Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Evanta vyrába DB4 GT Zagato s modernou technikou

Pod takmer dokonalou karosériou veterána sa skrýva technika moderného modelu DB7 vrátane komfortných a bezpečnostných prvkov.
18 30.05.2012 / Marek Pokrývka

Aston Martin DB4 Zagato patrí medzi veľmi vzácne veterány. Britská automobilka z tohto modelu vyrobila počas histórie iba dvadsaťpäť kusov. Nedávno sa jeden z nich predal za vyše 1,5 milióna eur. Lacnejšou alternatívou ku kúpe originálu je replika. Naozaj vydarený exemplár má vo svojom portfóliu firma Evanta Motor Company.

Replika Astonu Martin DB4 GT Zagato od spoločnosti Evanta 18 fotografií v galérii Replika Astonu Martin DB4 GT Zagato od spoločnosti Evanta

Model DB7 prezlečený do päťdesiatročného kabáta

DB4 GT Zagato Evocation, ako sa produkt oficiálne volá, nie je replikou vyrobenou na zelenej lúke. Ako základ využíva modernejší Aston Martin DB7. Na platforme tohto modelu však stojí kompletne nová karoséria, ktorá je slušnou kópiou originálu. Niektoré proporcie a detaily sú síce rozdielne, no rozoznať originál a repliku Evanta dokáže iba znalec.

Výrazným rozdielom sú blatníky, ktoré museli byť prispôsobené širšiemu rozchodu DB7. V blatníkoch sa točia klasické vypletané disky, pod nimi však pracujú kotúčové brzdy na oboch nápravách. Odlišný tvar majú bočné okná či výfuky. Celku však tieto rozdiely nijako výrazne neškodia, replika vyzerá naozaj výborne.

Pod retro kabátom sa skrýva súčasná technika 18 fotografií v galérii Pod retro kabátom sa skrýva súčasná technika

Vnútro dýcha minulosťou, pohon súčasnosťou

Pri podobných prestavbách väčšinou ostáva interiér aj technika v sériovej podobe. Pre DB4 od firmy Evanta to neplatí. Interiér dostal ochrannú klietku, retro palubnú dosku, sedadlá i panely dvier. Vnútro auta pripomína originál, má však zachované moderné komfortné  a bezpečnostné prvky. Na svojom mieste tak zostal napr. volant s airbagom.

Po technickej stránke sa nezmenilo prakticky nič. Pod dlhou kapotou kupé sa skrýva šesťlitrový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 309 kW (420 k). To je viac ako mal originál, ani päťdesiatročný dedko však nebol vôbec slaboch. Jeho ostrý radový šesťvalec s objemom 3,7 litra dosahoval najvyšší výkon 234 kW (314 k).

Interiér sa snažil čo najviac priblížiť originálu 18 fotografií v galérii Interiér sa snažil čo najviac priblížiť originálu

Bohužiaľ, spoločnosť Evanta Motor Company nespresnila, koľko si za prestavbu DB7 na DB4 GT Zagato Evocation pýta. Každopádne pôjde o pomerne lacnú prestavbu v porovnaní so sumami, ktoré na aukciách padajú za originály tohto nádherného historického automobilu.

BANNER300


Najnovšie články
Tesla uvádza najrýchlejšie auto sveta

Japonský dizajnér navrhol exotický dvanásťvalcový roadster, prvý kus si kúpil slávny boxer Floyd Mayweather.

Ferrari Rossa ožíva ako Kode57

Ešte nikdy nebola taká dostupná ako teraz. Priam na dosah ruky a v neodolateľne atraktívnom pomere výbavy a ceny.

Kia cee´d nad zlato

Brat modelu Škoda Kodiaq sa má volať Teramont. Produkčnú verziu zachytili v Číne celkom bez maskovania, štítok V6 hovorí o dostupnosti šesťvalca.

Veľké SUV Volkswagen prezradili fotky

Spaľovacie motory sú dnes čistejšie než kedykoľvek predtým a emisné limity ich nútia v tomto trende pokračovať. Nórom to však nestačí a chcú ich nadobro...

Nóri chcú zakázať autá so spaľovacími motormi

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na stredu 24. augusta 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Elektromobil nedal svojim osemvalcovým súperom šancu, s prehrou sa musel vyrovnať Mustang, Camaro i Corvette.

Tesla Model S vs. americkí svalovci
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×