Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

VW plánuje lacnú značku áut pre rozvojové trhy

Lacné autá majú byť určené prioritne pre Čínu, svojou cenou by sa mali pohybovať medzi piatimi a siedmymi tisíckami eur.
1 10 príspevkov 22.03.2012 / Marek Pokrývka, ČTK

Nemecká automobilka Volkswagen plánuje (VW) novú značku lacných automobilov, určenú pre rozvíjajúce sa trhy. V rozhovore pre nemecký časopis Auto Motor und Sport to uviedol šéf výskumu a vývoja automobilovej značky VW Ulrich Hackenberg.

Hackenberg upozornil, že v Indii VW vyrába Vento a miestnu verziu modelu Polo, ktorá stoji okolo 7 000 eur. V Číne plánuje cenovo dostupnejšie auto s veľkosťou Seatu Toledo. „Je tu trhový segment medzi 5 000 a 7 000 eurami, čo je naozajstná výzva,“ dodal. Nové auto by však nemalo mať meno Volkswagen, ale svoju vlastnú značku, napísala agentúra Reuters.

Volkswagen plánuje do roku 2018 zvýšiť predaj na viac ako desať miliónov vozidiel a stať sa najväčšou automobilkou na svete. Do skupiny spadajú okrem hlavnej značky VW aj automobilky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat a Škoda.

Najlacnejší model koncernu by mal niesť inú značku ako VW Najlacnejší model koncernu by mal niesť inú značku ako VW

AutoMoto.sk komentuje: Zdá sa, že koncern Volkswagen berie svoj plán dominancie v svetovom automobilovom priemysle naozaj vážne. Svojim portfóliom pokrýva exkluzívne športové i luxusné autá, modely strednej triedy i lacné autá. V najnižšom segmente teraz útočí bratislavskými trojičkami VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii.

TIP: Veľký test VW Up: Tak malý a predsa zaujímavý

Nový model pre rozvojové trhy bude ešte dostupnejší než táto trojica. Je  trochu paradoxné, že pre svoj nový ľudový automobil použije koncern inú značku, než svoju: Volkswagen znamená ľudové auto. Aká značka to bude je zatiaľ tajomstvom, rovnako ako forma automobilu. Pravdepodobne pôjde o jednoduchý kompaktný sedan.


Najnovšie články
DS5: Luxusný model prišiel o meno Citroën

Posadili sme sa do najčerstvejšieho prírastku v stajni Maranella, upraveného superšportu s prepĺňaným osemvalcom.

Ferrari 488 GTB vyzerá famózne aj v sivej

Členovia redakcie AUTO BILD si vybrali svojich osobných favoritov a „prepadáky“ ženevského autosalónu. Čo sa nám páčilo a čo nie?

Víťazi a porazení zo ženevského autosalónu

Na švajčiarskom veľtrhu sme si pozreli aj nové SUV Renault so zaujímavým názvom Kadjar. Pôjde o prvý model francúzskej značky vyrábaný (aj) v Číne.

Nový Renault Kadjar vie dobre po slovensky

Plnohodnotný Opel s priestorom pre piatich cestujúcich, tak uviedla nemecká automobilka z Rüsselsheimu v premiére malého Karla. A náš názor?

Najmenší Opel začne hlboko pod 10 000 €

Range Rover Evoque sa v Ženeve predstavil v novom šate. Žiadne do očí bijúce zmeny, zato však množstvo nových technických a optických...

Land Rover Evoque je výrazne vylepšený

Na pôde ženevského výstaviska Palexpo sme zisťovali, ako pôsobí bavorské MPV s tromi radmi sedadiel a predným pohonom.

Gran Tourer: BMW pre sedem ľudí
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Portál pre študentov na prvý pohľad odrádza od návštevy Slovenska. Všetko je ale inak.

Internetom sa šíri

7,9-palcový tablet Nokia N1 má displej s vysokým rozlíšením a výkonný hardvér od Intelu.

Vyskúšali sme tablet od Nokie

Slovensko si nepamätá tragickejší začiatok jarných prázdnin. 

Mohol im niekto pomôcť Dominike a  Zdenke?

Splnil si svoj americký sen. Začal sa venovať svojej jedinej záľube a dodnes prevádzkuje firmu pod jednou strechou.

Z ničoho vybudoval profi firmu: Na tomto zarobil milióny!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×