Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Audi Q5 má nový make-up a motory

PEKING 2012 Nemecké SUV dostalo jemne upravenú vizáž a techniku. Atmosférické motory úplne vypadli z ponuky, k slovu sa dostáva už len turbodúchadlo.

Audi Q5, prostredný model línie Q, je na trhu štyri roky. Ingolstadtská automobilka preto pristúpila k jeho omladeniu. Výzor auta neprešiel nijakou radikálnou premenou. Dizajn dostal iba veľmi jemnú retuš a na hľadanie zmien si treba vziať lupu.

Predná maska dostala šesťuholníkový tvar, oba nárazníky majú upravené línie. Svetlá vpredu i vzadu majú prepracovanú grafiku s diódovými svetelnými trubicami. Výfukové koncovky majú nový tvar, zmenila sa aj ponuka diskov kolies. V interiéri má Q5 upravenú ergonómiu, odlišný volant a niekoľko ďalších detailných zmien.

Audi podrobilo faceliftu model Q5 24 fotografií v galérii Audi podrobilo faceliftu model Q5

Benzínové motory iba s prepĺňaním

Inovovaný model má nový elektromechanický posilňovač riadenia a upravený podvozok. V ponuke pohonných jednotiek sú dve zmeny. Atmosférický benzínový šesťvalec s objemom 3,2 litra nahradil prepĺňaný motor 3.0 TFSI, doplnený novou verziou motora 2.0 TFSI, vyladenou na výkon 165 kW (225 k) a krútiaci moment 350 Nm.

Trojlitrový benzínový motor dosahuje maximálny výkon 200 kW (272 k) a krútiaci moment 400 Nm. Audi Q5 3.0 TFSI zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 234 km/h. Šesťvalec by si v priemere mal vypýtať 8,5 litra benzínu na sto kilometrov.

Atmosférické motory už v Audi Q5 nebudú 24 fotografií v galérii Atmosférické motory už v Audi Q5 nebudú

Tri naftové verzie a hybrid

Dieselovú ponuku zastupuje motor 2.0 TDI v dvoch úrovniach výkonu a väčší trojliter. Slabší model ponúka výkon 105 kW (143 k) a krútiaci moment 320 Nm, výkonnejšia verzia dosahuje 130 kW (177 k) a krútiaci moment 380 Nm. Špičkou je model 3.0 TDI dosahujúci maximálny výkon 180 kW (245 k) a krútiaci moment 580 Nm.

Agregát 3.0 TDI je štandardne kombinovaný s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou S tronic. Benzínový trojliter je spriahnutý s osemstupňovým automatom, ostatné verzie majú sériovo klasický šesťstupňový manuál. K dispozícii je pohon prednej nápravy i 4x4.

Q5 má nový volant a upravenú ponuku materiálov 24 fotografií v galérii Q5 má nový volant a upravenú ponuku materiálov

Hybridná verzia, ktorú sme nedávno otestovali aj my, ostáva bezo zmien v pohonnom reťazci. Kombinuje prepĺňaný štvorvalcový agregát a elektromotor.

Inovovaná verzia Audi Q5 debutovala v Pekingu, do predaja sa dostane v najbližších týždňoch. Cena za základný model bola na domácom nemeckom trhu stanovená na 39 900 eur, čo znamená nárast o 150 eur.


Najnovšie články
Porsche 918 Spyder je takmer vypredané

INZERCIA   Nové, robustné a zároveň dynamické línie prechádzajú do prepracovanej prednej masky, ktorá je prispôsobená novej dizajnovej línii značky.

Nový Renault Trafic

El Dorado je legendami opradená krajina zlata, rovnomenný Cadillac sa pre svojho výrobcu stal zlatou baňou. V porovnaní so svojimi...

Cadillac Eldorado: Triezva klasika

Japonci ohlásili premiéru modelu Acura ILX po facelifte. Má mať športovejší dizajn, interiér i nový motor.

Prémiový Civic čakajú zmeny

Za prvý rok v obchodoch si luxusnú limuzínu kúpilo už stotisíc zákazníkov. Veľký podiel má na tom čínsky trh.

S-Klasse sa predáva rekordným tempom

KLEBETY TÝŽDŇA   Alfa Romeo pracuje na výkonnejšom kupé 4C, Nissan testuje ďalšiu verziu GT-R a Seat Leon Cupra príde aj ako kombi.

Nový Ford GT a návrat Calibry

Americká firma poodhaľuje finálny variant elektromobilu vychádzajúceho z Lotusu Exige. Má byť výkonnejší než prototyp.

Detroit Electric láka na sériový model SP:01
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Prečo sú dnešné brojlerové kurence (produkované rýchlovýkrmom) oveľa väčšie ako tie spred niekoľkých desaťročí? Kanadskí vedci tvrdia, že vysvetlenie...

Prečo sú dnešné kurčatá oveľa väčšie ako kedysi? Kanadskí vedci tvrdia, že majú odpoveď

Preverili sme možnosti popredných webových prehliadačov pre Windows v porovnávacích testoch. Ako dopadli?

Súboj: Chrome drví konkurenciu

Myslela si, že to najhoršie už má za sebou, no ocitla sa v strede špinavej rodinnej prestrelky.

Hlinkova priateľka konečne prehovorila!

Profesor Colin Blakemore tvrdí, že ľudia sa budú bežne dožívať stovky. Ale vek ešte aj po tejto hranici porastie. Dokedy?

Budeme žiť aj 120 rokov, ale ...
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×