Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC: Veselý umieráčik

Tretia generácia Hondy CR-V to má zrátané, na jeseň príde nástupca. Ak si kladiete otázku, prečo sme do testu zvolili model, ktorý je už takmer neaktuálny, odpoveď je veľmi jednoduchá: práve preto.

Terajšej generácii Hondy CR-V začala zvoniť hrana už pred koncom minulého roku, keď sa jej nástupca ukázal na domácej pôde v Japonsku. Nastalo zoškrabanie laku aj chrómu z niektorých dielov a výsledok sa prezentoval s nálepkou „prototyp CR-V číslo štyri pre Európu“, na jar v Ženeve. Znovu sa pýtate „tak prepánajána prečo trojka, keď už je pasé“? OK, v poriadku, odpovieme podrobnejšie.

Aj tie najvýraznejšie tvary sa časom opozerajú a dnes už asi nikto nehíka nad siluetou kabíny Porsche 911, ktorú si požičali dizajnéri Hondy pri tvarovaní bočných okien CR-V 24 fotografií v galérii Aj tie najvýraznejšie tvary sa časom opozerajú a dnes už asi nikto nehíka nad siluetou kabíny Porsche 911, ktorú si požičali dizajnéri Hondy pri tvarovaní bočných okien CR-V

Sledovanie toho najnovšieho diania v automobilovom svete môže byť veľmi vzrušujúce a zábavné. Veď keby nebolo, ani my by sme to nerobili. Lenže keď sa človek pozerá na kúpu auta cez pragmaticky neružové okuliare, aktualita modelu vôbec nemusí zohrávať hlavnú úlohu. Možno k nim nepatríte, my ale vieme, že je dosť takých, čo vyslovene striehnu na vychytávky tesne pred generačnou výmenou a vedia, čo robia....

Myšací kožúšok

Keď sa tretia generácia rozlúčila s krabicovými tvarmi druhej a priniesla odvážnu siluetu bočných okien v štýle Porsche 911 (dizajnéri Hondy sa touto inšpiráciou nikdy netajili....), podaktorí jačali blahom, iných naopak obchádzali vomitózne stavy. Lenže šesť rokov je dlhá doba a polarizačné činidlo sa dávno vyparilo. Dnes už Hondu CR-V číslo väčšina Európy vníma ako sivú myšku. Tento fakt vás ale môže aj tešiť, napríklad vtedy, keď zámerne nechcete „novým“ autom klať oči závistlivým susedom.

Rozmery, hmotnosti a objemy 
Dĺžka
4570 mm
Šírka
1820 mm
Výška
1675 mm
Rázvor náprav
2630 mm
Pohotovostná hmotnosť
1647 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1722 kg
Užitočná hmotnosť
513 kg
Celková hmotnosť
2160 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
524/1532 l
Objem palivovej nádrže
58 l

Ani interiér vás na vzhľad nemá veľmi čím oslepiť. Na druhej strane si ale na svoje prídu všetci milovníci decentnosti. Iritoval vás kozmický kokpit predošlého Civicu? Tak potom učebnicu pragmatickej jednoduchosti a ergonomickej účelnosti menom CR-V musíte milovať. Prekáža vám, že väčšina plastov je tvrdá ako topánky odpísaných mafiánskych obchodných partnerov? Kašlite na to, aspoň sa ľahšie udržiavajú. Teda tie plasty, nie tie topánky. Podčiarknuté a zrátané: interiér je síce nie príliš efektne, ale zato efektívne kvalitný.

Tvrdé plasty? Áno.... Nudný dizajn? Áno.... A čo tak prehľadné ovládanie a dobrá ergonómia? Rozhodne áno! 24 fotografií v galérii Tvrdé plasty? Áno.... Nudný dizajn? Áno.... A čo tak prehľadné ovládanie a dobrá ergonómia? Rozhodne áno!

