Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW plánuje lacnú značku áut pre rozvojové trhy

Lacné autá majú byť určené prioritne pre Čínu, svojou cenou by sa mali pohybovať medzi piatimi a siedmymi tisíckami eur.
1 10 príspevkov 22.03.2012 / Marek Pokrývka

Nemecká automobilka Volkswagen plánuje (VW) novú značku lacných automobilov, určenú pre rozvíjajúce sa trhy. V rozhovore pre nemecký časopis Auto Motor und Sport to uviedol šéf výskumu a vývoja automobilovej značky VW Ulrich Hackenberg.

Hackenberg upozornil, že v Indii VW vyrába Vento a miestnu verziu modelu Polo, ktorá stoji okolo 7 000 eur. V Číne plánuje cenovo dostupnejšie auto s veľkosťou Seatu Toledo. „Je tu trhový segment medzi 5 000 a 7 000 eurami, čo je naozajstná výzva,“ dodal. Nové auto by však nemalo mať meno Volkswagen, ale svoju vlastnú značku, napísala agentúra Reuters.

Volkswagen plánuje do roku 2018 zvýšiť predaj na viac ako desať miliónov vozidiel a stať sa najväčšou automobilkou na svete. Do skupiny spadajú okrem hlavnej značky VW aj automobilky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat a Škoda.

Najlacnejší model koncernu by mal niesť inú značku ako VW

AutoMoto.sk komentuje: Zdá sa, že koncern Volkswagen berie svoj plán dominancie v svetovom automobilovom priemysle naozaj vážne. Svojim portfóliom pokrýva exkluzívne športové i luxusné autá, modely strednej triedy i lacné autá. V najnižšom segmente teraz útočí bratislavskými trojičkami VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii.

TIP: Veľký test VW Up: Tak malý a predsa zaujímavý

Nový model pre rozvojové trhy bude ešte dostupnejší než táto trojica. Je  trochu paradoxné, že pre svoj nový ľudový automobil použije koncern inú značku, než svoju: Volkswagen znamená ľudové auto. Aká značka to bude je zatiaľ tajomstvom, rovnako ako forma automobilu. Pravdepodobne pôjde o jednoduchý kompaktný sedan.


Najnovšie články
Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali

Prioritou pre českú Škodu sú juhokórejský a iránsky trh, rozhodnutie o expanzii do USA padne najskôr o rok.

Škoda expanduje do Iránu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×