Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Corvette: Dotyk amerického sna

VIDEO
EXKLUZÍVNA JAZDA A VIDEO  Maximálka tristo, stovka za 4,4 sekundy, cena hlboko pod sto tisíc. To síce všetko sedí, osobný zážitok s americkou legendou menom Corvette je však aj o niečom úplne inom.

Ak celý váš motoristický entuziazmus spočíva výlučne v prísnom porovnávaní tabuľkových parametrov, v prepočtoch „koľko a čo za to“ a v štatistickom sebaukájaní, tak klikajte ďalej – tento článok nie je pre vás. Ak ste však jedinec, ktorému srdce dokáže rozbúchať aj pohľad, pohladenie, privoňanie a započúvanie sa do automobilovej krásy, ste tu správne.

Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 fotografií v galérii Corvette C6 Grand Sport Coupé

Nasledujúce riadky sú o našom osobnom stretnutí s legendou, ktorá o rok oslávi už svoju šesťdesiatku. Na všedné záležitosti motoristického života, aj toho novinárskeho, nás na chvíľu nechala zabudnúť zatiaľ posledná, šiesta generácia americkej legendy Corvette, vo verzii Grand Sport Coupé.

Úžasná prízemnosť

Corvette sa po celý svoj život držala pri zemi. Nie že by bola zbytočne skromná, práve naopak. Každá jej generácia bola niečím top, teda minimálne na pomery zaoceánskej domoviny. Vždy to ale bola poctivá placka, ktorej výška na papieri i viditeľne zaostávala za dĺžkou a šírkou. Platí to aj pre aktuálnu generáciu C6 vo verzii kupé: je dlhá 4432 mm a široká 1844 mm, pritom sa však takmer schová pod štyri stopy vysokú podlahu návesu klasickej americkej osemnásťkolky: jej výška je iba 1246 milimetrov.

Rozmery, hmotnosti a objemy 
Dĺžka
4432 mm
Šírka
1844 mm
Výška
1246 mm
Rázvor náprav
2686 mm
Pohotovostná hmotnosť
1461 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1536 kg
Užitočná hmotnosť
284 kg
Celková hmotnosť
1745 kg
Objem batožinového priestoru
634 l
Objem palivovej nádrže
68 l
Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Ak sa na dnešnú Corvette pozriete cez veľmi prísny európsky dizajnový filter, tak musíte uznať, že ten najrýchlejší rýchlik už jej trochu ušiel. Nie každý však potrebuje sochárske výtvory typu Bugatti Veyron či Pagani Zonda. Corvette C6 je určená skôr tým, čo preferujú jednoduchší a priamočiarejší vzhľad športového kupé.

Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé
Corvette C6 si môžete kúpiť aj ako kabriolet. Toto je však ozaj kupé. S manuálne odnímateľným stredom strechy, ktorý sa môže viezť v kufri, zacvaknutý do špeciálnych úchytov

Jednoduchý základ však nemusí znamenať pokrm chuti mdlej. Naopak. Je tu dosť detailov, ktoré prisypú potrebné korenie. Napríklad chladiace výstupné otvory za prednými kolesami: verzia Grand Sport ich má iné než východiskové „obyčajné“ kupé a dokonca iné, než silnejšie Z06 aj ZR1. V tomto prípade sa na svet ceria žraločie žiabre s dvoma zvislými rebrami a troma otvormi. Prehliadnuť sa nedajú ani štyri výfukové rúry sústredené v strede difúzora či učebnicovo klasické dva páry okrúhlych zadných svetiel.

Nevyzúvajte sa, prosím

Corvette je ozaj nízke auto. Teraz to ale pripomíname už v súvislosti s nasadaním. Ak na takéto placky nie ste zvyknutí, varujeme vás, že sa do nich viac padá, než sadá. A ak vám to práve naopak k dokonalo plnohodnotnému pocitu zo športiaka nesmie chýbať, tak vás ubezpečujeme, že nebude.

Športovo uspokojení ostanete aj sedadlami. Nie sú to síce úplne betónové formulové škrupiny, boky a chrbát vám ale dokážu stisnúť akurát toľko, koľko treba. A aj toľko, koľko práve chcete, vďaka elektricky nastaviteľnej šírke bočníc operadla.

Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé
Koža dvoch farieb, jednoduchý a prehľadný kokpit orientovaný na vodiča, prístrojovka prekypujúca budíkmi.... to všetko vás obklopí po vpadnutí do sedadiel

Keď už sedíte a začnete sa obzerať okolo seba, zistíte, že ani dizajn interiéru asi nebude zahmlievať okuliare porotcov Concours d´Elegance. Ale po chvíľke udomácňovania vás premkne taký akurátne príjemný pocit.

Na jednej strane vás tu neurazia čínske pseudobakelity či koženkoidy - koža je poctivá a plasty tiež. Zároveň tu však nebudete mať výčitky svedomia ani po nasadnutí s voňavým papierovým balíčkom z fast foodu. Skrátka, tento interiér z vás rozhodne neurobí svojho otroka, tu sa pred vstupom nemusíte vyzúvať ani si naťahovať rukavičky, aby ste nedajbože niekde nenechali negustiózny capanec.

To, čím Corvette absolútne vyniká v kokpite, sú indikátory. Priamo na prístrojovke vrtia červenými ručičkami dva veľké a štyri malé budíky, plus malý displej a zo desať kontroliek. To je však len cesto, krém prichádza v podobe head-up displeja s troma režimami. Šľahačkou na kréme sú tri možné módy zobrazenia v každom režime a čerešničkou na šľahačke šesť ovládacích tlačidiel tohto zázraku, pôvodom z bojových lietadiel.

Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé
Head-up displej je síce iba jednofarebný, má však šesť ovládačov, nastaviteľnú výšku zobrazenia a tri režimy, každý s troma rozličnými módmi

No a keď sa vám ľavý s pravým zrakovým receptorom po nasnímaní všetkých zobrazovačov zase zrovnajú do štandardného 3D, zastavia sa na tlačidle s veľavravným nápisom ENGINE. A to nás posúva do ďalšej, pri zážitkoch z legendy menom Corvette veľmi dôležitej kapitoly....

 

Blíži sa letná búrka

V Amerike je vraj všetko veľké. Pod kapotou Corvette to platí do bodky. Ktorý veľký európsky výrobca by si dnes trúfol na osemvalec objemu 6,2 litra? Už aj Mercedes ako jeden z posledných mohykánov svoju podobne veľkú atmosférickú vé osmičku postupne likviduje a nahrádza menšou, s dvoma turbami.

Motor a pohonný systém 
Usporiadanie a počet valcov
V8
Zdvihový objem
6162 cm3
Max. výkon
321 kW/437 k
pri otáčkach
5900/min
Max. krútiaci moment
575 Nm
pri otáčkach
4600/min
Palivo
benzín
Pohon
zadná náprava
Prevodovka
6-stupňová automatická

Á propos, prepĺňanie.... Corvette C6 po ňom siaha až pri špičkovej verzii ZR1 a aj to nie je turbo, ale mechanický kompresor. Z objemu 6,2 litra jej dá 647 koní (476 kW). Druhá najmocnejšia Corvette si už vystačí s vlastnými pľúcami, pravda, podstatne väčšími: Z06 so sedemlitrovým big-blockom ženie 512 koní (377 kW). No a potom je tu zase 6,2-litrový osemvalec, ale už bez prepĺňania, v službách „základného“ modelu a verzie Grand Sport, s výkonom 437 koní (321 kW).

„Iba 437 koní ?!“ Reakcie okoloidúcich, ktorí nás stihli pristaviť pri pár prchavých chvíľach, strávených s Corvette, boli plné úprimného údivu. „Tipol by som minimálne päťsto,“ sprisahanecky prehodil mladík, hneď potom, ako sa dal priateľke vyfotiť na mobil, pózujúc pri aute . Lenže ono nie sú kone ako kone. Okrem veľkosti stáda určuje finálnu divokosť jazdy aj kopa ďalších faktorov: aký ťažký voz musia kone ťahať, ako divoko pri tom erdžia, fŕkajú a hrabú kopytami...

Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé
Atmosférický osemvalec naberá dych postupne a špičky svojich kriviek dosahuje až vo vysokých pásmach, vďaka veľkému objemu má však dosť pary už aj na polceste k vrcholu

Priznáme sa bez mučenia, že nás americká beštia dostala už prvou reakciou na prvé bodnutie ostrohami do slabín: po krátkom pretočení štartéra zahrmela veľká americká osmička ako náhly a nečakaný príchod letnej búrky. To nemôže byť pravda. Pribuchneme otvorené dvere, vypíname motor a štartujeme znovu, so zavretými. A ďalšie zarachotenie hromu. Tesne za chrbtom, pod podlahou kufra, ktorý, na našu veľkú radosť, javí všetky známky dokonalo odfláknutého odhlučnenia. A to sme sa ešte nepohli z parkoviska.

