Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Test Volkswagen CC 2.0 TDI: Štýl verzus praktickosť

Volkswagen má v ohni štvordverových kupé svoje želiezko, ktoré sa po novom volá jednoducho CC. Skúšali sme, či je štýlovejší brat Passata dostatočne horúci na to, aby ospravedlnil svoje ústupky v praktickom využití.

Páči sa vám Volkswagen Passat CC a chceli by ste ho kúpiť? Smola, nájdete ho už iba medzi jazdenými autami. Wolfsburgská automobilka totiž Passat CC prestala vyrábať. V ponuke ho nahradil celkom nový model s menom CC. Tak ho aspoň označuje automobilka, my si ideme urobiť vlastný názor.

Aktuálny zástupca kupé-sedanov z Wolfsburgu sa volá Volkswagen CC 40 fotografií v galérii Aktuálny zástupca kupé-sedanov z Wolfsburgu sa volá Volkswagen CC

Volkswagen v minulom roku svoje štvordverové kupé, alebo ak chcete, tak kupé-sedan, zmodernizoval, premenoval a predstavuje ho ako novú generáciu. Podobne ako v prípade Passatu však možno hovoriť iba o facelifte. V teste verzie 2.0 TDI DSG 4Motion sme zisťovali, čo všetko sa na štýlovom sedane zmenilo.

Štvordverové kupé s génmi Phaetonu

Podobne ako ďalšie modely Volkswagenu sa aj CC prispôsobilo spoločnej rodinnej filozofii. Vzdialilo sa od konzervatívneho Passata a dizajnovo sa priblížilo luxusnému Phaetonu, čo sme si všimli už pri našej prvej jazde. Gény Phaetonu vidieť najmä na prednej časti so širokou bohato pochrómovanou maskou a ostro rezanými svetlami s diódovými líniami.

Lesklý kov si svoju cestu našiel aj na nárazníky s upravenými tvarmi, dvere a lemy okien, čo v kombinácii s čiernym lakom dodalo testovanému autu takmer luxusný výraz. Zadný nárazník má v najvýkonnejšej verzii imitáciu difúzora a dvojicu výfukových koncoviek po stranách. Zadné svetlá dostali pri facelifte diódy a vydarenejší tvar.

Predná i zadná časť auta prešli radikálnou premenou 40 fotografií v galérii Predná i zadná časť auta prešli radikálnou premenou

Vykonané zmeny automobilu jednoznačne prospeli. Nové štvordverové kupé pôsobí dospelejšie a honosnejšie než predchodca. Charizmu Mercedesu CLS síce nemá, no v porovnaní s bežným Passatom pôsobí CC ako o triedu drahší automobil.

Najlacnejší spomedzi štýlových konkurentov

Áut z imidžovej kategórie štvordverových kupé je na trhu stále pomerne málo. Ponuka je prakticky obmedzená na nemecké značky. Sedan, ktorý siluetou pripomína kupé, má okrem Volkswagenu v portfóliu BMW (Gran Coupé radu 6), Mercedes (CLS) a Audi, ktoré ponúka modely A5 Sportback a A7. Medzi jednotlivými autami sú značné rozdiely v parametroch. Spoločným menovateľom je súboj štýlu pravého kupé a praktickosti bežného sedanu.

Okrem A5 sú všetky konkurenčné modely o triedu väčšie i drahšie. Menší kupé-sedan Audi je k Volkswagenu blízko cenou, veľkosťou i motorizáciou. CC je najlacnejšie i najslabšie, no v danej výkonovej triede ponúka ako jediné pohon 4x4. Konkurenti ho kombinujú až s výkonnejšími motorizáciami ako napr. BMW 650i s biturbo benzínovým osemvalcom.

