Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Krátky test Peugeot 508 SW: Na vlnách v bavlne

Definícia francúzskeho kombi sa mení. Z vodnej postele na kolesách sa stáva akurátne tuhý matrac v elegantnom balení. Peugeot 508 SW.
30 17 príspevkov 17.05.2012 / Marián Balog

Kapitola clankuPeugeot vkladá do modelu 508 veľké nádeje. Nahradil vo výrobnom programe naraz dvoch predchodcov, menší 407 a väčší 607. Ak si porovnáme dizajn predchodcov a ich dvojjediného nástupcu, objektívne treba priznať, že novinka je rozhodne pozerateľnejšia. Ako však jazdí? Odpoveď sme hľadali prostredníctvom verzie SW s najsilnejším dvojlitrovým turbodieselom.

Vďaka batohu sa kombi 508 zdá byť vyváženejšie a kompaktnejšie než sedan 30 fotografií v galérii Vďaka batohu sa kombi 508 zdá byť vyváženejšie a kompaktnejšie než sedan  

Peugeotu 508 sme sa veľmi podrobne venovali už pred časom v detailnom redakčnom teste, išlo však o sedan vo výbave GT, ktorá mala špecifický motor 2.2 HDi a odlišnú konfiguráciu prednej nápravy. Navyše testované vozidlo malo karosériu sedan, preto v nasledujúcich riadkoch zaostríme na odlišnosti oboch testovaných verzií. Pri Peugeote 508 SW sa teda sústredíme na motor 2.0 HDi, podvozok a zadnú časť karosérie, ktorá pridáva vlajkovej lodi body v hodnotení praktickosti.

TIP: Test Peugeot 508 2.2 HDi: Korunný princ firemných flotíl

Zlatý štandard

V strednej triede je konvenciou dvojlitrový turbodiesel. Tejto kubatúry sa Peugeot drží od konca deväťdesiatych rokov minulého storočia, kedy sa štvorkový rad rozlúčil s legendárnym motorom 1.9 TD. Dvojlitrové HDi sa do Peugeotu 508 montuje vo dvoch verziách, naše kombi bolo vybavené silnejšou. Ak kolega v teste sedanu spomínal, že motor 2.2 HDi je z hľadiska pružného zrýchlenia pre ťažký automobil vhodný, musíme povedať, že ani slabší dvojliter sa s kombi netrápi.

Motor a pohonný systém 
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 997 cm3
Max. výkon
120 kW/163 k
pri otáčkach
3 750/min
Max. krútiaci moment
340 Nm
pri otáčkach
2 000 - 3 000/min
Palivo
nafta
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna

Tabuľkové hodnoty vyzerajú sľubne a v reálnej premávke vám nič nechýba, pokiaľ ste práve nepresadli zo spomínaného 2.2 HDi. Dvojliter zdanlivo dostáva chuť zrýchľovať na hranici 1 500 otáčok, v skutočnosti sa však iba chystá ukázať to najlepšie, čo v ňom je. A nad hranicou 2 000 otáčok to aj vybalí, škoda len, že tak nárazovo.

Nový dizajnový štýl Peugeotu ukončil éru veľkej tlamy 30 fotografií v galérii Nový dizajnový štýl Peugeotu ukončil éru veľkej tlamy

Naftový turbokopanec bol kedysi synonymom „parádneho ťahu“ a prísľubom „položenia do smútku“ akéhokoľvek Meďáka či Bavoráka na semafóroch. Dnes je tsunami krútiaceho momentu skôr neželaným efektom. Na tom by mohli v Peugeote trochu popracovať a schod medzi klusom a cvalom mierne otesať. Inak je plný ťah celkom príjemný a hladko pokračuje až do obligátnych 4 000 otáčok. Škoda len, že zvukový prejav v polovici stúpania je už neprimerane dunivo-otravný.