Americký metal-core

Hromotĺcky prejav motora pokračuje aj za jazdy. Toto veru nie je nemecký fešák v talianskom obleku, ktorý si salónne pocuckáva kolu lajt a v žalúdku nahromadené cé ó dva bezhlučne vypúšťa pod cudnú prikrývku dlane. Toto je americký kovboj, ktorý do seba na dúšok kopne chladeného badvajzéra a grgne si s takou chuťou, až sa okná zatrasú. No a keď si ešte obraz z predošlej vety virtuálne vynásobíte ôsmimi, dostanete finálnu metaforu o akustických prejavoch motora.

Stále málo? Tak si pozrite nasledujúce video. A poriadne nahlas!

Aj vás dostal americký metal-core v podaní kvarteta dychových nástrojov? Vôbec sa vám nečudujeme.

Je to ozaj silný subjektívny bonus, ktorý posúva objektívny údaj o výkone do irelevantnej roviny. Lenže ono to ani objektívne nie je nijako biedne. Určite nie pri jazdných výkonoch. Obrovské šesťlitrové pľúca sa aj bez cudzej pomoci dokážu poriadne nadýchnuť a ich plný ťah 575 Newtonmetrov nemá s necelou poldruha tonou hliníkového rámu a kompozitného povrchu veľa práce. Stovku za 4,4 sekundy vidíte nielen na papieri, ale aj cítite v žalúdku.

Jazdné výkony 
Max. rýchlosť
300 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
4,4 s

K čomu v našich končinách známejšiemu by sa asi tak dala prirovnať objektívna dynamika Corvette Grand Sport Coupé? Povedzme k Audi R8 FSI, ktoré dá vo verzii s automatom stovku iba o 2 desatinky neskôr. A subjektívne? Nuž, ak nie ste sluchovo postihnutí a vôňa benzínu vás nenapína na dávenie, tak veru k ničomu inému v podobnom výkonovom pásme. A už vôbec nie za podobné peniaze... ale o tom až o chvíľu.

Na automatickú verziu er osmičky sme sa v predošlom odseku odvolávali preto, lebo aj v Corvette, ktorú sme pozvali na krátke intenzívne rande, mala samočinnú skriňu. Nie však s kotúčovou spojkou, ktorú ovládal robotickým mechanizmus, ale s klasickým hydrodynamickým meničom.

I keď, pri slove „klasika“ by sme asi mali byť v tomto konkrétnom prípade opatrnejší, pretože tento americký menič je nastavený na ozaj minimálny preklz, komfort sem, komfort tam.... A síce neradí až tak bleskovo ako dvojspojkové roboty v iných audinách, ale rozhodne to tam hádže rýchlejšie aj hladšie než chudák R tronic, ktorého štyri kruhy nechávajú trápiť sa už hanebne dlho so spojkou síce dvojkotúčovou, ale systémovo iba jednou jedinou.

Logika manuálneho sekvenčného radenia na volante je trochu netradičná: na oboch stranách to isté: od seba vyšší stupeň, k sebe nižší. Ale zvykli by sme si.... 48 fotografií v galérii Logika manuálneho sekvenčného radenia na volante je trochu netradičná: na oboch stranách to isté: od seba vyšší stupeň, k sebe nižší. Ale zvykli by sme si....

No a čo spotreba? Čakáte strašné dvojciferné sumy a dvojnásobky v porovnaní s európskymi sokmi? Nuž, možno budete prekvapení.... Corvette s výkonom o 7 koní vyšším a stovkou o dve desatiny rýchlejšou žerie v kombinovanom cykle iba 13,4 l/100 km, teda o jediný deciliter viac, než spomínaná er osmička.... Zázrak? Nie. Objemová rezerva o polovicu väčšieho motora, ktorému na správnom americkom sebavedomí neuberie ani fakt, že má v každom valci len po dva ventily, ovládané rozvodom OHV. V tomto prípade ozaj platí, že v jednoduchosti je sila.

