Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Seat Mii: Vo štvorici po ulici

PRVÉ JAZDNÉ DOJMY Vyskúšali sme si na vlastnej koži, ako jazdí nový Seat Mii vo svojich výsostných vodách. Ukázal nám, čo dokáže v uliciach Barcelony.
40 09.12.2011 / Marián Balog

Továreň Volkswagenu v Devínskej Novej Vsi chrlí miniatúrne trojčatá už niekoľko týždňov. Poradie pri predstavovaní VW Up! – Škoda Citigo – Seat Mii sa s príchodom na slovenský trh zmení. Začiatkom budúceho roka si budú môcť Slováci kúpiť Up! a Mii, na takmer domácu Škodu si počkajú záujemcovia až do jesene.

Mestský Seat Mii je nepriamym nástupcom Arosy a súrodencom Škody Citigo a VW Up! 40 fotografií v galérii Mestský Seat Mii je nepriamym nástupcom Arosy a súrodencom Škody Citigo a VW Up!

Seat Mii sa začne predávať na domácom trhu ešte do konca roka 2011, ostatné trhy prídu na rad začiatkom roka 2012. Spočiatku bude k dispozícii trojdverová karoséria a stupeň výbavy Style s príplatkovým balíkom Sport. Na jar pribudne základná výbava Reference a ďalší rozširujúci balík Chic, rok 2012 prinesie aj päťdverovú karosériu, automatickú prevodovku, motory spaľujúce zemný plyn a aj verziu Ecomotive. Paleta motorizácií sa vzhľadom na ponuku sesterských modelov nemení. Od začiatku ju tvorí litrový benzínový trojvalec naladený na 44 alebo 55 kW (60 a 75 k).

Trojjedinému modelu s drobnými odlišnosťami sme sa venovali vo viacerých článkoch, napríklad pri priamej konfrontácii podobných a odlišných prvkov. Prvou osobnou skúsenosťou s drobcom z Bratislavy bolo stretnutie s Volkswagenom Up! v uliciach Ríma. Nedávno sme ho mali možnosť prevetrať aj v španielskom prevleku pod názvom Seat Mii v uliciach katalánskej metropoly.

Rovnaký a predsa iný

Trojčatá boli od začiatku vyvíjané s ohľadom na ich osobité identity v súlade s filozofiou jednotlivých značiek. Aj keď sú rozdiely navonok symbolické, pri bližšom pohľade odhalíme viaceré originálne prvky.

TIP: Bratislavský trojboj: VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii

Zvyčajne sa preznačkované modely líšia iba svetlometmi a maskou chladiča. To platí aj v prípade Seatu Mii, no k tomu sa pridáva športovejšie stvárnenie predného nárazníka s výrazne tvarovanou spodnou hranou. Aj zadný nárazník a koncové svetlá má každý z trojice iné, Volkswagen sa navyše líši aj vekom batožinového priestoru a tvarom zadných okien.

Zatiaľ je v ponuke iba trojdverák, budúci rok sa dočkáme aj päťdverovej verzie 40 fotografií v galérii Zatiaľ je v ponuke iba trojdverák, budúci rok sa dočkáme aj päťdverovej verzie

Podčiarknuté, sčítané, bratislavské trojčatá sa odlišujú iba po dizajnovej stránke. No Seat Mii ponúka niečo, čo u zvyšných súrodencov nenájdete. Príplatkový balík k výbave Style obsahuje v súlade s pozíciou Seatu ako dynamicky založenej značky aj o 10 % tuhšie naladený podvozok a o 15 mm zníženú svetlú výšku.

Áno, pre štyroch

Poďme si však sadnúť za volant. Na prvý pohľad jednoduché a logické ovládanie dá užívateľovi okamžite pocit sebavedomia. Žiadne ovládače nie sú zákerne ukryté v nedostupných zákutiach a rovno treba povedať, že palubná doska Mii ani veľa tlačidiel neobsahuje. Trochu nám chýbal na prístrojovom štíte ukazovateľ teploty motora, no tento prvok sa už v dnešnej dobe akosi nenosí ani vo vyšších segmentoch.

