Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Test VW Passat Variant 2.0 TDI: Obleky aj batohy

Dá sa v jednom aute skĺbiť praktické vozidlo pre rodinu a reprezentatívny krížnik pre biele goliere? VW Passat Variant sa o to pomerne úspešne snaží.

Volkswagen Passat v minulom roku potvrdil pozíciu bestselleru vo svojej triede. Výborná predajnosť jeho siedmej generácie (medziročný nárast o takmer päťdesiat percent) ho dokonca pretlačila na desiate miesto rebríčka najpredávanejších automobilov v Európe. Passat je vďaka tomu v najpredávanejšej desiatke jediným zástupcom strednej triedy.

Volkswagen Passat Variant vo verzii 2.0 TDI DSG 4Motion Highline 72 fotografií v galérii Volkswagen Passat Variant vo verzii 2.0 TDI DSG 4Motion Highline

So siedmou generáciu úspešného Nemca sme sa stretli už dvakrát. Najprv nám rukami prešla verzia 2.0 TDI (103 kW/140 k) v strednej úrovni vybavenia. Neskôr sme otestovali aj špičkovo vybavený model 2.0 TDI (125 kW/170 k) s pohonom oboch náprav. Tentoraz sme skúšali veľmi príbuznú verziu, ktorá však mala praktickú karosériu typu kombi.

Veľká porcia priestoru v elegantnom balení

Passat dostal v siedmej generácii viac hrán a dynamickejšie tvary. Tie možno badať aj na verzii Variant. Napriek naozaj slušnému „batôžku“ nepôsobí kombi prehnane nafúknuto a svoju veľkosť nedáva najavo. Vo vybavení Highline s diódovými svetlami, zlatohnedým lakom a množstvom pochrómovaných detailov vyzerá auto veľmi elegantne a na kombi pomerne športovo.

Passat vyzerá vo verzii Variant dôstojne a má vyvážené línie 72 fotografií v galérii Passat vyzerá vo verzii Variant dôstojne a má vyvážené línie

Interiér ponúka tradične dostatok priestoru na predných aj zadných sedadlách. Vzadu pribudlo miesto na hlavu. Podobne ako pri sedane sme ocenili pohodlné sedadlá, najmä predné. Vnútro testovaného kombi malo zaujímavé vyhotovenie spájajúce tmavohnedé plasty a kožené čalúnenie s béžovou alcantarou. Výbava zahŕňala rádionavigačný systém, parkovacie senzory i kameru, adaptívny tempomat či vyhrievanie sedadiel.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 771 mm
Šírka
1 820 mm
Výška
1 516 mm
Rázvor náprav
2 712 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 612 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 687 kg
Užitočná hmotnosť
668 kg
Celková hmotnosť
2280 kg
Objem batožinového priestoru
603/1 731 l
Objem palivovej nádrže
70 l

Najvýraznejším rozdielom v porovnaní so sedanom bol samozrejme batožinový priestor. Passat Variant so svojím objemom 603 litrov patrí k špičke triedy. Sedan síce papierovo prekonáva o nie veľmi viditeľných 40 litrov, boduje však podstatne lepším prístupom vďaka veľkým piatym dverám a nižšej nakladacej hrane. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40, pričom uprostred za lakťovou opierkou je otvor pre dlhé predmety.

Tmavohnedé plasty a kožu dopĺňal hliník a béžová alcantara 72 fotografií v galérii Tmavohnedé plasty a kožu dopĺňal hliník a béžová alcantara

Po sklopení sedadiel ponúka Passat Variant objem 1 731 litrov. Sklopené sedadlá síce nie sú celkom v rovine s podlahou batožinového priestoru, prechod je však plynulý. Ponúknutý priestor je naozaj veľký a teoreticky postačujúci aj na nočné ubytovanie pre dvojicu pasažierov. Zadný rad sedadiel síce možno sklápať aj z batožinového priestoru, treba však ešte odstrániť roletu i ťažší deliaci panel.

Nami testovaný Passat mal vo vybavení elektrické otváranie a zatváranie piatych dverí, ktoré možno ovládať z auta i diaľkovým ovládaním. Veko batožinového priestoru je vybavené bezpečnostnou poistkou, reagujúcou na prekážku zastavením pohybu. Automatické zatváranie nás trochu prekvapilo silnejším buchnutím pri dosadnutí dvier.