Jednou z vychytávok testovanej Hondy CR-V na poslednom ťažení boli sedadlá so stredmi potiahnutými Alcantarou, a to prosím pekne bez nutnosti priplácať, čo ako je tento „syntetický semiš“ drahý. Navyše, voľkali sme si aj na samotných sedadlách s výbornou bočnou oporou a dobre dimenzovanou tvrdosťou výplne. Akurát tie predné lakťové opierky by sme poprosili pri novej generácii o trošku predĺžiť.

Priestorovo cé-er-véčko nezostarlo ani o deň. Dnes ani u podstatne mladších kompaktných SUV nemáte automatickú garanciu, že za seba s rezervou posadíte dvakrát 185 cm. A už vôbec vám zďaleka nie všetci vedia zaručiť kufor z exkluzívneho klubu „500+“. Honda CR-V pridá ešte 24 litrov navyše.

Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC 24 Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC 24 Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC 24 Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC
Variabilita zadného radu sedadiel a batožinového priestoru si ani po rokoch nenašla medzi kompaktnými SUV veľa konkurentov

A hlavne: kufor je mimoriadne variabilný vďaka možnosti meniť sklon zadného operadla, pozdĺžne posúvať celé jednotlivé časti zadného sedadla alebo ho po segmentoch či vcelku vyklopiť dopredu k predným sedadlám. Na tento level za celý čas nielenže nedorástli mnohí konkurenti zo segmentu SUV, ale ešte stále sa s nimi CR-V môže smelo strkať aj medzi priestorových špecialistov kategórie MPV. A nielen kufrom, ale aj arzenálom odkladacích priestorov.

Takmer nestarnúca technika

Honde veru trvalo dosť dlho, kým našla v slovníku cudzích slov termín „diesel“ a ešte dlhšie, kým ho priniesla do svojich áut. Ale čakanie stálo za to. Potvrdia vám to aj majitelia Hondy CR-V, ktorí nedajú na dvadvojku i-DTEC dopustiť. Je kultúrna, na potreby takéhoto auta dostatočne silná, akurát odfiltrovanie prenosu hluku a vibrácií do kabíny si už tak trochu pýta novú generáciu.

Motor a pohonný systém 
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2199 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
4000/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
2000-2750/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna

Svoju silu vám motor 2.2 i-DTEC v subjektívnom vnímaní predvedie možno ešte zamak výraznejšie, než by ste to čakali od jeho objektívnych parametrov. Čiastočne za to môže pomerne strmý nástup ťahu od dvoch tisíc otáčok, ale aj sprevodovanie, ktoré nahráva skôr akcelerácii a pružnosti, než šetrnej rýchlej jazde stabilným tempom.

Spotreba 
Mesto - normovaná
8,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,6 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,5 l/100 km
Mesto - počas testu
8,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,5 l/100 km
Priemer testu
7,4 l/100 km

Konkretizujme: pri povolenom diaľničnom maxime ukazoval otáčkomer nejakých 2600, čo na auto danej veľkosti a hmotnosti so šiestimi prevodmi nie je práve málo. Výsledok sa aj adekvátne prejavil na spotrebe: v tomto režime počítajte s hodnotou okolo osem a pol litra. Opačným extrémom bolo ustálené okreskové tempo, kedy motoru stačilo do 5 a pol litra. Celkovo sme natestovali slušný priemer 7,4 l/100 km.

Výborné umiestnenie blízko pri volante, presné jasne definované dráhy chodu. Ak nebude manuálna prevodovky nástupcu o triedu horšia, tak bude stále dosť dobrá 24 fotografií v galérii Výborné umiestnenie blízko pri volante, presné jasne definované dráhy chodu. Ak nebude manuálna prevodovky nástupcu o triedu horšia, tak bude stále dosť dobrá

Aktuálne CR-V má trvalý pohon 4x4, teda trvalý v tom zmysle, že si ho neviete zapnúť vy, ale sa pripája sám. A pripája sa síce až pri zaregistrovaní preklzu prednej nápravy, ale zato zo systémov tohto druhu patrí k najrýchlejším. Proaktívny Haldex 4 to síce nie je, bežný občan otec či občianka matka to však ani nezaregistrujú a budú si užívať základnú pridanú hodnotu takejto štvorkolky: efektívne prenesený pohon na cestu.