Porovnanie
Volkswagen CC 2.0 TDI
Audi A5 2.0 TDI Sportback
BMW 640d Gran Coupé
Mercedes CLS 250 CDI
Dĺžka
4 802 mm
4 712 mm
5 007 mm
4 940 mm
Šírka
1 855 mm
1 845 mm
1 894 mm
1 881 mm
Výška
1 417 mm
1 391 mm
1 392 mm
1 416 mm
Rázvor náprav
2 711 mm
2 810 mm
2 968 mm
2 874 mm
Batožinový priestor
532 l
480 l
460 l
520 l
Výkon
125 kW / 170 k
133 kW / 177 k
230 kW / 313 k
150 kW / 204 k
Krútiaci moment
350 Nm
380 Nm
630 Nm
500 Nm
Prevodovka
6-st. robotizovaná
bezstupňová
8-st. automatická
7-st. automatická
Pohon
všetky štyri kolesá
predné kolesá
zadné kolesá
zadné kolesá
Max. rýchlosť
220 km/h
225 km/h
250 km/h
242 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,6 s
7,9 s
5,4 s
7,5 s
Kombinovaná spotreba
5,5 l/100 km
4,8 l/100 km
5,6 l/100 km
5,2 l/100 km
Cena
od 37 640 €
od 38 370 €
od 83 300 €
od 60 360 €

Malou chybičkou krásy na nami skúšanom aute boli kolesá. CéCéčko bolo ešte obuté na zimných sedemnásťpalcových diskoch, ktoré k mohutnej a dynamicky tvarovanej karosérii celkom nesedeli. Letné osemnásťpalcové obutie Volkswagenu CC sekne viac.

Silueta Volkswagenu CC pôsobí dynamickejšie než Passat 40 fotografií v galérii Silueta Volkswagenu CC pôsobí dynamickejšie než Passat

V porovnaní so sedanom Passat je model CC dlhší, širší a nižší. Karoséria je o niečo ľahšia a má odlišnú aerodynamiku. Vďaka jej dobrému vyladeniu je možné aj pri rýchlostiach okolo 100 km/h jazdiť s celkom otvorenými oknami bez nepríjemného prievanu v interiéri.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 802 mm
Šírka
1 855 mm
Výška
1 417 mm
Rázvor náprav
2 711 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 506 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 581 kg
Užitočná hmotnosť
464 kg
Celková hmotnosť
1 970 kg
Objem batožinového priestoru
532 l
Objem palivovej nádrže
70 l

Chybičky krásy v praktickom využití

Ako správne štvordverové kupé má aj nový Volkswagen CC štýlové dvere bez okenného rámu. Dvere síce dobre vyzerajú, no kvôli absencii plastového rámu na nich vznikajú nevzhľadné odtlačky prstov. Po otvorení dverí sa celkom končí rozprávka o novej generácii automobilu. Interiér sa totiž zmenil len v detailoch, ako sú analógové hodiny na centrálnej konzole. Jemné úpravy zasiahli ponuku materiálov, gro kabíny však zostalo bezo zmien.

Interiér CC sa zmenil iba v malých detailoch 40 fotografií v galérii Interiér CC sa zmenil iba v malých detailoch

V porovnaní s Passatom má CéCé športovejšie tvarované sedadlá. Ich bočné vedenie v zákrute slušne podrží, no redakčné zadky sa na kreslách klasického sedanu cítili o štipku pohodlnejšie. Na predných miestach je priestoru dostatok vo všetkých smeroch, no interiér pasažierov obopína tesnejšie než v Passate. Podpísali sa pod to aj prudko sklonené okná, ktorých výsledkom je slabší výhľad najmä smerom vzad.

Na zadných sedadlách je to s priestorom horšie. Ak si vodič s výškou 180 cm sadne „za seba“, na nohy má miesta habadej. Hlava sa však dotýka stropu, čo je nepríjemné najmä pri prejazde nerovností. Na test sme mali päťmiestnu verziu, no v ponuke figuruje aj model s dvoma samostatnými sedadlami vzadu, ktoré nemožno sklápať. Po sklopení zadných sedadiel päťmiestnej verzie vznikne úzky otvor a takmer rovná podlaha.

(Doplnené 15.5.: VW pre model CC ponúka aj sklápateľné sedadlá 4-miestnej verzie, dostupné sú za príplatok 263 eur.)

Hlavy vyšších pasažierov sa vzadu necítia najlepšie 40 fotografií v galérii Hlavy vyšších pasažierov sa vzadu necítia najlepšie

Samotný batožinový priestor má zhruba o tridsať litrov menej než Passat, no stále ide o slušný objem, pod ktorý sa podpísala najmä jeho dĺžka. Štvordverové kupé má aj menší vstupný otvor. Prekvapili nás veľmi tuhé závesy veka batožinového priestoru. Pri otvorení zámku sa síce kufor pekne otvorí, no na jeho zatvorenie treba za veko poriadne zatiahnuť.

