Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Toyota RAV4 s elektrickou iskrou v oku

Japonské SUV budú vyrábať v elektrifikovanej verzii, vyvinutej spolu s firmou Tesla. Zatiaľ iba pre severoamerických zákazníkov.

Na sympóziu EVS26 v Los Angeles odhalila japonská automobilka Toyota sériovú podobu modelu RAV4 EV. Ide o druhú elektrifikovanú verziu tohto typu SUV, prvá vznikla už v roku 1997. Tú súčasnú predznamenal koncept z roku 2010. Toyota na nej spolupracovala s americkým špecialistom na elektromobily Tesla Motors.

Sériová verzia elektrickej Toyota RAV4 27 fotografií v galérii Sériová verzia elektrickej Toyota RAV4

Osemročná záruka na životnosť akumulátora

Tesla sa podieľala na vývoji pohonného reťazca, ktorý pozostáva elektromotora s výkonom 115 kW (154 k) poháňajúceho prednú nápravu a akumulátora uloženého pod podlahou. Kapacita batérie má stačiť na maximálny dojazd asi 160 kilometrov, plné nabitie by malo trvať zhruba šesť hodín. Záruka na batériu je osem rokov alebo 160-tisíc kilometrov.

RAV4 EV ponúka dva režimy jazdy s označeniami Normal a Sport. Základný mód Normal znamená zrýchlenie 0-100 km/h za 8,6 sekundy a najvyššiu rýchlosť 137 km/h. V Sport akceleruje elektromobil na stovku za sedem sekúnd a dosiahne 160 km/h, no podstatne rýchlejšie čerpá elektrickú energiu  z batérie.

Novinka sa napapá iba z elektrickej nabíjacej stanice 27 fotografií v galérii Novinka sa napapá iba z elektrickej nabíjacej stanice

Karoséria v znamení lepšej aerodynamiky

Exteriér SUV je upravený pre dosiahnutie lepšej aerodynamiky. RAV4 dostala nové nárazníky, spätné zrkadlá, prednú masku s výplňou, kryty podvozkových častí a veľký strešný spojler. Nové sú tiež predné svetlomety s troma šošovkami a číre zadné svetlá. Nechýbajú označenia EV vpredu i vzadu, nápisy Electric na dverách a modré logo Toyoty.

Interiér sa zmenil iba minimálne. Vďaka premyslenému umiestneniu všetkých prvkov nijako neubudlo z jeho priestrannosti, nezmenšil sa ani batožinový priestor. Elektrická RAV4 má upravený prístrojový panel, odlišnú páku prevodovky a nový typ čalúnenia. Vybavenie zahŕňa sedempalcovú dotykovú obrazovku navigačného systému.

Kabína japonského SUV sa zmenila len nepatrne 27 fotografií v galérii Kabína japonského SUV sa zmenila len nepatrne

Automobilka chce počas najbližších troch rokov vyrobiť asi 2 600 exemplárov RAV4 EV. Na americkom trhu bude elektromobil stáť bez dane 49 800 dolárov (asi 38 200 eur), teda takmer dvakrát toľko ako špičková benzínová verzia. Toyota zatiaľ nehovorí o príchode elektrického SUV aj na iné trhy.


Najnovšie články
Fiat 500X  odfotili v Toskánsku

Francúzska automobilka vyrobila prototyp hatchbacku, ktorý je vďaka dobrej aerodynamike, nízkej hmotnosti a hybridnému pohonu extrémne úsporný.

Renault Eolab jazdí za jeden liter

Model s prívlastkom Speed má upravený motor i prevodovku, vďaka čomu pokorí hranicu 300 km/h a patrí k najrýchlejším sedanom na trhu.

Bentley Mulsanne Speed: Najrýchlejšie luxusné auto

Koncepčné vozidlo C-HR by sa mohlo do troch rokov stať sériovým modelom využívajúcim techniku typu Auris.

Toyota naznačila nový crossover

Vozidlo stojace na technike typu Mondeo má dostať elektricky nastaviteľné sedadlá vo všetkých radoch. V ponuke sa môže objaviť pohon všetkých kolies.

Ford ukázal druhú generáciu typu S-Max

Z dvojice takmer identických štúdii sa má vykľuť sériový model. Štart jeho predaja je naplánovaný na budúci rok.

SsangYong chystá ďalšie koncepty SUV

Austrálska divízia koncernu General Motors vytvorila pick-up s prepĺňaným osemvalcom a výkonom takmer 600 koní.

HSV GTS Maloo: Beštia od protinožcov
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

"Anglický týždeň" v slovenskej futbalovej Fortuna lige dnes prináša súboj dvoch možných ašpirantov na titul. AS Trenčín má v doterajšom priebehu...

ONLINE: AS Trenčín - MŠK Žilina

Prevalil sa pravdepodobne najdlhšie trvajúci kybernetický útok v dejinách. Trval 12 rokov.

Hackeri 12 rokov špehovali banky

Fanúšikovia jojkárskeho Paneláka budú sklamaní. 

Slezáčkova liečba nezaberá: Hlási koniec!

Všestrannému maďarskému vynálezcovi Tivadarovi Puskásovi vďačíme nielen za telefónnu ústredňu.

Toto ste naozaj netušili: Ako vlastne vzniklo slovo HALÓ?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×