Posilňovač možno nemyslí na najjemnejšie ženské rúčky, všetkých ostatných však riadenie poteší presnosťou a slušnou komunikatívnosťou 24 fotografií v galérii Posilňovač možno nemyslí na najjemnejšie ženské rúčky, všetkých ostatných však riadenie poteší presnosťou a slušnou komunikatívnosťou

Jazdnými vlastnosťami je CR-V poctivý Japonec, ale z tých pokojnejších, komfortnejších. Bezpečnostné rezervy jeho podvozka sú pre bežnú aj mierne dynamickú jazdu viac než dostatočné. A keby ste sa do toho chceli predsa len občas trošku viac oprieť, tak si povedzme prezujte zo štandardných sedemnástok na osemnástky. Komfort pruženia sa síce zhorší z veľmi dobrého na „iba“ dobrý, pre jazdné vlastnosti to ale môže byť naopak cenný upgrade.

Parádna rakvička

Hondy na našom trhu nemajú vo zvyku púšťať sa do zúrivých cenových šarvátok. Majú svoj slušný kvalitatívny štandard, na ktorý lákajú kunčaftov, ochotných prihodiť pár drobných navyše. A z času na čas si prilepšia nejakou tou zľavou, či akciou. Platí to aj pre výbehové CR-V, ktoré ponúka zaujímavý pohľad do cenníka.

Cena s DPH 
Základná cena modelu
od 22 950 €
Základná cena verzie
od 26 200 €
Cena testovaného exemplára
26 200 €

Najlacnejším variantom je benzínová motorizácia 2.0 i-VTEC s výbavou S, od 22 950 eur. Za naftovým 2.2 i-DTEC musíte postúpiť k výbave Comfort, kde je cenníkovým základom suma 26 200 eur. Ak sa ale poponáhľate, môžete stihnúť do konca júna akciový bonus 2250 eur za diesel, čím sa naftové CR-V dostáva iba o tisícku nad benzínový základ, alebo lepšie povedané presne na rovnakú sumu, ak zvolíte tú istú výbavu Comfort. A pri nej sa ešte na chvíľu pristavíme.

Výbava Comfort je najnižšou do kombinácie s naftovým motorom, parádne sedadlá s Alcantarou má však v sériovom balíku 24 Výbava Comfort je najnižšou do kombinácie s naftovým motorom, parádne sedadlá s Alcantarou má však v sériovom balíku

Ak Hondu u nás jedným očkom sledujete a nič vám to nehovorí, tak vedzte, že Comfort je bývalý stupeň výbavy Style. So zmenou mena sa síce nehýbala cena, ale pribudli nejaké prvky výbavy, napríklad dvojzónová klimatizácia, tempomat, spomínané sedadlá s Alcantarou, kožený volant a radiaca páka, parkovacie senzory vpredu aj vzadu a pár ďalších vecí. Skrátka, Honda síce už aktuálnemu CR-V pár mesiacov stĺka rakvičku, ale zato vymaľovaná a vyčalúnená je ozaj parádne.

Lesk zbledol, kvalita zostala

Čas je neúprosný a Honda CR-V číslo tri už dávno stratila svoj lesk. Mnohé jej komponenty však nezostarli spolu s celý autom, buď preto, že sa priebežne modernizovali, prípadne mali už na začiatku dosť veľký náskok na to, aby si mohli pár rokov pochrapkávať na vavrínovom vankúšiku. A tak je aj šesť rokov po zrode a pár mesiacov pred funusom aktuálna generácia veľmi poctivým kusom auta po stránke priestoru, ergonómie, variability, pohonu i jazdných vlastností.

