Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový Mercedes A útočí na emócie

Ženeva 2012 Malé MPV je minulosťou. Mercedes triedy A sa vydáva novou cestou dynamických tvarov, nízkeho ťažiska a dobrých jazdných vlastností.
44 4 príspevky 09.03.2012 / Marek Pokrývka

Premiéra Mercedesu A bola jednou z najväčších udalostí ženevského autosalónu. Automobilke sa síce nepodarilo ustrážiť výzor novinky, technické parametre však vyšli na povrch až oficiálnou cestou. Nové Áčko sa vyberá radikálne odlišnou cestou než jeho dvaja predchodcovia, stavia na dynamickom dizajne a emóciách.

Mercedes-Benz odhalil v Ženeve tretiu generáciu typu A 44 fotografií v galérii Mercedes-Benz odhalil v Ženeve tretiu generáciu typu A

Nové línie autu jednoznačne prospeli

V porovnaní so svojim predchodcom je nová trieda A až o osemnásť centimetrov nižšia a má celkom odlišnú siluetu. Dizajnu auta sme sa podrobnejšie venovali v samostatnom článku pred premiérou. Stručne možno povedať, že tretia generácia Mercedesu A je veľmi vydarený automobil, ktorý pôsobí moderne, dynamicky a elegantne.

TIP: Všetky články z autosalónu Ženeva 2012 nájdete v špeciálnej rubrike

Dĺžka nového Mercedesu je 4 292 mm, šírka 1 780 mm a výška 1 430 mm. Oproti predchodcovi má podstatne lepšiu aerodynamiku. S koeficientom aerodynamického odporu Cd na úrovni 0,26 je nový Mercedes na špičke svojej triedy. Ťažisko auta je výrazne nižšie než v súčasnej verzii, auto má kompletne nový podvozok so štvorprvkovou zadnou nápravou a riadenie s elektromechanickým posilňovačom.

Nové Áčko si s predchodcom určite nepomýlite 44 fotografií v galérii Nové Áčko si s predchodcom určite nepomýlite

Nadvláda prepĺňaných štvorvalcov

Pod kapotou nového Mercedesu sa objavia prepĺňané benzínové i naftové štvorvalce s objemom 1,6-2,2 litra a výkonovým rozpätím 80 kW (109 k) až 155 kW (211 k). Základný benzínový model A180 dosahuje výkon 90 kW (115 k), výkonnejšia verzia A200 ponúka 115 kW (156 k). V súčasnosti najvýkonnejším modelom bude A250 s výkonom 155 kW (211 k).

Dieselové modely otvára A180 CDI s výkonom 80 kW (109 k) a krútiacim momentom 250 Nm. A200 CDI disponuje najvyšším výkonom 100 kW (136 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 300 Nm. Špičkou naftovej ponuky bude model 220 CDI s 2,2litrovým motorom, výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 350 Nm.

Výkonné motory majú ponúknuť zábavu za volantom 44 fotografií v galérii Výkonné motory majú ponúknuť zábavu za volantom

Všetky modely sú štandardne vybavené systémom štart/stop. V základnom prevedení budú kombinované s novou manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Na želanie je k dispozícii aj sedemstupňová dvojspojková prevodovka 7G-DCT. V súčasnosti má Áčko poháňanú iba prednú nápravu, neskôr majú prísť aj modely s pohonom 4Matic.

Moderný bezpečnostný systém v základnom m vybavení

Podobne ako trieda B dostane nové Áčko v štandardnom vybavení bezpečnostný systém Collision Prevention Assist. Základný model bude mať tiež asistenta pre rozjazd do kopca a upozornenie na únavu vodiča. Na želanie je k dispozícii adaptívny tempomat, monitor slepého uhla a jazdných pruhov, parkovacia kamera či aktívny parkovací asistent.

Dynamický dizajnový smer sa dotkol aj interiéru 44 fotografií v galérii Dynamický dizajnový smer sa dotkol aj interiéru

Pre novú triedu A bude automobilka ponúkať široké možnosti personalizácie exteriéru aj interiéru. Na výber má byť množstvo farieb i materiálov. Okrem základného modelu bude Áčko k dispozícii v troch štylizovaných vyhotoveniach s označeniami Urban, Style a Sport. Línie v sebe zahŕňajú špecifický exteriérový a interiérový dizajn i vybavenie.

Model Sport má športovo tvarované nárazníky s červenými akcentmi, novú masku, červené brzdové strmene a osemnásťpalcové disky s čierno-lešteným povrchom a obutím 235/40 R18. Červené prvky nájdeme aj v interiéri s čiernymi obkladmi. Prezentovaný model je navyše lakovaný matným sivým lakom, ktorý je za príplatok.

Model A200 v dizajnovom vyhotovení Sport 44 fotografií v galérii Model A200 v dizajnovom vyhotovení Sport

Výrazné medzigeneračné zmeny ovplyvnia cenu

Mercedes-Benz plánuje do európskych predajní novinku uviesť v septembri. Vzhľadom na radikálny posun v koncepcii celého vozidla možno očakávať aj novú cenovú politiku. Áčko sa pravdepodobne posunie v rebríčku vyššie. Nie je vylúčené, že preskočí aj pôvodne drahší model B. Ten má u nás základnú cenu 22 800 eur.

TIP: Sledujte všetky novinky z autosalónu Ženeva 2012 aj cez Facebook!


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×