Priestor po sklopení sedadiel je naozaj veľký 72 fotografií v galérii Priestor po sklopení sedadiel je naozaj veľký

Testovaný automobil bol vybavený aj elektrickou presklenou strechou. Strecha je ovládaná v niekoľkých polohách pomocou otočného ovládača pri vnútornom spätnom zrkadle.  Aj tienidlo má elektrické ovládanie, chýbajú mu však dorazy. Pri manipulácii s ním preto treba tlačidlo držať, čo je počas jazdy trochu nepríjemné.

Dvojlitrový diesel a prevodovka DSG si rozumejú

Štartovanie motora bolo v testovanom aute iba otázkou stlačenia tlačidla pri radiacej páke prevodovky, keďže malo príplatkový bezkľúčový vstup a štartovanie. Na otvorenie stačilo potiahnuť kľučku, pri zatváraní bolo treba stlačiť nenápadne zakomponované tlačidlo na kľučke. Takéto tlačidlo by sa zišlo aj na dverách batožinového priestoru.

Testovaný Passat bol vybavený bezkľúčovým štartovaním 72 fotografií v galérii Testovaný Passat bol vybavený bezkľúčovým štartovaním

Pod kapotou nemeckého kombi pracoval starý známy motor 2.0 TDI s maximálnym výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Naftový štvorvalec je spojený so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Passat má poháňané obe nápravy pomocou systému 4Motion s medzinápravovou spojkou Haldex.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1968 cm3
Max. výkon
125 kW/170 k
pri otáčkach
4 200/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
1 750 – 2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná (DSG)

Už pri teste limuzíny sme sa presvedčili, že ide o veľmi slušnú kombináciu. Takto vybavený Passat vie byť dynamický, problém mu však nerobí ani komfortná a hospodárna jazda. Výrobca udáva pre Variant identickú hmotnosť i jazdné parametre ako pri sedane. Subjektívne rozdiely v dynamike sme nezistili ani pri teste.

Výkonnejšia verzia motora 2.0 TDI udeľuje kombi slušnú dynamiku 72 fotografií v galérii Výkonnejšia verzia motora 2.0 TDI udeľuje kombi slušnú dynamiku

Jediným problémom pohonného systému je príliš skoré preraďovanie v automatickom režime, ktoré podtáča agregát až na 1100 - 1200 ot/min. V tomto pásme sa vibrácie motora citeľne prenášajú do karosérie. Subjektívne je tento efekt výraznejší práve vo verzii kombi. Vibrácie cítiť a počuť aj na voľnobehu po studenom štarte.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
217 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,7 s

Rozdielna stavba karosérie sa síce podpísala na zvukovom komforte, jazdné vlastnosti však veľmi neovplyvnila. Vďaka nemecky tuhému, pritom však použiteľne komfornému podvozku drží aj Passat Variant veľmi dobre zvolenú stopu a od sedanu sa jeho riadenie a správanie na ceste nijako nelíši.

Mrazivá zima si vypýtala naftovú daň

Výrazný rozdiel medzi sedanom a kombi sme zaznamenali v spotrebe. Priemer nášho testu Passat Variant bol vyšší o viac než liter. Pod tento fakt sa podpísalo niekoľko faktorov. Okrem rozdielnej aerodynamiky ho malo na svedomí najmä zimné obutie s vyšším odporom, teploty hlboko pod bodom mrazu a väčší podiel jázd v mestskom prostredí.

Veľmi nízke teploty a zimné obutie sa podpísali pod vyšší apetít auta 72 fotografií v galérii Veľmi nízke teploty a zimné obutie sa podpísali pod vyšší apetít auta

V meste pri studenom štarte ukazoval palubný počítač priemernú spotrebu  aj takmer desať litrov. Po zohriatí si motor v meste stále pýtal cez osem litrov. Na okresných cestách spotreba klesla na úroveň šiestich litrov, pri maximálnej diaľničnej rýchlosti sa pohybovala na úrovni 7,0 l/100 km.

Spotreba
Mesto - normovaná
6,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,7 l/100 km
Mesto - počas testu
8,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Priemer testu
7,4 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
149 g/km
Emisná norma
Euro 5

Komfortné príplatky takmer zdvojnásobujú cenu

Passat Variant je od sedanu drahší o zhruba 1 500 eur. V základnej verzii 1.4 TSI si zaň výrobca pýta 23 630 eur. Model so 170-koňovým naftovým štvorvalcom, prevodovkou DSG, pohonom 4x4 a vybavením Highline je výrazne drahší, v cenníku pri ňom svieti čiastka 37 560 eur. Množstvo príplatkovej výbavy vyhnali cenu testovaného modelu až na 46 670 eur.