Áno lesk zbledol, o tom potom, ale na objektívnych kvalitách auta sa nám akosi nepodarilo nájsť takú vrstvu patiny, ktorá by na investičnom semafore rozsvietila červenú. Možno aj preto, že predsmrtne zaujímavý pomer ceny a kvality nie je jediným magnetom. Ale že je tu aj nezanedbateľný faktor dávno vyliečených detských i pubertálnych chorôb, ktorého sa pri niektorých nových autách môžete a pri iných dokonca musíte obávať. Ale to už je iná téma....

Pokračovanie článku nižšie

Anketa
Kúpili by ste si auto tesne pred generačnou výmenou?
ÁNO, je to rozumné
32 %
MOŽNO, za dobrú cenu
50 %
NIE, nové je skrátka nové
17 %
NEVIEM sa rozhodnúť
1 %
Celkovo hodnotilo: 1 494

 

Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC 24 Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC  

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2199 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
4000/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
2000-2750/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4570 mm
Šírka
1820 mm
Výška
1675 mm
Rázvor náprav
2630 mm
Pohotovostná hmotnosť
1647 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1722 kg
Užitočná hmotnosť
513 kg
Celková hmotnosť
2160 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
524/1532 l
Objem palivovej nádrže
58 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,6 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,5 l/100 km
Mesto - počas testu
8,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,5 l/100 km
Priemer testu
7,4 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
171 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 22 950 €
Základná cena verzie
od 26 200 €
Cena testovaného exemplára
26 200 €

Anketa
Kúpili by ste si auto tesne pred generačnou výmenou?
ÁNO, je to rozumné
32 %
MOŽNO, za dobrú cenu
50 %
NIE, nové je skrátka nové
17 %
NEVIEM sa rozhodnúť
1 %
Celkovo hodnotilo: 1 494


Najnovšie články
Jazdený Opel Meriva: Veľký v malom

Tieto SUV nie sú so zemou späté vďaka neprekonateľným schopnostiam v teréne, no držia sa pri nej svojou cenou a spotrebou. Na čo je dobré myslieť...

Toto sú plusy a mínusy 10 populárnych SUV

Hyundai Grand Santa Fe si požičal meno od svojho menšieho bračeka, zdieľa s ním aj techniku. Čo získate výmenou za extra milimetre a kilogramy?

Test Hyundai Grand Santa Fe: Jeden z najväčších

Korunný princ firemných flotíl prešiel faceliftom. Okrem novej tváre sme objavili aj niekoľko menej viditeľných vylepšení.

Test Peugeot 508 sw 2.0 HDi: Podarený facelift

Vyskúšali sme si najlacnejšieho Bavora nesúceho prívlastok EfficientDynamics Edition, ktorý označuje ekonomickú a ekologickú verziu.

Test BMW 116d: Naozaj úsporné?

Dokázalo to.  Naše BMW 525 TDS je v cieli a stalo sa kilometrovým milionárom. Následné rozobratie odhaľuje silné vlastnosti modelu a dokazuje, že je...

Ako vyzerá auto, ktoré najazdilo milión km?

Čím kratšie, tým lepšie. Pre mestské miniauto ako celok to platí, lenže pre jednu konkrétnu skrutku v motore prvej generácie modelu Kia Picanto rozhodne...

Jazdená Kia Picanto: Problémová skrutka
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Nová štúdia dokazuje, že bobor významne prispieva ku zmene klímy na Zemi. Do vzduchu totiž vypúšťa 881 tisíc ton metánu ročne, čo je 200 krát viac...

Bobry môžu za globálne otepľovanie

V akčnom RPG Lords of the Fallen zachraňujeme svet pred démonmi. Masívni bossovia nechýbajú.

Táto temná hra je výzvou (recenzia)

Milovník žien a zábavy Reza Givili (31) zbalil exfarmárku Boženu Candrákovú (35)! Medzi dvojicou to začalo iskriť už na usadlosti, kde bola Božka ako...

Reza a Božka pristihnutí v zákulisí!

Stroj, ktorý zdokonalil, poznáte veľmi dobre, ale do rúk ste ho takmer určite nikdy nechytili.

Vymyslel prevratný mechanizmus, no vy ste ho nikdy nevyskúšali
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×