Jednoduchý interiér pôsobí kvalitne a poskytuje prekvapivo dosť miesta aj pre štyroch 40 fotografií v galérii Jednoduchý interiér pôsobí kvalitne a poskytuje prekvapivo dosť miesta aj pre štyroch

Zhluku ukazovateľov pred vodičom kraľuje rýchlomer s integrovaným displejom, ktorému sekunduje až príliš malý otáčkomer a na opačnej strane palivomer. Stredová konzola takisto zapadá do jednoduchej filozofie interiéru – dve poličky, jeden držiak na fľašu, 12V zásuvka a tlačidlo deaktivácie systému City Safety.

V oblasti priestorovej ponuky sa Seat Mii nemá za čo hanbiť, najmä vzhľadom na dĺžku 3,56 metra. Predným pasažierom zostáva nad hlavou pekná rezerva a priemerne vysoký jedinec sa nemôže sťažovať ani vzadu a dokonca ani na priestor na kolená. Ťažkosti bude robiť iba nastupovanie, napriek tomu, že predné dvere respektíve ich otvor je veľký. Problémy spôsobujú predné posuvné a sklopné sedadlá. Nezaškodilo by, keby sa dali posunúť ešte viac dopredu, rezerva niekoľkých desiatok centimetrov by sa ešte našla.

Prvé jazdné dojmy: Seat Mii 40 fotografií v galérii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii 40 fotografií v galérii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii Nastupovanie dozadu znepríjemňuje malá medzera medzi B-stĺpikom a predným sedadlom, ktoré by sa mohlo dať posunúť viac dopredu

Ak plánujete využívať Mii na prepravu viac než dvoch osôb, alebo ak chcete na zadných sedadlách voziť deti v sedačke, radšej si počkajte na päťdverovú verziu. Pri požiadavke na častejší prístup k zadným sedadlám totiž narazíte na ďalšiu otravnú prekážku, ktorou je potreba zakaždým opätovne nastaviť sklon operadla a aj pozdĺžnu pozíciu. Predné sedadlá nemajú totiž polohovú pamäť.

Napriek nárastu dĺžky Mii v porovnaní so Seatom Arosa iba o 2 milimetre poskočil objem batožinového priestoru na takmer dvojnásobok (130 vs. 251 litrov), čo pri bežnom jazdení v meste bohato stačí. Batožinový priestor má dvojité dno a v jeho spodnej polohe nakladáte nákup do poriadne hlbokej jamy. Pod ňou sa nachádza ešte priestor na rezervné koleso, ktorého dno je vo výške spodnej hrany zadného nárazníka.

Prvé jazdné dojmy: Seat Mii 40 fotografií v galérii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii 40 fotografií v galérii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii 40 fotografií v galérii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii Objem batožinového priestoru Seatu Mii a sesterských modelov nemá v rámci segmentu konkurenciu

Kryt batožinového priestoru za zadnými operadlami sa polohuje manuálne, preto sa občas môže stať, že ho necháte vyklopený. Pri pohľade do vnútorného spätného zrkadla potom uvidíte iba tmavú plochu a chtiac-nechtiac musíte ešte raz vystúpiť a dať to do poriadku.

Uličnícke sklony

Seat Mii sa cítil vo veľkomestskom prostredí ako ryba vo vode. Kľučkovanie v prehustenej premávke a parkovanie na stiesnených parkovacích miestach sú jeho najsilnejšími zbraňami. Pozor však na priečne parkovanie, pri nastupovaní a vystupovaní sa dlhé dvere postarajú o poriadny strečing pre pasažierov.

Litráčik dokáže s ľahkým Seatom pekne zacvičiť. V mestskej premávke sa jeho objemový hendikep nijako neprejaví, že má tri valce však dáva najavo typickým zvukom a výraznými vibráciami najmä na voľnobehu. V hustej barcelonskej premávke a dynamickom štýle jazdy nebol problém prekročiť hranicu 8 l/100 km. Na obhajobu však treba dodať, že išlo o nezabehnuté autá a centrum Barcelony takmer nepozná pojem zelená vlna. Stojíte doslova každých 100 metrov.

