Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Peugeot 301: Prvý reprezentant nového spôsobu označovania modelov

DOPLNENÉ
PARÍŽ 2012    Čísla Peugeotov pri generačných výmenách prestanú rásť ako doteraz. Začnú sa však rozlišovať modely s jednotkou a osmičkou na konci.
20 3 príspevky 01.10.2012 / Ladislav Malák, Ján Trangel

Naživo z Paríža 

Matematicky by za číslom 308 ešte mohlo nasledovať 309, to však už bolo historicky obsadené modelom z konca 80. a začiatku 90. rokov minulého storočia. Kolovali tiež chýry, že Peugeot „zresetuje počítadlo“ a začne od jednotky. Čiže nástupca 308 sa mal volať 301. Všetko je ale nakoniec úplne inak....

Peugeot 301 naživo 20 fotografií v galérii Peugeot 301 naživo

Peugeot sa totiž rozhodol s nárastmi čísel pri generačných výmenách skoncovať a zakonzervovať ich tak, ako sú. Inými slovami, keď príde nástupca modelu 308, bude niesť opäť označenie 308. Zároveň Peugeot obnovuje modelové označenie s jednotkou na konci. Prvým zástupcom bude Peugeot 301. Nie ako nástupca tristo osmičky, ale ako paralelný model.

Peugeot 301: prvý z novej línie modelov s označením, končiacim sa jednotkou 20 fotografií v galérii Peugeot 301: prvý z novej línie modelov s označením, končiacim sa jednotkou

To, čo sa v systéme označovania zachová, je nula v strede trojciferného čísla. Tá je dobre známou autorskými právami chránenou značkovou záležitosťou Peugeotu, vďaka ktorej si pred dávnymi rokmi vynútil premenovanie pôvodne zamýšľaného Porsche 901 na 911. A aj číslo na začiatku bude tak ako doteraz označovať veľkostný segment: trojka v prípade nového 301 znamená segment C, čiže kompaktnú, resp. nižšiu strednú triedu.

Novinkou je to, že na konci modelového označenia bude odteraz iba jednotka alebo osmička. O tom, ktorá to bude, má rozhodnúť povaha modelu. Tie jednotkové majú byť orientované na „robustnosť, praktickosť a dostupnosť“, teda preložené do ľudskej reči hlavne na cenu, resp. pomer ceny a poskytnutej protihodnoty.

Prvý pohľad do interiéru novej tristo jednotky 20 fotografií v galérii Prvý pohľad do interiéru novej tristo jednotky

Osmičkové majú byť „valorizujúce a majú prinášať inovatívnosť a prispôsobenie sa novým požiadavkám zákazníkov“, čo v preklade z marketingových zaklínadiel do jazyka slovenského podľa všetkého znamená tú vyššiu cenovú kategóriu, i keď s adekvátnou protihodnotou. Tak trochu nám to zaváňa inšpiráciou z novej politiky príbuzného Citroënu, ktorý paralelne so „štandardným“ radom C postupne uvádza prémiovo, avantgardne a dizajnovo ladený rad DS.

Prvá „nula jednotka“ v predaji od novembra

Auto má byť 4,44 metra dlhé, rázvor 2,65 metra má priniesť priestor vzadu na úrovni špičky segmentu. Rekordný má byť aj kufor: 506 litrov podľa prísnejšej normy VDA. V bezpečnostnej výbave má auto ponúkať aj ESP, ale zato najviac iba štyri airbagy, čo by dosvedčovalo „budgetovú“ orientáciu modelu.

Peugeot 301 20 Peugeot 301 Peugeot 301 20 Peugeot 301
Aj keď majú byť jednotkové a osmičkové Peugeoty iného zamerania, dizajnové prvky budú mať príbuzné: na novom 301 nájdete kopu detailov aktuálneho 208

Pod prednou kapotou budú pracovať osvedčené 1,6-litrové štvorvalce: benzínový VTi (85 kW/115 k) a naftový HDi (68 kW/92 k). Po dvesto osmičke má však byť nová tristojednotka ďalším modelom, kde sa aplikuje nový úsporný benzínový trojvalec 1.2 VTi (53 kW/72 k).

