Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Vek pre niektoré skupiny vodičákov sa zvyšuje

Vek pre získanie niektorých skupín vodičských oprávnení sa od januára budúceho roka zvýši. Zmeny sa nedotknú skupiny B pre osobné vozidlá.
1 85 príspevkov 11.05.2012 / Soňa Zverková

Na základe európskej smernice sa od 19. januára 2013 zvyšuje minimálny vek pre niektoré skupiny vodičských oprávnení. Polícia sa rozhodla informovať o zmene v dostatočnom predstihu, aby sa záujemcovia o dotknuté vodičské oprávnenie vedeli zariadiť.

Dotknuté skupiny

Zmena sa dotkne vodičského oprávnenia skupíny A, C, CE, D a DE. U žiadateľov o udelenie vodičského oprávnenia skupiny C a CE sa minimálny vek zvyšuje z 18 na 21 rokov. Tieto skupiny zahŕňajú vozidlá ťažšie ako 3,5 tony a na ich jazdné súpravy s prípojným vozidlom presahujúcim najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť 750 kg.

Ilustračná snímka. Zdroj: Dreamstime

Pri skupinách A, D a DE sa minimálny vek zvyšuje z 21 na 24 rokov. Zmena sa týka budúcich vodičov motocyklov s konštrukčnou rýchlosťou nad 45 km/h alebo objemom motora nad 50 cm3. Skupiny D a DE zahŕňajú vozidlá určené na dopravu osôb, ktoré majú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie a ich jazdnej súpravy s prípojným vozidlom presahujúcim najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť 750 kg.

Odporúčame

Slovenská polícia sa snažila získať prechodné ustanovenia pre tých, ktorí nespĺňajú podmienku minimálneho veku, začali výcvik pred 19. januárom 2013 a v tomto termíne ho ešte neukončili. Komisia však návrh zamietla a od 19. januára 2013 môže vodičské oprávnenie skupín A, C, CE, D a DE získať len osoba, ktorá dovŕšila vek predpísaný smernicou.

Odporúčame všetkým záujemcom o získanie dotknutých oprávnení, aby si výcvik zariadili tak, že vodičský preukaz získajú pred 19. januárom 2013. Pokiaľ bude adept v tomto termíne ešte vo výcviku, nebude po ňom vôbec pripustený ku skúškam, nakoľko nesplní nové podmienky. Ak však skúšky zloží najneskôr 18. januára, vodičský preukaz dostane, nakoľko samotné vydanie „papiera” aj v neskoršom termíne je iba evidenčný úkon a nové pravidlá sa ho netýkajú.

Zvýšenie minimálneho veku z 18 na 21 rokov

Skupina C: Motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny D a T a podskupiny D1, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg. K vozidlu možno pripojiť prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 750 kg.

Skupina C+E: Do skupiny motorových vozidiel C+E patria jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny C a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg.

Zvýšenie minimálneho veku z 21 na 24 rokov

Skupina A: Dvojkolesové motorové vozidlá, ktorých najväčšia konštrukčná rýchlosť presahuje 45 km/h alebo so zdvihovým objemom valcov nad 50 cm3.

Skupina D: Motorové vozidlá na dopravu osôb, ktoré majú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie. K vozidlu možno pripojiť prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 750 kg.

Skupina D+E: Jazdné súpravy zložené z motorového vozidla skupiny D a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg.

BANNER300


Najnovšie články
Off-roady na katarskej piesočnej dune

Dizajn auta okorenil úpravca dielcami z uhlíkových vlákien, chýbať nesmú špecifické kolesá. Výkon stúpol na 450 kW (612 k).

Mercedes-AMG GT S od Luethen Motorsport

Európska komisia plánuje výrazne sprísniť sankcie za manipuláciu s emisiami. Pokuty by mali dosiahnuť 30 000 eur za každé vozidlo. Európsky parlament chce...

Dieselgate: EP chce zmierniť sankcie

Rolls-Royce ukázal fotky maskovaného prototypu, ktorého vzhľad bude pomerne konzervatívny. Firma potvrdila prítomnosť pohonu všetkých kolies.

Najluxusnejšie SUV sveta dostáva tvary

Takmer všetky modely bodovali v testoch naplno, Suzuki Ignis sa pridalo k autám s dvojitým hodnotením.

Euro NCAP: Výsledky päťčlennej skupiny

Nemecká vláda sa s Bruselom dohodla na kompromise, ktorý definitívne otvára dvere spoplatneniu nemeckých diaľnic pre osobné vozidlá.

Vieme, koľko zaplatíte za nemecké diaľnice

V poslednom čase sa stále častejšie diskutuje o tom, že nové multimediálne systémy sa stávajú pre bezpečnosť premávky čoraz väčším rizikom. Výrazne odvádzajú...

Moderné technológie: Nové riziko za volantom?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×