Odkladacie priestory vo dverách sú chabé, o plastovej zásobárni tekutín môžu len snívať. Schránka pod lakťovou opierkou je našťastie dosť veľká, zmestí sa do nej aspoň fľaša s objemom 0,75 litra. Potešila nás schránka vľavo pod volantom i centrálny tunel s odkladacím priestorom, prispôsobiteľným na držiak dvoch pohárov.

Vibrácie a dunenie sa podarilo takmer eliminovať

Testovaný Volkswagen poháňala už odskúšaná kombinácia špičkového naftového dvojlitra, šesťstupňovej prevodovky DSG a pohonu oboch náprav. Vďaka trochu nižšej hmotnosti je CC o kúsok rýchlejšie než klasický Passat. Pohonný systém je dostatočne výkonný aj pre svižnú jazdu, prevodovka radí príjemne vo všetkých režimoch.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 968 cm3
Max. výkon
125 kW/170 k
pri otáčkach
4 200/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
1 750 – 2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná (DSG)

Pri prechádzajúcich verziách Passatu s identickým pohonom sme kritizovali najmä podtáčanie motora pri preraďovaní, ktoré sa dunivým zvukom prenášalo do karosérie. Pri CC je tento efekt najmenej citeľný, pod čo sa podpísal odlišná konštrukcia a tlmiace materiály navyše. Dunenie v hlave počas jazdy na Volkswagene CC tak môže byť iba výsledkom prehýrenej piatkovej noci.

Zo známeho pohonného reťazca sme v CC mali zatiaľ najlepší pocit 40 fotografií v galérii Zo známeho pohonného reťazca sme v CC mali zatiaľ najlepší pocit

Pohon 4x4 dávkuje krútiaci moment predvídateľne, na hranici svojich možností sa auto začne správať nedotáčavo. V zákrutách sa CC určite nestratí, pod dobré jazdné vlastnosti nami testovaného vozidla sa postaral príplatkový adaptívny podvozok. Jeho tri režimy majú citeľný vplyv na komfort i smerovú stabilitu. Stále však ide o tuhého a stabilného Nemca.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
220 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,6 s

Naftový kupé-sedan si za svoje služby nepýta veľa. V meste sa hospodárnym štýlom dá apetít motora ukočírovať na hodnote 6,3 l/100 km. Pri bežnej jazde sa spotreba blíži k siedmim litrom. Pri jazde okresnými rýchlosťami sa štvorvalec prevaľuje okolo 1 700 otáčok, vďaka čomu si pýta v priemere iba 4,8 l/100 km. Diaľničný limit znamená pracovné tempo 2 400 otáčok a priemernú spotrebu na úrovni 6,9 litra nafty.

Spotreba
Mesto - normovaná
6,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,5 l/100 km
Mesto - počas testu
6,7 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Priemer testu
6,2 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
144g/km
Emisná norma
Euro 5

Znásobený štýl za dve tisícky navyše

Volkswagen CC sa v najlacnejšej verzii s motorom 1,8 TSI zmestil tesne pod hranicu tridsaťtisíc eur. Cena 29 140 eur za základné vyhotovenie sa teda začína podstatne vyššie ako bežný Passat, ktorý je s motorom 1.4 TSI v ponuke už od 22 190 eur. Porovnateľná motorizácia vyjde v klasickom sedane na 25 490 eur.

Cena s DPH
Základná cena modelu
od 29 140 €
Základná cena verzie
od 37 640 €
Cena testovaného exemplára
42 937 €

Základné vybavenie kupé-sedanu však obsahuje niekoľko prvkov, za ktoré si v Passate treba priplatiť. Cenové rozdiely sa v drahších verziách stierajú. Nami testovaný model má základnú cenu 37 640 eur, čo je o 1 300 eur viac než v prípade sedanu v rovnakej verzii. V priemere je rozdiel medzi Passatom a CC okolo dvetisíc európskych dukátov.

