte svoju klimatizáciu

Ako v horúčavách neprechladnúť? Používajte klímu rozumne...
1 20.06.2012 / inzercia

Je to zvláštne, ale viacero ľudí v tieto dni dokáže prechladnúť, ochorieť a miesto dovolenky čerpajú PN. Ako je to možné, keď vonku je cez deň slušne cez 30 a v noci nie menej než 20 °C? Chodíte len do práce, máte toho veľa, už sa neviete dočkať dovolenky... Nočné kúpanie, veľké zmrzliny a nanuky sú na programe až tam. Na vine je klíma, presnejšie jej zlé nastavenie.

Na zmiernenie páľavy a vysokých teplôt používame klimatizáciu. Či v práci, alebo v aute. Auto s klímou je už v zásade samozrejmosť aj v našich končinách. Viete ju však používať zdravo a správne? Mnohí seba aj posádku vystavujú doslova šokovej terapii. Teploty nad 30 °C robia z auta každej farby objekt, v ktorom je slušne cez 40 °C.

Najrozumnejšie riešenie je, podľa mnohých, klíma na minimum. Áno, ale doslova len na pár minút. Vychlaďte vnútro a hneď to nastavte správne. Inak je to veľmi nebezpečné! Naše telo nie je pripravené na dlhodobé tepelné šoky. Rozdiely väčšie než +/- 10 °C nemusí slabší organizmus zvládnuť. Časté striedanie prostredí sa podpisuje aj na dlhodobom zdraví silnejších jedincov. Použiť klimatizáciu pre lepšiu koncentráciu a pohodlie pri cestovaní je fajn. Ale nie spôsobom chladničky - čím viac je vonku, tým menej mám vnútri.

Takto by to na displeji malo v horúčavách byť len pár minút. Potom treba „naladiť" teplotu max. o 5-7oC nižšiu ako je vonku
Takto by to na displeji malo v horúčavách byť len pár minút. Potom treba „naladiť“ teplotu max. o 5-7 °C nižšiu ako je vonku

Optimálne je nastaviť klímu o max 5 °C nižšie, ako je vonku. Vyskúšajte to a zistíte, že vzduch z vetrákov bude stále dosť chladný, no nie ľadový. Ak totiž chcete dostať v aute s automatickou klímou teplotu na laboratórnych 21 °C, vzduch z vetrákov nebude mať ani 19... Ak sa dokážete držať pravidla max. o 5-7 stupňov menej, minimalizujete riziko teplotného šoku a prechladnutia celého tela či niektorých svalov. Je takmer isté, že ste spotení. Autá majú možnosť nastaviť klímu v rozsahu 16 - 28 °C.

Nie je pravda, že teploty nad 21°C sú určené len na zohrievanie interiéru v zime. Aj v lete má zmysel nastaviť si klímu na 25-28 °C, pokiaľ teplomer vonku ukazuje viac než 30 – 35 °C. Ocení to nie len váš organizmus, ale aj vaše deti a starší spolucestujúci. Používajte klímu správne. Nerobte si z auta chladničku a zo seba stále chorého..

Marián Čabák, inštruktor Školy šmyku SuperDRIVE, www.superdrive.sk.

-- inzercia platená --

BANNER300


Najnovšie články
Spomalený balet dragstera na trati

Unikát pripomína z profilu skôr Lotus Evora než model, ktorý sa stal bázou pre jeho vznik. Dizajnéri sa inšpirovali aj jeho mladším nasledovníkom.

Ferrari 458 MM Speciale: Exot na želanie

Luxusný britský kabriolet z roku 1961 je v perfektnom stave. Cenu historického osemvalcového vozidla odhadujú na 275- až 355-tisíc eur.

Nového pána hľadá krásny Rolls-Royce

Koncept L500R Hybrid je monopost s karosériou podriadenou aerodynamike a zmiešaným pohonom. Na stovku zrýchli za 2,5 sekundy.

Peugeot ukázal pretekára budúcnosti

Čistý zisk najväčšej indickej automobilky za tri mesiace do konca marca 2016 vzrástol viac ako trojnásobne na takmer 51,7 miliardy rupií.

Tata Motors zarába na divízii JLR

V ruskej tajge často dochádza dych aj renomovaným terénnym automobilom. Monštruózne off-roady s konzervatívnou technikou, vyrábané kúsok od Moskvy, však dokážu...

Trekol: Poznajú ruské autá slovo prekážka?

Spoločnosť Normbenz SK prináša na slovenský trh nové prémiové palivo TOP N Plus Prémium Diesel, ktoré je šetrnejšie k motoru auta a zaručí jeho vyšší výkon.

Nová prémiová nafta TOP N Plus na čerpacích staniciach LUKOIL
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×