Interiér je elegantný, dušu fanúšika motoristického športu pohladí štartovacie tlačidlo v „pozícii Le Mans“ 30 fotografií v galérii Interiér je elegantný, dušu fanúšika motoristického športu pohladí štartovacie tlačidlo v „pozícii Le Mans“

Šesťstupňová manuálna prevodovka je v Peugeote 508 SW našťastie netradične presná a príjemná. Pomery sú nakonfigurované tak, že na šestke pri deväťdesiatke ukazuje ručička otáčkomera na cifru 1 500. Tento údaj sľubuje príjemne nízku spotrebu pri jazde mimo mesta, čo potvrdili aj naše merania. Dynamickou jazdou sa zmestíte pod päť a pol litra. Je to síce o liter a pol viac než udáva výrobca, no laboratórnym štyrom litrom už hádam verí iba naivka.

Jazdné výkony 
Max. rýchlosť
222 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,9 s
Spotreba 
Mesto - normovaná
6,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,0 l/100 km
Mesto - počas testu
7,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,6 l/100 km
Priemer testu
6,2 l/100 km
Emisie 
Emisie CO2 kombinované
130 g/km
Emisná norma
Euro 5

V meste sa nám skôr darí blížiť sa k optimistickým normovaným odhadom výrobcu. Tabuľkových 6,7 litra sme normálnou jazdou prekročili iba o šesť decilitrov. Ešte viac nás potešila striedmosť päťsto osmičky na diaľnici. Dobré predpoklady na diaľkové cestovanie dáva už hodnota otáčok pri diaľničnej rýchlosti: dvojliter točí asi 2 200. Najväčší Peugeot teda stačí napojiť priemerom 6,6 litra každých 100 kilometrov diaľnice. Takto si predstavujeme rodinného hltača vzdialeností.

Volant je bohato posiaty tlačidlami, dá sa v nich však pohodlne orientovať aj bez mapy 30 fotografií v galérii Volant je bohato posiaty tlačidlami, dá sa v nich však pohodlne orientovať aj bez mapy

Predná náprava testovaného Peugeotu 508 SW mala konvenčnú konštrukciu s priečnym ramenom a  vzperou MacPherson (na rozdiel od dvoch párov trojuholníkov verzie GT). Opäť tu platí, že rozdiel spoznáte iba pri priamej konfrontácii a štandardný podvozok Peugeotu 508 sa nám pre bežné použitie pozdával.

V rozpore so všeobecnými predsudkami a očakávaniami rozhrkanej trampolíny sa kombík poriadne vytiahol. Posádke poskytuje skutočne komfortné zvezenie. Jeho obľúbenou činnosťou sú prejazdy nerovností pri vyšších rýchlostiach, kedy krutú realitu slovenských ciest pred pasažiermi tají takmer dokonale. Jedinou škvrnou na výbornom vysvedčení podvozka je zhoršená známka z predmetu hluková izolácia.

Elegantný batoh

Poďme sa teda pozrieť Peugeotu 508 SW na zúbok. Teda na zadok. Sedan má podľa normy kapacitu batožinového priestoru VDA 497 litrov, SW iba o 21 litrov viac. Ťaží však z jednoznačne lepšieho prístupu a omnoho univerzálnejšej využiteľnosti. Priestor je ohraničený rovnými stenami, na bokoch strany kvádra zarovnávajú priehradky.

Päťsto litrov podľa jednej normy alebo šesťsto podľa druhej v základnej konfigurácii bohato stačí. Po ľahkom sklopení sedadiel musí byť spokojný už naozaj každý 30 fotografií v galérii Päťsto litrov podľa jednej normy alebo šesťsto podľa druhej v základnej konfigurácii bohato stačí. Po ľahkom sklopení sedadiel musí byť spokojný už naozaj každý

Rozmery, hmotnosti a objemy 
Dĺžka
4 813 mm
Šírka
1 853 mm
Výška
1 487 mm
Rázvor náprav
2 817 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 606 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 681 kg
Užitočná hmotnosť
534 kg
Celková hmotnosť
2 140 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
518/1598 l
Objem palivovej nádrže
72 l

Detaily ako dvojité osvetlenie či sklápanie zadných operadiel tiahlami z kufra iba potešia. Po ich zatiahnutí však nevznikne rovná plocha rozšíreného batožinového priestoru, čo vo väčšine prípadov nerobí zlobu, no občas sa dlhé rovné dno môže vo veľkom kombi hodiť.

