Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toyota RAV4 s elektrickou iskrou v oku

Japonské SUV budú vyrábať v elektrifikovanej verzii, vyvinutej spolu s firmou Tesla. Zatiaľ iba pre severoamerických zákazníkov.
27 3 príspevky 09.05.2012 / Marek Pokrývka

Na sympóziu EVS26 v Los Angeles odhalila japonská automobilka Toyota sériovú podobu modelu RAV4 EV. Ide o druhú elektrifikovanú verziu tohto typu SUV, prvá vznikla už v roku 1997. Tú súčasnú predznamenal koncept z roku 2010. Toyota na nej spolupracovala s americkým špecialistom na elektromobily Tesla Motors.

Sériová verzia elektrickej Toyota RAV4 27 fotografií v galérii Sériová verzia elektrickej Toyota RAV4

Osemročná záruka na životnosť akumulátora

Tesla sa podieľala na vývoji pohonného reťazca, ktorý pozostáva elektromotora s výkonom 115 kW (154 k) poháňajúceho prednú nápravu a akumulátora uloženého pod podlahou. Kapacita batérie má stačiť na maximálny dojazd asi 160 kilometrov, plné nabitie by malo trvať zhruba šesť hodín. Záruka na batériu je osem rokov alebo 160-tisíc kilometrov.

RAV4 EV ponúka dva režimy jazdy s označeniami Normal a Sport. Základný mód Normal znamená zrýchlenie 0-100 km/h za 8,6 sekundy a najvyššiu rýchlosť 137 km/h. V Sport akceleruje elektromobil na stovku za sedem sekúnd a dosiahne 160 km/h, no podstatne rýchlejšie čerpá elektrickú energiu  z batérie.

Novinka sa napapá iba z elektrickej nabíjacej stanice 27 fotografií v galérii Novinka sa napapá iba z elektrickej nabíjacej stanice

Karoséria v znamení lepšej aerodynamiky

Exteriér SUV je upravený pre dosiahnutie lepšej aerodynamiky. RAV4 dostala nové nárazníky, spätné zrkadlá, prednú masku s výplňou, kryty podvozkových častí a veľký strešný spojler. Nové sú tiež predné svetlomety s troma šošovkami a číre zadné svetlá. Nechýbajú označenia EV vpredu i vzadu, nápisy Electric na dverách a modré logo Toyoty.

Interiér sa zmenil iba minimálne. Vďaka premyslenému umiestneniu všetkých prvkov nijako neubudlo z jeho priestrannosti, nezmenšil sa ani batožinový priestor. Elektrická RAV4 má upravený prístrojový panel, odlišnú páku prevodovky a nový typ čalúnenia. Vybavenie zahŕňa sedempalcovú dotykovú obrazovku navigačného systému.

Kabína japonského SUV sa zmenila len nepatrne 27 fotografií v galérii Kabína japonského SUV sa zmenila len nepatrne

Automobilka chce počas najbližších troch rokov vyrobiť asi 2 600 exemplárov RAV4 EV. Na americkom trhu bude elektromobil stáť bez dane 49 800 dolárov (asi 38 200 eur), teda takmer dvakrát toľko ako špičková benzínová verzia. Toyota zatiaľ nehovorí o príchode elektrického SUV aj na iné trhy.

BANNER300


Najnovšie články
Dacia: Nová tvár a motor pre štyri autá

Dvojicu omladených kórejských modelov sme si obzreli zblízka. Minivan nás upútal interiérom, Crossver prepĺňaným motorom.

Kia Carens a Soul po modernizácii

Nové kupé bude mať motor z monopostu F1, má byť veľmi ľahké a navonok vyzerať skôr ako prototyp z Le Mans než automobil určený do premávky.

Mercedes-AMG potvrdil vývoj hyperšportu

Ku krásnym autám sa hodia atraktívne ženy. Výrobcovia si to uvedomujú a svoje stánky vždy prežiaria prítomnosťou sexi hostesiek. Takéto boli tie v Paríži!

Pozrite si najsexi hostesky parížskeho autosalóna

Range Rover Sport I znamenal pre značku zásadný prelom. Aj v menšom balení si zachoval tradičný luxus, navyše priniesol citeľné zlepšenie kvality. Úplne bez...

Jazdený Range Rover Sport: Luxus s muchami

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 1. októbra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Panamera druhej generácie bola veľmi očakávaným autom. Mala totiž posunúť dizajn dosluhujúceho modelu o krok ďalej. Podarilo sa jej odstrániť nedostatky...

Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×