Keď LSD neškodí, guma nehorí a čeľuste nehryzú

Pri podvozku sa silná stránka jednoduchosti až tak neprejavuje a Európania sa právom smejú americkým „športiakom“ s tuhými zadnými nápravami. Corvette tento výsmech neutŕži, všetky kolesá visia nezávislo, na dvojitých priečnych ramenách. To, že majú obe nápravy svojráznu priečnu listovú pružinu, je v podstate jedno. Ono tu aj tak k nejakému reálnemu pruženiu veľmi nedochádza: podvozok je tvrdý ako pečeň starého rockera.

Aj ďalšia podvozková záležitosť zaváňa veselými látkami, ale iba zhodou v skratke: šifra LSD v tomto prípade ukrýva celkom legálny a zdraviu (takmer) neškodný Limited Slip Differential. Čiže po slovensky diferenciál s obmedzeným preklzom, alebo ešte viac po slovensky diferenciál so zvýšenou svornosťou.

Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé 48 Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé Corvette C6 Grand Sport Coupé
Tri rozličné trakčné režimy prepína tlačidlo s medzinárodne dobre známym piktogramom na stredovom tuneli a indikuje malý displej palubného počítača pod hlavnými budíkmi

El-es-déčko v službách Corvette funguje výborne vo dvoch rovinách. Na suchu, prípadne mierne klzkom povrchu, dokáže ozaj efektívne meniť silu motora na zrýchlenie. Keď sa to ale ozaj šmýka, zadkom auta pozametá, ako keby bol úplne zamknutý, alebo natvrdo zavarený.

Všetko z predošlého odseku platí ale iba do tej miery, do akej necháte trakčnú elektroniku strážiť ideálnu stopu. Nemusíte sa ale obávať, ani v najtvrdšom a plne aktívnom režime to nie je žiaden krutý gestapák. A naopak, pri maximálne povolených elektronických opratách už dokážete zahrabať kopytami aj na suchom povrchu.

Zadné kolesá s pneumatikami širokými 325 mm dostala Corvette Grand Sport od silnejšieho Z06 48 fotografií v galérii Zadné kolesá s pneumatikami širokými 325 mm dostala Corvette Grand Sport od silnejšieho Z06

Na nejaký divoký burnout sa ale netešte. S ohľadom na to, že na zadné kolesá putuje „iba“ 437 koní a „len“ 575 Newtonmetrov, navyše s pekne plynulými nárastmi kriviek bez typického prudkého turbokopanca, majú zadné gumy obrovskú šírkovú rezervu. A teda grip, ktorý robí podvozok podstatne rýchlejším než motor. Čo je veľmi správne.

Už keď sme pri tej šírke zadných plášťov: aktuálnych 325 milimetrov pri návrate Corvette na slovenský trh zosadilo z trónu doteraz najširšie sériové prvoobutie 315/30 zo zadnej nápravy BMW X5 M a X6 M. Predná šírka gumených valcov 275 milimetrov je takisto viac než dosť. Pekný vizuálny efekt dostáva Corvette aj vďaka tomu, že predné kolesá sú 18- a zadné až 19-palcové.

Tieto čeľuste hryzú, ale iba presne toľko, koľko potrebujete a chcete vy: Corvette Grand Sport má vo výbave výkonnejšie brzdy z modelu Z06 48 fotografií v galérii Tieto čeľuste hryzú, ale iba presne toľko, koľko potrebujete a chcete vy: Corvette Grand Sport má vo výbave výkonnejšie brzdy z modelu Z06

Prehliadnuť sa nedajú ani žiarivo červené strmene výkonného brzdového systému, ktorý dostala verzia Grand Sport od silnejšieho súrodenca Z06. Karbónovo keramické Brembo je síce vyhradené až pre „top gun“ ZR1, aj tieto klasické oceľové vŕtané kotúče vám však dokážu vyčarovať od jedného pleca k druhému boku efektný diagonálny hematóm. O to príjemnejšie nás prekvapila absolútna presnosť a vysoká citlivosť dávkovania účinku bŕzd. Žiaden nevyspytateľne automatický digitál typu „jedna-nula, idem-stojím, čo si zachcem, to si robím“, ako v prípade niektorých lacných francúzskych paródií na športové autá.

