Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Opel Insignia: Prvé rande s BiTurbom

PRVÁ JAZDA BiTurbo v strednej triede sa len tak ľahko nevidí. Opel však ukazuje ako sa robí downsizing v praxi. Naftové BiTurbo dáva takmer dvesto koní z dvoch litrov.
28 1 príspevok 10.05.2012 / Marián Balog

Titul Európske auto roka 2009 Insignii vo vitrínke už pomaly bledne a práve preto výrobca nespí a svoju vlajkovú loď modernizuje. V aktuálnej várke prináša superdiesel, nový podvozok a nové bezpečnostné prvky.

Insignia začala pred niekoľkými rokmi renesanciu celého portfólia značky Opel Dva slimáky v akcii 28 fotografií v galérii Insignia začala pred niekoľkými rokmi renesanciu celého portfólia značky Opel Dva slimáky v akcii  

Dva slimáky v akcii

Čo je na novom dvojlitri také zvláštne? Má dve turbodúchadlá, čo sa v danej kategórii len tak ľahko nevidí. Inžinieri od Opla vybavili štvorvalec jedným väčším a jedným menším dúchadlom. Malé sa stará o plniace tlaky najmä v spodnom pásme otáčok, v strednom pásme obe turbínky svorne spolupracujú (veľké dúchadlo vzduch predstlačí, malé ho dotlakuje na finálnu úroveň). Vo vysokých otáčkach obtokový ventil drobca vyradí z hry a zodpovednosť zostáva výhradne na pleciach veľkého. Prechody medzi sférami pôsobnosti jednotlivých turbodúchadiel sú vďaka systému bajpasov plynulé.

TIP: Opel Insignia dostane nový motor 2.0 CDTI BiTurbo

Pred vstupom do valcov stlačený vzduch ešte ochladzujú medzichladiče. Každé turbodúchadlo má vlastný, väčší pracuje na princípe vzduch/vzduch, menší voda/vzduch. Ďalšou inováciou je nové vstrekovanie common rail tretej generácie s piezoelektrickými vstrekovačmi, ktoré sú schopné jeden vstrekovací cyklus rozdeliť na osem dávok.

V rámci kontinuálnej modernizácie dostáva Insignia naftový motor BiTurbo 28 fotografií v galérii V rámci kontinuálnej modernizácie dostáva Insignia naftový motor BiTurbo

Vo výsledku je maximálny výkon motora 2.0 CDTI BiTurbo 143 kW (195 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm. Pre bežného užívateľa je však dôležitejšie, že porcia 320 Nm je k dispozícii už od 1 500 otáčok. Vrchol leží v pásme 1 750 – 2 500 otáčok. V praxi sa symbióza dvoch rozdielne zameraných turbodúchadiel prejavuje súvislým a rovnomerným ťahom. Slušný nástup v reálnej premávke cítiť od 2 000 otáčok, vzápätí začína poriadna zábava, ktorá neustáva až po hranicu maximálneho výkonu (4 000 otáčok).

 
2.0 CDTI BiTurbo
 
6MT
6MT 4x4
6AT
6AT 4x4
Zdvihový objem (cm3)
1956
Výkon (kW/k)
143 (195)
pri ot.
4000
Krútiaci moment (Nm)
400
pri ot.
1750 - 2500
Max. rýchlosť (km/h)
230/225
228/223
229/224
225/220
0 - 100 km/h (s)
8,7/8,9
8,9/9,1
8,8/9,0
9,0/9,2
Spotreba (l/100 km)
mesto
6,1/6,4
6,6 (6,7)/6,9
7,9/8,0
8,4/8,6
mimo mesta
4,2/4,3
4,8/4,9
4,7/4,8
5,2/5,4
priemer
4,9/5,1
5,4 (5,5)/5,6
5,9/6,0
6,4/6,6

()údaje v zátvorke platia pre 5-dverový liftback

/údaje za lomkou platia pre kombi ST

Rovno zabudnite na turbokopanec, BiTurbo Opel švihá vpred úplne hladko. Treba však povedať, že dvojmo dopovaný motor si nedáva servítku pred ústa. Kontinuálny ťah je sprevádzaný surovým naftovým zvukom.

