Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

VW predstavil elektrický Beetle a hybridnú Jettu

Štúdia E-Bugster je voľným pokračovaním konceptu Ragster, Jetta Hybrid by sa mala dostať do predaja ešte v tomto roku.

Detroitský autosalón priniesol dvojicu noviniek z dielne nemeckého Volkswagenu. Prvou je štúdia elektricky poháňaného modelu Beetle s názvom E-Bugster. Koncept nadväzuje na štúdiu Ragster z roku 2006. Elektrického Chrobáka dopĺňa sériová verzia sedanu Jetta s hybridným pohonným systémom.

Volkswagen odhalil v Detroite koncept E-Bugster 22 fotografií v galérii Volkswagen odhalil v Detroite koncept E-Bugster

Agresívny výzor kontrastuje so zeleným srdcom

E-Bugster sa od bežného Beetle líši na prvý pohľad. Podobne ako Ragster má nový Beetle zníženú strechu, ktorá klesla o 7,4 centimetra. Neprehliadnuteľné sú chýbajúce zadné bočné okná a celkom nový tvar tých predných. E-Bugster má navyše agresívnejšie tvarované nárazníky, vpredu s integrovanými dennými svetlami.

K celkovému dizajnu patria aj zatmavené svetlá, grafika v bočných partiách a dvadsaťpalcové disky kolies. Prednú nápravu poháňa elektromotor ponúkajúci maximálny výkon 85 kW (116 k) a krútiaci moment 270 Nm. Energiu čerpá z batérie typu Li-ion. Jej kapacitu VW neuviedol, mala by však stačiť na maximálny dojazd asi 160 kilometrov.

O sériovej výrobe elektrického Chrobáka sa nehovorí 22 fotografií v galérii O sériovej výrobe elektrického Chrobáka sa nehovorí

Akumulátor má hmotnosť 315 kilogramov, elektrický Chrobák je teda od klasickej verzie výrazne ťažší. Batériu možno nabíjať z bežnej zásuvky s napätím 120 alebo 240 voltov. K dispozícii je aj režim rýchlonabíjania, pri ktorom sa akumulátor nabije na osemdesiat percent kapacity už za tridsať minút.

Jetta Hybrid kombinuje benzín a elektrinu

Druhou premiérou je hybridná verzia sedanu nižšej strednej triedy Jetta, ktorá je už takmer pripravená na produkciu. Od bežného modelu sa líši upravenou aerodynamikou. Zmeny zasiahli prednú masku, oba nárazníky a pätnásťpalcové disky kolies s turbínovým dizajnom. Vzadu je novinkou decentný spojler a diódové svetlá.

Volkswagen Jetta v najúspornejšej verzii Hybrid 22 fotografií v galérii Volkswagen Jetta v najúspornejšej verzii Hybrid

Pod prednou kapotou sa skrýva motor 1.4 TFSI. Prepĺňaný benzínový štvorvalec dosahuje maximálny výkon 112 kW (150 k) a krútiaci moment 250 Nm v rozmedzí 1 400 až 3 500 ot./min. Spaľovacia jednotka je spriahnutá so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, sekunduje jej elektromotor s výkonom 20 kW (27 k).

Hybridná Jetta zrýchli z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) za deväť sekúnd. Priemerná spotreba by mala dosahovať v kombinovanej prevádzke 5,2 l/100 km. Jetta umožňuje aj prevádzku v čisto elektrickom režime. Maximálna rýchlosť pri pohone elektromotorom je 70 km/h, dojazd je však iba dva kilometre.

Jetta Hybrid by sa na americký trh mala dostať ešte v tomto roku 22 fotografií v galérii Jetta Hybrid by sa na americký trh mala dostať ešte v tomto roku

Nízky dojazd má na svedomí akumulátor s kapacitou 1,1 kWh. Vďaka malej batérii však je hybrid iba o 100 kilogramov ťažšia než bežný model. Elektrickú energiu získava akumulátor najmä pri brzdení. Jetta umožňuje jazdu v niekoľkých režimoch, nad ktorými drží stráž prepracovaný palubný počítač.

Volkswagen Jetta Hybrid by sa mal do predaja dostať koncom tohto roka. Ako prvý príde na rad americký trh, ktorý sa má stať hlavný odbytiskom pre túto novinku. Cena hybridnej Jetty je zatiaľ tajomstvom.


Najnovšie články
Vencer Sarthe je nový súper Ferrari

Rumunská automobilka uvádza dva nové modely. Terénnejšie prevedenie zosobňujú iba dizajnom, vyššia svetlá výška ani pohon 4x4 šancu nedostali.

Dacia: Lodgy a Dokker vo verzii Stepway

Taliani zverejnili línie auta doplneného posolstvom o zdvojnásobení dokonalosti. Čo sa za tým skrýva zatiaľ nevedno.

Lamborghini ohlásilo záhadnú premiéru

Citroën predstavil úsporný variant typu C4 Cactus, ktorý má upravenú aerodynamiku a pohon Hybrid Air.

Cactus Airflow 2L: V hlavnej úlohe vzduch

Facelift rodinného MPV priniesol výrazné dizajnové úpravy, ktorým sekunduje dvojica nových pohonných jednotiek.

Ford C-Max: Mladšia tvár i technika

V rámci modernizácie dostala športová verzia hatchbacku silnejšie srdce s väčším objemom a manuálnu prevodovku.

Volkswagen Polo GTI má nový motor

Tretia generácia vozidla sa už v iných častiach sveta veselo predáva, na októbrovom autosalóne však uvidíme iba prototyp.

Nová Honda Jazz ide do Európy
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

V anglickom futbalovom klube Newcastle United patrí medzi najobľúbenejších hráčov, no teraz je pre neho žiaľ futbal druhoradým, respektíve...

Video: Smutný prípad Jonása Gutiérreza, futbal je teraz nepodstatný

Nie je veľa spôsobov, ako sa dostať k novému iPhonu 6. V Európe sa predáva len v troch západných krajinách, najbližšie v Nemecku. Aj tam je takmer...

Chcete nový iPhone 6? Jeden máme

Je matkou troch detí a popri ich výchove stíha ešte veľa iných vecí. Sally si dá záležať na svojom zovňajšku. Po tehotenských kilách už niet...

Mamička na svoju selfie poriadne doplatila

Čakanie je otravné, na semaforoch obzvlášť. A je jedno, či ste chodec alebo vodič. Nebaví to nikoho z nás. Stačil však jeden dobrý nápad, a všetko je...

Už žiadny nudný semafor: Ako čakať na zelenú s úsmevom?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×