Zo zet nula šestky pochádzajú aj ohnivo červené strmene, poslušne a presne na váš povel drviace plochu ventilovaných a vŕtaných kotúčov 48 Zo zet nula šestky pochádzajú aj ohnivo červené strmene, poslušne a presne na váš povel drviace plochu ventilovaných a vŕtaných kotúčov

Podvozok je rýchly nielen vďaka pneumatikám, zaveseniu kolies a brzdám, ale aj kvôli takmer dokonalému rozloženiu hmotnosti na nápravy: podľa papierov 51 percent dopredu a 49 dozadu. Pri takto veľkom motore a takto ľahkom zvyšku auta... klobúk dolu!

Masu veľkého osemvalca necítite „pod nosom“ ani pri veľmi ostrej zmene smeru, nedotáčavosť vám klepne po paprčkách až keď ozaj svinsky prepálite rýchlosť nájazdu do zákruty. Aj zadná časť auta veľmi dlho drží ideálnu stopu. Ale pozor: keď to príde, tak to ozaj stojí za to a divoko twistujúcu zadnicu americkej krásky rozhodne neskrotíte s kelímkom milkšejku v ruke či ajfónom na uchu. Chce to dve plne sústredené chlapské ruky.

Hlavne (ne)nápadne?

Emócie sem, emócie tam, otázku koľko peňazí za takéto množstvo muziky, celkom obísť nemôžeme. A vlastne by to aj bola škoda, lebo čísla sú zaujímavé. Slovenský cenník Corvette sa začína rovno verziou Grand Sport, základné „obyčajné“ kupé tu nenájdete. A začína sa sumou hlboko pod stotisíc, vlastne ani nie deväťdesiat a so základnou manuálnou prevodovkou dokonca ani len osemdesiat tisíc.

Cena s DPH 
Základná cena modelu
od 78 584 €
Základná cena verzie
od 81 685 €

Čo na to európski rivali? Nuž, ak by sme za modelový prípad konkurenta považovali v predošlých riadkoch už hojne popretriasané Audi R8, tak musíme konštatovať, že jeho cena veľmi konkurencieschopná nie je. Toto nie je test a už vôbec nie porovnávacím, preto nechceme vynášať tvrdé súdy. Odpovedzte si sami na otázku, či by ste aj pri zohľadnení všetkých rozdielnych pováh oboch áut a objektívnych výhod, ktoré má R8 oproti Corvette (pohon 4x4, prémiovejšia kvalita interiéru, univerzálnejšie využitie, komfortnejší podvozok, na európske pomery originálnejší dizajn, plus pár ďalších), boli ochotní investovať sumu vyššiu o viac než 37 tisíc....

Ozaj si nevieme predstaviť, ako dlho by trvalo, kým by nás omrzel nezameniteľný soundtrack ôsmich valcov cez štyri výfuky. Pre každý prípad sú tu ale ešte tieto štyri písmená. A tiež neznejú zle... 48 fotografií v galérii Ozaj si nevieme predstaviť, ako dlho by trvalo, kým by nás omrzel nezameniteľný soundtrack ôsmich valcov cez štyri výfuky. Pre každý prípad sú tu ale ešte tieto štyri písmená. A tiež neznejú zle...

Tak to skúsme inak a hľadajme konkurenta s podobnou cenou a približne podobným výkonom. Z tohto rybníka by sa nám podarilo vyloviť napríklad BMW M3, ktorému síce už hrozí nástupca, ešte je ale tu. S malým atmosférickým osemvalcom, výkonom 420 koní (309 kW) vo verzii kupé s automatom dá stovku za 4,6 sekundy a pýta si za to 71 700 eur. To znamená, že po dorovnaní príplatkovej výbavy, teda po „individualizácii“, ako v Mníchove hovoria, sa cenou dostanete približne na úroveň Corvette. Otázka je, čo si zvolíte. Či relatívne nenápadné kupé takmer sedanovitých proporcií, ktoré na prvý pohľad identifikuje len znalec, alebo ostentatívne športovú placku, ktorú si všimne aj ujo Imro z vrátnice a teta Helenka z pokladnice.

Sen sa končí, sen sa začína

OK, Corvette možno nie je taká vyleštená, sofistikovaná a high-tech ako jej európski rivali, čo jej síce uberá v istých objektívnych ukazovateľoch, na druhej strane ju to ale podstatne menej vystavuje riziku dopadu platnosti Murphyho zákonov.