Plus tisíc sedemsto

Za kombík, ktorý podľa mnohých pôsobí vyváženejšie a elegantnejšie než sedan, si priplatíte v porovnaní so štvordverovou verziou 1 700 eur. V testovanej výbave Allure a so silnejším dvojlitrom sa jeho cena začína odvíjať od sumy 33 740 eur, pri uskromnení sa môžete mať najsilnejší naftový dvojliter s kombi karosériou od 30 240 eur. Testované vozidlo bolo extra vybavené napríklad xenónovými svetlometmi s automatickým prepínaním tlmeného a diaľkového režimu (1 200 eur), štvorzónovou klimatizáciou (450 eur), či koženými sedadlami s elektrickým nastavovaním za príjemných 750 eur. Finálna cena sa tým pádom vyšplhala na 37 570 eur.

Cena 
Základná cena modelu
od 24 240 €
Základná cena verzie
od 30 240 €
Cena testovaného vozidla
37 570 €

Pozoruhodné pri Peugeote 508 SW je, že má pomerne bohatú výbavu už v základnej konfigurácii druhého stupňa Active. V cenníkovej cene od 27 740 eur (1.6 THP alebo 1.6 HDi) už zákazník dostáva panoramatickú strechu, zadné parkovacie senzory, bluetooth, tempomat, vyhrievanie predných sedadiel a ďalšie drobnosti.

Súboj o titul

Konečne má aj Peugeot dôstojného zástupcu v strednej triede. Pokojne by sme ho posunuli do štvrťfinále, v ktorom sú však súperi takí vyrovnaní, že každý z nich má šancu prinajmenšom na finále. Záleží od konkrétneho zákazníka, komu drží palce a aký štýl hry mu osobne sedí. Peugeot 508 SW je dôkazom, že nielen francúzsky hokej napreduje.

 

Pokračovanie v druhej kapitole

 

BANNER300

Kapitola clanku

Test Peugeot 508 SW 30 fotografií v galérii Test Peugeot 508 SW

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém 
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 997 cm3
Max. výkon
120 kW/163 k
pri otáčkach
3 750/min
Max. krútiaci moment
340 Nm
pri otáčkach
2 000 - 3 000/min
Palivo
nafta
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy 
Dĺžka
4 813 mm
Šírka
1 853 mm
Výška
1 487 mm
Rázvor náprav
2 817 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 606 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 681 kg
Užitočná hmotnosť
534 kg
Celková hmotnosť
2 140 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
518/1598 l
Objem palivovej nádrže
72 l
Jazdné výkony 
Max. rýchlosť
222 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,9 s
Spotreba 
Mesto - normovaná
6,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,0 l/100 km
Mesto - počas testu
7,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,6 l/100 km
Priemer testu
6,2 l/100 km
Emisie 
Emisie CO2 kombinované
130 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena 
Základná cena modelu
od 24 240 €
Základná cena verzie
od 30 240 €
Cena testovaného vozidla
37 570 €

BANNER300 


Najnovšie články
Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Kórejský hatchback má množstvo enormne veľkých aerodynamických komponentov, dvojliter s výkonom 279 kW (380 k) a pohon oboch náprav.

Hyundai N Concept RN30: Rýdzi pretekár

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Koncept športovo-úžitkového Bavora kladie dôraz na štýlový dizajn a vzhľadom na svoje exteriérové rozmery má netradične svalnaté tvary.

BMW X2: Dravé SUV pripomína Evoque

Tretia generácia guľatučkého hatchbacku sa inšpirovala svojim väčším súrodencom. Na výber má byť s piatimi motormi.

Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík

Škoda vypustí svojho „medveďa“ do terénu začiatkom budúceho roka. Na parížskom autosalóne sa však konečne sprístupnili podstatné informácie – napríklad to,...

Škoda Kodiaq: Poznáme základnú cenu a výbavu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×