Cenu skúšaného auta zvýšili príplatkové prvky ako rádionavigačný systém, letné osemnásťpalcové disky kolies, alarm či parkovacia kamera. Testovaný model však v súčasnosti ešte nekúpite, verzie s pohonom 4x4 budú v predaji až od júna.

Štýl niečo stojí, v prípade Volkswagenu CC to však nie je nehorázne veľa 40 fotografií v galérii Štýl niečo stojí, v prípade Volkswagenu CC to však nie je nehorázne veľa

Imidž na úkor praktickosti

Ak pokukujete po štýlovom automobile, ktorý má viac praktického využitia než dvojdverové kupé či nebodaj roadster, Volkswagen CC je dobrou voľbou. Wolfsburský produkt je autom, ktorému nemožno uprieť špecifickú charizmu, kúzlo štvordverových kupé však ponúka za prijateľnú cenu.

Na prvý pohľad vyzerá CC výrazne drahšie než príbuzný Passat, no pri bližšom skúmaní zistíme, že reálny príplatok za túto verziu nie je taký vysoký. Imidžovému faktoru však štvordverové kupé urobilo aj v tomto prípade viacero ústupkov z hľadiska praktickosti. Výber je teda otázkou priorít.

 

 

Pokračovanie článku nižšie

 

Test Volkswagen CC 2.0 TDI 40 Test Volkswagen CC 2.0 TDI  

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 968 cm3
Max. výkon
125 kW/170 k
pri otáčkach
4 200/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
1 750 – 2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná (DSG)
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 802 mm
Šírka
1 855 mm
Výška
1 417 mm
Rázvor náprav
2 711 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 506 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 581 kg
Užitočná hmotnosť
464 kg
Celková hmotnosť
1 970 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
532 l
Objem palivovej nádrže
70 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
220 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,5 l/100 km
Mesto - počas testu
6,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Priemer testu
6,2 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
144 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 29 140 €
Základná cena verzie
od 37 640 €
Cena testovaného exemplára
42 937 €


Najnovšie články
Test Hyundai Genesis: Nebezpečne blízko

PRVÁ JAZDA    Aká je tretia generácia jedného z najpredávanejších áut na našom trhu? Preverili sme to v praxi.

Nová Škoda Fabia spoza volantu

PRVÁ JAZDA    Absolvovali sme úvodné kilometre za volantom ôsmej generácie bestselleru strednej triedy. Aké sú naše dojmy?

Volkswagen Passat B8: Snaha o postup

Žiadny kompakt tej doby nejazdí tak agilne ako prvé BMW radu 1. Má však aj temnú stránku: problémy s rozvodovou reťazou niektorých motorov.

Jazdené BMW 116i: Pre športovcov?

Vrchol? Aký vrchol? Veď na špičke ponuky modelu Octavia predsa stojí Laurin&Klement! Scout má na to ale trochu iný názor. 

Test Škoda Octavia Scout TDI DSG: Vrchol

Malý crossover s naftovým srdcom a pohonom všetkých štyroch kolies zaujal veľmi nízkou spotrebou.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS: Druhý pokus

Kombi modely majú v nižšej strednej triede dobrú štartovaciu pozíciu. A ešte lepšiu s naftovými motormi. Seat Leon ST však vie pridať aj pohon 4x4.

Test Seat Leon ST 1.6 TDI 4x4: Ujde
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Prečo sú dnešné brojlerové kurence (produkované rýchlovýkrmom) oveľa väčšie ako tie spred niekoľkých desaťročí? Kanadskí vedci tvrdia, že vysvetlenie...

Prečo sú dnešné kurčatá oveľa väčšie ako kedysi? Kanadskí vedci tvrdia, že majú odpoveď

Výrobcom smartfónov už zrejme nestačia ani displeje s Full HD a čoraz častejšie sa stretávame s pojmom 2K.

Majú vysoké rozlíšenia zmysel?

Podľa okolia bol ochrnutým mužom v kóme, no zdá sa, že všetko bolo úplne inak. 

Policajti odhalili KRUTÚ PRAVDU

Vznikli pred storočím, zažili aj filmový úspech a dnes sú späť v novej podobe.

Legendárni Gremlinovia sú späť: Spoznajte ich a vyhrajte super ceny!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×