OK, niekomu by tu možno chýbal starokontinentálny prémiový glanc a troška dizajnovej originality,  Ak však chcete, aby váš športiak vyzeral ako športiak a nie ste ochotní zaplatiť zdieračskú sumu niektorému z výrobcov európskych superpalciek, Corvette môže byť vašou voľbou. A ak je vám ľúto, že pod tlakom europolitických byrokratov mizne z nášho svetadielu tá ozajstná vôňa benzínu, Corvette musí byť vašou voľbou.

Chýba vám na moderných európskych športiakoch starý dobrý garážový smrad? Corvette ho ešte má trochu v zásobe.... 48 fotografií v galérii Chýba vám na moderných európskych športiakoch starý dobrý garážový smrad? Corvette ho ešte má trochu v zásobe....

Corvette sa vracia k importérovi a náš sen sa končí. Ale tým pádom sa vlastne aj začína: po kontakte s autom takejto povahy sa vám do spánku rozhodne nebudú vkrádať malé rodinné hatchbacky s naftovými trojvalčekmi. Zvlášť pri vedomí, že táto legenda stále žije a nie je až taká vzdialená. A že americký sen menom Corvette nie je až taký nedosiahnuteľný.

Vozidlo nám exkluzívne zapožičala spoločnosť Todos, autorizovaný dovozca Corvette na Slovensko.

Jazdili sme na profesionálnom pretekárskom okruhu Slovakia Ring.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
V8
Zdvihový objem
6162 cm3
Max. výkon
321 kW/437 k
pri otáčkach
5900/min
Max. krútiaci moment
575 Nm
pri otáčkach
4600/min
Palivo
benzín
Pohon
zadná náprava
Prevodovka
6-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4432 mm
Šírka
1844 mm
Výška
1246 mm
Rázvor náprav
2686 mm
Pohotovostná hmotnosť
1461 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1536 kg
Užitočná hmotnosť
284 kg
Celková hmotnosť
1745 kg
Objem batožinového priestoru
634 l
Objem palivovej nádrže
68 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
300 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
4,4 s
Spotreba
Mesto - normovaná
20,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
9,2 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
13,4 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
317 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 78 584 €
Základná cena verzie
od 81 685 €

Najnovšie články
Test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Ten silnejší

Trieda A druhej generácie je zdravé a solídne auto. Ale pozor, aj tento Mercedes koroduje!

Jazdený Mercedes A: Sendvič s príchuťou hrdze

Základná motorizácia Fordu Kuga pokojne zoberie útokom najsilnejšie benzínové verzie konkurencie.

Test Ford Kuga 1.6 EcoBoost: Trošku iné SUV

Ekologicky ladené autá to u nás majú ťažké. Ďalším z priekopníkov, ktorý sa rozbieha hlavou proti múru, je hybridný Outlander.

Test Mitsubishi Outlander PHEV: Nechcený priekopník

Kórejský sedan prešiel po troch rokoch faceliftom, ktorý priniesol dizajnovú retuš a niekoľko ďalších zmien. Je vďaka nim vozidlo atraktívnejšie?

Test Hyundai Elantra: Dobiehanie vlaku

Lada Niva patrí k najlacnejším automobilom na trhu nových vozidiel. Vyplatí sa ešte vôbec kúpa použitej?

Jazdená Lada Niva: Drsný Rus

Zimná sezóna sa nezadržateľne blíži a pre prípad, že nechcete odkladať nákup obutia na poslednú chvíľu, vám ponúkame aktuálny test rozmeru 205/55 R16.

Aké zimné gumy na Golf či Octaviu sú najlepšie?
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Úspešní ľudia sa nikdy neprepadnú mýtom, ktoré môžu zruinovať ich kariéru.

Neprepadnite mýtom, ktoré môžu zruinovať vašu kariéru

Microsoft včera oficiálne predstavil novú generáciu Windows. Príde budúci rok.

Nový Windows 10 v obrazoch

Dočkala sa! Zdá sa, že moderátorka Zlatica Puškárová (37) príde o status najtrpezlivejšej čakateľky na svadbu v slovenskom šoubiznise. 

Zvrat vo vzťahu Puškárovej a Švajdu

V Břežanskom potoku neďaleko západného okraja Prahy plávala v septembri 1990 mŕtvola  nahej ženy. Predavačku Blanku B. ktosi brutálne zbil a zaškrtil.

Staré zločiny: Rakúsky vrah besnil aj v Československu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×