Cena s DPH
Základná cena modelu
od 23 630 €
Základná cena verzie
od 37 560 €
Cena testovaného exemplára
46 670 €

Špičkovo vybavená verzia kombi stojí teda takmer dvojnásobok ceny základnej verzie. Podpísali sa pod to komfortné prvky, ktoré by pri kúpe niektorí zákazníci pokojne oželeli. Panoramatická strecha stojí vyše tisíc eur, elektrické ovládanie veka batožinového priestoru štyri stovky. Za bezkľúčové štartovanie zaplatí kupca 550 eur. Ak sa týchto „bonusov“ vzdá, dopracuje sa k príjemnejšej čiastke, za ktorú dostane prakticky rovnakú základnú porciu auta.

Presklená strecha je efektný, no drahý špás 72 fotografií v galérii Presklená strecha je efektný, no drahý špás

Detaily mu berú titul dokonalého manažérskeho auta

Volkswagen Passat Variant je auto, ktoré láka na mnohé kvality. Má priestorný a pohodlný interiér a vďaka veľkému batožinovému priestoru odvezie rodinu aj na dlhý výlet. Rovnako dobre však zvládne aj rozvoz manažérov v oblekoch. V našom prípade sa vďaka elegantnému exteriéru a hodnotnému interiéru nemusí hanbiť ani pri prémiových limuzínach.

Problémom pre prípadné rokovanie na cestách môžu byť vibrácie a hluk podtočeného motora. Passat by si zaslúžil ich lepšie odfiltrovanie. Testovaný model nás rozmaznával výbavou, niektoré prvky by si však určite žiadali malé doladenie ako dorazy na ovládaní tienidla či uzamykacie tlačidlo na piatych dverách. Potom by Passat Variant plne obhájil aj svoju cenu.

 

Pokračovanie v ďalšej kapitole

 

Test VW Passat Variant 2.0 TDI 72 Test VW Passat Variant 2.0 TDI

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 968 cm3
Max. výkon
125 kW/170 k
pri otáčkach
4 200/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
1 750 – 2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná (DSG)
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 771 mm
Šírka
1 820 mm
Výška
1 516 mm
Rázvor náprav
2 712 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 612 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 687 kg
Užitočná hmotnosť
668 kg
Celková hmotnosť
2 280 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
603/1 731 l
Objem palivovej nádrže
70 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
217 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,7 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,7 l/100 km
Mesto - počas testu
8,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Priemer testu
7,4 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
149 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 23 630 €
Základná cena verzie
od 37 560 €
Cena testovaného exemplára
46 670 €

Najnovšie články
Jazdená Mazda 6 kombi: Pozor, hrdza!

Prémiová divízia francúzskej automobilky sa čoskoro oddelí od materskej značky a jej budúca vlajková loď prešla ešte predtým niekoľkými úpravami.

Test Citroën DS5 HDi 180: Tri vylepšenia

Hyundai zaťal tak vysoko ako nikdy predtým a prináša Genesis sedan, s ktorým cieli dokonca na zákazníkov neohrozenej nemeckej prémiovej trojky.

Test Hyundai Genesis: Nebezpečne blízko

PRVÁ JAZDA    Aká je tretia generácia jedného z najpredávanejších áut na našom trhu? Preverili sme to v praxi.

Nová Škoda Fabia spoza volantu

PRVÁ JAZDA    Absolvovali sme úvodné kilometre za volantom ôsmej generácie bestselleru strednej triedy. Aké sú naše dojmy?

Volkswagen Passat B8: Snaha o postup

Žiadny kompakt tej doby nejazdí tak agilne ako prvé BMW radu 1. Má však aj temnú stránku: problémy s rozvodovou reťazou niektorých motorov.

Jazdené BMW 116i: Pre športovcov?

Vrchol? Aký vrchol? Veď na špičke ponuky modelu Octavia predsa stojí Laurin&Klement! Scout má na to ale trochu iný názor. 

Test Škoda Octavia Scout TDI DSG: Vrchol
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

PRIAMA REČ JÚLIUSA ŠUPLERA: Áno, aj ja som si všimol, že na zápasy našej hokejovej extraligy chodí až na výnimky veľmi málo divákov. Návšteva...

Impulz musí prísť z ľadu

Google sa odvážnym spôsobom snaží zmeniť spôsob, akým používame elektronickú poštu. Nie však bez chýb.

Test revolučného e-mailu od Google

Bývalá hviezda NHL si stavia víkendový dom. Drevený zrub vyrastie v centre obce Donovaly neďaleko Banskej Bystrice.

Zedník stavia ako Hamšík

Trh so smartfónmi sa hemží novinkami a táto zaručene zamieša karty.

BlackBerry šokuje: Tento
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×