Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Evanta vyrába DB4 GT Zagato s modernou technikou

Pod takmer dokonalou karosériou veterána sa skrýva technika moderného modelu DB7 vrátane komfortných a bezpečnostných prvkov.
18 30.05.2012 / Marek Pokrývka

Aston Martin DB4 Zagato patrí medzi veľmi vzácne veterány. Britská automobilka z tohto modelu vyrobila počas histórie iba dvadsaťpäť kusov. Nedávno sa jeden z nich predal za vyše 1,5 milióna eur. Lacnejšou alternatívou ku kúpe originálu je replika. Naozaj vydarený exemplár má vo svojom portfóliu firma Evanta Motor Company.

Replika Astonu Martin DB4 GT Zagato od spoločnosti Evanta 18 fotografií v galérii Replika Astonu Martin DB4 GT Zagato od spoločnosti Evanta

Model DB7 prezlečený do päťdesiatročného kabáta

DB4 GT Zagato Evocation, ako sa produkt oficiálne volá, nie je replikou vyrobenou na zelenej lúke. Ako základ využíva modernejší Aston Martin DB7. Na platforme tohto modelu však stojí kompletne nová karoséria, ktorá je slušnou kópiou originálu. Niektoré proporcie a detaily sú síce rozdielne, no rozoznať originál a repliku Evanta dokáže iba znalec.

Výrazným rozdielom sú blatníky, ktoré museli byť prispôsobené širšiemu rozchodu DB7. V blatníkoch sa točia klasické vypletané disky, pod nimi však pracujú kotúčové brzdy na oboch nápravách. Odlišný tvar majú bočné okná či výfuky. Celku však tieto rozdiely nijako výrazne neškodia, replika vyzerá naozaj výborne.

Pod retro kabátom sa skrýva súčasná technika 18 fotografií v galérii Pod retro kabátom sa skrýva súčasná technika

Vnútro dýcha minulosťou, pohon súčasnosťou

Pri podobných prestavbách väčšinou ostáva interiér aj technika v sériovej podobe. Pre DB4 od firmy Evanta to neplatí. Interiér dostal ochrannú klietku, retro palubnú dosku, sedadlá i panely dvier. Vnútro auta pripomína originál, má však zachované moderné komfortné  a bezpečnostné prvky. Na svojom mieste tak zostal napr. volant s airbagom.

Po technickej stránke sa nezmenilo prakticky nič. Pod dlhou kapotou kupé sa skrýva šesťlitrový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 309 kW (420 k). To je viac ako mal originál, ani päťdesiatročný dedko však nebol vôbec slaboch. Jeho ostrý radový šesťvalec s objemom 3,7 litra dosahoval najvyšší výkon 234 kW (314 k).

Interiér sa snažil čo najviac priblížiť originálu 18 fotografií v galérii Interiér sa snažil čo najviac priblížiť originálu

Bohužiaľ, spoločnosť Evanta Motor Company nespresnila, koľko si za prestavbu DB7 na DB4 GT Zagato Evocation pýta. Každopádne pôjde o pomerne lacnú prestavbu v porovnaní so sumami, ktoré na aukciách padajú za originály tohto nádherného historického automobilu.

BANNER300


Najnovšie články
Prierez históriou áut od magazínu Mode

Športový sedan bude dostupný s motorom V6 i V8. Produkcia oboch modelov bude limitovaná na 1 400 kusov, väčšiu časť má tvoriť osemvalec.

Ford Falcon Sprint dostal dve verzie

O Ferrari Enzo sa väčšina jeho majiteľov stará ako v bavlnke, no jeden kus dnes stojí opustený v púšti. Ako je možné, že na auto v hodnote miliónov eur padá...

Unikátne Ferrari Enzo: Prečo chradne v púšti?

Hlavné mesto využije osem miliónov zo 14-miliónovej dotácie, ktorú preň vyčlenila vláda v súvislosti s predsedníctvom SR v Rade EÚ.

Bratislava opraví do júla 37 km komunikácií

Upravená bavorská limuzína je poriadne rýchla. Po komplexnom vyladení vykazuje jej osemvalec parametre 447 kW (608 k) a 800 Nm.

Alpina B7 má výkon hodný superšportu

Štúdiu kompaktného SUV uvidíme v Ženeve. Línie budú pravdepodobne vychádzať z prototypov piatej generácie Imprezy.

Subaru naznačilo druhú generáciu XV

VAŠA TÉMA Sieť pozostávajúca z mýtnych brán a nových kontrolných bodov je ideálny základ pre úsekové meranie. Podľa našich informácií o takejto kontrole...

Nová zbraň polície: Blíži sa úsekové meranie?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×