Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Evanta vyrába DB4 GT Zagato s modernou technikou

Pod takmer dokonalou karosériou veterána sa skrýva technika moderného modelu DB7 vrátane komfortných a bezpečnostných prvkov.
18 30.05.2012 / Marek Pokrývka

Aston Martin DB4 Zagato patrí medzi veľmi vzácne veterány. Britská automobilka z tohto modelu vyrobila počas histórie iba dvadsaťpäť kusov. Nedávno sa jeden z nich predal za vyše 1,5 milióna eur. Lacnejšou alternatívou ku kúpe originálu je replika. Naozaj vydarený exemplár má vo svojom portfóliu firma Evanta Motor Company.

Replika Astonu Martin DB4 GT Zagato od spoločnosti Evanta 18 fotografií v galérii Replika Astonu Martin DB4 GT Zagato od spoločnosti Evanta

Model DB7 prezlečený do päťdesiatročného kabáta

DB4 GT Zagato Evocation, ako sa produkt oficiálne volá, nie je replikou vyrobenou na zelenej lúke. Ako základ využíva modernejší Aston Martin DB7. Na platforme tohto modelu však stojí kompletne nová karoséria, ktorá je slušnou kópiou originálu. Niektoré proporcie a detaily sú síce rozdielne, no rozoznať originál a repliku Evanta dokáže iba znalec.

Výrazným rozdielom sú blatníky, ktoré museli byť prispôsobené širšiemu rozchodu DB7. V blatníkoch sa točia klasické vypletané disky, pod nimi však pracujú kotúčové brzdy na oboch nápravách. Odlišný tvar majú bočné okná či výfuky. Celku však tieto rozdiely nijako výrazne neškodia, replika vyzerá naozaj výborne.

Pod retro kabátom sa skrýva súčasná technika 18 fotografií v galérii Pod retro kabátom sa skrýva súčasná technika

Vnútro dýcha minulosťou, pohon súčasnosťou

Pri podobných prestavbách väčšinou ostáva interiér aj technika v sériovej podobe. Pre DB4 od firmy Evanta to neplatí. Interiér dostal ochrannú klietku, retro palubnú dosku, sedadlá i panely dvier. Vnútro auta pripomína originál, má však zachované moderné komfortné  a bezpečnostné prvky. Na svojom mieste tak zostal napr. volant s airbagom.

Po technickej stránke sa nezmenilo prakticky nič. Pod dlhou kapotou kupé sa skrýva šesťlitrový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 309 kW (420 k). To je viac ako mal originál, ani päťdesiatročný dedko však nebol vôbec slaboch. Jeho ostrý radový šesťvalec s objemom 3,7 litra dosahoval najvyšší výkon 234 kW (314 k).

Interiér sa snažil čo najviac priblížiť originálu 18 fotografií v galérii Interiér sa snažil čo najviac priblížiť originálu

Bohužiaľ, spoločnosť Evanta Motor Company nespresnila, koľko si za prestavbu DB7 na DB4 GT Zagato Evocation pýta. Každopádne pôjde o pomerne lacnú prestavbu v porovnaní so sumami, ktoré na aukciách padajú za originály tohto nádherného historického automobilu.

BANNER300


Najnovšie články
Off-roady na katarskej piesočnej dune

Dizajn auta okorenil úpravca dielcami z uhlíkových vlákien, chýbať nesmú špecifické kolesá. Výkon stúpol na 450 kW (612 k).

Mercedes-AMG GT S od Luethen Motorsport

Európska komisia plánuje výrazne sprísniť sankcie za manipuláciu s emisiami. Pokuty by mali dosiahnuť 30 000 eur za každé vozidlo. Európsky parlament chce...

Dieselgate: EP chce zmierniť sankcie

Rolls-Royce ukázal fotky maskovaného prototypu, ktorého vzhľad bude pomerne konzervatívny. Firma potvrdila prítomnosť pohonu všetkých kolies.

Najluxusnejšie SUV sveta dostáva tvary

Takmer všetky modely bodovali v testoch naplno, Suzuki Ignis sa pridalo k autám s dvojitým hodnotením.

Euro NCAP: Výsledky päťčlennej skupiny

Nemecká vláda sa s Bruselom dohodla na kompromise, ktorý definitívne otvára dvere spoplatneniu nemeckých diaľnic pre osobné vozidlá.

Vieme, koľko zaplatíte za nemecké diaľnice

V poslednom čase sa stále častejšie diskutuje o tom, že nové multimediálne systémy sa stávajú pre bezpečnosť premávky čoraz väčším rizikom. Výrazne odvádzajú...

Moderné technológie: Nové riziko za volantom?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×