Peugeot 301
benzín
nafta
1.2 Vti Euro5
1.6 Vti Euro5
1.6 Hdi Euro5
1.6 Hdi Euro4
Zdvihový objem (cm3)
1199
1587
1560
Výkon kW (k)
53 (72)
85 (115)
68 (92)
Kr. moment (Nm)
110
150
230
Prevodovka
5 st. manuál
4 st. automat
5 st. manuál
Max. rýchlosť (km/h)
160
188
180
0 - 100 km/h (s)
14,2
9,4
10,8
11,2
11,3
Spotreba (l)
mesto
6,9
8,7
10
4,8
5,5
mimo mesto
4,2
5,1
5,5
3,7
3,9
kombinácia
5,2
6,4
7,1
4,1
4,5
Dĺžka (mm)
4442
Šírka (mm)
1748
Výška (mm)
1466
Rázvor (mm)
2652
Objem bat. priestoru (l)
640
Hmotnosť (kg)
980
1090

Peugeot bude model 301 vyrábať v Španielsku. Zóna trhového zásahu: stredná a východná Európa vrátane Ruska a Ukrajiny, Blízky východ, Perzský záliv, ako aj niektoré štáty Afriky a Latinskej Ameriky. Začiatok predaja: od 1. novembra 2012.

Cestu a pobyt redaktora v Paríži hradila spoločnosť Škoda.


Najnovšie články
Štvorvalcové Porsche a výnimočné Lambo

Dvojlitrový turbobenzín s výkonom 245 koní prichádza po modeloch NX a IS do kupé. Vozidlo s ním na stovku zrýchli za 7,5 sekundy.

Prepĺňaný motor aj pre Lexus RC

Na internete sa objavili obrázky zachytávajúce vozidlo s údajným označením C-BEV, z ktorého sa má stať sériový konkurent pre Tesla Model X.

Je toto elektrický crossover Audi Q6?

Osvetľovacie jednotky nasledujúcej triedy E svoju intenzitu v noci automaticky stlmia a po zaparkovaní znížia jas ešte výraznejšie.

Zadné svetlo nového Éčka prezradené

Prototypy nového SUV prešli skúškami v náročných podmienkach arabskej púšte i švédskeho snehu a ľadu.

Jaguar ukázal F-Pace pri drsných testoch

Na autosalóne vo Frankfurte ukážu štyri kruhy nový typ zadných svetiel. Vybavený nimi bude zatiaľ bližšie nešpecifikovaný koncept.

Audi chystá koncept s Matrix OLED

Číňania vyrobili kópiu populárneho elektromobilu z Kalifornie. Sedan má podobný dizajn i výkonný pohon s viacerými dostupnými batériami.

Youxia X: Tesla Model S po čínsky
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Prvá polovica týždňa prinesie na naše územie prevažne zamračenú oblohu, z ktorej ojedinele môže miestami pršať. Od polovica týždňa, presnejšie už...

SHMÚ: Vrátia sa extrémne horúčavy

Jedna z najbrutálnejších hier minulej konzolovej generácie si prerazila cestu na PlayStation 4.

Krvavá cesta na Olymp (recenzia hry)

Novozélandská polícia v nedeľu v noci v Aucklande zastrelila 21 ročného Slováka, Dávida Červeňa, hľadaného kvôli trojitému ozbrojenému lúpežnému...

Novozélandská polícia zastrelila Slováka

V novom megaprístave západne od Havany sú pozdĺž masívnych vykladacích žeriavov naskladané prepravné kontejnery. Tu má začať hospodársky reštart.  

Kuba sa prebúdza: Budíčkom má byť prístav Mariel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×