Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Opel Insignia: Prvé rande s BiTurbom

PRVÁ JAZDA BiTurbo v strednej triede sa len tak ľahko nevidí. Opel však ukazuje ako sa robí downsizing v praxi. Naftové BiTurbo dáva takmer dvesto koní z dvoch litrov.
28 1 príspevok 10.05.2012 / Marián Balog

Titul Európske auto roka 2009 Insignii vo vitrínke už pomaly bledne a práve preto výrobca nespí a svoju vlajkovú loď modernizuje. V aktuálnej várke prináša superdiesel, nový podvozok a nové bezpečnostné prvky.

Insignia začala pred niekoľkými rokmi renesanciu celého portfólia značky Opel Dva slimáky v akcii 28 fotografií v galérii Insignia začala pred niekoľkými rokmi renesanciu celého portfólia značky Opel Dva slimáky v akcii  

Dva slimáky v akcii

Čo je na novom dvojlitri také zvláštne? Má dve turbodúchadlá, čo sa v danej kategórii len tak ľahko nevidí. Inžinieri od Opla vybavili štvorvalec jedným väčším a jedným menším dúchadlom. Malé sa stará o plniace tlaky najmä v spodnom pásme otáčok, v strednom pásme obe turbínky svorne spolupracujú (veľké dúchadlo vzduch predstlačí, malé ho dotlakuje na finálnu úroveň). Vo vysokých otáčkach obtokový ventil drobca vyradí z hry a zodpovednosť zostáva výhradne na pleciach veľkého. Prechody medzi sférami pôsobnosti jednotlivých turbodúchadiel sú vďaka systému bajpasov plynulé.

TIP: Opel Insignia dostane nový motor 2.0 CDTI BiTurbo

Pred vstupom do valcov stlačený vzduch ešte ochladzujú medzichladiče. Každé turbodúchadlo má vlastný, väčší pracuje na princípe vzduch/vzduch, menší voda/vzduch. Ďalšou inováciou je nové vstrekovanie common rail tretej generácie s piezoelektrickými vstrekovačmi, ktoré sú schopné jeden vstrekovací cyklus rozdeliť na osem dávok.

V rámci kontinuálnej modernizácie dostáva Insignia naftový motor BiTurbo 28 fotografií v galérii V rámci kontinuálnej modernizácie dostáva Insignia naftový motor BiTurbo

Vo výsledku je maximálny výkon motora 2.0 CDTI BiTurbo 143 kW (195 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm. Pre bežného užívateľa je však dôležitejšie, že porcia 320 Nm je k dispozícii už od 1 500 otáčok. Vrchol leží v pásme 1 750 – 2 500 otáčok. V praxi sa symbióza dvoch rozdielne zameraných turbodúchadiel prejavuje súvislým a rovnomerným ťahom. Slušný nástup v reálnej premávke cítiť od 2 000 otáčok, vzápätí začína poriadna zábava, ktorá neustáva až po hranicu maximálneho výkonu (4 000 otáčok).

 
2.0 CDTI BiTurbo
 
6MT
6MT 4x4
6AT
6AT 4x4
Zdvihový objem (cm3)
1956
Výkon (kW/k)
143 (195)
pri ot.
4000
Krútiaci moment (Nm)
400
pri ot.
1750 - 2500
Max. rýchlosť (km/h)
230/225
228/223
229/224
225/220
0 - 100 km/h (s)
8,7/8,9
8,9/9,1
8,8/9,0
9,0/9,2
Spotreba (l/100 km)
mesto
6,1/6,4
6,6 (6,7)/6,9
7,9/8,0
8,4/8,6
mimo mesta
4,2/4,3
4,8/4,9
4,7/4,8
5,2/5,4
priemer
4,9/5,1
5,4 (5,5)/5,6
5,9/6,0
6,4/6,6

()údaje v zátvorke platia pre 5-dverový liftback

/údaje za lomkou platia pre kombi ST

Rovno zabudnite na turbokopanec, BiTurbo Opel švihá vpred úplne hladko. Treba však povedať, že dvojmo dopovaný motor si nedáva servítku pred ústa. Kontinuálny ťah je sprevádzaný surovým naftovým zvukom.

Insignia superšportom

Zvyšok Insignie je klasicky dobrý, no exemplár, ktorý sme prevetrávali na krátkom testovacom okruhu bol vybavený pohonom všetkých kolies, najnovšími radarovými prvkami bezpečnostnej výbavy a v nadväznosti na štvorkolku aj podvozkom SuperSport. V rámci tohto označenia dostali všetky Insignie 4x4 predné závesy HiPerStrut zo špičkovej verzie OPC, brzdy Brembo a mechatronický podvozok FlexRide.

