Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Nový Mercedes A útočí na emócie

Ženeva 2012 Malé MPV je minulosťou. Mercedes triedy A sa vydáva novou cestou dynamických tvarov, nízkeho ťažiska a dobrých jazdných vlastností.
44 4 príspevky 09.03.2012 / Marek Pokrývka

Premiéra Mercedesu A bola jednou z najväčších udalostí ženevského autosalónu. Automobilke sa síce nepodarilo ustrážiť výzor novinky, technické parametre však vyšli na povrch až oficiálnou cestou. Nové Áčko sa vyberá radikálne odlišnou cestou než jeho dvaja predchodcovia, stavia na dynamickom dizajne a emóciách.

Mercedes-Benz odhalil v Ženeve tretiu generáciu typu A 44 fotografií v galérii Mercedes-Benz odhalil v Ženeve tretiu generáciu typu A

Nové línie autu jednoznačne prospeli

V porovnaní so svojim predchodcom je nová trieda A až o osemnásť centimetrov nižšia a má celkom odlišnú siluetu. Dizajnu auta sme sa podrobnejšie venovali v samostatnom článku pred premiérou. Stručne možno povedať, že tretia generácia Mercedesu A je veľmi vydarený automobil, ktorý pôsobí moderne, dynamicky a elegantne.

TIP: Všetky články z autosalónu Ženeva 2012 nájdete v špeciálnej rubrike

Dĺžka nového Mercedesu je 4 292 mm, šírka 1 780 mm a výška 1 430 mm. Oproti predchodcovi má podstatne lepšiu aerodynamiku. S koeficientom aerodynamického odporu Cd na úrovni 0,26 je nový Mercedes na špičke svojej triedy. Ťažisko auta je výrazne nižšie než v súčasnej verzii, auto má kompletne nový podvozok so štvorprvkovou zadnou nápravou a riadenie s elektromechanickým posilňovačom.

Nové Áčko si s predchodcom určite nepomýlite 44 fotografií v galérii Nové Áčko si s predchodcom určite nepomýlite

Nadvláda prepĺňaných štvorvalcov

Pod kapotou nového Mercedesu sa objavia prepĺňané benzínové i naftové štvorvalce s objemom 1,6-2,2 litra a výkonovým rozpätím 80 kW (109 k) až 155 kW (211 k). Základný benzínový model A180 dosahuje výkon 90 kW (115 k), výkonnejšia verzia A200 ponúka 115 kW (156 k). V súčasnosti najvýkonnejším modelom bude A250 s výkonom 155 kW (211 k).

Dieselové modely otvára A180 CDI s výkonom 80 kW (109 k) a krútiacim momentom 250 Nm. A200 CDI disponuje najvyšším výkonom 100 kW (136 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 300 Nm. Špičkou naftovej ponuky bude model 220 CDI s 2,2litrovým motorom, výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 350 Nm.

Výkonné motory majú ponúknuť zábavu za volantom 44 fotografií v galérii Výkonné motory majú ponúknuť zábavu za volantom

Všetky modely sú štandardne vybavené systémom štart/stop. V základnom prevedení budú kombinované s novou manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Na želanie je k dispozícii aj sedemstupňová dvojspojková prevodovka 7G-DCT. V súčasnosti má Áčko poháňanú iba prednú nápravu, neskôr majú prísť aj modely s pohonom 4Matic.

Moderný bezpečnostný systém v základnom m vybavení

Podobne ako trieda B dostane nové Áčko v štandardnom vybavení bezpečnostný systém Collision Prevention Assist. Základný model bude mať tiež asistenta pre rozjazd do kopca a upozornenie na únavu vodiča. Na želanie je k dispozícii adaptívny tempomat, monitor slepého uhla a jazdných pruhov, parkovacia kamera či aktívny parkovací asistent.

Dynamický dizajnový smer sa dotkol aj interiéru 44 fotografií v galérii Dynamický dizajnový smer sa dotkol aj interiéru

Pre novú triedu A bude automobilka ponúkať široké možnosti personalizácie exteriéru aj interiéru. Na výber má byť množstvo farieb i materiálov. Okrem základného modelu bude Áčko k dispozícii v troch štylizovaných vyhotoveniach s označeniami Urban, Style a Sport. Línie v sebe zahŕňajú špecifický exteriérový a interiérový dizajn i vybavenie.

Model Sport má športovo tvarované nárazníky s červenými akcentmi, novú masku, červené brzdové strmene a osemnásťpalcové disky s čierno-lešteným povrchom a obutím 235/40 R18. Červené prvky nájdeme aj v interiéri s čiernymi obkladmi. Prezentovaný model je navyše lakovaný matným sivým lakom, ktorý je za príplatok.

Model A200 v dizajnovom vyhotovení Sport 44 fotografií v galérii Model A200 v dizajnovom vyhotovení Sport

Výrazné medzigeneračné zmeny ovplyvnia cenu

Mercedes-Benz plánuje do európskych predajní novinku uviesť v septembri. Vzhľadom na radikálny posun v koncepcii celého vozidla možno očakávať aj novú cenovú politiku. Áčko sa pravdepodobne posunie v rebríčku vyššie. Nie je vylúčené, že preskočí aj pôvodne drahší model B. Ten má u nás základnú cenu 22 800 eur.

TIP: Sledujte všetky novinky z autosalónu Ženeva 2012 aj cez Facebook!


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

So štýlovým doplnkom môže byť aj pekné auto ešte krajšie. Toto príslušenstvo ale nie je ani pekné, ani štýlové, i tak ho ale podaktorí vodiči milujú.

Kuriózne autodoplnky: Na čo tie veci vlastne sú?

Dacia je u nás obľúbená najmä vďaka hodnote, ktorú ponúka za priaznivé ceny. Záujem o ne je aj na trhu s jazdenými autami, tam však často prekvapia až...

Jazdená Dacia: Ktorá z nich sa oplatí najviac?

J.D. Power vypracúva štúdiu kvality nových vozidiel už 30 rokov a tento ročník zaznamenal prekvapenie. Prvýkrát za 27 rokov totiž zvíťazila neprémiová značka,...

Kia zabodovala, preskočila prémiové značky

Syn jednej zo zákazníčok pumpy sa hral v aute so zapaľovačom priamo počas tankovania. Nebezpečný požiar sa podarilo dostať pod kontrolu.

Chlapec takmer zapálil čerpaciu stanicu

Na oslavu svojho výročia pripravil americký tuner tmavé kupé s poriadnymi svalmi. Vyšľachtený žrebec zhltne stovku za zhruba tri sekundy.

Hennessey Mustang HPE800: Čierny rytier

Najmladší člen rodiny Super Series má prepracované tvary, komponenty pripravené pre motoršport a vypitvaný interiér.

McLaren 570S sa chystá na okruhy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×