Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový motor Opel 1.6 Turbo: 200 koní, 300 Nm

Opel sa chystá prekopať jadro ponuky svojich motorov pekne od podlahy. Začína prepĺňanou benzínovou jednotkou s objemom 1,6 litra.
1 16.05.2012 / Marián Balog

Nový motor 1.6 SIDI (Spark Ignition Direct Injection – zapaľovanie iskrou a priame vstrekovanie) ECOTEC zo svojho zdvihového objemu dokáže vyprodukovať maximálny výkon 147 kW (200 k) pri 4 700 otáčkach a maximum krútiaceho momentu 300 Nm vrcholí pri 1 700 otáčkach. Oproti predchodcovi klesla priemerná spotreba údajne o 13 percent.

Nový motor 1.6 Turbo posúva hranicu parametrov opäť vyššie

Pri konštrukcii nového benzínového turbomotora inžinieri kládli dôraz na vysoký špecifický krútiaci moment a na redukciu hlučnosti. Jednašestka vyprodukuje z litra zdvihového objemu až 187,5 Nm. O jeho akustických kvalitách sa presvedčíme až na vlastnej koži.

Okrem nového benzínového turba predstaví Opel v priebehu nasledujúcich dvanástich mesiacov ďalšie verzie spomínaného motora a dve nové skupiny pohonných jednotiek.

Opel začal montovať do svojich vozidiel benzínové motory s priamym vstrekovaním v roku 2003, kedy mala premiéru jednotka 2.2 ECOTEC (114 kW/155 k) v modeloch Vectra a Signum. Nasledovala aj aplikácia do Zafiry. V roku 2007 sa k priamemu vstreku pridalo turbo v roadsteri GT 2.0 (194 kW/264 k). O rok neskôr sa tento motor dostal aj do Insignie vo verziách s výkonom 162 kW (220 k) a 184 kW (250 k). Posledná verzia tohto motora poháňa novú Astru OPC, kde má výkon 206 kW (280 k).

BANNER300


Najnovšie články
Off-roady na katarskej piesočnej dune

Dizajn auta okorenil úpravca dielcami z uhlíkových vlákien, chýbať nesmú špecifické kolesá. Výkon stúpol na 450 kW (612 k).

Mercedes-AMG GT S od Luethen Motorsport

Európska komisia plánuje výrazne sprísniť sankcie za manipuláciu s emisiami. Pokuty by mali dosiahnuť 30 000 eur za každé vozidlo. Európsky parlament chce...

Dieselgate: EP chce zmierniť sankcie

Rolls-Royce ukázal fotky maskovaného prototypu, ktorého vzhľad bude pomerne konzervatívny. Firma potvrdila prítomnosť pohonu všetkých kolies.

Najluxusnejšie SUV sveta dostáva tvary

Takmer všetky modely bodovali v testoch naplno, Suzuki Ignis sa pridalo k autám s dvojitým hodnotením.

Euro NCAP: Výsledky päťčlennej skupiny

Nemecká vláda sa s Bruselom dohodla na kompromise, ktorý definitívne otvára dvere spoplatneniu nemeckých diaľnic pre osobné vozidlá.

Vieme, koľko zaplatíte za nemecké diaľnice

V poslednom čase sa stále častejšie diskutuje o tom, že nové multimediálne systémy sa stávajú pre bezpečnosť premávky čoraz väčším rizikom. Výrazne odvádzajú...

Moderné technológie: Nové riziko za volantom?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×