Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

VW Polo BlueGT je výkonné aj úsporné

Ženeva 2012 Volkswagen spojil svoje technológie Bluemotion priateľské k životnému prostrediu so športovo ladenou líniou GTI.
20 07.03.2012 / Marek Pokrývka

Nemecká automobilka Volkswagen prezentovala na ženevskom autosalóne novú verziu malého hathbacku Polo s označením BlueGT. Týmto modelom chce VW ponúknuť dostatočne ostré naladenie, ktoré však v prípade potreby vie byť príkladne úsporné a priateľské k životnému prostrediu.

Volkswagen Polo BlueGT na ženevskom autosalóne 20 fotografií v galérii Volkswagen Polo BlueGT na ženevskom autosalóne

Vypínanie valcov drží spotrebu na uzde

Polo skrýva pod kapotou 1,4-litrový prepĺňaný štvorvalec z novej rodiny EA211, dosahujúci najvyšší výkon 103 kW (140 k). Model BlueGT je teda o niečo slabší než „plnohodnotné“ GTI dosahujúce výkon 132 kW (180 k). Akceleráciu 0-100 km/h však zvládne za slušný čas 7,9 sekundy. Maximálna rýchlosť malého hatchbacku je 210 km/h.

TIP: Všetky články z autosalónu Ženeva 2012 nájdete v špeciálnej rubrike

Napriek tomu je nové Polo príkladne úsporné. S manuálnou prevodovkou by malo v priemere spotrebovať 4,7 litra benzínu na 100 km. Sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG (ponúkaná za príplatok) by mala podľa výrobcu spotrebu stlačiť na úroveň iba 4,5 l/100 km. Na úspornosti má nemalý podiel technológia vypínania valcov.

Dvojvalcový režim signalizuje palubný počítač 20 fotografií v galérii Dvojvalcový režim signalizuje palubný počítač

Vypínanie valcov bolo doteraz dostupné len v motoroch s ôsmimi a viacerými valcami. Blue GT ju prináša aj medzi malé štvorvalcové motory. Technológia vypína dva valce v strede pri nízkom a strednom zaťažení v rozmedzí 1 250 až 4 000 ot./min. Podľa Volkswagenu to platí až pre 70 percent bežného jazdného cyklu v EÚ.

Jemné úpravy v štýle športových verzií

Exteriér novej verzie dostal sedemnásťpalcové disky kolies v štýle ostrých modelov VW a dvojitú výfukovú koncovku. Predná maska a spätné zrkadlá majú čiernu farbu, vpredu a vzadu nechýbajú označenia GT. Novinkou je tiež strešný spojler, malý difúzor. Podvozok má tvrdšie naladenie a je nižšie o 15 milimetrov.

Exteriér je ladený v štýle modelov GTI 20 fotografií v galérii Exteriér je ladený v štýle modelov GTI

Interiér dostal prístroje z verzie GTI, športové predné sedadlá, čierne čalúnenie stropu a kožený volant. V sériovom vybavení je tempomat či monitor tlaku v pneumatikách. Volkswagen Polo BlueGT debutoval na autosalóne v Ženeve, v ponuke sa zaradí medzi modely 1.2 TSI a špičkovú GTI. Cenu zatiaľ výrobca nezverejnil.

TIP: Sledujte všetky novinky z autosalónu Ženeva 2012 aj cez Facebook!


Najnovšie články
Jazdený Boxster: Super športiak za lákavú cenu

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 30. apríla 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Talian doplatil na absenciu prídavného rámu. Drobec má síce iba 1,9-litrový motor, no ten ho dokáže postaviť na zadné kolesá.

Šprintérsky Fiat sa po štarte prevrátil

Agregát s označením Qamfree má korene vo Švédsku, vďaka systému PHEA má byť výkonnejší a úspornejší než aktuálne pohonné jednotky.

Qoros prezentoval motor bez vačiek

Autá zo Švédska boli vždy trochu iné než ostatné. Robustné, no pritom s príjemným dizajnom, ktorý upúta aj po rokoch, bezpečné a praktické pri každodennom...

Saab a Volvo: Klasici zo švédskej ocele

Športové kupé je vyrobené v mierke 1:8 a tvorí ho dovedna až 2 704 prvkov. Každý exemplár vozidla bude očíslovaný.

Stavebnica 911 GT3 RS ide do predaja

Produkčný model okorení svetovou premiérou autosalón v britskej metropole. Od minuloročnej štúdie sa pravdepodobne nebude výrazne líšiť.

MG ukáže kompaktné SUV v Londýne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×