Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový Seat Toledo: Budúcnosť Škody

AKTUALIZOVANÉ
Ženeva 2012 Toledo sa vracia ku klasickému tvaru karosérie a prichádza so sviežim dizajnom. Poskytne miesto pre piatich a vyše 500-litrový batožinový priestor. Doplnený text aj živé fotografie
24 17 príspevkov 07.03.2012 / Marek Pokrývka

Španielska automobilka Seat v Ženeve predstavila koncept nového Toleda. Predznamenáva generáciu sériového modelu a zároveň novú Škodu Rapid. Produkcia doteraz poslednej verzie Toleda sa v roku 2009 skončila pre slabú predajnosť. Svoju úlohu v tom zohrala aj konštrukcia, namiesto sedanu totiž posledné Toledo malo karosériu MPV.

Nový Seat Toledo sa vracia ku klasickému tvaru karosérie 24 fotografií v galérii Nový Seat Toledo sa vracia ku klasickému tvaru karosérie

Nové Toledo sa vráti k pôvodnému tvaru. Keďže veko batožinového priestoru sa bude otvárať so sklom, pôjde o typ liftback. Auto má rázvor 2,6 metra a celkovú dĺžku 4,48 metra. Veľkosťou je tak veľmi blízko konceptu Škoda MissionL, s ktorým má zdieľať platformu s označením AO-plus. Spoločné budú aj viaceré pohonné jednotky, ktoré budú pochádzať z bohatej ponuky koncernu VW Group. Pôjde najmä o motory línií TSI a TDI.

Koncept Toleda pôsobí dynamicky a má jednoznačné línie 24 fotografií v galérii Koncept Toleda pôsobí dynamicky a má jednoznačné línie

TIP: Všetky články z autosalónu Ženeva 2012 nájdete v špeciálnej rubrike

Dizajn auta vychádza z nového smeru, ktorý načrtli koncepty IBE, IBX a IBL. V sériovej podobe ho ukázalo maličké Mii a nedávny facelift typu Ibiza. Toledo má jednoduché, jasne definované línie. Veľké chladiace otvory a výrazné blatníky dávajú celkovému dizajnu dynamický ráz. Nový Seat pôsobí podstatne vyváženejšie než posledná generácia tohto typu.

Pod piatymi dverami sa skrýva veľký batožinový priestor 24 fotografií v galérii Pod piatymi dverami sa skrýva veľký batožinový priestor

Vo vnútri poskytne Toledo plnohodnotný priestor piatim pasažierom. Batožinový priestor má mať výborný objem presahujúci 500 litrov. Interiér neprekvapí ani neurazí, má typické znaky koncernu Volkswagen. Zaujímavým prvkom v koncepte sú červené akcenty na čalúnení i plastoch, hliníkové pedále a volant so sploštenou spodnou časťou.

Interiér nového Seatu sa bude držať osvedčeného štandardu 24 fotografií v galérii Interiér nového Seatu sa bude držať osvedčeného štandardu

Doplnené 7.3.: Seat odhalil Toledo síce iba ako štúdiu, sériový model by sa však od nej nemal veľmi odlišovať. Jeho predstavenie môžeme očakávať na septembrovom autosalóne v Paríži. Do predaja sa má novinka dostať ešte pred koncom roka. Základná cena by sa na domácom trhu údajne mala pohybovať okolo 14-tisíc eur.

Nový Seat Toledo naživo 24 fotografií v galérii Nový Seat Toledo naživo

Nové Toledo je okrem návratu ku koreňom zaujímavé aj tým, že naznačuje, ako asi bude vyzerať jeho koncernová sestra s okrídleným šípom na kapote, ktorá sa zaradí medzi Fabiu a Octaviu. Treba si len odmyslieť emotívnejšie krivky prednej a zadnej časti a nahradiť ich škodováckym dizajnom.

TIP: Sledujte všetky novinky z autosalónu Ženeva 2012 aj cez Facebook!


Najnovšie články
V ktorých autách sa deti odvezú najpohodlnejšie?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na piatok 26. augusta 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Naftový stroj s prezývkou Železný rytier využíva dvojspojkovú prevodovku a dosahuje výkon 2 400 koní.

Volvo má najrýchlejší ťahač na svete

Nový taliansky sedan láka na príťažlivý dizajn, hodnotný interiér i špičkové jazdné vlastnosti. Zvládne konkurovať zavedenej nemeckej prémii?

Test Alfa Romeo Giulia: Nálož emócií

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE

Existuje domnienka, že najlepšie zarábajú najväčšie firmy. Nie vždy to však platí. Rebríček automobiliek zoradených podľa zárobku na jednom vozidle má...

Koľko na vás výrobca zarobí pri kúpe auta?

Spor s firmami ES Automobilguss a Car Trim spôsobil, že tie prestali dodávať a VW musel v niektorých svojich závodoch pre chýbajúce poťahy na sedadlá...

Produkcia VW sa vracia do normálu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×