Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Toyota RAV4 s elektrickou iskrou v oku

Japonské SUV budú vyrábať v elektrifikovanej verzii, vyvinutej spolu s firmou Tesla. Zatiaľ iba pre severoamerických zákazníkov.
27 3 príspevky 09.05.2012 / Marek Pokrývka

Na sympóziu EVS26 v Los Angeles odhalila japonská automobilka Toyota sériovú podobu modelu RAV4 EV. Ide o druhú elektrifikovanú verziu tohto typu SUV, prvá vznikla už v roku 1997. Tú súčasnú predznamenal koncept z roku 2010. Toyota na nej spolupracovala s americkým špecialistom na elektromobily Tesla Motors.

Sériová verzia elektrickej Toyota RAV4 27 fotografií v galérii Sériová verzia elektrickej Toyota RAV4

Osemročná záruka na životnosť akumulátora

Tesla sa podieľala na vývoji pohonného reťazca, ktorý pozostáva elektromotora s výkonom 115 kW (154 k) poháňajúceho prednú nápravu a akumulátora uloženého pod podlahou. Kapacita batérie má stačiť na maximálny dojazd asi 160 kilometrov, plné nabitie by malo trvať zhruba šesť hodín. Záruka na batériu je osem rokov alebo 160-tisíc kilometrov.

RAV4 EV ponúka dva režimy jazdy s označeniami Normal a Sport. Základný mód Normal znamená zrýchlenie 0-100 km/h za 8,6 sekundy a najvyššiu rýchlosť 137 km/h. V Sport akceleruje elektromobil na stovku za sedem sekúnd a dosiahne 160 km/h, no podstatne rýchlejšie čerpá elektrickú energiu  z batérie.

Novinka sa napapá iba z elektrickej nabíjacej stanice 27 fotografií v galérii Novinka sa napapá iba z elektrickej nabíjacej stanice

Karoséria v znamení lepšej aerodynamiky

Exteriér SUV je upravený pre dosiahnutie lepšej aerodynamiky. RAV4 dostala nové nárazníky, spätné zrkadlá, prednú masku s výplňou, kryty podvozkových častí a veľký strešný spojler. Nové sú tiež predné svetlomety s troma šošovkami a číre zadné svetlá. Nechýbajú označenia EV vpredu i vzadu, nápisy Electric na dverách a modré logo Toyoty.

Interiér sa zmenil iba minimálne. Vďaka premyslenému umiestneniu všetkých prvkov nijako neubudlo z jeho priestrannosti, nezmenšil sa ani batožinový priestor. Elektrická RAV4 má upravený prístrojový panel, odlišnú páku prevodovky a nový typ čalúnenia. Vybavenie zahŕňa sedempalcovú dotykovú obrazovku navigačného systému.

Kabína japonského SUV sa zmenila len nepatrne 27 fotografií v galérii Kabína japonského SUV sa zmenila len nepatrne

Automobilka chce počas najbližších troch rokov vyrobiť asi 2 600 exemplárov RAV4 EV. Na americkom trhu bude elektromobil stáť bez dane 49 800 dolárov (asi 38 200 eur), teda takmer dvakrát toľko ako špičková benzínová verzia. Toyota zatiaľ nehovorí o príchode elektrického SUV aj na iné trhy.

BANNER300


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom mali opäť svoje dni

Na výstave vzbudilo veľký záujem Audi TT RS, koncept Volkswagen T-Prime, nový Renault Koleos i Mazda CX-4.

Najdôležitejšie premiéry z Pekingu

Rozširovanie diaľnice D1 sa postaralo o spory medzi bratislavským krajom a ministerstvom dopravy. Ak sa nedohodnú, hrozí, že neďaleko Bratislavy vznikne čierna...

Diaľnica D1 má problém: Bude čiernou stavbou?

Porsche Boxster sa dnes dá zohnať za prekvapivo nízke ceny. Pozrite sa však s nami na čo si dať pozor, aby sa zdanlivo výhodná kúpa nemilo nepredražila.

Jazdený Boxster: Super športiak za lákavú cenu

Talian doplatil na absenciu prídavného rámu. Drobec má síce iba 1,9-litrový motor, no ten ho dokáže postaviť na zadné kolesá.

Šprintérsky Fiat sa po štarte prevrátil

Agregát s označením Qamfree má korene vo Švédsku, vďaka systému PHEA má byť výkonnejší a úspornejší než aktuálne pohonné jednotky.

Qoros prezentoval motor bez vačiek
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×