Litrový motor je vrtký, no nie práve najskromnejší. Neskôr príde verzia Ecomotive s redukovanou spotrebou 40 fotografií v galérii Litrový motor je vrtký, no nie práve najskromnejší. Neskôr príde verzia Ecomotive s redukovanou spotrebou

Neskôr sa nám podarilo dostať sa so slabšou verziou motora do pokojnejšej časti mesta s menším počtom semaforov, kde sme sa rozhodli vyskúšať si defenzívnu jazdu s maximálnym dôrazom na spotrebu. So zaťatými zubami sme dosiahli priemer 4,5 l/100 km. Silnejšia motorizácia na tom bude podobne. Mimo mesta a na diaľnicu sme sa so Seatom Mii nedostali, no skúsenosti s týmto režimom si môžete prečítať v článku o jazde s Volkswagenom Up!.

Seat Mii, s ktorým sme jazdili po Barcelone, mal vyššie spomínaný tvrdšie ladený podvozok. V mestskej premávke ťažko spozorovať, že by bol odlišne naladený. Správal sa veľmi komfortne a kultivovane. Jediné nerovnosti, ktoré sme v Barcelone stretli, boli takzvaní ležiaci policajti. Na nich bolo cítiť jednoduchosť a robustnosť konštrukcie podvozka, no hlavu si nikto z posádky neotĺkol.

Čo neubrzdíš, neukecáš

Seat Mii prináša spolu so súrodencami do segmentu mini aj niektoré moderné technológie, ktoré by sme pred desiatimi rokmi len ťažko hľadali aj o tri, štyri triedy vyššie. Jednou z nich je systém autonómneho brzdenia City Safety Assist. Aktivuje sa automaticky po zapnutí zapaľovania a do činného režimu sa dostáva v rozmedzí od 5 do 30 km/h.

Prvé jazdné dojmy: Seat Mii 40 fotografií v galérii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii 40 fotografií v galérii Prvé jazdné dojmy: Seat Mii Systém City Safety Assist Seat v Španielsku ponúka za príplatok 225 eur

Jeho úlohou je pri rozpoznaní prekážky pred vozidlom včas zastaviť bez zásahu vodiča, prípadne pri neadekvátne razantnej reakcii mu pomôcť s dobrzdením. Na vlastnej koži sme si vyskúšali, ako funguje. City Safety Assist dokáže pomocou laserového lúča rozpoznať prekážku vo vzdialenosti asi 10 metrov pred vozidlom. Ak sa tak stane, systém sa pripraví na núdzové brzdenie zvýšením tlaku v okruhu bŕzd. Ak vodič nereaguje, nastúpi automatika, ktorá za sprievodu nepríjemných zvukových efektov zabrzdí samočinne.

Prekážka pred vozidlom však musí byť dostatočne veľká, takže chodca stojaceho v jazdnej dráhe nespozoruje. Takisto nedetekuje objekty prichádzajúce zo strán, napríklad vozidlo na vedľajšej ceste. Jeho poslaním je eliminovať nehody, kedy vodič jednoducho nedobrzdí a narazí do vozidla pred ním.

V skratke

Oproti predchodcom v podobe Volkswagenu Lupo a Seatu Arosa sa rodinka koncernových mini rozrástla o Škodu, ktorá bude na našom trhu bezpochyby najpopulárnejšia. Kým sa jej dočkáme, môže byť Seat Mii dobrou náplasťou pre nedočkavých záujemcov. Cena Seatu Mii by mala byť situovaná niekde medzi Volkswagenom a Škodou. Seat si však môže srdia publika získať okrem štandardných kvalít trojčiat aj jemne športovým nádychom v podobe emotívnejšieho dizajnu a balíka Sport.

Živý motor, ktorý si hravo s malým mestským premiestňovadlom poradí a naozaj slušná ponuka priestoru pre štyroch dospelých spolu dostatočne veľkým batožinovým priestorom tiež nie sú na zahodenie. Chystaná päťdverová verzia sa určite postará o ďalšie zvýšenie atraktivity.

 

Cestu a pobyt redaktora v Barcelone hradila spoločnosť Seat.


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×