Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

VW postaví novú fabriku v Číne

Volkswagen plánuje postaviť v Číne novú továreň a vzdelávacie centrum. Projekt však zrejme nebude jednoduchý, nakoľko zvolenú provinciu kvária nepokoje.
1 25.04.2012 / Soňa Zverková

Šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn a zástupcovia čínskej automobilky SAIC Motor Corporation podpísali dohodu o novej továrni v provincii Sin-ťiang. Stalo sa tak pri návšteve čínskej delegácie pod vedením premiéra Wen Ťia-paa a spolkovej kancelárky Angely Merkelovej v hlavnom sídle VW vo Wolfsburgu.

Koncern vo vyhlásení uvádza, že do továrne v Urumči, hlavnom meste provincie, ktorá bude od roku 2015 vyrábať 50-tisíc áut ročne, investuje 170 miliónov eur. Okrem toho VW podporí rozvoj dodávateľskej siete a založí vzdelávacie centrum.

Vpredu: Chu Mao-jüan, člen predstavenstva SAIC Motor Corporation a Martin Winterkorn, predseda predstavenstva koncernu Volkswagen. Vzadu čínsky premiér Wen Ťia-pao a kancelárka Angela Merkelová. Zdroj: Volkswagen

VW zároveň podpísal so svojím partnerom China First Automobile Group Corp (FAW) memorandum o predĺžení spoločného podniku FAW-Volkswagen o ďalších 25 rokov. Podnik, ktorý vznikol v roku 1991, prevádzkuje fabriky v mestách Čchang-čchun, Čcheng-tu a Ta-lien.

Chúlostivá misia

Volkswagen v Číne

Čína je pre koncern Volkswagen najväčším trhom. VW tu vlani predal 2,26 milióna vozidiel a v prvých troch mesiacoch tohto roka sa predaj zvýšil o 15,6 percenta na viac ako 633-tisíc áut. Obidva spoločné podniky tu zamestnávajú zhruba 50-tisíc ľudí a v desiatich továrňach vyrábajú vozidlá, prevodovky, podvozky a motory. VW chce v Číne do roku 2016 investovať celkovo 14 miliárd eur.

Hoci na prvý pohľad vyzerá vyhlásenie koncernu optimisticky, jeho misia „industrializácie čínskych regiónov” však nebude jednoduchá. Podľa denníka Handelsblatt v prvom rade preto, že ujgurský národ, ktorý žije v provincii Sin-ťiang, bojuje o nezávislosť od roku 1955, keď si Čína násilne privlastnila časť jeho územia. Dnes sa táto prevažne moslimská oblasť označuje aj ako Východný Turkestan.

Na rozdiel od Tibeťanov sa však Ujguri neboja použiť zbrane. Oblasťou zmietajú nepokoje, protesty a teroristické útoky. Situáciu komplikuje aj fakt, že väčšina Ujgurov nehovorí po čínsky. Volkswagen bude musieť postupovať mimoriadne obozretne, aby nevyvolal nepokoje či nespokojnosť obyvateľov.

Peking svoju prítomnosť v Tibete aj Východnom Turkestane ospravedlňuje hospodárskymi úspechmi. Veľký zahraničný investor tak prichádza vhod, i keď zrejme nie práve dobrovoľne. Navyše podľa Handelsblattu čínska vláda od úspešných investorov požaduje účasť na realizácii politických cieľov v jej päťročnom pláne.


Najnovšie články
Okruhová chuťovka: 21x Ferrari FXX K

Trojlitrový turbodiesel bude Wolfsburg ponúkať v troch naladeniach. Vrcholný model má výkon 165 kW (224 k).

Omladený VW Amarok dostal šesťvalec

Pre trojlitrový biturbo šesťvalec ponúka špecialista externú riadiacu jednotku, prepracované turbodúchadlá či ladené výfukové potrubie.

G-Power ladí otvorené BMW M4

Ministerstvo dopravy znižuje pokuty za čierne jazdy po diaľniciach. Po novom nebudú vodiči platiť 300 eur za každý deň, ale zaplatia jednorazovo len polovicu...

Diaľničné e-známky: Pokuta bude oveľa nižšia

Elektromobil dostal vo verzii i3 (94 Ah) o polovicu väčšiu batériu, ktorá má kapacitu 33 kWh namiesto súčasných dvadsaťdva.

BMW predlžuje dojazd modelu i3

Nemecký autoklub ADAC zverejnil najnovšiu štatistiku o automobiloch, ktoré na cestách potrebovali jeho pomoc. Pozrite sa, ku ktorým štartovali žltí anjeli...

Tieto autá ostávajú stáť pre poruchy najčastejšie

Ropné trhy ignorujú pretrvávajúci prebytok ropy a ostatné základné faktory, ktoré by ceny čierneho zlata mali tlačiť nahor. Podľa analytikov bude ropa aj...

Nafta aj benzín zdražujú a budú aj naďalej
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×