Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Skroťte svoju klimatizáciu

Ako v horúčavách neprechladnúť? Používajte klímu rozumne...
1 20.06.2012 / inzercia

Je to zvláštne, ale viacero ľudí v tieto dni dokáže prechladnúť, ochorieť a miesto dovolenky čerpajú PN. Ako je to možné, keď vonku je cez deň slušne cez 30 a v noci nie menej než 20 °C? Chodíte len do práce, máte toho veľa, už sa neviete dočkať dovolenky... Nočné kúpanie, veľké zmrzliny a nanuky sú na programe až tam. Na vine je klíma, presnejšie jej zlé nastavenie.

Na zmiernenie páľavy a vysokých teplôt používame klimatizáciu. Či v práci, alebo v aute. Auto s klímou je už v zásade samozrejmosť aj v našich končinách. Viete ju však používať zdravo a správne? Mnohí seba aj posádku vystavujú doslova šokovej terapii. Teploty nad 30 °C robia z auta každej farby objekt, v ktorom je slušne cez 40 °C.

Najrozumnejšie riešenie je, podľa mnohých, klíma na minimum. Áno, ale doslova len na pár minút. Vychlaďte vnútro a hneď to nastavte správne. Inak je to veľmi nebezpečné! Naše telo nie je pripravené na dlhodobé tepelné šoky. Rozdiely väčšie než +/- 10 °C nemusí slabší organizmus zvládnuť. Časté striedanie prostredí sa podpisuje aj na dlhodobom zdraví silnejších jedincov. Použiť klimatizáciu pre lepšiu koncentráciu a pohodlie pri cestovaní je fajn. Ale nie spôsobom chladničky - čím viac je vonku, tým menej mám vnútri.

Takto by to na displeji malo v horúčavách byť len pár minút. Potom treba „naladiť" teplotu max. o 5-7oC nižšiu ako je vonku
Takto by to na displeji malo v horúčavách byť len pár minút. Potom treba „naladiť“ teplotu max. o 5-7 °C nižšiu ako je vonku

Optimálne je nastaviť klímu o max 5 °C nižšie, ako je vonku. Vyskúšajte to a zistíte, že vzduch z vetrákov bude stále dosť chladný, no nie ľadový. Ak totiž chcete dostať v aute s automatickou klímou teplotu na laboratórnych 21 °C, vzduch z vetrákov nebude mať ani 19... Ak sa dokážete držať pravidla max. o 5-7 stupňov menej, minimalizujete riziko teplotného šoku a prechladnutia celého tela či niektorých svalov. Je takmer isté, že ste spotení. Autá majú možnosť nastaviť klímu v rozsahu 16 - 28 °C.

Nie je pravda, že teploty nad 21°C sú určené len na zohrievanie interiéru v zime. Aj v lete má zmysel nastaviť si klímu na 25-28 °C, pokiaľ teplomer vonku ukazuje viac než 30 – 35 °C. Ocení to nie len váš organizmus, ale aj vaše deti a starší spolucestujúci. Používajte klímu správne. Nerobte si z auta chladničku a zo seba stále chorého..

Marián Čabák, inštruktor Školy šmyku SuperDRIVE, www.superdrive.sk.

-- inzercia platená --

BANNER300


Najnovšie články
Neúmyselný drift na pretekoch Nascar

Vyskúšali sme si rodinne orientovaný model Grandtour s najdrahším motorom a špičkovým vybavením Initiale Paris.

Test Renault Talisman kombi: Nepresvedčil

K atraktívnemu vzhľadu britského SUV prispieva zníženie podvozka, športovejšia časť nárazníka či ráfiky s priemerom až 22 palcov.

Hamann štylizuje otvorený Evoque

Lepšie sme sa zoznámili so službami, ktoré automobilka poskytuje svojim zákazníkom. Popritom sme si vyskúšali model Duster s prepĺňaným motorom.

Dacia na ceste za asistenciou i školením

Na príprave nitrianskeho priemyselného parku, ktorého jadrom bude autozávod JLR, pracuje aj medzinárodná stavebná spoločnosť Strabag. Priamo v závode by malo...

Jaguar Land Rover zostáva na Slovensku

Cocoon je predkrmom k druhej generácii elektrického hatchbacku, ktorá má mať ešte väčšiu batériu a konkurovať chystanému bestselleru Tesla.

Nissan Leaf: Prototyp s dojazdom 236 km

Psychológia farieb nie je exaktná veda, no o vlastníkovi auta môže niečo napovedať. Samozrejme za predpokladu, že si lak svojho nového vozidla vybral podľa...

Čo o vás hovorí farba vášho automobilu?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×