Insignia superšportom

Zvyšok Insignie je klasicky dobrý, no exemplár, ktorý sme prevetrávali na krátkom testovacom okruhu bol vybavený pohonom všetkých kolies, najnovšími radarovými prvkami bezpečnostnej výbavy a v nadväznosti na štvorkolku aj podvozkom SuperSport. V rámci tohto označenia dostali všetky Insignie 4x4 predné závesy HiPerStrut zo špičkovej verzie OPC, brzdy Brembo a mechatronický podvozok FlexRide.

Opel Insignia: Prvé rande s BiTurbom 28 Opel Insignia: Prvé rande s BiTurbom Opel Insignia: Prvé rande s BiTurbom 28 Opel Insignia: Prvé rande s BiTurbom
Novinkou je podvozok SuperSport, ktorý obsahuje napríklad brzdy Brembo a systém FlexRide

Naša Insignia bola okrem magnetizujúceho oranžového koženého čalúnenia vybavená aj novým radarovým tempomatom, ktorý nás však v praxi sklamal. Pri jazde po diaľnici často v zákrutách váhal, či sa náhodou nechystáme naraziť do kamiónu v pravom pruhu a tak uberal a opäť pridával. Prvé radarové dieťa značky Opel by teda ešte potrebovalo trochu pozornosti. Ďalšie funkcie na báze radaru FCA (Forward Collision Alert) a CIB (Collision Imminent Braking), ktoré varujú pred hrozbou kolízie respektíve samočinne brzdia, aby sa vyhli zrážke, sme našťastie neotestovali.

Dve turbá za jednu cenu

Opel montuje nový BiTurbo motor do Insignie iba vo výbave Sport a Cosmo v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies. Samozrejmosťou sú všetky tri karosárske verzie. Základom je sedan, za 5-dverový liftback sa pripláca 400 eur, za kombi Sports Tourer ďalšia tisícka navyše.

Bavme sa teda o sedane. Cenníkové ceny BiTurba štartujú od 33 190 eur, za pohon 4x4 sa pripláca 2 600 eur. Momentálne však prebieha akcia, pri ktorej Opel ponúka zľavu na všetky štvorkolky (aj benzínové) vo výške 5 290 eur. Na predohrab je zľava iba 2 500 eur, vo výsledku je teda Insignia BiTurbo paradoxne lacnejšia s pohonom všetkých kolies o 190 eur.


Najnovšie články
Test Citroën C3 1.2: Srdcom proti veku

PRVÁ JAZDA   Absolvovali sme úvodné kilometre za volantom omladeného Trnavčana. V dvesto-osmičke nás potešil prepĺňaný trojvalec...

Peugeot 208: Matné turbo v praxi

Aktuálna generácia Porsche 911 je na trhu už dostatočne dlho, výrobca teda pomaly a tradične pristupuje najostrejším verziám. Vyskúšali sme nový model GT3...

Prvá jazda s úžasným Porsche 911 GT3 RS

Mégane je pre Francúzov to, čo pre Nemcov Golf: domáci bestseller. A to vďaka jeho pozitívam a aj napriek jeho slabinám, na ktoré sa pozrieme.

Jazdený Renault Mégane: Stojí za hriech?

Omladený kombík už s 1,6-litrovým naftovým srdcom v štandardnom cenníku nenájdete, no ako výbehový model ťaží z viacerých zliav.

Test Ford Focus 1.6 TDCi: Akčná ponuka

TT Clubsport je hudbou budúcnosti. Naznačuje, čo prinesú modely RS a nové motorové technológie. Ale hlavne: na sedadle spolujazdca je ozaj zážitkom.

Audi TT Clubsport Turbo: Toto je ťah!

Dilema či zvoliť benzínový, alebo naftový motor sprevádza asi každý výber auta. Naše porovnanie vnáša do tejto problematiky trochu svetla, výsledok je...

Aký motor sa oplatí, benzínový či naftový?
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Aktuálny prezident Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) Igor Nemeček predstavil verejnosti svoj program na ozdravenie hokeja. Na kongrese SZĽH...

Igor Nemeček: Fanúšik môže mať svoj názor, ale nás volia kluby

Prinášame veľký rozhovor a živé fotografie prvého prototypu vrátane interiéru.

Naživo: Inovatívne bývanie od Slovákov

Grécke ostrovy patria medzi najobľúbenejšie dovolenkové destinácie Slovákov a miliónov ďalších Európanov.

Slováci, zabudnite na dovolenkový raj!

Slávny James Bond sa dočká ďalšieho oficiálneho pokračovania svojich dobrodružstiev.

Vyjde nová kniha o Bondovi, poznáme autora aj prvé detaily
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×