Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Peugeot 301: Prvý reprezentant nového spôsobu označovania modelov

DOPLNENÉ
PARÍŽ 2012    Čísla Peugeotov pri generačných výmenách prestanú rásť ako doteraz. Začnú sa však rozlišovať modely s jednotkou a osmičkou na konci.

Naživo z Paríža 

Matematicky by za číslom 308 ešte mohlo nasledovať 309, to však už bolo historicky obsadené modelom z konca 80. a začiatku 90. rokov minulého storočia. Kolovali tiež chýry, že Peugeot „zresetuje počítadlo“ a začne od jednotky. Čiže nástupca 308 sa mal volať 301. Všetko je ale nakoniec úplne inak....

Peugeot 301 naživo 20 fotografií v galérii Peugeot 301 naživo

Peugeot sa totiž rozhodol s nárastmi čísel pri generačných výmenách skoncovať a zakonzervovať ich tak, ako sú. Inými slovami, keď príde nástupca modelu 308, bude niesť opäť označenie 308. Zároveň Peugeot obnovuje modelové označenie s jednotkou na konci. Prvým zástupcom bude Peugeot 301. Nie ako nástupca tristo osmičky, ale ako paralelný model.

Peugeot 301: prvý z novej línie modelov s označením, končiacim sa jednotkou 20 fotografií v galérii Peugeot 301: prvý z novej línie modelov s označením, končiacim sa jednotkou

To, čo sa v systéme označovania zachová, je nula v strede trojciferného čísla. Tá je dobre známou autorskými právami chránenou značkovou záležitosťou Peugeotu, vďaka ktorej si pred dávnymi rokmi vynútil premenovanie pôvodne zamýšľaného Porsche 901 na 911. A aj číslo na začiatku bude tak ako doteraz označovať veľkostný segment: trojka v prípade nového 301 znamená segment C, čiže kompaktnú, resp. nižšiu strednú triedu.

Novinkou je to, že na konci modelového označenia bude odteraz iba jednotka alebo osmička. O tom, ktorá to bude, má rozhodnúť povaha modelu. Tie jednotkové majú byť orientované na „robustnosť, praktickosť a dostupnosť“, teda preložené do ľudskej reči hlavne na cenu, resp. pomer ceny a poskytnutej protihodnoty.

Prvý pohľad do interiéru novej tristo jednotky 20 fotografií v galérii Prvý pohľad do interiéru novej tristo jednotky

Osmičkové majú byť „valorizujúce a majú prinášať inovatívnosť a prispôsobenie sa novým požiadavkám zákazníkov“, čo v preklade z marketingových zaklínadiel do jazyka slovenského podľa všetkého znamená tú vyššiu cenovú kategóriu, i keď s adekvátnou protihodnotou. Tak trochu nám to zaváňa inšpiráciou z novej politiky príbuzného Citroënu, ktorý paralelne so „štandardným“ radom C postupne uvádza prémiovo, avantgardne a dizajnovo ladený rad DS.

Prvá „nula jednotka“ v predaji od novembra

Auto má byť 4,44 metra dlhé, rázvor 2,65 metra má priniesť priestor vzadu na úrovni špičky segmentu. Rekordný má byť aj kufor: 506 litrov podľa prísnejšej normy VDA. V bezpečnostnej výbave má auto ponúkať aj ESP, ale zato najviac iba štyri airbagy, čo by dosvedčovalo „budgetovú“ orientáciu modelu.

Peugeot 301 20 Peugeot 301 Peugeot 301 20 Peugeot 301
Aj keď majú byť jednotkové a osmičkové Peugeoty iného zamerania, dizajnové prvky budú mať príbuzné: na novom 301 nájdete kopu detailov aktuálneho 208

Pod prednou kapotou budú pracovať osvedčené 1,6-litrové štvorvalce: benzínový VTi (85 kW/115 k) a naftový HDi (68 kW/92 k). Po dvesto osmičke má však byť nová tristojednotka ďalším modelom, kde sa aplikuje nový úsporný benzínový trojvalec 1.2 VTi (53 kW/72 k).

Peugeot 301
benzín
nafta
1.2 Vti Euro5
1.6 Vti Euro5
1.6 Hdi Euro5
1.6 Hdi Euro4
Zdvihový objem (cm3)
1199
1587
1560
Výkon kW (k)
53 (72)
85 (115)
68 (92)
Kr. moment (Nm)
110
150
230
Prevodovka
5 st. manuál
4 st. automat
5 st. manuál
Max. rýchlosť (km/h)
160
188
180
0 - 100 km/h (s)
14,2
9,4
10,8
11,2
11,3
Spotreba (l)
mesto
6,9
8,7
10
4,8
5,5
mimo mesto
4,2
5,1
5,5
3,7
3,9
kombinácia
5,2
6,4
7,1
4,1
4,5
Dĺžka (mm)
4442
Šírka (mm)
1748
Výška (mm)
1466
Rázvor (mm)
2652
Objem bat. priestoru (l)
640
Hmotnosť (kg)
980
1090

Peugeot bude model 301 vyrábať v Španielsku. Zóna trhového zásahu: stredná a východná Európa vrátane Ruska a Ukrajiny, Blízky východ, Perzský záliv, ako aj niektoré štáty Afriky a Latinskej Ameriky. Začiatok predaja: od 1. novembra 2012.

Cestu a pobyt redaktora v Paríži hradila spoločnosť Škoda.


Najnovšie články
Ford C-Max: Mladšia tvár i technika

V rámci modernizácie dostala športová verzia hatchbacku silnejšie srdce s väčším objemom a manuálnu prevodovku.

Volkswagen Polo GTI má nový motor

Tretia generácia vozidla sa už v iných častiach sveta veselo predáva, na októbrovom autosalóne však uvidíme iba prototyp.

Nová Honda Jazz ide do Európy

Pokrvný brat typu Jeep Renegade by mal onedlho absolvovať očakávanú premiéru. Jeho výzor prezrádzajú amatérske zábery.

Fiat 500X  odfotili v Toskánsku

Francúzska automobilka vyrobila prototyp hatchbacku, ktorý je vďaka dobrej aerodynamike, nízkej hmotnosti a hybridnému pohonu extrémne úsporný.

Renault Eolab jazdí za jeden liter

Model s prívlastkom Speed má upravený motor i prevodovku, vďaka čomu pokorí hranicu 300 km/h a patrí k najrýchlejším sedanom na trhu.

Bentley Mulsanne Speed: Najrýchlejšie luxusné auto

Koncepčné vozidlo C-HR by sa mohlo do troch rokov stať sériovým modelom využívajúcim techniku typu Auris.

Toyota naznačila nový crossover
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Okolnosti posledných dní nás nútia premýšľať o depresii oveľa viac. Výskumy ukazujú, že približne dvaja z troch ľudí, ktorí spáchali samovraždu,...

Smútok by sme nemali podceňovať. Môže viesť k ťažkej depresii či samovražde

Návod pre začiatočníkov Ste na cestách a nemáte prístup k Wi-Fi? Vytvoriť hotspot je hračka.

Zdieľanie internetu: Ako na to

Kúpte si kožuchy a hrubé rukavice! Podľa ruských meteorológov zima tohto roku udrie z celej sily v polovici októbra a bude poriadne dlhá a studená.

Táto zima nám dá zabrať!

Všetky živé tvory na svete, ktoré majú funkčný zrak, by sa bez neho zabobišli len ťažko, ak vôbec.

Pozeráte sa na najcennejšiu vec všetkého živého na svete
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×