Opel Insignia: Prvé rande s BiTurbom 28 Opel Insignia: Prvé rande s BiTurbom Opel Insignia: Prvé rande s BiTurbom 28 Opel Insignia: Prvé rande s BiTurbom
Novinkou je podvozok SuperSport, ktorý obsahuje napríklad brzdy Brembo a systém FlexRide

Naša Insignia bola okrem magnetizujúceho oranžového koženého čalúnenia vybavená aj novým radarovým tempomatom, ktorý nás však v praxi sklamal. Pri jazde po diaľnici často v zákrutách váhal, či sa náhodou nechystáme naraziť do kamiónu v pravom pruhu a tak uberal a opäť pridával. Prvé radarové dieťa značky Opel by teda ešte potrebovalo trochu pozornosti. Ďalšie funkcie na báze radaru FCA (Forward Collision Alert) a CIB (Collision Imminent Braking), ktoré varujú pred hrozbou kolízie respektíve samočinne brzdia, aby sa vyhli zrážke, sme našťastie neotestovali.

Dve turbá za jednu cenu

Opel montuje nový BiTurbo motor do Insignie iba vo výbave Sport a Cosmo v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies. Samozrejmosťou sú všetky tri karosárske verzie. Základom je sedan, za 5-dverový liftback sa pripláca 400 eur, za kombi Sports Tourer ďalšia tisícka navyše.

Bavme sa teda o sedane. Cenníkové ceny BiTurba štartujú od 33 190 eur, za pohon 4x4 sa pripláca 2 600 eur. Momentálne však prebieha akcia, pri ktorej Opel ponúka zľavu na všetky štvorkolky (aj benzínové) vo výške 5 290 eur. Na predohrab je zľava iba 2 500 eur, vo výsledku je teda Insignia BiTurbo paradoxne lacnejšia s pohonom všetkých kolies o 190 eur.


Najnovšie články
Lacné jazdené silné benzínové kombíky

Nissan v posledných rokoch nežal úrodu v nižšej strednej triede práve ostrou kosou. To sa však má zlepšiť. Do akej miery? Opýtali sme sa nového hatchacku...

Test Nissan Pulsar dCi: Poctivý kompakt

Redakčnej skúške sme podrobili Kórejčana, ktorý chce podkúriť Čechovi. Má nová dvadsiatka predpoklady na ohrozenie bestselleru?

Test Hyundai i20 1.2i: Odvaha bojovať

SUV, najmä tie silnejšie, majú ambície dominovať cestám. No ako je to s ich spotrebou? Pozreli sme sa na tridsať najsmädnejších z testov redakcie AUTO...

30 najsmädnejších SUV z redakčných testov

Sen o luxuse sa ľahko môže zmeniť na nočnú moru. Kto si však napriek tomu nedá povedať, mal aspoň by dať pozor na množstvo ukazovateľov hroziacich nákladným...

Jazdené luxusné: Sen či nočná mora?

Už pri benzínovom trojvalci majú mnohí problém s jeho skultúrnením. BMW si však trúflo strčiť do prémiového malého MINI dokonca naftový.

Test MINI Cooper D: Odvaha na mieste?

PRVÁ JAZDA   Absolvovali sme prvé kilometre za volantom tretej generácie českého kombi a poznáme aj jej ceny platné pre slovenský trh.

Škoda Fabia Combi: Najväčší kufor
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Slovenský hokejový útočník Martin Réway sa gólom a tromi asistenciami podieľal na vysokom víťazstve Sparty nad Slaviou 9:4 v nedeľňajšom pražskom...

Skvelý Martin Réway žiaril pri kanonáde Sparty v pražskom derby

Do dnešného výberu softvéru sme zaradili napríklad novú verziu balíka LibreOffice, CCleaner alebo antivírusu ClamAV.

Voľný antivírus aj rival pre Office

V šoubiznise panuje tvrdá konkurencia. A nie všetci sú si rovní. Dôležitejší ako talent je ohlas divákov.

Koľko berú Dangl, Kraus či Rozboril?

Báli sa ho aj ostrieľaní námorníci, jedno ho však neminulo – choroby.

Na lodi obávaného piráta Čierna brada našli strašné medicínske náčinie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×